Aihe: Paras live-esitys jonka olette itse kokeneet?
1 2 3 4
wilzhu
07.01.2009 07:30:25

Mutta:
Justice Provinssissa 2008 oli kyllä kova. Sellanen alaleuka-putosi-nurmikolle-kun-ne-aloitti -kova. En odottanut keikalta mitään, päädyin paikalle puolivahingossa ja ajattelin käydä tsekkaamassa ihan vaan just in case, ja nehän olivat ihan järjettömän kovassa vedossa.
s.m.f.
25.01.2009 18:47:38
Paras on ylivoimaisesti viimevuotinen Metallican keikka. Kuulin silloin ensimmäistä kertaa Metallicaa ja olin myyty heti ensimmäisen biisin jälkeen
Ei se väärin oo
sub zero
26.01.2009 15:14:27
Paras on ylivoimaisesti viimevuotinen Metallican keikka. Kuulin silloin ensimmäistä kertaa Metallicaa ja olin myyty heti ensimmäisen biisin jälkeen

ai metallica tekee nykyään konemusaa? en tiennykkään
keväästä on tulossa kuuma, kostea, hikinen - tänä vuonna toimii kikka joka ikinen!
Linnunlaulupuu
26.01.2009 19:05:46
ai metallica tekee nykyään konemusaa? en tiennykkään

Onhan siinä tviikatut rummut sun muut.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Kikolaa
26.01.2009 21:24:55
Ehdottomasti Coil @ Conway Hall, London 2002!

Paras kokemus koskaan.

No jumalauta. Mikset ilmoittanut mulle keikasta?
One O'Clock Jump
Thomas Häggblom
01.02.2009 19:09:06 (muokattu 01.02.2009 19:13:04)

Itse en ole kokenut vielä yhtäkään hyvää live-esitystä konemusiikkibändiltä.

- Red Cell veti vuonna 2007 Helsingissä ihan hyvin, mutta soundit olivat hirveät.

- Beati Mortui ei myöskään toiminut livenä. Eivät edes soittaneet biisejä oikein.

- System ja Cryo kuulostivat myös aika huonoilta livenä ja soittajat näyttivät macbookkiensa kanssa siltä, niinkuin olisivat tarkistaneet sähköpostejansa lavalla.

- Konemetsässä (-08) meni jo vähän paremmin. Tosin yksikään esitys ei erityisesti jäänyt mieleen, mutta System 7 taisi olla ihan hauska livenä.

- Infected Mushroomin keikka Helsingissä oli suuri pettymys. Odotin jotain psykedeelistä ja ihmeellistä tyyliin Heavyweight tai Elation Station mutta kuulinkin pelkkää samanlaista jumputusta särökitaroiden kera. Livenä jotenkin ihan erilainen bändi kuin mitä antaa levyllä ymmärtää. En ihmettele jos jotkut true-psytrancen kuuntelijat eivät diggaile Infectediä.

Piti nyt tulla tänne angstaamaan :)

PS: Kertokaa minulle miksi konemusiikkibändit kuulostavat aina sitä huonommilta, mitä vähemmän on jätetty taustanauhalle/läppärille pyörimään? Viekö soundien tekeminen ja midijuttujen ja miljoonien knobien opettelu aikaa soittotaidon opettelemiselta? Vai onko minulla paska musamaku ja oon valinnu vain huonoja bändejä?

Älkää ymmärtäkö väärin, olen monipuolinen ja harras konemusiikin fanittaja/harrastaja niinkuin jokaisen kosketinsoittajan tulisikin olla :)
"I'm your best nightmare"
KFM
05.02.2009 17:44:01

Suurista keikoista Provinssi 2008 Justicen keikka! Se oli menoa ja ite olin eturivissä.

Pienistä varmaan Toxic Avengerin ainut Suomen keikka v.2008.
cuckaracha
06.04.2009 16:47:10

Tuskin olen ainoa joka pitää Front 242sen ensikeikkaa suomessa maailman parhaana konserttina?

