JulliH 02.10.2005 15:13:39 | |
---|
Tavotteita pitää olla vaikka olisi niinkin käsi kitaran kanssa kun mä, joten alla hieman niiden tavotteiden satoa. Omasta mielestä toi kahden sormen tremolo alkaa hiljaksiin olee tasaista, lähinnä siitä kuulisin mielelläni kommentteja. Kaikki palaute tosin on suotavaa. -> www.students.tut.fi/~huusari/asturias.MP3 Sinne päin? Suunnilleen? Tavotteena olis valmistumiseen mennessä (4 vuotta vielä) osata koko biisi hyvin. Eri asia on onnistuuko ilman opettajaa.. -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
wrshredder 02.10.2005 18:26:39 (muokattu 02.10.2005 18:30:38) | |
---|
Joo, ihan hyvinhän se meni, pientä tökkimistä tietenkin paikkapaikoin oli, mutta peijjona vieköön sehän on 3/3 -tason kappale! :) hassua sinänsä ,mäkin opettelin tota kappaletta tässä näin ja oon jääny ihan samaan kohtaan kun sinä tossa.. enään en sitä jaksa opetella. mä opettelen noita sitten kun niitten aika tulee ja sillä välillä keskityn vaan konsiksen harjoituksiin.. mäkin voisin pistää jotain mp3sta tänne... tekee mieli :) ai niin palautetta : teetkö nuo "lyönnit" rasgueardona vai miten?.. ehkä hieman kovempaa saisit soittaa että kaikki melodiat erottuvat joukosta.. Romantikkoitkijät#23
"Now excuse me, i have a funeral afterparty to attend to.." |
JulliH 02.10.2005 20:38:23 (muokattu 02.10.2005 20:41:46) | |
---|
Joo siis soundia olis pitäny säätää enempi kohdilleen ja muutenki miksata että kuulostais paremmalta. Mutta totta on että tökkii, varsinki niissä kun rasqueadon jälkeen siirrytään etu- ja keskisormen tremoloon. Tai no, ei se ole pahinta ja sekin alkaa mennä, sitte kun tulee sointuotteita ja niiden tiluttelua ni alkaa seinä nousta pystyyn. Tosin kai se harjoittelemalla menee. Yllätyin että tää on 3/3-tasoa, mä pidin peruskursseja ehkä hieman helpompina. Olis kiva tietää mikä on keskimääräinen aika jossa ihmiset on suorittanu 1/3:sta 3/3:een. Kun ite oon jauhanu jo kuudetta vuotta =). Tarvis ostaa se halvatun konkkamikki ni pääsis omalla rakkaalla Yammulla nauhotteleen.. E: Teen ne lyönnit nykysin etu- ja keskarilla sekä nimettömällä, aikaisemmin pelkästään etusormen kynnellä (sekin toimi ihan hyvin). Mut sit katoin ku John Williams veti videolla ton ja sieltä yritän apinoida kaiken mahdollisen. EE: Mulle on sanottu et soitan liian hiljaa, sähkistäkin(vaikka mitäs siinä se merkitsee). Jokainen tavallaan, mä tykkään näin. Naapuritkin tykkää enämpi -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
wrshredder 02.10.2005 20:51:22 (muokattu 02.10.2005 20:52:39) | |
---|
Yllätyin että tää on 3/3-tasoa, mä pidin peruskursseja ehkä hieman helpompina. Olis kiva tietää mikä on keskimääräinen aika jossa ihmiset on suorittanu 1/3:sta 3/3:een. Kun ite oon jauhanu jo kuudetta vuotta =). No en mä tosta ihan varma ole,, muistin vaan jostain.. Eikös se ole kurssi per vuosi, ja enintään 6 vuotta.. toikin on muistista vedetty kans .. EE: Mulle on sanottu et soitan liian hiljaa, sähkistäkin(vaikka mitäs siinä se merkitsee). Jokainen tavallaan, mä tykkään näin. Naapuritkin tykkää enämpi Joo kyllä munki soiton-opettaja käskee välilä soittamaan lujempaa, lagrimassa ainakin käski.. Ei se ole siitä että kuullostaisi paremmalta vaan että jos livenä soittaa niin pitää kuulua peräpenkille asti, ja että soitto olisi semmosta reipasta eikä ujosteli turhaan. (tää ei liity tohon sun kappaleeseen enää .. :) omassa kämpässä riittää varmasti pienempikin soundi.. Romantikkoitkijät#23
