Jethroh 21.05.2004 10:52:18 | |
---|
Sanokaapa joitain klassiselle kitaralle sävellettyjä teoksia, jotka olisivat suunnilleen I-tasoa. Olisi tarkoitus laajentaa ohjelmistoa varsinkin romantiikan musiikin puolelta, mutta myös moderni musiikki sekä barokki käyvät. Kaipaisin nimenomaan laajempia sävellyksiä, kuten moniosaisempia sonaatteja tms. |
mklami 26.05.2004 18:15:18 | |
---|
Romanttisen kitaramusiikin osalta kannattaa tutustua varsinkin Fernando Sorin musiikkiin. Sor on klassisen ja romanttisen välimaastossa painivaa erittäin hienoa (ja välillä myös todella vaikeaa) musiikkia, mutta I kurssin tason biisejäkin löytyy. Sorin pidemmät teokset, kuten fantasiat ym. menevät kyllä yleensä enemmän tai vähemmän I kurssin tason yli. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
---
Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen.
---
Ei pidä yrittää perse edellä puuhun. |
Krendel 01.06.2004 21:14:02 (muokattu 01.06.2004 21:14:25) | |
---|
No käypähän kirjastosta hakemassa vaikka nämä teokset: - Renaissance Guitar - Baroque Guitar - Classical Guitar - Romantic Guitar Kattaa hyvillä kappaleilla em. kaudet, sopii aloittelijasta kehittyneeseesn (kirjojen viimeiset kappaleet ovat eriitäin haastavia, varsinkin Classicalin) niin kauan kuin osaa lukea nuotteja. Käytännön esimerkit ajan soittotekniikoista, lyhyesti mutta selkeästi. En muuten intoutuisi noin mainostamaan, mutta itse omistan nuo kaikki ja ne ovat hyviä. |
Kapt. Bratislava 02.06.2004 17:11:28 | |
---|
Onkos nuo niitä Noadin kirjoja? Mun on pakko sitten mainostaa Heitor Villa-Lobosin etydejä ja miksei myös niitä muita kitarabiisejä, Suite populaire Bresiliennen Chorot on aika kuninkaita, varsinkin Mazurka ja Schottish:). Tarregalla on myös paljon mahtavia pikkubiisejä, Rositaa ja Marietaa ja vastaavaa.. se Zen-Onin julkaisema Tarrega-kirja on loistava. Gaspar Sanzilla on laajamuotoisempaan sopivaa musiikkia, kaveri soitti juuri d-tutkinnossa Sanzilta D-duurisarjan (en minä niitä eksakteja nimiä koskaan muista), olin aika myyty. Itse soitin tolppaykkösessä (siis deessä) Giuseppe Brescianellolta erään barokkisarjan. Ihan menevää musiikkia. Parempi kuolema kuin tappio. |
Jethroh 02.06.2004 19:15:12 | |
---|
Kiitos hyvistä vinkeistä. Olen kyllä soitellut juuri esimerkiksi Tarregaa ja Soria, mutta kappaleet ovat olleet pienimuotoisempia. Pitää koettaa löytää noita pitempiä. Eiköhän nuo fantasiatkin jne. mene, kun vähän treenaa. Tiedättekö muuten, onko Yorkin kappaleeseen Sunburst olemassa hyvää nuotinnosta. Koitin katsella kokoelma-vihkoja, muttei sattunut silmään. |
Krendel 03.06.2004 22:15:42 | |
---|
Onkos nuo niitä Noadin kirjoja? Niitäpä juuri. Ei maksa paljoa, metsästin omani huuto.netistä pilkkahintaan. Joillakin ilmeisesti tullut yllätyksenä, että kitaralle tehdään kirjoja joissa on nuotit eikä tabloja. :D |
Leper Messiah 19.06.2004 18:18:15 | |
---|
Soita Paganinin caprice (kapriisi?) #24 :D voi olla hieman vaativa..... Jason Becker sen ainakin on soittanut ja jos sulla on dc tai kazaa tai vastaava ohjelma kannattaa hakea. Aika vängän kuuloinen Kaikki on suurta illuusiota |