Aihe: Orbital 1 | |
---|---|
![]() 01.07.2003 22:46:19 | |
Mielipiteitä, kommentteja, mitävaan otsikon orkesterista? Itselle Orbital kolahti pari - kolme vuotta sitten aika kovaa, kun jonkun suosituksesta etsin käsiini biisin Halcyon + On + On. Vähän ajan päästä tuli hommattua debyyttilevy Orbital. Sittemmin hyllyyn onkin tarttunut kaikki muut levyt, paitsi uusin, jota on pidetty aika heikkona edellisiin verrattuna. Varsinkin Orbital 2 (+ Peel Sessions) ja In Sides ovat aivan tajuttoman loistavia levyjä. Niistä on hyvä jokaisen aloittaa tutustuminen siihen, millaista elektroninen musiikki voi parhaillaan olla. Orbital 2 (tunnetaan myös nimellä Brown Album) on nopeatempoisempi ja muutenkin hieman suoraviivaisempi noista. Halcyon + On + On, Lush 3-1 ja 3-2 ja Impact (The Earth is Burning) ovat levyn parhaimmistoa. In Sides on puolestaan rauhallisempi, hämyisämpi.. jotenkin "seesteisempi" tms. Toki esim. The Girl with the Sun in Her Head ja The Saint -remix ovat ihan suhteellisen suoraviivaisia biisejä nekin, mutta varsinkin esim. The Box Part 1 ja 2 ja Out There Somewhere Part 1 ja 2 ovat aivan uskomattoman nerokkaita biisejä hitaine pikkuhiljaa kehittyvine rakenteineen. Uuh. Tutustukaa, jos ette jo tunne. Suosittelen aloittamaan jommasta kummasta noista levyistä. Klassikkoja. | |
![]() 02.07.2003 10:27:18 | |
hyllystä löytyy koko tuotanto ja täytyy yhtyä edellisen mielipiteeseen: In Sides ja Orbital 2 ovat fantastisia albumeja...(harmi että loppupään tuotantoon mahtuu myös hieman epäkurantimpaakin matskua...) "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa | |
![]() 03.07.2003 19:36:54 | |
Itse kuulin Satanin joskus 99, ja sen jälkeen piti hankkia kaikki LP:t ja EP:t. Pitkään aikaan en ole kuunnellut, kun tuli puhki kuunneltua aikoinaan, mutta nuo yellow, brown ja Insideshan ne parhaat ovat. | |
![]() 04.07.2003 18:02:13 | |
en tiedä mistä johtuu, mutta mulle orbital ei koskaan ole oikein auennut. ihan hyvää tavaraa...mutta siihen se tuntuu mun kohdalla jäävän. in sides löytyy hyllystä, ja the boxin olen joskus kuullut, mutta siinä se. no...ei kai kaikesta voi pitää. häiritsee vaan, että onko siinä joku juttu mikä multa on mennyt ohi, kun sitä kuitenkin yleisesti ottaen kehutaan aika paljon... | |
![]() 08.07.2003 22:41:47 | |
Mielipiteitä, kommentteja, mitävaan otsikon orkesterista? Juu. Vanhemman matskun fanina (brown album sattui joskus eksymään hyllyyn ruotsista melko pian julkaisun jälkeen) itselle on kolahtanut In Sidesin (dwr budr rokkaa) lisäksi parhaiten Snivilisation. In The Middle of Nowherellä on myös mainioita biisejä, esim. Nothing Left I ja II. Uudempia levyjä en ole valitettavasti kuullut. ... | |
![]() 08.07.2003 22:45:43 (muokattu 08.07.2003 22:47:38) | |
Itse kuulin Satanin joskus 99, ja sen jälkeen piti hankkia kaikki LP:t ja EP:t. Pitkään aikaan en ole kuunnellut, kun tuli puhki kuunneltua aikoinaan, mutta nuo yellow, brown ja Insideshan ne parhaat ovat. Hmm. Eikö tuo Yellow julkaistu virallisesti nimellä "Green album" vaikka se onkin keltainen? Kiinnostaisipa kuulla siitäkin pätkiä... edit: löysinpä hyvän linkin: http://www.loopz.co.uk/discog/album/green.html ... | |
![]() 10.07.2003 23:18:41 | |
Hmm. Eikö tuo Yellow julkaistu virallisesti nimellä "Green album" vaikka se onkin keltainen? Nillitinilliti, mutta virallisestihan niiden nimet taitavat olla Orbital ja Orbital 2. :) Green Albumiksi ekaa levyä tosiaan on kutsuttu, vaikka keltainenhan se on. Törkeä epäkohta. | |
![]() 24.07.2003 13:23:43 | |
Ekaa levyähän todella kutsuttiin nimellä Yellow Album/Green Album/Orbital :) Koko tuotanto kyllä löytyy tyypeiltä uusia albumeita myöten ja pari livekeikkaakin olen joskus saanut käsiini. Hienoa matskua kerrassaan. Ja omasta mielestäni parhaimmistoon lukeutuvat Brown Album, In Sides ja The Middle Of Nowhere. Sami / Ääniportti | |
![]() 02.08.2003 15:49:21 | |
Itselle Orbital kolahti pari - kolme vuotta sitten aika kovaa, kun jonkun suosituksesta etsin käsiini biisin Halcyon + On + On. Vähän ajan päästä tuli hommattua debyyttilevy Orbital. Sittemmin hyllyyn onkin tarttunut kaikki muut levyt, paitsi uusin, jota on pidetty aika heikkona edellisiin verrattuna. joskus 1999 tutustuin ja itse ainakin tykännyt myös uusimmasta levystä, ei ollenkaan heikompi edellisiin verrattuna, hiukan eri tyyliä tavoitteleva vain. etenkin Oi!, Meltdown ja Funny Break kolahtavat itselleni. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)