Aihe: Paras kontrolleri/softa?
1
Mau5trap
09.08.2015 17:46:13 (muokattu 09.08.2015 17:57:39)
Olen pitkään touhuillut musiikin parissa kotosalla mm. molempien MicroKorgien, Kaossilator Pro+:n, Ableton Pushin ja muiden lähinnä omat inspiraationjyvät ääneksi muuttavien laitteiden muodostaman läjän kanssa, joten nyt olisi erittäin mielenkiintoista hypätä askel eteenpäin ja ottaa tähän sotkuun mukaan DJ-kontrolleri.

Traktorista minulla on hyvin kokemusta ystäväni Kontrol S4 Mk2:n ollessa välillä itsellä lainassa, mutta onko tuo ainoa hyvä tuon hintaluokan kontrolleri? Tekeekö Numark NV:llä esimerkiksi mitään, tai onko Seratossa hirveästi eroa Traktor Prohon verrattuna, jota itse olen tykästynyt käyttämään? Entä saako pelkällä kontrollerilla kaiken irti softasta, vai täytyykö vaikkapa Traktoria käyttäessä kylkeen napata F1? Budjetti minulla nyt ei niin viimesen päälle tarkalle mene, mutta esimerkiksi Kontrol S8:sta puuttuvat jogit ovat niin suuri miinus ja pettymys pitkän ja hartaan julkaisun odotuksen jälkeen, että sitä ei minulle ole ikäväkyllä tulossa. Jos tonnilla saa hyvän kontrollerin kaikilla mausteilla, niin olisin erityisen tyytyväinen.

Tällähetkellä olisin kallistumassa Traktoriin, mutta suhtaudun hyvin avoimesti muihinkin laitteisiin. Kokemuksia ja suosituksia olisi erittäin mielenkiintoista kuulla vaikkapa ihan keikkailevilta tiskijukilta. Käytössä olevat läppärit kiinnostaa myös, itsellä toistaiseksi ainakin Ableton Live 9 Suite ja Traktor Pro 2.0 on pyörineet oikein hyvin HP:n ProBookilla, alkaa vain olla hieman ikääntynyt.
efinque
10.09.2015 11:29:57

S2 taitaa olla se vehje jossa hinta-laatusuhde on kohdallaan. Jos homma syystä tai toisesta tyssää niin sen saa myytyä eteenpäin, ja jos siitä kasvaa ulos niin sen voi säilyttää backuppina. F1 on kanssa melko veikeä vehje siihen kylkeen, joskin niiden remix-settien tekeminen on melko tuskastuttavaa puuhaa koska ne luupit/stemit pitää miksausvaiheessa saada soimaan keskenään. Beatportista yms saa tietysti valmiita paketteja, joiden taso vaihtelee keskinkertaisesta surkeaan johtuen tuosta edellämainitusta ja masteroinnin puutteesta.

Ensimmäinen kontrolleri oli Hercules DJ Console RMX joka oli ihan pätevä vehje. Niitä saattaa löytyä vielä jostain käytettynä.

Itsellä tätänykyä Traktor ja aikakoodit+CDJt, Seratolla olen soittanut muutaman kerran ja en jostain syystä tykännyt..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)