Muusikoiden.net
27.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vesa-Matti Loiri 74 vuotta!
1
EP
04.01.2019 19:50:05 (muokattu 04.01.2019 20:00:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellinen monilahjakkuus, onnittelut! :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=WTo8E--25gg
 
Jucciz
05.01.2019 14:56:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Todellinen monilahjakkuus, onnittelut! :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=WTo8E--25gg

 
Kova veto. Kuinka moni tässä maassa vetää tommosta plus näyttelee Turhapuro-leffojen pääosan? Niinpä. Hattu päästä.
 
Mun mielestäni tän ketjun vaan soisi olevan jollain ihan muulla alueella: Loiri ei näyttäydy mun silmissäni tai korvissani tanssimuusikkona. Toki saahan miehelle täälläkin tunnustusta antaa.
Prophet
05.01.2019 17:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka soittaa koskettimia Olli Ahvenlahden ja Kari Litmasen lisäksi?
 
EP
05.01.2019 19:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kova veto. Kuinka moni tässä maassa vetää tommosta plus näyttelee Turhapuro-leffojen pääosan? Niinpä. Hattu päästä.
 
Mun mielestäni tän ketjun vaan soisi olevan jollain ihan muulla alueella: Loiri ei näyttäydy mun silmissäni tai korvissani tanssimuusikkona. Toki saahan miehelle täälläkin tunnustusta antaa.

 
Hmm.. niin, mun mielestä kaikki musiikki voi olla tanssittavaa..
Tanssimusiikkikin voi olla tanssimusiikkia tai sitten jotain ihan jotain muuta.
 
Rämppy
05.01.2019 22:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oi karamba...tanssi sambaa jätkä.
Siinä ainakin tantzumussiikkia.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
EP
06.01.2019 01:01:00 (muokattu 06.01.2019 01:02:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Oi karamba...tanssi sambaa jätkä.
Siinä ainakin tantzumussiikkia.

 
Jep, mut sekin on ihan kuunneltava (katsottava) riippuen esityksestä! :D
 
https://www.youtube.com/watch?v=vhwMS63g-20
 
Jucciz
06.01.2019 14:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Hmm.. niin, mun mielestä kaikki musiikki voi olla tanssittavaa..
Tanssimusiikkikin voi olla tanssimusiikkia tai sitten jotain ihan jotain muuta.

 
No tässä mielessä kyllä: jos jokin musiikki saa minkään ruumiinosan liikkeelle, se on laveasti tulkittuna tanssimusiikkia. Ja eihän monissa alkuperäiskansoissa tanssia ja musiikkia edes eroteta toisistaan; ne ovat yhden ja saman asian kaksi toisiinsa vahvasti liittyvää ilmentymää - ja monesti upea ja iloinen, vahvasti sosiaalinen juttu.
 
Perinteinen suomalainen tanssimusiikki ja lavatanssikulttuuri sitten taas voi olla melkein mitä tahansa, ja usein onkin.
baron
06.01.2019 16:58:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: No tässä mielessä kyllä: jos jokin musiikki saa minkään ruumiinosan liikkeelle, se on laveasti tulkittuna tanssimusiikkia. Ja eihän monissa alkuperäiskansoissa tanssia ja musiikkia edes eroteta toisistaan; ne ovat yhden ja saman asian kaksi toisiinsa vahvasti liittyvää ilmentymää - ja monesti upea ja iloinen, vahvasti sosiaalinen juttu.
 
Perinteinen suomalainen tanssimusiikki ja lavatanssikulttuuri sitten taas voi olla melkein mitä tahansa, ja usein onkin.

 
Kun mulla joskus harvoin on ollut jazzkeikkoja ja niiden piisejä ei todella olla valittu tanssinäkökohta huomioiden niin joskus yleisöstä on tultu kysymään häiritseekö meitä jos tanssitaan ja mä oon sanonut että kaikin mokomin, siitä vaan!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Jucciz
06.01.2019 18:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Kun mulla joskus harvoin on ollut jazzkeikkoja ja niiden piisejä ei todella olla valittu tanssinäkökohta huomioiden niin joskus yleisöstä on tultu kysymään häiritseekö meitä jos tanssitaan ja mä oon sanonut että kaikin mokomin, siitä vaan!
 
