Aihe: Shpongle
1 2 3 4
Borellus
23.01.2010 20:57:11 (muokattu 23.01.2010 20:58:29)
(tuli jostain syystä viesti tuplana, joten tämän voi poistaa jos mahdollista)
Wahi
23.01.2010 21:52:16
Borellus: Levykauppa Äxän sivuilla näkyisi heillä olevan parit levyt, joten luulisi myymälästäkin löytyvän.

Itseasiassa tuolta olen elektro- ja progehyllyistä ettiny mutta ei oo tullu vastaan ja sivuillakin saatavuus on vissiin varastotasoa muttta kai sitä vois silti kysyä ens kerralla ku Äxään eksyy.
Shine on you crazy diamond
Pendulum
25.01.2010 15:00:51
Wahi: Mistä päin Helsingiä löytyis Shponglea hyllystä? Ei oo tullut missään vastaan ja ei tilaaminen nappais.

Mä bongasin keltaisen jäänsärkijän hyllystä parit Shponglet muutama hetki sitten
Wahi
25.01.2010 16:37:16
Pendulum: Mä bongasin keltaisen jäänsärkijän hyllystä parit Shponglet muutama hetki sitten

Huomasin just itsekin että siellä oli 3 ekaa. Twistedin sivuilta saa puolet halvemmalla, hmm... Täytyy ottaa selvää vaaditaanko sinne luottokortti.
Shine on you crazy diamond
Vestu
24.04.2010 19:38:06
I am a shaamaaan, magician, the sun is puurpleee, 3d dimensiooons I am for mental extensioooons.

Uskomaton kappale ja siitä löytyy uskomaton remix Spotifysta.

Koko yhtye on muutenkin aivan liian vähän tunnettu ja soitettu. Todella inspiroivaa ja päräyttävää materiaalia.
Like father like scum
gorgonoidi
01.05.2010 23:54:50 (muokattu 02.05.2010 00:07:58)

Kyl Shpongle saa kyllikseen huomiosta ainakin perinteisen psyke-yleisön keskuudessa ja reilusti sen ulkopuolellakin. Aika starojahan nämä tyypit jo ovat.
Akiman
08.05.2010 12:53:56 (muokattu 08.05.2010 12:55:05)

Kappas. Tännekin ilmaantunut viestejä. Onhan Shpongle toki electro- ja psyke-piireissä varsin tunnettu ja arvostettu tapaus. Omalla tavallaan myös yksi tunnetuimmista jo Simon Posfordin Hallucinogen-statuksen ansiosta, mutta kyllä Shpongle voisi silti olla sen verran tunnetumpi, että olisi mahdollista saada bändin livekarnevaali tänne Suomeenkin nähtäväksi. Kaksi Lontoossa näkemääni keikkaa ovat yksinkertaisesti kaksi parasta showta mitä olen nähnyt musiikissa koskaan elävänä. Mahtavia keikkojahan nyt riittää joka lähtöön, mutta noin kokonaisvaltaisia mielipuolisuuksia on harvassa. Siksi onkin sääli, ettei Unkarin Ozora-festareille matkaamisesta tullut oikein mitään tänä vuonna.

Simon Posforfin ja Prometheuksen Younger Brotherin kolmoslevhän on valmis myös.
INFERNO MAGAZINE | IMPERIUMI | KORROOSIO.FI EVEMASTER (Dark Metal) - "New Age Daw
Aika härkä
16.04.2011 13:13:01
Olen nyt varoitettu yli 343 päivää vanhaan ketjuun kirjoittamisesta!

Mutta ah, Shpongle. Miten olen voinut ohittaa tämän loistavuuden. Inefabble Mysteries From Shpongleland on aivan törkeän kova levy.
pyllykenraali.
Juho L
16.04.2011 15:05:01 (muokattu 16.04.2011 15:09:57)
Aika härkä: Olen nyt varoitettu yli 343 päivää vanhaan ketjuun kirjoittamisesta!

Mutta ah, Shpongle. Miten olen voinut ohittaa tämän loistavuuden. Inefabble Mysteries From Shpongleland on aivan törkeän kova levy.

Jos Shpongle uppoaa, niin tsekkaile myös Ott, vanhempi Younger Brother, Entheogenic ja uudempi Eat Static.
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
ganesha
20.04.2011 06:47:06
Juho L: Jos Shpongle uppoaa, niin tsekkaile myös Ott, vanhempi Younger Brother, Entheogenic ja uudempi Eat Static.

Kun löysin itse tuon Entheogenicin niin tajusin, että sehän on jopa astetta parempaa shittiä kuin Shpongle.
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Juho L
20.04.2011 13:54:32
ganesha: Kun löysin itse tuon Entheogenicin niin tajusin, että sehän on jopa astetta parempaa shittiä kuin Shpongle.

