Aihe: Rubinsteinin elämänkerta
1
pianistityttö
06.09.2004 19:23:04
Kävipä niin hyvä tuuri, että sain synttärilahjaksi siskoltani Rubinsteinin elämänkerran (kolmessa osassa). Oli löytänyt divarista.. Viimeinen painos on tehty joskus 80-luvulla kuulemma! Suosittelen kaikille, jotka sattuvat teokset käsiinsä saamaan.. :) Arturilla on ollut myös kirjoittajan lahjoja!
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
FoN
06.09.2004 21:35:45
Mulle tuollaisia siskoja kans:) Itse olen lukenut ensimmäisen osan sarjasta ja voin suositella myös. Kirja tarjoilee Rubinsteinin ohella kiinnostavaa triviaa ja sisäpiirintietoutta paikoin myös säveltäjistä ja muista alan mestareista, kertomuksiin kuuluu mm. herran vierailu Paderewskin luona. Tampereen pääkirjastossa on muuten aika mukava valikoima vastaavanlaisia teoksia, joten eikun pläräämään hyllyjä. D. Dubalin iltamat Horowitzin kanssa ja Lisztin elämänkerrat ovat ainakin chekkaamisen arvoisia.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
Pimputtaja
07.09.2004 21:17:42
D. Dubalin iltamat Horowitzin kanssa

Yhdyn ihan täysin. Olin ihan myyty ku luin ton kirjan joskus vuosi sitten. Se oli vaan jotenkin.. niin hyvä..
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
megatherium
29.09.2004 21:28:31
Mikäli en ole täysin värässä, Glenn Gould hakkui Atrhur Rubinsteinin muistelmia oikein olan takaa ja kutsui niitä sentimentaalisiksi. Täytyy tarkistaa, onko oletuksessani perää.
"Ihmiskunnan historia on luomisen historiaa", ei pelkää politikointia ja Peen jauhamista
pianistityttö
30.09.2004 09:58:20
Mikäli en ole täysin värässä, Glenn Gould hakkui Atrhur Rubinsteinin muistelmia oikein olan takaa ja kutsui niitä sentimentaalisiksi. Täytyy tarkistaa, onko oletuksessani perää.

Khröm.. etkös juuri itse tuossa puhunut siitä kuinka ei saa uskoa kriitikoita..? Tämä on vähän vastaava tilanne.
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
hörmy
05.12.2005 20:07:18
Haluan!
M.B
wrshredder
05.12.2005 20:45:21
Yhdyn ihan täysin. Olin ihan myyty ku luin ton kirjan joskus vuosi sitten. Se oli vaan jotenkin.. niin hyvä..

niin minäkin. oli tuo opus sekä yksi toinen horowitzin elämänkerta lainassa ja oli kyllä kiinnostavaa luettavaa. pitääkin jaksautua lainaamaan uudelleen vastaavia kirjoja.
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
John Titor
06.12.2005 16:36:44

Ihan oikein muistat. Muistat kuitenkin varmaan, että Gould tykkäsi haukkua kaikkea mahdollista muutakin. Hauskaa luettavaa ovat A.R:n kirjat, jos tykkää lukea mielenkiintoisia anekdootteja elämästä - syväluotaavan musiikkianalyysin saa kyllä etsiä muualta.
Itse luin kaikki kolme osaa ja nautin suuresti, toimisi ihan puhtaana fiktionakin, joskin mietin jatkuvasti kuinka paljon kirjasta on liioittelua, melkoinen jätkä nimittäin on ollut jos kaikkeen siihen on pystynyt mitä kirjoissaan kertoo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)