Kapt. Bratislava 05.10.2005 13:49:08 | |
---|
Joo, ihan hyvinhän se meni, pientä tökkimistä tietenkin paikkapaikoin oli, mutta peijjona vieköön sehän on 3/3 -tason kappale! :) Siis puhummeko nyt Albenizin Asturias (Leyenda) -biisistä? Mulla ei ole mahdollisuutta kuunnella noita mp3:sia nyt niin en voi tarkistaa asiaa, mutta sanoisin että toi biisi menisi jo B-kurssiinkin. Ei kolmekauttakolmosessa tuollaisia kappalehirviöitä soitella:) Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC |
wrshredder 05.10.2005 15:51:03 | |
---|
Siis puhummeko nyt Albenizin Asturias (Leyenda) -biisistä? Mulla ei ole mahdollisuutta kuunnella noita mp3:sia nyt niin en voi tarkistaa asiaa, mutta sanoisin että toi biisi menisi jo B-kurssiinkin. juu, sekoilin vähän. mutta perimmäinen tarkoitus oli siis että ei väliä jos on tökkimistä koska on vaikea..jne.. Ei kolmekauttakolmosessa tuollaisia kappalehirviöitä soitella:) ...ellei ole überlahjakas :) Romantikkoitkijät#23
filtteri 05.10.2005 16:17:25 (muokattu 05.10.2005 16:18:30) | |
---|
Kaikki palaute tosin on suotavaa. Rytmi poukkoili aika pahasti, soitossa oli tökkimistä useassa kohtaa ja soitosta puuttui kokonaan rentous - levotonta. Toisin sanoin, en tuollaista soittoa voisi kuunnella, mutta onhan kyseessä toisaalta vaativa kappalekin. Treeniä vaan. Jälkimmäinen aikaisemmista bach-kitaroinneista oli ihan hyvä. päätösosa lastentarina-musikaalille, jota kirjoitan: http://users.utu.fi/vvahut/brauski/syksyomena.mp3 |
JulliH 05.10.2005 19:29:30 (muokattu 05.10.2005 19:30:54) | |
---|
Rytmi poukkoili aika pahasti, soitossa oli tökkimistä useassa kohtaa ja soitosta puuttui kokonaan rentous - levotonta. Toisin sanoin, en tuollaista soittoa voisi kuunnella, mutta onhan kyseessä toisaalta vaativa kappalekin. Treeniä vaan. Jälkimmäinen aikaisemmista bach-kitaroinneista oli ihan hyvä. Mulla ei oo aikomustakaan osata tota rennosti ja puhtaasti vielä pariin vuoteen, ainakaan tällä harjoittelulla. Ellen opettajaa löydä. Siispä jankkaan itekseni, tosin jos jollain on juuri Asturiakseen jotain kikkoja ni niitä olis hyvä tietää. Sormitukset alkaa muuten olee kohdillaan, silleen et vois kuvitella niillä soittavansa sen puhtaasti joskus. Nekin vaan vie sen oman aikansa. Tuntuu vähän hölmöltä tukkia tätä klasaripuolta näillä tiedostoilla ja ketjuilla, ehkäpä laitan näitä jatkossa kotisivulle ja tänne vaan linkin. Ei mene jengillä hermot =) E:Mulla on siis sähkiksen soittoa useampi vuosi takana, klasariin aloin keskittymään vasta kesäkuun alussa. Seli seli.. -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
risto 05.10.2005 22:03:44 (muokattu 05.10.2005 22:09:14) | |
---|
