Aihe: mitä konemusaa?
1 2 3 4
Jabbe
31.01.2003 17:35:24
tämä siis on periaatteessa vähän gallup-henkinen, mutta kiinnostais silti tietää minkälaista konemusaa täällä tehdään/kuunnellaan/arvostetaan jne..??
"Eiku..."
Ukko
31.01.2003 18:32:13

tämä siis on periaatteessa vähän gallup-henkinen, mutta kiinnostais silti tietää minkälaista konemusaa täällä tehdään/kuunnellaan/arvostetaan jne..??

Jami vois vastata ;
Jami
31.01.2003 18:50:21

Yleisön pyynnöstä. hähähäh:

TEHDÄÄN:

Kaikki soittotaidottomat tuota väsää. Panevat isiltä saadut viikkorahat kalliisiin vimpaimiin. No vastaavasti soittimia ei tartte ostaa ja isin korvat säästyy esim. epätoivoisesta viulunvingutukselta. Väsäävät kammioissaan jotain epätoivoista ja epämääräistä musantapaista. Sämpläys on päivän sana. Itte pitää saada kaikki soundit sämplätä muuten ei oo mitää. Joka viikko pitää sämpläyksen ainesosiksi ostaa tuhat uutta soundia. Ja jokainen uus verme on se maailman paras. Onneksi vermeitä ilmestyy viikottain markkinoille.

KUUNNELLAAN:

Kaikki kuuntelee ja diggaa omasta musastansa. Eihän muilla oo edes kunnollisesti sämplättyjä soundeja. Yhteisiä idoleita ei tahdo löytyä. Jengi elvistelee kukin omalla, täysin toisten tuntemattomalla, konesoittohepulla. Hienoa on. Varsinkin kun kukaan muu ei tunne. No marginaalejahan tässä genressä vilisee. Originaaleja ei löydy.

ARVOSTETAAN:

No ei sitä kukaan tosissaan arvosta. Vaikka se on valkoisen rodun älykkövesojen hyvä harrastus. Ovatpahan pois muusta pahanteosta sen aikaa. Että siinämielessä isi arvostaa tuota toimintaa. Äiti tosin on huolestunut kun ei poika käy pihalla enää ollenkaan. Naama valkoisena puuhaa koneiden kans eikä ymmärrä pillunkaan päälle enää mitään. Muista luonnollisista asioista puhumattakaan.

Jotta hähähähähh.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
JPQ
31.01.2003 21:18:19

Jami: olen eri mieltä mutta hyvän vedon teit silti.
hörhö
01.02.2003 12:29:49

Siitä olen vähän pihalla, mitä täällä foorumissa tehdään, mutta itse sävellän enimmäkseen klasarihengessä. Tyylillisesti Wendy Carlos, muutama Jarren biisi ja nykyklasarisäveltäjät esikuvina. Sitten välistä progea ja Hancokin 70-luvun tyypistä elektro- ja avaruusfunkkia.
Jabbe
01.02.2003 12:47:25 (muokattu 01.02.2003 16:28:49)
Siitä olen vähän pihalla, mitä täällä foorumissa tehdään, mutta itse sävellän enimmäkseen klasarihengessä. Tyylillisesti Wendy Carlos, muutama Jarren biisi ja nykyklasarisäveltäjät esikuvina. Sitten välistä progea ja Hancokin 70-luvun tyypistä elektro- ja avaruusfunkkia.

asiaa! alan olla nimittäin huolissani tästä konemusa-palstasta. ihmiset on kiinnosuneenpia (tulevista) laitteistaan kuin musastaan...

EDIT: ----> ks. Yleistä...
"Eiku..."
Jabbe
01.02.2003 12:47:59

asiaa! alan olla nimittäin huolissani tästä konemusa-palstasta. ihmiset on kiinnosuneenpia (tulevista) laitteistaan kuin musastaan...

toisaalta "musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria"...
"Eiku..."
Ukko
01.02.2003 13:46:44

Yleisön pyynnöstä. hähähäh:.
Jami on yllytyshullu, lällälällää lällällää ; )
JPQ
01.02.2003 14:16:35

Mutta mitkä jarren biisit ?
Minä en tiedä itsekkään mitä teen.
JPQ
01.02.2003 14:17:52

Lienee sama vika kitaristeilla ovat kiinostuneita enempi uusista "soittimistaan". Ja siksi sitaatit että käytit saa laitteista vaikka synakin on soitin kuten sähkökitarakin. Vaikka toisaalta PC ja Äänikortti eivät ole soittimia.
hörhö
01.02.2003 14:32:47

Mutta mitkä jarren biisit ?
Minä en tiedä itsekkään mitä teen.

