Aihe: mitä konemusaa?
1 2 3 4
pertasa VS kilu
04.02.2003 15:07:54
aika sukka toi reason on ja saatanan vaikee saada hyvää saundii aikaa "MUT" jos on aikaa istuu koneen edässä mikäs siinä sit jos haluu katella sitä ruutuu joku 6 tuntii SILMÄTHÄN SIINÄ MENEE
Juho L
04.02.2003 16:45:09
Juho L haluan kuulla sinun tekevän edes lähelle yhtä hyvää soundia mitä tekee I :llä alkava pumppu =)

Minulla on tapana kuunnella itse musiikkia, eikä soundeja. Kakka on kakkaa, oli soundit miten timanttiset tahansa. I kierrättää vielä kaupan päälle helkkuristi, joten uusi kappale kuulostaa siltä, kuin se olisi koottu vanhojen kappaleiden osasista.
JPQ
04.02.2003 18:53:02

Juho L haluan kuulla sinun tekevän edes lähelle yhtä hyvää soundia mitä tekee I :llä alkava pumppu =)

Veikkaan että kaveri joka kirjoitti noista listojen tuijottamisista ei todellakaan tarkoittanut nimiä joita sinä mainitsit. Itse olen sitä mieltä että koneellisesti tuotetut biisit ovat todella laajasti soundaavaa kamaa koska siellä voi yhtä hyvin soida se vaarin vanha mandoliini tai mummon pölyinen trumbetti joka tässä tapauksessa yleensä on sample pohjainen. M I T Ä v****a sillä on väliä jos se kuullostaa hyvälle ja saa jalat vatkaamaan. Konemusiikista voidaan keskustella vaikka kuin ja pitkään tulematta siihen tulokseen että kaikki siitä pitäisivät. Näitä suomen foorumeita kahlatessani olen taukoamatta törmännyt tähän iänikuiseen nahisteluun konemusiikista.

En minäkään ole jokaiselle ruuhkatukalle avautumassa tuolla

kadulla että teette paskaa musaa ja kaikki on saman kuulloista sontaa jota tulee joka reiästä.

Olen itse sitä mieltä että kaikki mikä kuullostaa hyvälle hyväksyn sen ilman mitään kiukuttelua onko siinä käytetty koneita vai aitoja instrumentteja. Kuinkas moni on tullut ajatelleeksi että nykypäivänä lähes jokainen bändi/artisti käyttää työstämiseen viimeistään lopputuotannossa tietokonetta "kauheeta" =) KONEITA ARGH....

Juuri menneellä viikolla masteroin erään HEAVY bändin promolevyn ja kaverit kysyivät josko minulla olisi jotain soundia laittaa yhteen biiseistä, no minä ehdotin että voidaan kokeilla höystää hieman ohutta biisin rakennetta Viruksen muutamalla padilla ja se sehän soundas hyvälle.

Usean kuuntelu kerran jälkeen heidän kosketinsoittaja innostui vaihtamaan Kurzweilinsä Virukseen koska diggas sen

soundeista joita olin sinne tweakannu. Eli teille jotka epäröitte asiaa mistä ette ole varmoja KOKEILKAAAAA

PS. Kyseinen bändi aikoo hankkia nauhotus puuhiin pc pohjaisen tsydeemin koska se on heidän mielestä fiksumpaa tehdä asiat kivuttomasti näin nykypäivänä, ja mikä tässä on hauskaa on se että kosketinsoittaja kun innostui noista VST instrumenteista =)

Ja nyt syömään

Jo oli erikoinen vaihto mutta syna saundeissa varmasti virus on parempi Siis jos syna=Analogi Syna. Mutta muuten kylläkin molemmat on mainioita pelejä. Ja minäkin suosittelen kokeilemaan kaikkea uutta siitähän musassa pitäisi olla kyse.
Juho L
04.02.2003 20:09:55
Jo oli erikoinen vaihto mutta syna saundeissa varmasti virus on parempi Siis jos syna=Analogi Syna. Mutta muuten kylläkin molemmat on mainioita pelejä. Ja minäkin suosittelen kokeilemaan kaikkea uutta siitähän musassa pitäisi olla kyse.

