friteerattu peruna 26.12.2005 22:46:56 (muokattu 26.12.2005 22:47:20) | |
---|
Onko netissä nuotteina tai tablana klassisia kahdeksasosiensahaus-kitaraetydejä? Siis tyyliin tällasia: e|----5----5----6----5-| B|--4----4---4----4----| "Oh here's to my sweet Satan. The one whose path would make me sad, whose power is Satan.He'll give those with him 666, there was a little toolshed where he made us suffer, sad Satan" |
Kapt. Bratislava 27.12.2005 11:21:48 | |
---|
Onko netissä nuotteina Kirjastossa on hyviä nuotteja. Carcassin 25 etydiä op.60 on aika kovaa tilumatskua, Giulianilla on jotain, Sorilla.. emt. Mee kattoon kirjastosta. Voittaa netin 100-0. Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen |
18is9 02.01.2006 08:12:59 | |
---|
Kirjastossa on hyviä nuotteja. Carcassin 25 etydiä op.60 on aika kovaa tilumatskua. Joo, toi on hyvä kirja. Oppii samalla lukemaan nuottejakin. Sitäpaitsi Stone on napannut sieltä ekalle levylleen yhden riffin. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
wrshredder 02.01.2006 10:50:46 | |
---|
'Höh , mun kirjotus katos täältä :) Sitte on kans Aguado, mä oon opetellu yhden sen etydin, sen ekan.. sopii täydellisesti siihen mitä haet.. Romantikkoitkijät#23
Describe yourself:
fat kid. i play saxophone in a black metal band called "Eat My Shit" |
18is9 02.01.2006 11:00:31 | |
---|
Sitte on kans Aguado, mä oon opetellu yhden sen etydin, sen ekan.. sopii täydellisesti siihen mitä haet.. Minä hajosin Aguadoon joku aika sitten. Etydit oli tyyliin c-duuria ylös, c-duuria alas. Vaihtelua oli että joku biisi saattoi olla jopa d-duurissa. En jaksanut opetella kuin muutaman etydin ja sitten levisi pää. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
wrshredder 02.01.2006 11:08:57 | |
---|
Minä hajosin Aguadoon joku aika sitten. Etydit oli tyyliin c-duuria ylös, c-duuria alas. Vaihtelua oli että joku biisi saattoi olla jopa d-duurissa. En jaksanut opetella kuin muutaman etydin ja sitten levisi pää. yhohooho.. Oli se Dionisio vaaa aika jannu :D Kyyllä joo etydin pitäää myös kuullostaa kiinnostavalta ,niinku noi Sorit jota oon opetellu.. Romantikkoitkijät#23
Describe yourself:
fat kid. i play saxophone in a black metal band called "Eat My Shit" |
Kitarajeesus 02.01.2006 14:56:47 | |
---|
Minä hajosin Aguadoon joku aika sitten. Etydit oli tyyliin c-duuria ylös, c-duuria alas. Vaihtelua oli että joku biisi saattoi olla jopa d-duurissa. En jaksanut opetella kuin muutaman etydin ja sitten levisi pää. No Carullit, Aguadot sun muut on just tätä. Mä ainakin oon hajonnu jo moneen kertaan. Carcassilla nyt on jotain hyvääkin,mutta ei sekään kauas näistä heitä.. Musiikki on elämä. |
Pande 02.01.2006 18:40:08 | |
---|
Hehe, mä tein omia (kotisivulta voi katsoa ja naureskella) 7 poikasta toistaseksi, väsäilen lisää vähitellen. Oon klassisessa kitarassa täys noviisi (tilutellu sähkökitaralla kyllä n. 12 vuotta), mutta kahlannu jo aika paljon matskua läpi. Kirjastosta löytyy esim. tämmönen kirja kun "100 Graded Classical Guitar Studies" jossa on helposta vaikeaan etydejä Sorilta, Giulianilta ja Carcassilta. Esim. Matteo Carcassin etydi #7 Op. 60 on just hyvä tähän tarkotukseen, muutenkin hyvä treeni oppii klassisen tremolon mukavasti samalla