Aihe: Pianistien "Nothing else matters"
1 2 3
Black widow
07.07.2005 10:32:00

Eli onko teidän mielestä pianisteilla tällaista klassikkobiisiä, jonka jokainen opettelee jossain vaiheessa? Kitaristeilla ainakin jossain määrin on juuri tämä Metallican Nothing else matters.

Pienessä mielessäni olen tullut sellaiseen tulokseen, että jossain vaiheessa Für Elise astuu kuvioihin. Mitäs muut mieltä?
Jos aina jauhaa paskaa, eikö hengitys ala haista?
Zarmo
07.07.2005 11:47:35

Nothing else matters kuulostaa pianolla soitettuna aika köyhältä
Lukekaa runoutta
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Musiikkinäytteessä esimakua Interspectionalin hulvattomalta Demo#1:ltä. Kuunnelkaa!
Black widow
07.07.2005 14:37:21

Enhän minä siitä puhunutkaan että Nothing else mattersia pitäisi pianolla soittaa:)
J.Ahonen
07.07.2005 14:59:28
Onko se nyt kissanpolkka vai mikä se yksi hirveä kura on..
Uppi
07.07.2005 21:06:49
Mozartin Rondo alla turca. Se pikkuisen edistyneemmille tarkoitettu ja sentään vähän vetävämpi ja kuin Für Elise, joka on se toinen hitti. Pianokirjallisuus on näitä tietysti pullollaan, mutta ainakin nuo kaksi tulee useimmiten soitettua niillä, jotka vähänkään kynnelle kykenevät pianon soitossa.
Ostinaatio
08.07.2005 19:14:12
En oo ikinä opetellut nothing else mattersia. Enkä vissiin oo opettelemassa.
"Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski
Black widow
08.07.2005 19:20:33

Enkä vissiin oo opettelemassa.

Sepä hyvä. Kannattaa tehdä asiat itselle selväksi ennenkuin toimii...:)

Miksi ihmiset ei lue tuota aloitusviestiä ajatuksen kanssa?
Kärpäsruoska
08.07.2005 20:57:29 (muokattu 08.07.2005 20:57:41)
Kissanpolkka.

Ja olen kitaristi, enkä osaa Nothing Else Mattersia. Onneksi.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28
Makuupussimies
09.07.2005 06:53:04
Varmaankin Beethovenin käsialaa olevat Für Elise ja Kuutamosonaatti. Final countdown tietenkin, mutta tässä taidettiin nyt puhua klassisesta...
Harr
Mesa/Boogie
21.07.2005 07:23:14
Varmaankin Beethovenin käsialaa olevat Für Elise ja Kuutamosonaatti. Final countdown tietenkin, mutta tässä taidettiin nyt puhua klassisesta...

Mut eihän Nothing Else Mattersilla oo mitään tekemistä klassisen kanssa...

Mä voisin heittää näppituntumalta kehiin sen Richard Claydermanin siirappiakin imelämmän "Ballade Pour Adelinen". Tuntuu taittuvan aika monelta...

Myös allekirjoittaneelta. Vaikka vähän hävettää tunnustaa...

Enkä ole edes pianisti.
LNA
21.07.2005 10:32:07

Mut eihän Nothing Else Mattersilla oo mitään tekemistä klassisen kanssa...

Mä voisin heittää näppituntumalta kehiin sen Richard Claydermanin siirappiakin imelämmän "Ballade Pour Adelinen". Tuntuu taittuvan aika monelta...

Myös allekirjoittaneelta. Vaikka vähän hävettää tunnustaa...

Enkä ole edes pianisti.

Juu tuosta pitikin mainita. Vähänkö jäytää kun kaikki soitti sitä ala- ja yläasteella. Lukioon päästyä se oli onneksi vain huono vitsi enää.. Hyvä biisi, ei siinä mitään, mutta aika tylsä..
Naulaa mut seinään, jooko? Sharon Kontula - Bella Italia #11
pianistityttö
21.07.2005 13:50:09

Niin. Kuutamosonaatin 1. osaa varmaankin tarkoitat.. Vähän edistyneemmät pianonpimputtelijat soittavat kauheasti Chopinin Fantasia-impromptua. Itse en ole sitä soittanut, enkä edes - hassua kyllä - ikinä pienenä takonut myöskään Kissanpolkkaa!
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
wrshredder
21.07.2005 14:17:14
Mozartin Rondo alla turca,. ehkä.
"AI SUREEENDÖ AI SUREEENDÖ , AIM GIVIN AP TÖ ROUL OF PRETEENDÖ , OU PII TEENDÖR, KÖÖRL PII TEENDÖR , KÄNT JU FIIL TÖ LAAV TÄT AI SEEND TU JUUUUU... AI SUREEENDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!
sims
04.08.2005 14:55:25
jos chopinilta fantasie-impromptu, niin sitten kyllä minuuttivalssikin.
chopin oli neroja nerompi.
wrshredder
05.08.2005 13:10:52
jos chopinilta fantasie-impromptu, niin sitten kyllä minuuttivalssikin.

Niin ja etydi mustille koskettimille..
mä osaan sen. vasemmalla kädellä. unissani.
Paganini fan club
_zeldah_
06.08.2005 11:04:25
walking in the air taitaa olla yksi pianistien "nothing else matters"
Kauas on usein pitkä matka.
Leper Messiah
06.08.2005 17:32:05 (muokattu 06.08.2005 17:32:16)
hmm.. olen pianisti ( 3/3 suoritettuna musaopistolla ) ENKÄ osaa für eliseä, kissanpolkkaa, turkkilaista marssia, kuutamosonaattia, ballade pour adelinea saati walking in the airia.

taidan olla aika n00b.

tosin nothing else mattersin osaan pianolla....

noita chopineja en ikävä kyllä osaa, ainakaan vielä. ehkä sitten joskus...
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
bellatrix black
26.08.2005 00:12:11
Ballade pour Adeline on kyllä yksi aika stairway-to-heaven tyyppinen, für Elise samoin. Toisaalta aika usein pyydetään myös Myrskyluodon Maijaa :)

Tämä otanta pätee kyllä etupäässä semmoiseen ns. itseoppineeseen pianonpiputtajaan (ei paljoo Chopinin perään kysellä).
noor-
12.11.2005 23:09:20 (muokattu 12.11.2005 23:11:16)
Joku kirjoitti alkuvaiheessa, että Für Elise olisi yksi aika perus biisi. Minunkin mielestäni mutta 10 vuotta on tullut soitettua enkä sitä vielä osaa. Joskus opettelen sen vaikka henki menisi.

Biisiä en osaa itse aiheeseen sanoa (paitsi Ballade Pour Adeline), mutta omalla piano-opettajallani on tuskin oppilasta joka ei olisi Aaronin pianokouluja soittanut..
Koko maailma nauraa kanssasi.
tupakalle
14.11.2005 17:20:44
Nothing else matters kuulostaa pianolla soitettuna aika köyhältä

Eipäs, vaan hyvälle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)