Aihe: Neuvoja harmonikan elektronisoimiseen?
1
SamiP
18.03.2009 11:12:02
Hei kaikille!

Ajattelin että tämän foorumin käyttäjiltä voisi saada hyviä neuvoja projektiini jonka kanssa aloittelijana juuri nyt työskentelen.

Lyhyesti: Olen hankkinut Rolandin V-accordion FR-7:n joka on siis täysin midillä toimiva soitin. Tarkoitukseni olisi tehdä kokeellista "uutta" musiikkia ja olen törmännyt seuraavanlaisiin ongelmallisiin kysymyksiin:

a) Haluan taustalle rumpoloopin joka esiityessäni lähtisi toistamaan itseään painaessani koskettimistosta näppäimen alas. Olisi myös hienoa jos pystyisin itse tekemään kys. loopin ja muokkaamaan siihen soundit (esim. nauhoitettua meren kohinaa yms.) Tarvittessa looppi voisi myös olla nauhoitettu itse soittamani riffi. Kuinka tämä onnistuisi? käytössäni on siis tietokone joten voiko tätä tehdä softalla? Jos jollakin olisi hyviä neuvoja rytmin toisenlaiseen toteuttamiseen niin sana on vapaa.

b) Rolandin harmonikassa on ihan OK jäljennetyt harmonikkasoundit. Näitä ääniä tulisi vain kyetä efektoimaan ja muokkaamaan jotta pääsisin haluamaani lopputulokseen.
Asian kanssa työskentelevällä kaverillani on tällä hetkellä samaisen valmistajan tuote "Sonic Shell" jota ajattelimme käyttä tähän tarkoitukseen. Onko kellään ideoita/ehdotuksia?

Tarkoituksenani olisi siis pystyä tekemään live-keikkaa musiikillani. Onko suunnitelmassani aukkoja?

Kiitos kaikille viestin lukeneilla ja vastaajille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)