Kyllähän sellaiset humisevat analogipadit ja rääkyvät leadit istuvat suorastaan mainiosti raskaampaankin metalliin.
Goi
04.02.2003 23:22:05
ddu mitä pellei. luulee soittavans tietsikoil . mikä musiikin aleenustila ddu ei oo soittajaa koskaa nähny ddu tommoset ddu soundit? soundi syntyy soittajan sormis ddu. ainut totuus. mikä soundi syntyy näppäimisöllä nörtin sormis ddu naurettavaa ajatuski ddu kamoon jätkät ette voi noin tyhmii olla ddu
Ensentiume
05.02.2003 10:19:38

Joo, eiköhän kaikki vedetä ittemme jojoon? Ugh! :)
JKantonen
05.02.2003 10:31:10 (muokattu 05.02.2003 10:33:51)
Joo, eiköhän kaikki vedetä ittemme jojoon? Ugh! :)

Jossei nyt kuitenkaan?
Mohla
05.02.2003 16:19:37

mikä soundi syntyy näppäimisöllä nörtin sormis ddu naurettavaa ajatuski ddu kamoon jätkät ette voi noin tyhmii olla ddu

Sen takia onkin midikiipparit. ;)
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
troll
05.02.2003 16:32:28

En halua kuulla sitä I:llä alkavan bändin nimeä, joka kuvittelee olevansa psykedeelinen. Saatika sitten A:lla alkavaa bändin nimeä.

ASTRAL PROJECTION , INFECTED MUSHROOM

hää hää :P
Juho L
05.02.2003 17:17:58

hää hää :P

Haista persaus. Päivä pilalla.
Bobby G
06.02.2003 16:59:12
Hei Juho...again....vuonna 99oli trendikästä disauttaa ko. bändejä. Nyt ne on jo niin menneen talven lumia että niiden dumaaminen on ihan naurettavaa pelleilyä. Ja kikkelitrancen dumaaminen on yhtä turhaa kuin Britneyn.
Miten sul on niin kova tarve todistella kaikille että olet "on the edge"? Tai luulet olevasi....
Juho L
06.02.2003 18:44:51
Miten sul on niin kova tarve todistella kaikille että olet "on the edge"?

Ei tässä mitään todistella. Minä vain kulutan aikaani aukoen.

Jos en pidä kikkelitrancesta, niin tarkoittaneeko se sitä, että yritän olla jotenkin "on the edge"? Oletteko tulleet ajatelleeksi, että saattaa aivan oikeasti olla olemassa sellainen ihminen, joka ei pidä kikkelitrancesta?

Onko asian laita niin ja universaali totuus se, että kaikki maailman ihmiset pitävät kikkelitrancesta ja ne, jotka sanovat inhoavansa sitä, yrittävät olla vain "on the edge"?

Minulle kikkelitrance edustaa konemusiikin sakkaa eurodancen kanssa. Roskaa isolla Q:lla.
a1b2
06.02.2003 22:59:03

JUHO L, myy viruksesi ja osta ELÄMÄ!!

sähän varmaan ootkin todella psykedeelinen ihminen, kun voit sanoa mitä on psykedelia!!!
kerroppas kaikille mitä on pykedelia, oi sinä suuri hippiguru!!

et ole sattumoisin kuullut puhuttavan isreali trancesta??
astral projection on mielestäni isreali trancen ac/dc. eli jätkän joka on dusaillut HIENOLLA VIRUKSELLAAN todella HIENON version säkkiksestä, ei varmaankaan kannata puhua mistään kikkeli trancesta tai vielä vähemmän psy trancesta yhtään mitään!!!!!!!!!!

kannattaisi varmaan tutustua vähän tarkemmin psy trancen ja israeli trancen yhteneväisyyksiin ennen kuin puhuu mistään yhtään mitään. sattumoisin ko. bändit on on kyllä aikas suosittuja psy piireissä, mutta ehkä miljoonat hipit on väärässä ja JUHO L oikeassa.

onhan molempien bändien uudemmat tuotokset aikas erilaista kuin ensimmäiset levyt. mutta niin on myös shponglen, jonka uusin levy on kyllä kaukana psykedeliasta!!

mitä tästä opimme???

pidetään kaikki turpammekiinni niistä asioista jonka tiedämme arsyttävän toisia, ehkä siten saamme paremman maailman??? ehkä????

haukkukaapas minut nyt oikein kunnolla, niin saan kunnon naurut

KIITOS!!!!!!!
jasu aurinko!!!!!!! :) (0_o)
Juho L
07.02.2003 00:05:09 (muokattu 07.02.2003 00:25:50)
JUHO L, myy viruksesi ja osta ELÄMÄ!!

