Aihe: Kenen sävellys?
1
Torniojaws
14.08.2004 20:07:29

Tässä muutaman päivää on jo vaivannut tämä kappale, jonka yhtäkkiä vain muistin ja pikaisesti opettelin kitaralla ulkomuistista. Tässä midinäyte:

http://koti.mbnet.fi/juhau/mikasbiisi.mid

Luulisin, että se on joko Bachia tai Wagneria. Saattaa olla jokin muukin säveltäjä kyseessä.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
ajs
14.08.2004 21:07:05 (muokattu 14.08.2004 21:08:38)
Saattaa olla jokin muukin säveltäjä kyseessä.

Oikein arvattu; kappale on nimittäin Ritarien tanssi Sergei Prokofjevin baletista Romeo ja Julia.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Torniojaws
14.08.2004 22:55:31

Jahas, kiitoksia.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
hörhö
15.08.2004 14:19:46

Oikein arvattu; kappale on nimittäin Ritarien tanssi Sergei Prokofjevin baletista Romeo ja Julia.

Itse olen ollut aina käsityksessä, että osan nimi on Montaguet ja Capuletit, mutta eipä ole levyä, josta tarkistaa tämä. Baletti ja säveltäjä on kyllä kohdallaan.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
sub zero
16.08.2004 08:56:05 (muokattu 16.08.2004 08:56:53)
Minua on hämännyt, että lapsuuteni yhdessä suosikkipelissä, James Pond II: The Robocod, on joku kappale siinä jakson valintaruudussa (missä on ***vetin iso linna). Se on jotain klassista musiikkia (kuulin kerran radiosta) mutta en tiedä mitä. Tshaikovskia mahdollisesti, varmaan joku tunnettu kappale. Ne joilla on MOD:iin kykenevä soitto-ohjelma, voivat kokeilla tätä (kolmea kanavaa käyttävä amiga-mod):
http://www.modarchive.com/cgi-bin/download.cgi/C/catlots.mod
What's there to live for? Who needs the peace corps?
lxi
17.08.2004 01:36:27
Minua on hämännyt, että lapsuuteni yhdessä suosikkipelissä, James Pond II: The Robocod, on joku kappale siinä jakson valintaruudussa (missä on ***vetin iso linna)

Täysin offtopic:

Kiitos kun muistutit tästä pelistä! Tätä serkkujen luona Amigalla tahkottiin joskus kitarastandin mittaisena taaperona tunnista toiseen.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)