Aihe: Paras TB-303 klooni?
1 2
Mikael
15.03.2004 10:19:32 (muokattu 15.03.2004 10:24:04)

Analogi vs. digitaalisoundi/filtteri/härpäkesotahan on ollut käynnissä jo niin pitkään, etten jaksa enää siihen kommentoida mitään

No hö. Tosta aiheesta on kuitenkn Jamin provojen jälkeen saatu eniten jotain mielenkiintoista keskustelua aikaan : )

mutta käy kuitenkin tsekkaamassa demo ko. softan websiteltä, koska ero on tässä tapauksessa hiuksenhieno, varsinkin jos ajaa tuon vielä analogipöydän läpi, mielellään pienellä säröllä :)

No tästä duunipuuseen kyljestä majailevasta "kaiuttimesta" ei ole paljon iloa noissa vertailuhommissa. Toimiskohan toi ylipäätään PT LE:n kanssa? Pelkkiä sampleja ei jaksais ruveta siirteleen musakoneeseen ihan vaan kuunelun ilosta. Ehkäs mä luotan sun sanaasi ja uskon että se on ihan hyvä.

Kannatan purismia tiettyyn rajaan asti, enkä ala pro-analogistudiossa jonkin aikaa häärättyäni edes väittää että softalla voi aitoa analogia 100% edes emuloida - kyse onkin lähinnä siitä että tuo kelpaa 303-emuna 99.9% kuuntelevasta yleisöstä.

Joo-o. Näkökulmaero... Mulle on aika lailla sama mitä ne 99.9% kelailee jos oma korva on jotain mieltä asiasta. Ehkä jos hommia tekisi jotenkin ammatikseen ja olis budjetit, tulosvastuut ja aikataulut niin sitten olis varmaan pakko antaa vähän periksi : )

Sanotaan vaikka niin, että en ainakaan itse maksaisi 1000 euroa saadakseni biisiini jonkun väsyneen kolkkisoundin (joka on eittämättä legendaarinen soundi, johon olen aikoinani ollut itsekin teknohileitä rampanneena kovasti tykästynyt).

No en mäkään kyllä pelkästä yhdestä soundista tollasta maksais, mut esim tuo BassStationin räkkiversion katuhinta on jossain 300€:n hujakoilla ja sillä saa aikaan aika pljon muutakin kuin 303-tyyppisiä bassosoundeja vielä senkin jälkeen kun jonkun nykysoftan vaatima käyttis on ollut vanhentunut jo vuosia...

EDIT: tällasta muuten tuolta audiorealismin nettikaupasta, kun yritin selvittää mitä ton tilaaminen maksais:

"The following product(s) could not be placed in your shopping cart.
193336 AudioRealism Bass Line - not available"
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mikael
31.03.2004 11:57:36

Pakko viel kaivella tä esille kun Torilla näyttäis olevan toi BassStation hintaan 220€. Paljon halvemmalla ei nykypäivänä taida analogisyntsaa saada...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Juho L
31.03.2004 12:56:44
www.kolumbus.fi/juho.lepisto/RetardTB.jpg

Eivät trance-ihmiset tykänneet tuosta kuvasta yhdellä toisella foorumilla.
Torilla tuhottomasti rojua myynnissä. (ks. profiili)
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)