En myy! En halua! Ei! Elämä tuo mukanaan niin paljon vastuuta, että pitää harkita tarkkaan sen hankkimista. On hyvin surullista katsottavaa, kun ihmiset hankkivat kevään tullen elämän ja sitten kesän jälkeen jättävät ne heitteille pimeään syysyöhön. Siihen minä en aio ryhtyä!

sähän varmaan ootkin todella psykedeelinen ihminen, kun voit sanoa mitä on psykedelia!!!
kerroppas kaikille mitä on pykedelia, oi sinä suuri hippiguru!!

Siis notta jos nyt puhutaan psytrancesta, niin psykedeelisyys siinä tarkoittanee sitä, että se on... psykedeelinen. Sekava terveellisellä tavalla. Ei mitään älytöntä häröilyä, vaan sekoilua hyvällä maulla. Maksimaalista sekoilua.

et ole sattumoisin kuullut puhuttavan isreali trancesta??

Ikävä kyllä olen.

eliätkän joka on dusaillut HIENOLLA VIRUKSELLAAN todella HIENON version säkkiksestä, ei varmaankaan kannata puhua mistään kikkeli trancesta tai vielä vähemmän psy trancesta yhtään mitään!!!!!!!!!!

Haluaisin painottaa sitä, että tuo Säkkis on ultimaattinen taidonnäytteeni. Sen tarkoituksena on näyttää kuinka koneilla saadaan tuotettua realistisuutta hipova ja hyvin kompleksi kappale. Näin osoitan samalla, kuinka aidot instrumentit muuntuvat tarpeettomiksi nykyteknologian armoilla. Hioin tuota kappaletta usean viikon ajan ja alan vähitellen olemaan siihen tyytyväinen. Toivon, että edes joskus kykenisin tekemään oman sävellyksen, joka olisi yhtä laadukas. Poks-poks-poks-poks.

kannattaisi varmaan tutustua vähän tarkemmin psy trancen ja israeli trancen yhteneväisyyksiin ennen kuin puhuu mistään yhtään mitään.

Eroavaisuuksina mainittakoon se, että israeli (on muuten aika turha maa tuo Israel) on kikkelimpää kuin psytrance ja nykyään psytrance on kuihtunut minimalistiseksi lättänäksi. Kappaleet koostuvat bassorummusta ja haitsusta. Ohhhh... Pahus, kun kukaan ei arvosta tervettä sekoilua enää.

sattumoisin ko. bändit on on kyllä aikas suosittuja psy piireissä, mutta ehkä miljoonat hipit on väärässä ja JUHO L oikeassa.

En jaksane enää ryhtyä vääntämään aiheesta miksi psytrance on psytrancea.

Sitä paitsi teille, juuri te, jolla on yllään punainen slipoveri ja hassu kravaatti, se on Juho L.

onhan molempien bändien uudemmat tuotokset aikas erilaista kuin ensimmäiset levyt. mutta niin on myös shponglen, jonka uusin levy on kyllä kaukana psykedeliasta!!

Eihän Shpongle olekkaan psykedeelistä. Eihän sen pidäkkään olla! Pidetään ambient-viritelmät omassa rauhassaan. Shponglen parissa rauhoitutaan.

mitä tästä opimme???

Sen, että te ette käytä isoja kirjaimia lainkaan tekstissänne ja kompensoitte suurien kirjainten puutostilan kirjoittamalla nimeni kokonaan isolla. Tätä on tietenkin hieman imartelevaa, sillä kirjoitustyylinne saa nimeni näkyvämmäksi.

pidetään kaikki turpammekiinni niistä asioista jonka tiedämme arsyttävän toisia, ehkä siten saamme paremman maailman??? ehkä????

Käynee mainiosti. Vaikenen kuin muuri.

haukkukaapas minut nyt oikein kunnolla, niin saan kunnon naurut

Har-har-har-har-har.

Ennätin ensin.

KIITOS!!!!!!!

Kiitos! (ks. vain yksi huutomerkki ja suurten ja pienten kirjainten käyttö)

Loppuun: Hähähähä...

Edit: Helkkuri, kun unohdin kysyä, että montako kiloa? Kaksi vaikko peräti kolme? Kliksuttele tuota miinusta, niin ehkä ne tulevat sieltä ulos ja hengitys helpottuu. Hähähä.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
a1b2
07.02.2003 11:19:39

JUHO L!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eipä voisi enää olla turhempaa jätkää!!!!!!!!!!!!!!!!!
sinulla on pakkomielle korjailla toistan kirjoitusvirheitä ja kirjoituksia, ehkä sinä olet vain niin yksinäinen kun olet niin erilainen kuin muut. viruksesta ei varmaan ole pidemmän päälle kaveriksi. kyllä se kuuntelee mutta mitään se ei vastaa!!!

jos kerran tiedät mitä israeli trance on, niin kuinka ja miten sekoitit sen kiksuun?????