jne. Muita "artisteja" joihin kannattaa tutustua on ainakin Coste Napoleon, Fernando Carulli, Leo Brouwer, Almeida Laurindo, ja sovitukset klassikoista Bachilta, Chopinilta, Albenizilta, Tchaikovskyltä jne. Ja munmielestä hienoimpia kitarabiisejä on myös Joaquin Rodrigon Concierto de Aranjuez. Harmi kun ptb-archive on nykyään suljettu, sieltä olis löytäny hemmetisti hyvää matskua, ja hyviä sovituksia moneen alunperin ei-kitarabiisiin. Itse yritän just treenailla Vicente Amigon Callejon De La Lunaa, tietenkään en voi siinä onnistua, mutta yrittäminenkin kehittää ;) "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
wrshredder 03.01.2006 00:15:40 | |
---|
Hehe, mä tein omia (kotisivulta voi katsoa ja naureskella) 7 poikasta toistaseksi, väsäilen lisää vähitellen. Pitääkin tsekata :) ..ja sovitukset klassikoista Bachilta, Chopinilta, Mä haluaisin kanssa soitella noita Tarregan sovituksia Chopinin kappaleista, varsinkin valsseista. ehkä sitten armeijan jälkee alan harjottelemaan. en kyllä tiedä mitä tasoa ne on oikeestaan ,mutta ne kappaleet on sen verran tuttuja ,että ei tarttis sentää tyhjältä pöydältä alottaa, sääh. Ja munmielestä hienoimpia kitarabiisejä on myös Joaquin Rodrigon Concierto de Aranjuez. Olin kattomassa kun Kimmo Rahunen soitti sen täällä.. lällislää :D Harmi kun ptb-archive on nykyään suljettu, sieltä olis löytäny hemmetisti hyvää matskua, ja hyviä sovituksia moneen alunperin ei-kitarabiisiin. Pitäydy nuoteissa! Itse yritän just treenailla Vicente Amigon Callejon De La Lunaa, tietenkään en voi siinä onnistua, mutta yrittäminenkin kehittää ;) Heiii! eks toi Vincent ollu se ko soitti noissa Helsingin yleisurheilun mm-kisoissa.. heitti muuten aika heikkoa flamenco settiä :) ,kyllä sen kelpaa.. Onko nyt Hjyvä!! |
Pande 03.01.2006 11:49:01 (muokattu 03.01.2006 11:56:50) | |
---|
Mä haluaisin kanssa soitella noita Tarregan sovituksia Chopinin kappaleista, varsinkin valsseista... Mä oon tekemässä myös itse tosta Chopinin etydistä 12 op 25 (ei siis se vallankumoushärdelli vaan se merihärdelli) kitarasovitusta, aiemmin opettelin sitä sähkärillä, hemmetin vaikeahan se on mutta munmielestä 1 mualiman enstekshienoimmista kappaleista. Vaikea myös sovittaa klassiselle kun ääniala on pienempi jne. Tuossa on onneksi selkeä melodia jota seurata. Ps. 8 lapsi tuli, saa nähdä montako näitä tulee tehtyä ennenku väsähtää mielenkiinto :P "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
wrshredder 03.01.2006 12:13:39 | |
---|
Mä oon tekemässä myös itse tosta Chopinin etydistä 12 op 25 (ei siis se vallankumoushärdelli vaan se merihärdelli) kitarasovitusta, aiemmin opettelin sitä sähkärillä, hemmetin vaikeahan se on mutta munmielestä 1 mualiman enstekshienoimmista kappaleista. Vaikea myös sovittaa klassiselle kun ääniala on pienempi jne. Tuossa on onneksi selkeä melodia jota seurata. Jep.. oon kuullu senkin livenä itseasiassa se oli eka kerta kun kuulin koko kappaleen.. siinähän mennään hyvinpitkälti arpeggioita.. aika über varmaa soittaa klasarilla :D Ps. 8 lapsi tuli, saa nähdä montako näitä tulee tehtyä ennenku väsähtää mielenkiinto :P Jaa noi oli ptb-tiedostoja.. luulin että oot äänitelly jotai. en saa niitä nyt auki joten menee myöhempään :( Onko nyt Hjyvä!! |