Se on perin viihdyttävää hippimusaa. Siinä on omanlainen twistinsä. Omalla kohdallani yksi niistä parhaista konemusaviritelmistä mitä olen löytänyt.
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
Milkop
14.06.2013 08:22:36

Huom! Olet kirjoittamassa yli 785 päivää vanhaan aiheeseen!

http://shpongle.com/museumofconsciousness/eu/

Uutta levyä tulossa 29.heinäkuuta, nyt saatavilla jo yksi biisi. Eipähän tuo nyt pahalta kuulosta.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Juho L
14.06.2013 20:34:24
Milkop: http://shpongle.com/museumofconsciousness/eu/

Uutta levyä tulossa 29.heinäkuuta, nyt saatavilla jo yksi biisi. Eipähän tuo nyt pahalta kuulosta.

Tässä vielä SoundCloud-linkki: https://soundcloud.com/twistedmusic/1-brain-in-a-fish-tank

Kuulostaa kyllä erittäin herkulliselta ja diggailen kosolti. Veikkaisin tuon näytebiisin perusteella yhdeksi parhaista Shpongle-julkaisuista, ellei peräti parhaaksi! Aika näyttää. Tähän mennessä ei ole vielä ollut yhtään huonoa Shpongle-levyä, joten hyvää settiä sieltä on tulossa joka tapauksessa.
Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole
"Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come."
Milkop
14.06.2013 22:19:39

Juho L: Veikkaisin tuon näytebiisin perusteella yhdeksi parhaista Shpongle-julkaisuista, ellei peräti parhaaksi!

Tales of the Inexpressiblen ohi on tosin mahdoton päästä.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Juho L
15.06.2013 18:49:42
Milkop: Tales of the Inexpressiblen ohi on tosin mahdoton päästä.

Ei lain! Tuo on todennäköisesti perin erilainen julkaisu kuin Tales, joten on erittäin todennäköistä, että se loistaa jossain, missä Tales jäi vähän vajaaksi ja toisin päin.
Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole
"Follow your voice, not mine! Drink your tea and start to climb! Leave your body back where you come."
Juho L
16.06.2013 21:04:44
Aiheeseen lähes liittyen, Raja Ram on 6.7. Helsingin Alppipuistossa hölmöilemässä: http://www.alppipuistonkesa.info/2013/?page_id=12
Juho L
26.07.2013 13:14:03 (muokattu 26.07.2013 17:14:26)
Museum of Consciousness lähtee tulille änn... yy... NY!

Edit: Fishtankilla näköjään alkaa. No, lämmittelyä...

Edit 2: Kuunnellaanpas vielä toistamiseen. Jos tästä jonkinlaisen levyarvion kirjoittaisi.
Qoshovius
24.08.2013 13:29:07 (muokattu 25.08.2013 20:35:18)

Pyöräytin kanssa Museumin läpi. Jäi jotenkin epätasainen kuva - parhaimmillaan todella hunajaa, mutta levyn alkupuoli (kaksi ensimmäistä biisiä) olivat itselle vielä jotenkin kylmiä. Jotenkin perus 4/4 housebeat maustettuna studiokikkailulla ei ole minulle sitä ominta Shponglea.

Jossakin vaiheessa sitä rupesi ajattelemaan, että tämä kaipaisi enemmän atmosfäärisyyttä, ja sittenhän sitä juuri rupesi tulemaan. Sama oli huilujuttujen kanssa, tosin niitä olisi voinut olla vieläkin enemmän. Biisien introt ovat erittäin kaunista kuultavaa, mielestäni kasvattelu saisi jatkua pidempäänkin. Nyt tuntui joissain kohti, että kiire tuli.

Joka tapauksessa jo ensikuulemalla levyn keskiosasta loppuun on melkosen kultaista settiä. Pitää perehtyä todella tarkasti, äänimaailma on paikoin hemmetin laaja.

Lisättäköön näin toisen kuuntelun myötä että onpahan uniikki albumi. Taas on onnistuttu tekemään jotain uutta, eikä yksikään Shponglelevy ole vieläkään samanlainen. The Epiphany Of Mrs. Kugla on kyllä ihmeellinen.
Responsible people don't go around their nipples twisted.
Qoshovius
09.09.2014 18:42:07

Huom! Olet kirjoittamassa yli 381 päivää vanhaan aiheeseen!

...eikä Museum of Consciousness ole siltikään läpi taputeltu - mielenkiintoa ja tutkimusfiilistä riittää yhä.

Tämän postauksen tosiasiallinen viesti on kuitenkin se, että Shpongle 6 on saanut alkunsa:
https://www.facebook.com/shpongle/p … 005158945/10152355539453946/?type=1
Responsible people don't go around their nipples twisted.
Juho L
17.09.2014 17:23:18
Raja Ramia ja Posfordia FB:ssä seuratessa olen saanut käsityksen, että levyn teko etenee oikeasti. Pitää nyt toivoa, ettei tässä käy samalla tavalla kuin Museumin kanssa, että hillitön alkutohina, sitten yli vuosi hiljaiseloa ja sen jälkeen projektin uudelleen käynnistys.

Pitää toivoa, että Raja Ram muistaa syödä ja hengittää riittävästi huumeita, että tulee hyvä levy! Hoho.
Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)