Aihe: Kokemuksia SampleCDeistä?
1
Diz
21.02.2003 11:06:59

Oletteko satsanneet mittavia määriä valuuttaa sampleihin? Siihen muuten jää koukkuun. Itse teen musiikkia reasonilla ja jatkuvasti käy mielessä ostaa aina vain lisää ja lisää ääniä äänivarastoon. Laatutavaraa löytyy paljon, pettymyksiäkin kyllä.

Onko teillä jotain suosikkeja, kokemuksia? Jakakaa ne tänne, kiitos.
JPQ
21.02.2003 15:14:45

Oletteko satsanneet mittavia määriä valuuttaa sampleihin? Siihen muuten jää koukkuun. Itse teen musiikkia reasonilla ja jatkuvasti käy mielessä ostaa aina vain lisää ja lisää ääniä äänivarastoon. Laatutavaraa löytyy paljon, pettymyksiäkin kyllä.

Onko teillä jotain suosikkeja, kokemuksia? Jakakaa ne tänne, kiitos.

Voisit itsekkin kertoa pettymyksistäsi.
Diz
24.02.2003 11:09:39

Voisit itsekkin kertoa pettymyksistäsi.

Yeap. Aloitampa DrumKit From Hell sample cd:stä. Pettynyt olin tämän vajaaseen cymbaalivalikoimaan. Lautasia saisi olla samplattu yhtä tehokkaasti mitä noita virvelin iskuja sun muuta..

Sen sijaan AMG:n Sonic Data osoittautui todella hyödylliseksi, kyseessähän on samplelevy josta irtoaa syntikkasoundeja ja tavaraa on vaikka millä mitalla. Kovin laajaa kategoriaa tämä ei tietysti kata, mutta kannattaa tutustua. Tummia soundeja, kirpakkaa kirskumista ynnä muuta!

Uusin tuttavuuteni on tuo Zero-G:n Creative Essentials -kokoelma Reasonille. Koska samplesetti on mulle niin uusi, en voi sanoa siitä vielä paljoakaan mutta jos vähääkään vakavammin vääntää nappuloita koneella ja säveltää montaa eri tyyliä, tämä on ehdoton hankinta! Uskomattoman hyviä rumpu/perkussio tavaraa ja lisäksi tähän mennessä ainut setti josta löysin kohtalaisesti sampatut bassokitarat.
Kokoelma siis kattaa lähes kaikkia tyylejä, jopa afrikkalainen
bulebule-heimo on samplattu. Pettymys sinänsä että noita kuoroja olisi ollut kiva olla lisää, mutta sitä en sentään edes odottanut.. n. 1,8 Gigaa sampleja, luulisi että eivät ne kaikki ole laatua mutta yllättävän paljon löysin todella loistavia
sampleja.

Noh, raapaisin levyjä pintapuolisesti mutta kysymyksiä saa
esittää!
krushing
27.02.2003 13:12:10

ja kannattaa käydä tietysti myös divareilta penkomassa niitä kahen euron discolevyjä. korvaamaton samplelähde.
JPQ
27.02.2003 14:57:47

ja kannattaa käydä tietysti myös divareilta penkomassa niitä kahen euron discolevyjä. korvaamaton samplelähde.

Muttei tietääkseni laillinen eikä sovi kaikiin genreihin kutn omaani.
krushing
28.02.2003 15:05:21

ihan laillista niin kauan kun ei sillä rahaa rupea tekemään lupaa kysymättä. muistaakseni esim. ninja tunella on lähemmäs kymmenen lakimiestä hommissa jotka vaan clearaa sampleja... mutta tuskin siitä kukaan hernettä nenään vetää jos kavereille soittelee vähän mp3:a jossa on levyiltä napsittuja sampleja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)