Toimii.
Bind. Torture. Kill
ganesha
06.04.2009 19:08:50
PS: Kertokaa minulle miksi konemusiikkibändit kuulostavat aina sitä huonommilta, mitä vähemmän on jätetty taustanauhalle/läppärille pyörimään? Viekö soundien tekeminen ja midijuttujen ja miljoonien knobien opettelu aikaa soittotaidon opettelemiselta? Vai onko minulla paska musamaku ja oon valinnu vain huonoja bändejä?

Faithless kyllä toimii livenäkin. onko se sit konemusaa? enää?

veikkaus: koneveijojen dj-tausta voi vaikuttaa siihen että soittotekniikkaa ei ole, kun sitä pianokoulua ei tullut aloitettua silloin 4-vuotiaana niinku naapurin Marjaana :D
viina. hanuri. ja naiset.
Nocticola
27.08.2009 23:53:25
Kyllä se on tuo Björkin Volta-kiertueen aloituskonsertti Reykjavíkissa 2007. Lämmittelijänä Hot Chip. Siinä oli kaikki mistä pidän live-esityksissä, siis
- vahva tulkinta
- torvisektio!
- kunnon basso
- levystä poikkeavat sovitukset
- suosikkikappaleeni
- kaikkea mitä ei voi sanoin kuvailla
- ReacTable

Seuraavina
- Sucarcubes Reunion -keikka marraskuussa 2006. Lämmittelijöinä Múm ja RASS (punk-bändi 80-luvulta, islanniksi PERSE). Harvoinpa käy niin että fanittaa jotain ulkomaista 20 vuotta sitten kuopattua yhtyettä ja sattuu niin että se yhtäkkiä pitää konsertin parin viikon varoitusajalla paikassa, jossa sattuu olemaan. Ja se konsertti oli hyvä. Múmkin soitti ensi kertaa uuden levynsä (Go go smear the poison ivy) biisejä.
- Björk taas. Klubikeikka keväällä 2007, torvisektion kanssa balladinomaisia kappaleita.
- Don Johnson Big Band Porvoon Bar Maryn viimeisellä keikallaan. Käsin kosketeltava tunnelma parhaan paikallisen baarin hautajaisten vuoksi ... 2007 jälleen?
- CMX:n itsenäisyyspäivän keikka Tavastialla, vuosi tässä vaiheessa tuntematon
- Punky Reggae Band kotifestareilla C-starin kanssa
Vteich
03.09.2009 10:42:31 (muokattu 03.09.2009 10:43:04)
Orbitalin viimesunnuntainen keikka Lontoon puistossa nousee kyllä ihan kärkeen näkemissäni keikoissa. Aivan huikeeta. Roni Size Reprazentin live-dnb-keikka oli myös hieno, vaikkei nyt ihan London Elektricityn tasoa ollutkaan.
Linnunlaulupuu
03.09.2009 11:42:19
Vteich: Orbitalin viimesunnuntainen keikka Lontoon puistossa nousee kyllä ihan kärkeen näkemissäni keikoissa.

Ai ne tekee keikkoja, vaikka hajosivatkin? Oon kateellinen.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Vteich
03.09.2009 12:22:16 (muokattu 03.09.2009 12:24:47)
Linnunlaulupuu: Ai ne tekee keikkoja, vaikka hajosivatkin? Oon kateellinen.