Kaikki muut, paitsi ne joissa on tökeröä biitijumputusta tms. ja ne joissa on kauheita neljän tahdin kasariteemoja pitämässä biisiä pystyssä.
JPQ
01.02.2003 18:10:40

Kaikki muut, paitsi ne joissa on tökeröä biitijumputusta tms. ja ne joissa on kauheita neljän tahdin kasariteemoja pitämässä biisiä pystyssä.

Voisit silti sanoa tarkemmin.
Juho L
02.02.2003 13:15:03
kiinnostais silti tietää minkälaista konemusaa täällä tehdään

Dub/ambient ja hektinen psytrance.

kuunnellaan

Shpongle, Celtic Cross. sattumanvaraisia psytrance pläjäyksiä, rokressiivista rokkia + jazz-meinikiä.

arvostetaan

Shponglea, Keith Emersonia, Robert Frippia Crimsoneineen + muutamaa muuta.

jne..??

Puuro, kengät jalassa ja silmän kääntö.
Mohla
02.02.2003 20:36:28

Triphoppailua kuten RedSnapper, Thievery Corporation, LTJ Bukem, Earth, Air, Dj Shadow, Dj Krush, Tricky, Portishead, Massive Attack, DaftPunk, GiantRobot, yms.
Joskus tulee myös tuota prodigya paukutettua.

Tutustun parhaillaan syvemmin ambientin ihmeelliseen maailmaan (FutureSoundOfLondonin välityksellä).

Ja kuten arvata saattaa niin arvostan myös noita mainitsemiani bändejä, vaikkakin aika moni taisi jäädä listasta pois, mutta suuntaa antavaa tuo ainakin on.

Ja itseasiassa osa noista bändeistä on vähän siinä ja siinä voiko niitä edes laskea "konemusaksi".
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Voi voi sentään
03.02.2003 09:16:05
Jami mitä sinä selität ?

Otetaampa aiheeksi välillä vaikka rokki/heavy musiikki, eikös ne kaikki ole lähestulkoon samanlaista hurinaa ? Minun
mielestä kyseisissä genreissä on aina poikkeuksia lukuunottamatta laulaja,kitaristi,rumpali,basisti ja ehkä jopa kosketinsoittaja ??? samoista laitteista hieman erilaisilla kuvioilla väännettyä roskaa jota on kuultu aivan tarpeeksi viimeisen 30 vuoden aikana. Kaikki "poppaajat" kuuntelevat tuota jo ehkä hieman "kuollutta" tyylisuuntaa joten eikös ole luonnollista että näin 2000+ luvulla alkaa olemaan koneita ja asioita voidaan tehdä hieman erilaisin menetelmin. Kokeilkaas jumppapuntit tehdä yksikin konemusiikki biisi jos väitätte sen olevan helppoa "eihän siinä tarvi kun nappia painaa".

Tuijotetaan hetki esim noita soittolistoja ja vuoden artisteja ym muita missä arvioidaan artisteja..........kas kummaa sieltähän löytyy pelkästään koneartisteja =) MIKSI, no siksi koska kansa on vaan hyväksynyt tulevaisuuden ja haluaa sitä
musiikkitarjontaa jota nykyaika tarjoaaa

Tuubitukat ja pillihousut antakaa jo periks 70 luku on mennyttä ja se ei tule takaisin vaikka katukuvassa näin liekkipaitoihin ja mustiin sonnustautuneet urpot toivovatkin.