ä.o:si taitaa olla yhtä suuri kin viruksesi polyfonia, jos edes sitäkään!!!!!!

sinulla tuntuu olevan pakkomielteitä ihan joka asiaan!!!!!

minusta kuvauksesi psykedeliasta oli erittäin tyhjentävä ja viisautta täynnä!!!!

sinä luulet edustavasi psytrancen kuuntelijoista älykkäintä ja vapaasti ajatuksillaan trippailevaa vähemmistöä joka kuvittelee kuuntelevansa juuri sitä oikeaa ja ainoata psytrance muotoa!!
ehkä uusi psytrance muoto on liian vaikeaa sinulle tai ehkä et vain ole tarpeeksi psykedeelinen tajutaksesi sitä.

kuunteleppa tällaisia bändejä: hux flux, logic bomb, neuromotor, toi doi, cosmosis, psyside ja analog pussy.

ja kerroppa sitten että onko uusi psyke hyvää vai huonoa!!!!!

T: auringoista se suurin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..........:::::::....:::::::::...........::::::::::...........:::::::::.......:::::........::::........:::::.....:::::............:::::::..............:::::::.................:::::::::::.......:::::::......:::::..........:::::::::.........::::::................ . . . . . . . . eli JASU!!!!!!!!!!

p.s. eikö täällä tappelemisen voisi lopettaa, ja alkaa keskustelemaan jo musiikista ja sen tekemisestä ihan OIKEASTI!!!!
ja Juho L, minä ärsytin sinua tahallaan koska sinä tunnut vetävän maapallon kokoisen herneen nenään heti kun puhutaan seim. viruksesta ja (kone)musasta:
ja onhan se totta että uusi psyke on aikas basari ja haitsu meininkiä, mutta kokeile ihmeessä noita bändejä jotka listasin.

RAUHAA.
jasu aurinko!!!!!!! :) (0_o)
Juho L
07.02.2003 12:29:09
eipä voisi enää olla turhempaa jätkää!!!!!!!!!!!!!!!!!
sinulla on pakkomielle korjailla toistan kirjoitusvirheitä ja kirjoituksia

Huomaa toisten.

ehkä sinä olet vain niin yksinäinen kun olet niin erilainen kuin muut.

Jauhajat ovat aina yksinäisiä. Sehän on tunnettu fakta.

viruksesta ei varmaan ole pidemmän päälle kaveriksi.

Ihan hauska kaveri tuo Virus. Ihan hyvää juttuahan se heittää. Useampi tuntikin vierähtää aina jauhaessa.

kyllä se kuuntelee mutta mitään se ei vastaa!!!

Oletko kokeillut? Tänäänkin keskustelimme henkevästi päivän politiikasta. On muuten aika jämerät mielipiteet tuolla Viruksella asiasta.

jos kerran tiedät mitä israeli trance on, niin kuinka ja miten sekoitit sen kiksuun?????

Minulle israeli on kikkelitrancea. Kuitenkin painotan sanaa minulle, ettet vallan tihnuun joudu.

ä.o:si taitaa olla yhtä suuri kin viruksesi polyfonia, jos edes sitäkään!!!!!!

Voinette hieroa hieman silmiänne ja niiskuttaa hieman, sillä en pidä kyynelehtivistä silmistä ja vuotavista nenistä. Miksi kummassa Virus on sotkettu tähän kirjoitelmaan? Tein vain version Säkkijärven Polkasta Viruksella ja heti se pesiytyi kirjoituksiin. Outoa.

sinulla tuntuu olevan pakkomielteitä ihan joka asiaan!!!!!

Tietenkin! Pitäähän sitä olla jämerät mielipiteet joka asiaan. Eihän tässä mitään lampaita olla. Taistelen kaikkea vääryyttä vastaan. The red jolly avenger.

minusta kuvauksesi psykedeliasta oli erittäin tyhjentävä ja viisautta täynnä!!!!

Niin minustakin. Muistanettehan, että puhuin psytrancen psykedeliasta? Tarkoituksenani ei ollut antaa tyhjentävää kuvausta psykedeliasta sen monineen toisistaan eriävineen tarkoitusperineen.

sinä luulet edustavasi psytrancen kuuntelijoista älykkäintä ja vapaasti ajatuksillaan trippailevaa vähemmistöä joka kuvittelee kuuntelevansa juuri sitä oikeaa ja ainoata psytrance muotoa!!