Palasivat kesällä yhteen keikkaillakseen ainakin jonkun aikaa. Viimeiset keikat merkitty MySpacessa tämän kuun lopulle. Siksi tuli lähdettyä Lontooseen asti bändiä katsomaan, kun ei tiedä jatkavatko enää tämän jälkeen ollenkaan ja Suomeenhan noita joka tapauksessa on turha toivoa. Toki tuolla festareilla oli iso kasa muitakin todella kovia konemusanimiä (Röyksopp, Peaches, Laurent Garnier, Carl Craig, Roni Size Reprazent jne).
Xenomorph MacHelen
14.09.2009 10:22:13

Ulver: live @ maihaugsalen. Paras keikka ikinä. Uskomaton kokemus. Sudet laittoi jauhot suuhun. Kovaäänisin bassosoundi minkä olen koskaan kuullut, nenänpäätä kutitti. Ei voi hehkuttaa liikaa.
Kaikki Nine Inch Nailsin Suomen vedot on potkinut myös kovaa parhaimpana viimeisin Ankkarockin keikka. Harmi että pistivät keikkailun osalta pillit pusiiin (ainakin toistaiseksi).
Niin ja tavallaan elektronista musiikkia soittava tai ainakin eletroniikkaan nojaava Kimmo Pohjonen Pyynikki festivaalilla muutama viikko sitten. Vaikuttava valoshow, ulkoilma ja mies on ihan shamaani. Mykisti. KTU olisi kiva tarkastaa joskus.
paji
17.09.2009 22:34:21
En oo valitettavasti konemusaa päässyt paljoa katsomaan livenä. Tampereen Klubilla herra Toiminto veti ihan päräyttävät livedubstepit joku aika sitten.
Milkop
18.09.2009 00:43:47

paji: En oo valitettavasti konemusaa päässyt paljoa katsomaan livenä.

Tämä on kyllä itsellekin harmituksen aihe. Mikkelin kokoisessa kaupungissa ei tosin varmaan yleisöäkään konemusa-keikoille liiemmin olisi, mutta silti ainaiset hevi-keikat tai keski-ikäiselle suunnatut Popedat sun muut pistävät harmittamaan. Nimim. haluiaisi nähdä konemusaa livenä myös "rajaseuduilla".
"People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin
Morphia
14.05.2010 22:24:03 (muokattu 14.05.2010 22:25:17)
Eiku ei mitään..
the world is an Illusion.
dictatorsh*t
15.05.2010 17:56:03
Yksi parhaista oli kyllä MV Carbonin keikka 2009 toukokuussa Kulturbolagetissa Malmössa. Aivan mieletöntä kamaa.
Pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=IWv4S93s2-k

Tampereellahan pyörii nykyään Omat laitteet-klubi, elektronisen musiikin open stage Ravintola Artturissa: http://omatlaitteet.blogspot.com/
Morphia
15.05.2010 22:36:29
Yritetäämpäs nyt paremmalla menestyksellä.

Keikkoja on tullut käytyä katsomassa paljon, enimmäkseen metallibändejä. Muita harvanlaisesti, mutta kaikki ovat yllättäneet positiivisesti.

Esim.

Hocico, Tampere 2004, Meksikon pojat saivat kahdestaan aikaan erittäin energisen tunnelman. Olin yllättynyt. Bändiin tutustuin paremmin vasta keikan nähtyäni.

Maailmannäyttely, Tampere, 2009 Suhtadun nykyään vähän varauksella kaikkeen, millä on jotain tekemistä minkään uskonnon kanssa, oli se sitten uusi taikka vanha.
Kuitenkin koko tapahtumasta jäi ihan hyvä fiilis. Vastaavanlaisia voisi järjestellä isommassa mittakaavassakin?

Pulse, Pori, 2009 Mahtavaa. Huikeaa. Ne tietävät ketkä olivat, ja ne jotka eivät olleet, parempi ettette tiedä mitä menetitte. Hetkeksi jopa saivat tunnelman aidosta Pink Floydista lavalla.

Missään paremmuusjärjestyksessä eivät ole. Saattavat myös päihittää kaikki näkemäni metallibändit, vaikka sieltä löytyykin loistavat; Behexen, Archgoat ja Absurd / Der Stürmer ja EW - keikat.
the world is an Illusion.
ainalapsi57
05.11.2012 22:59:41

Joe Zawinul, kun oli vielä hengissä6-7v sitten...wau
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)