Aihe: Apua, pahinta: ajuri ei toimi (Audiophile 2496)
1
Ilpoxi
12.09.2007 21:58:41
Nyt se siis tapahtui: hankin äänikortin, M-Audio Audiophile 2496, ja sen ajuri ei suostu toimimaan XP:ssä.

Kaikki pitäisi olla kunnossa ja hain vielä uudemman version M-Audion sivuilta. Softa kyllä asentuu, mutta yhdessä vaiheessa herjaa digitaalisen allekirjoituksen puuttumista.

Kun avaan koneen uudelleen, automaattinen laitteen asennusikkuna tupsahtaa siihen aina uudelleen, koska laitteen asennuksessa on vika (Win puhekupla oikealla alhaalla).

Kortti on koneessa ja Win XP:n viimeiset päivitykset haettuna. Mutta M-Audio ei ole testauttanut softaa XP:llä, jotta saisi digitaalisen allekirjoituksen?

Muilla ollu samanlaista, viheliäistä ongelmaa?
t1amatti
12.09.2007 22:00:17
Eipä oo MS:n signaturea tuossa, mutta ei kai se asennusta estä? Sen kun painat että asenna anyway.
no näinhän se on.
Ilpoxi
12.09.2007 22:26:33
No mut kun mä oon tehny jo sen 3 kertaa ;) Eli jatkoin asennusta varoituksesta huolimatta ja se asentui ja painoin lopussa Finish ja kone käynistyi uudelleen, mutta sitten tulee silti se automaattinen uuden laitteen asennusikkuna ja Win-puhekupla. Ja laite ei näy Ohjauspaneelissa eikä missään muuallakaan.
Ilpoxi
12.09.2007 22:46:51
Nyt onnistui. Asensin vielä kerran netistä otetun ajurin. Käynnistin uudelleen koneen ja tuli Automaattinen laitteen asennus -ikkuna (turhaan). Jatkoin kuitenkin sitä nyt valiten Asenna valitusta sijainnista. En oikeastaan valinnut sijaintia, vaan käyttis etsiskeli jotain ja painoin Jatka tai Seuraava.

Sitten se meni mukinoitta kummasti! ;) Ja puhekupla oikealla alhaalla sanoi: Laite on nyt asennettu ja on valmis käytettäväksi. Ja kortti löytyy nyt musiikkiohjelmasta.

Hämärää ;)
Mohla
13.09.2007 09:31:46

Outoa, mä hain kans uusimman ajurin äskettäin kun laitoin windowsin uusiks, mutta mulla toimi vallan mainiosti ilman mitään herjausta.

Hyvä että sait kuitenkin homman toimimaan!

Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
krushing
13.09.2007 11:33:51

M-Audion ajuriasennusprosessi on vähän sekava, mutta mulla on kyl toiminu kaikki heittämällä aina kunhan vaan malttaa seurata sitä ohjeistusta *tarkkaan*.

Se "unsigned drivers" on vaan Microsoftin rahastusta - jotain summaa vastaan MS "pistää nimmarit paperiin" ja hyväksyy ajurin virallisesti. Käytännössä sillä ei oo mitään merkitystä.
Klezberg
14.09.2007 23:46:58

Mulla on sellainen muistikuva että siinä asennetaan todellisuudessa pari kolme eri juttua, kaikki erikseen, ja siitä se tulee se sekavuus. Yksi tai kaksi asennusta on mennyt läpi ja silti jotain vielä puuttuu.
a'tini al-nay...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)