Itseasiassa en ole kuunnellut psytrancea herran vuoteen. Meni into, kun alkoi tuo minimalismi tunkea joka paikasta silmille ja siitähän en pitänyt. Pahuksen nilkit. Ehkä vielä joskus tulevaisuudessa soittolistalla vaihtuu valta.

ehkä uusi psytrance muoto on liian vaikeaa sinulle tai ehkä et vain ole tarpeeksi psykedeelinen tajutaksesi sitä.

Hoho. Liian vaikeaa tosiaan. Kappale alkaa: thup-thup-thup-thup. Kappaleen loppu: thup-thup-hiss-thup-thup. Tuossa pitää olla todella valvautunut musiikin kuuntelija, että osaa löytää sen punaisen langan.

kuunteleppa tällaisia bändejä: hux flux, logic bomb, neuromotor, toi doi, cosmosis, psyside ja analog pussy.

Hux Flux ja Analog Pussy ovat tuttuja. Toi Doita olen muistaakseni kuullut yhden kappaleen. En oikein pitänyt.

ja kerroppa sitten että onko uusi psyke hyvää vai huonoa!!!!!

Jos nyt puhutaan siitä minimaalisesta nysväyksestä, niin on.

T: auringoista se suurin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eli JASU!!!!!!!!!!

Olen aina arvostanut ihmisiä, joilla on taito sotkea välimerkkien kanssa niin, että threadin leveys kasvaa tähtitieteelliseksi.

p.s. eikö täällä tappelemisen voisi lopettaa, ja alkaa keskustelemaan jo musiikista ja sen tekemisestä ihan OIKEASTI!!!!

Minähän lupauduin jo vaikenemaan kuin muuri, mutta eräs toinen muuri ei vaivautunut.

ja Juho L, minä ärsytin sinua tahallaan koska sinä tunnut vetävän maapallon kokoisen herneen nenään heti kun puhutaan seim. viruksesta ja (kone)musasta:

Hoho. Enhän minä ole vielä edes herneitä nenään ennättänyt vetää. Vertaa kirjoituksiamme ja punnitse herneiden määrä. Minähän en ole vielä edes ennättänyt huutaa. Hähähä. Minähän olen vain tässä ystävällisesti lahjoittanut verbaalista vastatulta huvin vuoksi urheilun kannalta ja katsonut, mitä tapahtuu. Tapahtui juuri niin kuin oletin. Hoho.

ja onhan se totta että uusi psyke on aikas basari ja haitsu meininkiä, mutta kokeile ihmeessä noita bändejä jotka listasin.

Kyllä, jos sattuu innostus tulemaan takaisin.

RAUHAA.

Notta.
Juho L
07.02.2003 12:31:21
Hyvä a1b2. Voinetteko pyyhkiä pois nuo ylimääräiset välimerkit, ettei ole näin hankala lukea tätä threadia. Ei ole lainkaan mukava skrollailla neljään eri suuntaan. Kaksi on ihan sopiva määrä.
teknis-
09.02.2003 16:57:17
oon oikeesti helvetin onnellinen etten ees tajua mistä hiton astraleista projecteista ja infected mushroomeista te puhutte :DDD

mitä topicciin tulee:

nujazz/deephousea tehdään, kuuntelupuoli lähinnä triphop/jazz
Juho L
09.02.2003 17:39:22 (muokattu 09.02.2003 17:39:35)
oon oikeesti helvetin onnellinen etten ees tajua mistä hiton astraleista projecteista ja infected mushroomeista te puhutte :DDD

Et ole jäänyt paljosta paitsi. Hähähä.
Mohla
09.02.2003 22:20:27 (muokattu 09.02.2003 22:24:07)

En jaksanut lukea kaikkia viimeisimpiä kirjoituksia, mutta sen verran kun luin, niin pakka kyllä todeta, että vihdoinkin täällä konemusa-osastollakin on päästy samalle tasolle kuin tuolla hevipalstalla!
Tätä on kyllä saanut odottaa!
Jatkakaa samaan malliin, tämä on kivaa!

Hei, ja tästä pitää kertoa Jamille, kerrankin tapellaan musiikista, eikä laitteista!

Siistiä!

EDIT:Luin nuo loputkin, mutta mitäs helvettiä nuo "rauhaa" jutut on? Lisää löylyä kiukaalle!
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)