Aihe: Mukavia duettoja klasarikitaralle?
1
JulliH
03.12.2005 17:04:22

Osaisikohan Risto sanoa/suositella jotain otsikossa mainittuja? Bachilta olen lähinnä koittanut löytää teoksia mutten ilmeisesti ole etsinyt oikeasta osoitteesta kun ei ole löytynyt.

Tilanne on se, että Anoppi täyttää ensi talvena Puoli Vuosisataa ja olen tässä kehitellyt toisen vävypojan kanssa hahmotelmaa kappaleesta tai muutamasta jonka sitten soittaisi (ai miten niin perintö mielessä?), minä kun olen huono keksimään hyvää lahjaa. Ja etenkin kun toinen vävy soittaa varsin mallikkaasti kitaraa niin tämmöinen tuli mieleen.

Vajaa vuosi siis aikaa harjoitella, ehkä jotain helppo-keskitasoista lähinnä haen. Mikäli mahdollista niin barokkia, tai sitä itse mieluiten soittaisin. Voi olla että Anoppi lämpenisi myös jollekin tiukalle espanja-duetolle, mutta jätetään se toiseen kertaan.

Koitan itse bongata kappaleita ja pistän sitte nimiä tänne, jos niihin saisi kommentaaria.

Kiitoksia.
Älä viitti olla tollanen
J.Ahonen
03.12.2005 18:48:28
Vähän eri homma, mutta mulla on semmoinen visio, että kahella klassisella laudalla voisi toimia Djangon Manne Jaska. Sitä paitsi Puolivuosisataiset diggaa aina kun sointu kulku on am dm E7. Napisee kunnon perintöä.
Pentinpuro
03.12.2005 23:07:37

Kivoja juhlapiisejä löytyy jostain Viljo Immosen kitarakirjasta. Herra on koonnut/sovittanut jonkin duokirjan, josta löytyy kaikkia "tuttuja" perusklassisia piisejä. Enempi kuitenkin klassismia ja romantiikkaa, kuin barokkia.
risto
04.12.2005 01:43:00

Netistä kyllä löytyy kitaraduettoja, tosin niihin täytyy tietysti suhtautua varauksella. Tuossa esim jotain linkkejä:

http://www.flamenco-classical-guita … k.php?CATEGORIE=13&menu=classic
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
wrshredder
04.12.2005 12:45:52 (muokattu 04.12.2005 12:48:34)
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
18is9
08.12.2005 13:59:23 (muokattu 08.12.2005 13:59:44)

Piazzollan deciso olis übersiisti kappale soittaa 2 kitaralla, oon kuullu mutta se taitaa olla vähän liian vaikea.. Siitä vaan selailemaan!

Onkos kenelläkään muuten tiedossa että mistä tuon Piazzollan Tango Suiten kitaraduettoversion saisi nuotteina? Olisi aivan superhieno biisi opetella soittamaan.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)