Olen itse soittanut 7 vuotta hevi bändissä ja diggaillut sitä mutta tässä viimeisen 5 vuoden aikana olen vaan jotenkin alkanut pitää päivä päivältä enemmän koneellisemmasta matskusta ja nyt olenkin 3 vuotta omistanut studion jossa vietän vapaaaikani tehden Melodista Trancea ja joskus jopa Psyke trancee joka on oikeesti pirun vaikeaa =)
Turmis
03.02.2003 11:29:49 (muokattu 03.02.2003 11:35:36)

Kokeilkaas jumppapuntit tehdä yksikin konemusiikki biisi jos väitätte sen olevan helppoa "eihän siinä tarvi kun nappia painaa".

Tehty on... ja mielestäni se on helppoa vaikkakaan ei pelkästään napin painamisella onnistu, myös hiirtä täytyy liikutella.
Onhan konemusiikin tekeminenkin toki säveltämistä, päästähän ne ideat siinäkin lähtevät mutta niitä ei välttämättä tarvitse osata soittaa reaaliaikaisesti. Tässä on se positiivinen puoli että musiikkia ei tehdä siksi että ilmaistaan muille kuinka nopea tiluttaja tai hullu rumpumättäjä onkaan, tuollaista näkee/kuulee melko usein ainakin metallimusiikin piirissä.

Tuijotetaan hetki esim noita soittolistoja ja vuoden artisteja ym muita missä arvioidaan artisteja...

Arvioidaan nimenomaan myynnin perusteella johon vaikuttaa myöskin markkinointityö... esimerkkinä eräs G:llä alkava tyttö"bändi."

nyt olenkin 3 vuotta omistanut studion jossa vietän vapaaaikani tehden Melodista Trancea ja joskus jopa Psyke trancee joka on oikeesti pirun vaikeaa =)

Nojaa... ei pysty ottamaan kantaa kun en edes tiedä minkälaista musiikkia tuo on. Näytteitä kenties?

Kannattaa myöskin kirjautua tänne käyttäjäksi, rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoitetut viestit lisäävät uskottavuuttasi :)
Tuonelan kanttorin bändi on Sethery.
JPQ
03.02.2003 14:23:01

Jami mitä sinä selität ?

Otetaampa aiheeksi välillä vaikka rokki/heavy musiikki, eikös ne kaikki ole lähestulkoon samanlaista hurinaa ? Minun

mielestä kyseisissä genreissä on aina poikkeuksia lukuunottamatta laulaja,kitaristi,rumpali,basisti ja ehkä jopa kosketinsoittaja ??? samoista laitteista hieman erilaisilla kuvioilla väännettyä roskaa jota on kuultu aivan tarpeeksi viimeisen 30 vuoden aikana. Kaikki "poppaajat" kuuntelevat tuota jo ehkä hieman "kuollutta" tyylisuuntaa joten eikös ole luonnollista että näin 2000+ luvulla alkaa olemaan koneita ja asioita voidaan tehdä hieman erilaisin menetelmin. Kokeilkaas jumppapuntit tehdä yksikin konemusiikki biisi jos väitätte sen olevan helppoa "eihän siinä tarvi kun nappia painaa".

Tuijotetaan hetki esim noita soittolistoja ja vuoden artisteja ym muita missä arvioidaan artisteja..........kas kummaa sieltähän löytyy pelkästään koneartisteja =) MIKSI, no siksi koska kansa on vaan hyväksynyt tulevaisuuden ja haluaa sitä

Tuubitukat ja pillihousut antakaa jo periks 70 luku on mennyttä ja se ei tule takaisin vaikka katukuvassa näin liekkipaitoihin ja mustiin sonnustautuneet urpot toivovatkin.

Olen itse soittanut 7 vuotta hevi bändissä ja diggaillut sitä mutta tässä viimeisen 5 vuoden aikana olen vaan jotenkin alkanut pitää päivä päivältä enemmän koneellisemmasta matskusta ja nyt olenkin 3 vuotta omistanut studion jossa vietän vapaaaikani tehden Melodista Trancea ja joskus jopa Psyke trancee joka on oikeesti pirun vaikeaa =)

Ne ostaa mitä on saatavilla ja myös sitä tv/radioissa soitetaan. Eli hyvää musaa eivät kuule. Hunoimman muusikin löytää levy listojen kärjestä kärjistäen. Eli huonoin musiikki on eräs pieni siivu konemusasta jossa todella paljon hyvääkin. Että sillain....
Juho L
03.02.2003 19:06:47

Darude... JEEE!
Scooter... JEEE!
E-Type... JEE!

