Aihe: Mistä ilo takaisin pianonsoittoon?
1 2
ekikoo
24.11.2006 23:31:45 (muokattu 24.11.2006 23:32:27)
Mikäli täältä http://pianothemes.com/
löytyy yhtään leffaa jossa mielestäsi joku nätti/komea kappale, ja nuotit löytyy, opettele.
Itse nautin koskettimilla/pianolla kaikista eniten yrittää soittaa pelien, joita pienempänä tuli paljon pelattua, musiikkeja. Samoin leffojen. Eli kappaleet, jotka merkitsee itselle jotain, tuottaa sen parhaimman fiiliksen ainakin minun kohdallani.

e: ja jos tässä ideassa mitään järkeä on, löytyy noita saitteja kai lisääkin googlella
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
töpsö
01.12.2006 13:27:23
Miulla oli ihan sama tilanne tossa viime vuonna. Ei kiinnostanu eikä sujunu... Mut sit ku jonkun näkönen "lukko" aukes, nii homma alko taas tuntuu hyvältä. Kaipa soittajilla siis on aina sillon tällön tälläsiä vaiheita... Taikka en tiiä. Mut jos soitat just sitä mitä haluut, nii sil lähtee. :)
thekimble
01.12.2006 13:33:18

1. Yhteissoitto
2. Hanki itsellesi jostain esiintyminen, niin eiköhän treenimotivaatiota löydy.

3. Rupee tekeen omia biisejä/teoksia se touhu voi viedä mukanaan.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
mikey_a84
10.03.2007 11:45:12
Jeps: Mulle sellainen piisi oli Kuutamosonaatti. Kun en koskaan oppinut Presto Agitato osaa, vaikka kuinka treenasin, vaihdoin genreä ja musta tuli humppapianisti.

Se Presto agitato (eli Kuutamosonaatin kolmas osa) on kyllä pahuksen ilkeä. Ei siinä muuta, mutta kun se tempo... ja siinä pitäisi saada kaikki sävelet ja nyanssit selkeästi... Itselläkin meni neljä kuukautta sitä tahkotessa, ja sain sen opettajani mukaan yllättävän hyvin haltuun...
baron
10.03.2007 17:16:36 (muokattu 10.03.2007 17:17:54)

Se Presto agitato (eli Kuutamosonaatin kolmas osa) on kyllä pahuksen ilkeä. Ei siinä muuta, mutta kun se tempo... ja siinä pitäisi saada kaikki sävelet ja nyanssit selkeästi... Itselläkin meni neljä kuukautta sitä tahkotessa, ja sain sen opettajani mukaan yllättävän hyvin haltuun...

Good for you!

Onneksi olkoon, kyllä mä varmaan yli 4 kuukautta sitä tahkosin ja huomasin toivottomaksi.
Mä tykkään siitä hirveästi ja nyt vain kuuntelen kun paremmat sitä vetää.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)