Aihe: Michael Kamen
1 2
Jabbe
26.05.2003 19:44:36
Jälleen kerran huomaan, miten vähän tiedänkään. Nyt alkoi nimittäin elokuvamusiikki uppoamaan meikäläiseenkin. Pitääpä tutustua noihin luettelemiinne nimiin. Löytyykö vielä lisää?
Anselmi
27.05.2003 00:19:24
Löytyykö vielä lisää?

Jerry Goldsmith (Omen) ja Miklos Rozsa (Ben Hur) on melko lahjakkaita säveltäjiä. Vaikka Ben Hurin musiikit ei kyllä oo mitään ihan ykköslaatua niin silti iskee.
"Abi, abi in aeternam ignem, habitaculum tuum, in regnum mendacii, imperium tuum!"
mklami
27.05.2003 21:17:46 (muokattu 27.05.2003 21:18:08)

Vähän menee off-topiciksi, mutta kun leffamusasta ollaan juteltu, niin tässä vähän tiedotusta:

Huomenna, ke 28.5. järjestetään Turun Kinopalatsissa jokakeväinen Videoiden Yö, jossa näytetään Turun Taideakatemian elokuvaopiskelijoiden töitä kuluneen vuoden ajalta. Tilaisuus alkaa klo 18 ja loppuu klo 24, ja kaiken lisäksi se on täysin ilmainen!

Illan aikana esitetään mm. traileri tulevana syksynä valmistuvasta lyhytelokuvasta, johon olen tekemässä soundtrackia. Itse leffa on 10-minuuttinen, ja huomenna esitettävä traileri n. 30 sekuntia. Myös trailerin musat ovat käsialaani, ja itseasiassa ne on tehty tänään klo 12-15 välisenä aikana.

Joten, turkulaiset ja muut täällä päin olevat, tervetuloa! :)
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
T.S. S L A Y E R
04.06.2003 10:32:10

Siitä Blade runnerista että se "Rachel´s Song"(?) raita on tosi hurjan hyvän kuuloinen, se nousi ehkä parhaiten esiin sieltä soundtrackista Main Themen ohella.
T.S. S L A Y E R
04.06.2003 10:36:13 (muokattu 04.06.2003 10:36:47)

hey mklami, oon opiskellu musaa 6 vuotta ja oon sävellellyt sellaista leffamusiikin kuuloista sävellyksiä ni pystyyks niitä lähettää mihkää?
Jos niistä irtoais jotain.
Tavoitteena saada joskus musiikkia johonkin.
mklami
04.06.2003 11:52:08

Siitä Blade runnerista että se "Rachel´s Song"(?) raita on tosi hurjan hyvän kuuloinen, se nousi ehkä parhaiten esiin sieltä soundtrackista Main Themen ohella.

Rachel's Song toimii tosiaan hyvin. Kyseistä biisiä vaan ei itse elokuvassa ole, koska pitkän odottelun jälkeen vuonna 1994 julkaistu BR:n soundtrack sisältää itse leffan musiikin lisäksi uudempaa Vangeliksen musiikkia, jonka syntymistä on BR inspiroinut.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
mklami
04.06.2003 11:53:19

hey mklami, oon opiskellu musaa 6 vuotta ja oon sävellellyt sellaista leffamusiikin kuuloista sävellyksiä ni pystyyks niitä lähettää mihkää?
Jos niistä irtoais jotain.
Tavoitteena saada joskus musiikkia johonkin.

Varmaan pystyy johonkin lähettämään, mutta mulla ei oo mitään hajua siitä että mikä se paikka olisi. Sain ite ton soundtrack-duunin opiskeluyhteyksien kautta.
Caleidoscope
20.01.2004 21:18:00 (muokattu 21.01.2004 14:32:50)
Elokuvasäveltäjistä puhuttaessa ei saa jättää mainitsematta (nero) Ennio Morriconea. Hän on säveltänyt elämänsä aikana soundtrackin noin 300:aan elokuvaan! Tutustukaa esim. Sergio Leonen dollaritrilogian soundtrackeihin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)