Just näin, miksipäs sitä ei saisi reagoida kropallaan musaan, jos siltä tuntuu? Antaa mennä vaan, sanon minä! Vain Suomessa tätä tarvinnee erikseen kysyä, olemmehan hillittyjä ja korrekteja.
Pauli Lappalainen
06.01.2019 21:23:01 (muokattu 06.01.2019 21:23:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Just näin, miksipäs sitä ei saisi reagoida kropallaan musaan, jos siltä tuntuu? Antaa mennä vaan, sanon minä! Vain Suomessa tätä tarvinnee erikseen kysyä, olemmehan hillittyjä ja korrekteja.
 
Eipä noilla Veskun keikoilla kovinkaan montaa joraajaa ollut, vaikka tuvat olivatkin täynnä, ainakaan 90-luvulla.
 
Onnea
 
Prophet
06.01.2019 23:01:29 (muokattu 06.01.2019 23:02:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Just näin, miksipäs sitä ei saisi reagoida kropallaan musaan, jos siltä tuntuu? Antaa mennä vaan, sanon minä! Vain Suomessa tätä tarvinnee erikseen kysyä, olemmehan hillittyjä ja korrekteja.
 
Suomessa pyydetään kanssaihmisiltä anteeksi, kun poistutaan kesken kaiken tarpeille paskahuussiin. Neil Hardwick on todennut tämän jo kauan sitten. Olemmehan tunnetusti nöyristelevä lammaskansa.
 
EP
06.01.2019 23:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Suomessa pyydetään kanssaihmisiltä anteeksi, kun poistutaan kesken kaiken tarpeille paskahuussiin. Neil Hardwick on todennut tämän jo kauan sitten. Olemmehan tunnetusti nöyristelevä lammaskansa.
 
Tottahan toki, hyvät tavat: "Suonette anteeksi.. käyn kusella!" (Eino Leino)
 
WanhaWetäjä
07.01.2019 01:13:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Tottahan toki, hyvät tavat: "Suonette anteeksi.. käyn kusella!" (Eino Leino)
 
Tämä liitty miten VML:in 74 vuotispäivään?
 
Omakohtaisesti olen nähnyt Loirin livenä 3 kertaa, kerran trelaisessa kapakassa ja kyllä, turakaisen tavoin pyysin nimmarin ja joku sanakin siinä vaihdettiin mm biljardin peluuusta jota siihen aikaan harrastin.
2. kerran porilaisessa kippolassa missä vedettin trio forresterilla, VML ja bandi olivat illastamassa ko kapakassa ja me viihdytimme heitä erilaisilla iskusävelmillä,tämä about 1986 jazzien aikaan, luulen.
3. kerta oli sitten ihan livehommaa H-linnan Vaakunassa joskus 94-5, olimme siellä tanssibandina ja alkuillasta oli Vesku-show, kova bandi ja VM oli iskussa, mieleen jäi myös Sami Kuoppamäen todella mainio rumputyöskentely ja Lerchen kitarointi. Bassossa oli Kikke Bergholm ja kiippareissa varmaankin Ahvenlahti ja hyvin pelitti sekin osasto.
 
Koska epäilen (olen siitä varma) että VML ei näitä palstoja lue niin en myöskään onnittele vaikka hengessä mukana olenkin. Eittämättä ihan spesiaali taiteiija jollaista ei toista Suomesta löydy eikä ihan heti tule löytymäänkään.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
07.01.2019 14:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Tämä liitty miten VML:in 74 vuotispäivään?
 
Omakohtaisesti olen nähnyt Loirin livenä 3 kertaa, kerran trelaisessa kapakassa ja kyllä, turakaisen tavoin pyysin nimmarin..

 
Kyll määkin 2 kertaa.. Jos tääny tähän aiheeseen kuuluu? :D Tamperelaisessa kapakassa ja sitten jokin Tuotannon rafla Orivedellä muistaakseni. Vuonna kirves ja miekka ..en pyytäny nimmaria! :)
 
EP
09.01.2019 17:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Tottahan toki, hyvät tavat: "Suonette anteeksi.. käyn kusella!" (Eino Leino)
 
WanhaWetäjä: Tämä liitty miten VML:in 74 vuotispäivään?

 
Liittyyhän se. Loirin (Leino) repliikki (Onervalle) tuossa näytelmässä:
 
"Tähtikeinu (2003) on todellisuuteen pohjautuva elokuva ristiriitoja täynnä olevasta mutta elämänmittaisesta rakkaustarinasta, jonka keskiössä ovat runoilija Eino Leino ja kirjailija L. Onerva."
 
Rantsu
12.01.2019 12:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Kuka soittaa koskettimia Olli Ahvenlahden ja Kari Litmasen lisäksi?
 
Vanhat silmäni ovat hämyn keskeltä erottavinaan Jussi Liskin hahmon.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «