Aihe: Helpohkoa klassista pianolle?
1
charvette
02.06.2004 08:58:53
Suositelkaa jotain nuottikirjaa tällaiselle joka on joskus soittanut opettajan johdolla klassista pianoa - sittemmin jäänyt muiden soittotouhujen jalkoihin. (Soitin joitain Bhovenin sonatiineja muistaakseni viimeiseksi.)
Siis jokin opus millä voisi verestää taitoja.
sub zero
02.06.2004 21:30:17 (muokattu 03.06.2004 10:02:54)
Bachin inventiot. Ne varmaan löytyy helposti kirjastosta. Jos on liian vaikeita niin varmaan joku "Sonaatista sonatiiniin" -nuottivihko voisi toimia. Tuollaisia "helppoa klassista" -pianonuotteja kyllä on kirjastoissa varmasti.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Pimputtaja
03.06.2004 10:32:09
Kirjastossa on yleensä niitä joitain pianokoulukirjoja, esim. pianon avain -sarja, jonka ainakin kolmosen ohjelmistokirjassa on joitain ihan mukavia ja helppoja kappaleita.. Ne on 3/3 -tasoisia eli ei kovin vaikeita. Niitä oon ainakin itse soitellut sillon, kun 3/3-tasolla olin.. Ja jos on liian vaikeita, niin sitten vaan helpompi kirja mukaan..
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
Uppi
09.06.2004 15:14:49
Kannattaa kokeilla myös joitakin helpoimpia Chopinin valsseja. Musiikillisesti niistä saa paljon irti, ne ovat todella kauniita. Esimerkiksi a-molli, h-molli ja As-duuri-valssit ovat aika helppoja ja istuvat käteen mukavasti. Chopinilta löytyy myös muutamia 3/3- ja I-tason poloneeseja, jotka ovat myös aika kivoja. Siitä vaan kirjastoon selailemaan, löytyy varmasti!
Leper Messiah
19.06.2004 18:16:04
suomalainen pianokoulu 3 molemmat vihot.

niistä löytyy 3/3 tasoista ohjelmistoa
Kaikki on suurta illuusiota
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)