Aihe: Hopkinson Smith
1
JulliH
01.03.2006 23:09:19

Olen tässä parhaillaan tutustumassa lähemmin herran tuotantoon, BWV1010:n preluudi on aika rautaisen kuuloinen, myöskin BWV1001:n adagiosta löytyy mielestäni erittäin hyvän kuuloinen luuttukappale. Myöskin Smithin tulkintoja Silvius Weissin luuttukappaleista on tullut kuunneltua. Köyhän opiskelijan ei tosin pitäisi luuttumusiikkia kuunnella kun ei kuitenkaan ole varaa ostaa soitinta moneen vuoteen. Eikä naikkarilla saa sitä wanhan ajan tunnelmaa.

Ajattelin siten pistää tänne tämmöisen viestin, jos vaikka saisin tätä(kin) kautta lisäinfoa ja suositeltavia kappaleita kuunneltavaksi. Kirjastoon en ole vielä kovin kattavaa excursiota ehtinyt tehdä, toki lainaan aikanaan kaiken levytetyn mikä irti lähtee. Jos en muista väärin niin täälläkin taisi luutunsoittajia olla, heille ainakin lienee kyseinen muusikko ainakin nimeltä tuttu, ja nuo kaksi mainittua kappaletta luulisi olevan sellisteille myöskin tunnettuja.

Henkilökohtaisella guru-listalla siis H.Smith nousee Julian Breamin ja John Williamsin kanssa kärkipaikoilla.

Miten on muilla?
Älä viitti olla tollanen
18is9
02.03.2006 08:55:33

Mulla taitaa olla yksi luuttulevy herralta, täynnä Bachia. Todella kovaa kamaa, vaikken luutunsoitosta mitään ymmärräkään.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
samueld
20.03.2006 16:35:18

Juu, mulla on tuo kaverin DeVisee kokoelma theorbilla vedettynä ja Luis Milan kokoelma vihuella rykästynä. On kyllä mallikasta kamaa. Toi Luis Milan -lätty on kulunut lautasella enemmänkin. Nuihin Bacheihin pitääkin tutustua.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
etnopoju
20.03.2006 17:38:00

kuunnelkaapa wendy/walter carlosin bach- vetoja. aika hauskaa kamaa.
18is9
27.03.2006 08:32:54

Eilen lainasin herran Dowland-levyn. Postaan kommentteja tänne kunhan ehdin sen kuunnella kunnolla.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)