Aihe: Vanha kunnon Tracker-musiikki
1 2
a33e
18.10.2005 11:59:57
Kävin tässä keväällä huvikseni FastTracker2:n koneelle verestääkseni muistoja ja ajattelin tehdä jonkin yhden pienen rallin... Tajusin kauhukseni, että en osannut enää käyttää koko ohjelmaa! Vanhaan aikaan sitä kun oli koko käyttöliittymä integroitunut selkärankaan ja homma hoitui vaikka silmät kiinni, vaan ei enää.

Kyllä sitä olisi toki oppinut uudestaan käyttämään parissa tunnissa, mutta ei ollut innostusta niin suuresti. Sitä jotenkin alkoi arvostamaan omia vanhoja tracker-biisejä ihan eri tavalla, kun tajusi miten alkukantainen systeemi se on. Silloin kun FT2 oli parasta mitä tiesi ja sen käyttö oli helppoa kuin heinän teko, niin ei sitä itse teoksiaan osannut arvostaa.

Aivan, tuo kuvaa hyvin sitä tunnetta/ tilannetta mikä mulla oli kun olin käyttänyt Amiga 500:sta ja OctaMED 4sta sekvensserinä vuodesta 1993 vuoteen 2002..

Oon käyttänyt itsekin samaa termiä, keyboard shortcutit oli niin selkärangassa et oli tosi hankalaa oppia pois niistä sitten ja vaihtaa johonkin muuhun..
Etsiskelinkin pitkään PC maailmassa hyvin toimivaa träkkeriä jossa olis ollut ohjelmoitavat shortcutit ja hyvä MIDI tuki, muttei sellaista ollut..

Siinä kun yritin sitten käyttää sitä myöhemmin uudestaan niin huomasin saman -huvitti kun ei enää osannut käyttää koko ohjelmaa.. piti kaivella komentolistat esiin jne.

Äkkiä sitä näköjään ohjelmoituu vanhakin koira.
http://a33e.dy.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)