Aihe: Concierto de Aranjuez - Sovitus pianolle.
1
Congi
18.02.2003 17:44:23
Concierto de Aranjuez - Joaquín Rodrigo.
Onko liikenteessä minkäänlaista sovitusta Pianolle? Vai pitääkö sovittaa itse?
mklami
18.02.2003 19:04:46

Concierto de Aranjuez - Joaquín Rodrigo.
Onko liikenteessä minkäänlaista sovitusta Pianolle? Vai pitääkö sovittaa itse?

Jaa-a, enpä ole kuullut, että tästä olisi pianolle sovitusta. Ehkä joku on kuitenkin sellaisenkin tehnyt, sovittihan Rodrigo itsekin Aranjuezin keskimmäisestä osasta, Adagiosta, laulusovituksen.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
Congi
19.02.2003 01:12:07 (muokattu 19.02.2003 01:54:11)
Kuinka itse olet pärjäilyt kyseisen kappaleen kanssa? Siis lähinä Adagio-osuus.

Olgasta löytyi kitara-osuus Conciertosta.

http://www.olga.net/dynamic/browse. … o_joaquin/concierto_de_aranjuez.tab

Kirjoittaja on näköjään vaan kopioinut kitaran osuus alkuperäisistä nuoteista. Ei kuulosta yksinään soitettuna hirveän hyvältä, tämän takia kyselinkin mahdollista sovitusta pianolle jos sillä yrittäis vaikka sillä.

Pieni Lisäys:

Löysin tälläisen
http://www.saunalahti.fi/~colin/MyGuitar/Aranjuez_II.pdf

Kyseessä hyvin yksinkertaistettu versio kitaralle. Tästä varmaan saa vähällä tuskalla väännettyä pianolle jonkinlaisen version.

http://www.saunalahti.fi/~colin/MyGuitar/Aranjuez.pdf

Tämä on taas sitten vähän kinkkisempi versio.
Jäärä
19.02.2003 09:03:35
Tarkoitatko tällaista "taustanauhaa" minkä päälle voi sitten soitella sen kitaraosuuden?

Pari vuotta sitten löysin netistä sellaisen (ilmeisesti jollakin syntikalla väänetyn) orkesteritaustan jossa oli klikki. En vaan muista mistä, googlella löytynee tuurilla.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. "Kun tosimiehet alkaa soittamaan, siinä on puhaltajat vaan tiellä" - Minä
mklami
19.02.2003 10:32:02

No enpä itse oo Aranjuezia edes soitellut, kyseessähän on h*lvetin vaikea biisi.

Sain ensin sun viestistä kuvan että oot hakemassa sovitusta pianolle, etkä kitaralla + pianolle, mutta varmasti Aranjuezista on kitara + pianopartsikka olemassa, niinkuin konsertoista yleensäkin on.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
Congi
19.02.2003 11:46:49
Jäärälle:

Ei, vaan lähinä sellaista sovitusta jota voi soittaa yhdellä soittimella. Kitaralla tai pianolla. Sellainen joka kuulostaa järkevältä ja vieläpä tunnistettavissa. Noh, ehkä liikaa vaadittu.

mklamille:

Joo, Aranjuez on äärettömän vaikea kappale. Tämän takia ei yhtään tee mieli soittaa sitä sellaisenaan vaan etsiä yksinkertaistettua sovitusta sille. Edellisessä viestissäni oli yks todella yksinkertaistettu versio. Tiputettu H-Mollista A-Molliin. Pitää kai nostaa takaisin normaaliin Capolla.
gypsi
04.04.2005 11:05:31 (muokattu 04.04.2005 11:08:05)
Oisko kellään yksinkertaistettua versiota tuosta kitaralle? Kerran löysin aika hyvän tabin, mutta oon hukannut sen jonnekin enkä löytänyt enää mistään. Sävellaji oli Hm. Se oli aika helppo.
18is9
07.04.2005 12:42:18

Chick Corea on nauhoittanut sähköpianolla Spain-biisin introon osia tuosta konsertosta vapaasti improvisoiden (löytyy Return to Foreverin levyltä Light as a Feather). Tämä ei kyllä liity siihen mitä kysyttiin!
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)