Tavotteita pitää olla vaikka olisi niinkin käsi kitaran kanssa kun mä, joten alla hieman niiden tavotteiden satoa. Omasta mielestä toi kahden sormen tremolo alkaa hiljaksiin olee tasaista, lähinnä siitä kuulisin mielelläni kommentteja. Kaikki palaute tosin on suotavaa. -> www.students.tut.fi/~huusari/asturias.MP3 Sinne päin? Suunnilleen? Tavotteena olis valmistumiseen mennessä (4 vuotta vielä) osata koko biisi hyvin. Eri asia on onnistuuko ilman opettajaa.. Tremolossa on paino alussa jotenkin hassusti, taitaa olla liikaa viimeisellä nuotilla. mp3ssa n.37..38 sekunnin kohdalta alkaen. EDIT: vai onko se paino ensimmäisellä ja sitten loput nuotit vähän huolimattomasti. Kananttaa harjoitella pitkään hitaasti että kaikki nuotit soivat saman pituisina ja samalla painotuksella. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
Kapt. Bratislava 13.10.2005 11:55:40 (muokattu 13.10.2005 11:59:51) | |
---|
Sinne päin? Suunnilleen? Ok, pääsin viimein kuulemaan tätä. Aika hyvä veto, mutta itse kiinnittäisin huomiota alussa niihin ykkösellä tuleviin bassoihin. E ja h katoavat aina jonnekin liian nopasti. Ehkä myös se bassomelodia tuntuu välillä kovin aralta. Tremolo-osassa melodia tuntuu katoavan liiankin kanssa sen tremolon alle. Rohkeutta siihen lisää. Tremolo-kohdan alkaessa se viimeinen h-sävel hyppii jotenkin silmille. Tempo voisi ehkä olla lopullisessa versiossa aavistuksen nopeampi. Siinä kohdassa kun tulee ne soinnut siihen tremoloon mukaan niin tulee pientä epätasaisuutta. Suosittelen ihan kylmästi kunnon rasguedo-rämppäystä sinne, eli e,a,m,i. Ja kannattaa laskea se rytmi kunnolla ja miettiä sitä melodian kulkua. Myös jotkin soinnunvaihdokset tuottivat turhan pitkiä hengähdystaukoja. Suosittelen kuuntelemaan John Williamsin äänitystä tästä biisistä (Segovian käännös joka omasta mielestäni on se parhaimman kuuloinen). Soittaa hiton tarkasti ja hyvin, niin kuin aina.:) Mutta kyllä tuo treenillä tuosta elävöityy.. tosi paha biisi kieltämättä, kannustan kuuntelemaan jo levytettyjä versioita. Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC |
JulliH 13.10.2005 21:42:59 | |
---|
No eihän mulla oo koneella juuri muuta pyörinykään viime aikoina kun Williamsin video ko. biisistä! =) Soittaa niin jumalaisesti että. Melkein hakkaa Hopkinson Smithin ;) Onko Bratislavalla muuten tietoa luuttujen myyntihinnoista Suomessa/Euroopassa? Netistä löytyy hirveen nihkeesti tietoa. -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
Kapt. Bratislava 14.10.2005 14:41:13 | |
---|
Onko Bratislavalla muuten tietoa luuttujen myyntihinnoista Suomessa/Euroopassa? No eipä noita soittelijoitakaan paljoa ole. Käytettynä voi joskus jostain saada jos tuntee alan ihmisiä. Arvelisin että erinäisiä tuhansia euroja maksaisi. Hirveän vaikea arvioida kun ei tiedä mitään.. mutta hyvät soittimet maksavat paljon. Tosin jos haluat uutena ostaa niin Suomessa kyllä on soitinrakennusta tälläkin suunnalla. Kontio rakentaa, kuulemma monet kitaristit ovat sieltä hakeneet soittimen. Hinnoista en tiedä kun itse soittelen lainapelillä:D. Basso continuon soitto luutulla on aika ohdakkeista puuhaa. Mokoma kun soi pienen terssin korkeammalla ja 3. kieli(pari) viritetty puoli sävelaskelta alaspäin. Siinä sitten sointukäännöksiä ja äänenkuljetusmahdollisuuksia opiskelemaan. Ihan kuin opettelisi soittamaan kokonaan uudestaan. :) Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC |