Aihe: Hommaisinko Triton LE:n vai Rolandin XV-sarjaa?
1
hanipai
02.02.2003 16:30:50
Kummasta parempia kokemuksia.
Ukko
02.02.2003 21:17:00

Kummasta parempia kokemuksia.

Roland voisi olla parempi hankinta, ainakin minun mielestäni. Siis mikäli haet jokapaikan höylää.
hanipai
03.02.2003 01:19:22 (muokattu 03.02.2003 01:31:14)

Roland voisi olla parempi hankinta, ainakin minun mielestäni. Siis mikäli haet jokapaikan höylää.

Minkä takia? Eikös Triton LE ole myöskin aikamoinen jokapaikan höylä? Sanotaan, ettei Rolandin soundit oo muuttunu sitten JV-1080:sen jälkeen, mutta Korgin on?

Rolandille antasin plussaa laajennettavuudelle. SRX- ja JV-kortit tuovat muhkeasti lisäsoundeja.
Sekvensserille eikä samplerille mulla ole käyttöä, joten eniten mua kiinnostaakin vertailu Rolandin Xv-sarjan ja Korg Triton LE:n soundien välillä ja tietty myös käyttöliittymän helppous.
Turmis
03.02.2003 11:49:11

Triton LE:n laajennettavuus on melkoisen heikkoa koska lisäsoundikortteja siihen ei saa. Jos kallistut Tritonin suuntaan, suosittelisin ennemmin classic-mallia jota pystyy laajentamaan tarvittaessa kahdella soundipalikalla, lisäksi yhtäaikaa olevien efektien määrä on suurempi. Myöskin Korg Karmaan kannattaa tutustua, se perustuu Tritonin soundihardwareen ja on suunnattu enemmän konemuusikoille. Hinnoista en sitten muista mitään muuta kuin sen että Triton LE lienee vähiten kallis noista vaihtoehdoista.

Rolandeista minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta.
Tuonelan kanttorin bändi on Sethery.
JPQ
03.02.2003 14:16:44

Minkä takia? Eikös Triton LE ole myöskin aikamoinen jokapaikan höylä? Sanotaan, ettei Rolandin soundit oo muuttunu sitten JV-1080:sen jälkeen, mutta Korgin on?

Rolandille antasin plussaa laajennettavuudelle. SRX- ja JV-kortit tuovat muhkeasti lisäsoundeja.

Sekvensserille eikä samplerille mulla ole käyttöä, joten eniten mua kiinnostaakin vertailu Rolandin Xv-sarjan ja Korg Triton LE:n soundien välillä ja tietty myös käyttöliittymän helppous.

Käyttöliittymä puolesta sanoisin eräs tyyppi tykkää Korgin käyttöliittymistä tietääkseni eikä Rolandin. Ja minä en voi sietää Korgin käyttöliittymää ja soundeja. Ja Triton LEssähän ei liene Highpassia suodattimissa ja XV:eessä lienee.
Eli käyttöliittymät on täysin maku asioita että siltä pohjalta niitä turha muilta kysellä. Yamaha MOTIFin ja S-sarjan tsekaisit myös pikku vinkkinä.
Ja melkein luulen että Yamaha ja Roland korjaa potin. Ei ole Korgin syna engine nimen puolesta ainakaan Trinity ajoilta muuttunut kait?.
JPQ
03.02.2003 14:17:51

Ainoa jonka omistan on Yamaha S30. Eli noita muita en ole testannut edes.
hanipai
06.02.2003 19:32:01
Ainoa jonka omistan on Yamaha S30. Eli noita muita en ole testannut edes.

Kumpi parempi XV-5050 vai XV-3080?
isojussi
07.02.2003 10:58:23
Kumpi parempi XV-5050 vai XV-3080?

Roland taitaa nykyään itse suositella XV-5050:aa, ainakin näin taidettiin sanoa viimeisimmässä Inside-lehdessä...
JPQ
07.02.2003 13:00:48

Roland taitaa nykyään itse suositella XV-5050:aa, ainakin näin taidettiin sanoa viimeisimmässä Inside-lehdessä...

Ja luulen kalliimpaa suositteli ja luulen että kalliimpi on parempi jos hinta laatusuhde unohdetaan.
HK
09.02.2003 10:57:44

Ja melkein luulen että Yamaha ja Roland korjaa potin. Ei ole Korgin syna engine nimen puolesta ainakaan Trinity ajoilta muuttunut kait?.

MItäpä sitä nyt turhaan hyvää muuttamaan.
JPQ
09.02.2003 11:50:30

MItäpä sitä nyt turhaan hyvää muuttamaan.

Onkos se mukamas jotenkin niin erinomainen ja toiseksi miten hyvät ne filtterit on ?
PS. En voi mitään enkä tiedä miksi mutta kaikki korgit ei minua miellytä mitä olen testannut ja kuullut. Eniten miellyttää kuitenkin Korg MS2000.
HK
09.02.2003 23:32:30
Onkos se mukamas jotenkin niin erinomainen ja toiseksi miten hyvät ne filtterit on ?
PS. En voi mitään enkä tiedä miksi mutta kaikki korgit ei minua miellytä mitä olen testannut ja kuullut. Eniten miellyttää kuitenkin Korg MS2000.

1. Mitkä ihmeen "filtterit"? Suotimia on monenlaisia, mutta filttereihin en ole vielä törmännyt.

2. Kun nyt kuitenkin oli puhe sampleromplerivehkeistä, niin jospa pidettäisiin ne VA-vehkeet muualla?
Peltikorva pahimmasta päästä.
JPQ
10.02.2003 16:43:32

1. Mitkä ihmeen "filtterit"? Suotimia on monenlaisia, mutta filttereihin en ole vielä törmännyt.

Eipäs pelleillä ja tiedän että monenlaisia mutta onko niiden äänenlaatu käyttökelpoinen.

2. Kun nyt kuitenkin oli puhe sampleromplerivehkeistä, niin jospa pidettäisiin ne VA-vehkeet muualla?

Kyllä sample synassa saa olla hyvät filtterit hätävarana jokuhan voi hankkia sävellys välineeksi vain yhden synan joka sample syna. Ja jonkun pikku VA/Analogi korvike saundin voi hyvin tehdä sample synalla. Siis joskus ei tietenkaan kaikkia saundeja. Kuten VA:llakin turha mun mieli synabassoja luulen tehdä en ole missää sellaisia kuullut en tiedä missä pulma. Siis kuullut VA vehkeiden puolella sellaisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)