Minä pidän hyvästä konemusiikista. =) ;) O)

Pahus kun tulisikin 70-luku takaisin. Progen kulta-aika.

Melodista Trancea

Tarkoittanette kikkelitrancea?

ja joskus jopa Psyke trancee joka on oikeesti pirun vaikeaa =)

En halua kuulla sitä I:llä alkavan bändin nimeä, joka kuvittelee olevansa psykedeelinen. Saatika sitten A:lla alkavaa bändin nimeä.

Jopas taas sädetän ympärilleni hyvää mieltä ja raikkaita tuulia.
JKantonen
03.02.2003 20:35:21 (muokattu 03.02.2003 20:37:24)

En halua kuulla sitä I:llä alkavan bändin nimeä, joka kuvittelee olevansa psykedeelinen. Saatika sitten A:lla alkavaa bändin nimeä.

Hei, Ne I ja A bändithän on kovia! hehe. Varsinkin A:lta löytyy yksi D:llä alkava kova levy.

Konemusiikki tuo väärinymmärretty musiikin laji. En ymmärrä miksi se pitää yleensäkään pistää omaan karsinaan, itselle kolahtaa parhaiten musiikki missä on yhdistelty koneita ja "oikeita" soittimia. Ihan sama millä ne on tehty. Tai edes harvemmin tulee levyä kuunnellessa mietittyä että "hei, onkohan tää piano nyt ihan oikee..voi hirmunen jos se onkin syntsa tai sämple, enhän mä sitten voi tätä kuunnella". Tai saati sitten jos kaikki on sämplepohjaista, so what..
Santeri
04.02.2003 12:59:56
Juho L haluan kuulla sinun tekevän edes lähelle yhtä hyvää soundia mitä tekee I :llä alkava pumppu =)

Veikkaan että kaveri joka kirjoitti noista listojen tuijottamisista ei todellakaan tarkoittanut nimiä joita sinä mainitsit. Itse olen sitä mieltä että koneellisesti tuotetut biisit ovat todella laajasti soundaavaa kamaa koska siellä voi yhtä hyvin soida se vaarin vanha mandoliini tai mummon pölyinen trumbetti joka tässä tapauksessa yleensä on sample pohjainen. M I T Ä v****a sillä on väliä jos se kuullostaa hyvälle ja saa jalat vatkaamaan. Konemusiikista voidaan keskustella vaikka kuin ja pitkään tulematta siihen tulokseen että kaikki siitä pitäisivät. Näitä suomen foorumeita kahlatessani olen taukoamatta törmännyt tähän iänikuiseen nahisteluun konemusiikista.

En minäkään ole jokaiselle ruuhkatukalle avautumassa tuolla
kadulla että teette paskaa musaa ja kaikki on saman kuulloista sontaa jota tulee joka reiästä.

Olen itse sitä mieltä että kaikki mikä kuullostaa hyvälle hyväksyn sen ilman mitään kiukuttelua onko siinä käytetty koneita vai aitoja instrumentteja. Kuinkas moni on tullut ajatelleeksi että nykypäivänä lähes jokainen bändi/artisti käyttää työstämiseen viimeistään lopputuotannossa tietokonetta "kauheeta" =) KONEITA ARGH....

Juuri menneellä viikolla masteroin erään HEAVY bändin promolevyn ja kaverit kysyivät josko minulla olisi jotain soundia laittaa yhteen biiseistä, no minä ehdotin että voidaan kokeilla höystää hieman ohutta biisin rakennetta Viruksen muutamalla padilla ja se sehän soundas hyvälle.
Usean kuuntelu kerran jälkeen heidän kosketinsoittaja innostui vaihtamaan Kurzweilinsä Virukseen koska diggas sen
soundeista joita olin sinne tweakannu. Eli teille jotka epäröitte asiaa mistä ette ole varmoja KOKEILKAAAAA

PS. Kyseinen bändi aikoo hankkia nauhotus puuhiin pc pohjaisen tsydeemin koska se on heidän mielestä fiksumpaa tehdä asiat kivuttomasti näin nykypäivänä, ja mikä tässä on hauskaa on se että kosketinsoittaja kun innostui noista VST instrumenteista =)

Ja nyt syömään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)