Muusikoiden.net
13.05.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tangomarkkinat 2013
1 2 3 4 59 10 11 12 13
House Band
16.07.2013 22:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauska pointti muuten "Siks oon mä suruinen" -tangossa, että joihinkin sanoihin on ekaan fraasiin kirjoitettu väärin "kuin" sana ja siinä lukee "kuni". Noh, Leif veti just ton kuni-version. Meidänkin bändin solisti vetää aina kuni ja sanoinkin, että eihän tossa sanassa ole mitään järkeä, mutta ei vaan luovuta...
 
Hyvä ettei luovuta.
Kuni on nimittäin oikein.
En tiedä kuka idiootti on alunperin alkanut laulaa sen väärin.
Toiset LH:t tietty sit perässä.
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
KoskPaavo
16.07.2013 23:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän "kuni"-sanaa on käytetty iät ja ajat. Eiköhän mm Seitsemän veljestä-teoksessa, kuin myös suomenkielisessä runoudessa tuota käytetä. Nuorisolle ei vaan enää aukea kaunokielen ukset.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
markus16
16.07.2013 23:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master-x: mä kyllä ajattelin...
 
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa.
 
Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies
EP
17.07.2013 21:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=peoFR0oZFsE
 
Tykkään vaikkei olekkaan perinteistä tangon laulatapaa
..tai ehkäpä juuri siksi!
 
Yön siivet
17.07.2013 22:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauniimpi versio Loirista; tulkitsee, ei laula. Eikä pysy nuotissa. Mutta toisaalta; virkistävää ja uskaliasta tehdä / esittää toisin. Rohkea flikka.
 
EP: http://www.youtube.com/watch?v=peoFR0oZFsE
Tykkään vaikkei olekkaan perinteistä tangon laulatapaa
..tai ehkäpä juuri siksi!
 
House Band
17.07.2013 23:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: Kauniimpi versio Loirista; tulkitsee, ei laula. Eikä pysy nuotissa. Mutta toisaalta; virkistävää ja uskaliasta tehdä / esittää toisin. Rohkea flikka.
 
Muuhun sen enempää kantaa ottamatta; Loiri pysyy kyllä nuotissa.
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
EP
17.07.2013 23:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: Kauniimpi versio Loirista; tulkitsee, ei laula. Eikä pysy nuotissa. Mutta toisaalta; virkistävää ja uskaliasta tehdä / esittää toisin. Rohkea flikka.
 
Satuitkos katteleen taannoista "Tartu mikkiin" missä oli?
Tollasta heittäytymistä pitäs olla keikkasolistillakin mun mielestä.
Laaja-alainen.. eikä väheksy mitään tyylisuuntaa. Aiemmin olin kuullu vaan jossain jazzjutuissa, mutta mulle oli uutta toi kansanmusa ja wanhatanssimusa.
Rohkea nimenomaan.
 
haitari
18.07.2013 09:28:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

House Band: Hyvä ettei luovuta.
Kuni on nimittäin oikein.
En tiedä kuka idiootti on alunperin alkanut laulaa sen väärin.
Toiset LH:t tietty sit perässä.

 
Hehee, sittenhän molemmat tangokuninkaalliset lauloivat väärin duettobiisissään. Väliäkö tuolla, kun olivat tulleet jo valituiksi. Sattuu sitä paremmissakin piireissä.
 
www.riverland.fi
EP
18.07.2013 09:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haitari: Hehee, sittenhän molemmat tangokuninkaalliset lauloivat väärin duettobiisissään. Väliäkö tuolla, kun olivat tulleet jo valituiksi. Sattuu sitä paremmissakin piireissä.
 
EI! Nyt iski kielipoliisi! :D
Kuuntelin eilen illalla sen dueton ja Mäkimattila lauloi "kuni" ..siis oikein!
 
haitari
18.07.2013 13:46:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: EI! Nyt iski kielipoliisi! :D
Kuuntelin eilen illalla sen dueton ja Mäkimattila lauloi "kuni" ..siis oikein!

 
Eiku vai oliks se niin, että se tangomorsmaikku lauloi molemmilla kerroilla? Nyt on parempi lopettaa meikäläisen spekulointi, kun saapas hörppää joka kerta vettä... :)
 
www.riverland.fi
rintapek
18.07.2013 17:21:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: Kauniimpi versio Loirista; tulkitsee, ei laula. Eikä pysy nuotissa. Mutta toisaalta; virkistävää ja uskaliasta tehdä / esittää toisin. Rohkea flikka.
 
Olenko mä ainoa, jonka mielestä "taiteellinen" tangotulkinta on melko rektaalia..
 
Ja että lapintango plasmanäyttöjen, neonvalojen ja ledilamppujen loisteessa on oikeesti aika syvältä.
 
Toisaalta mä kyllä jätän väliin kaikki kuituvalaistut ja sähkökiukaiset saunatkin.
 
One kind of music only - the good kind
House Band
18.07.2013 19:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Olenko mä ainoa, jonka mielestä "taiteellinen" tangotulkinta on melko rektaalia..
 
Ja että lapintango plasmanäyttöjen, neonvalojen ja ledilamppujen loisteessa on oikeesti aika syvältä.
 
Toisaalta mä kyllä jätän väliin kaikki kuituvalaistut ja sähkökiukaiset saunatkin.

 
Et ole ainoa.
Tämä kirjoitus on täyttä asiaa.
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
EP
18.07.2013 21:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Olenko mä ainoa, jonka mielestä "taiteellinen" tangotulkinta on melko rektaalia..
 
Ja että lapintango plasmanäyttöjen, neonvalojen ja ledilamppujen loisteessa on oikeesti aika syvältä..

 
Ai, että Lapin tankoa ei saa esittää ku jänkhällä, vai?
 
Yön siivet
20.07.2013 14:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP:lle: En ma katsele telkkua paljon enkä ainakaan Mikkiin tarttumisia, tämän kesän tangot menivät ohi yhtään kuulematta (paitsi YouTubesta po:n ja eilen kuninkaan voiton julistuksen).
 
Mutta "laaja-alaisesta" tulin iloiseksi. Tähän asti olen luullut, että esim. tanssimuusikko ei muuta veivaa kuin huttua. Tahtoisinpa löytää sellaiset soittajat, joiden kanssa voisi tehdä ihan mitä vain musaa, virsistä hardrockiin, heh.
 
Nm. rohkea ja rajaton.
 
House Band
20.07.2013 15:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta "laaja-alaisesta" tulin iloiseksi. Tähän asti olen luullut, että esim. tanssimuusikko ei muuta veivaa kuin huttua. Tahtoisinpa löytää sellaiset soittajat, joiden kanssa voisi tehdä ihan mitä vain musaa, virsistä hardrockiin, heh.
 
Nm. rohkea ja rajaton.

 
Omituiset on ihmisen luulot.
Sellaisia muusikoita löytyy vaikka kuinka;niitä kutsutaan ammattimuusikoiksi,
mutta mitä sä niillä tekisit?
Heh.
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
EP
20.07.2013 15:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

House Band: Omituiset on ihmisen luulot.
Sellaisia muusikoita löytyy vaikka kuinka;niitä kutsutaan ammattimuusikoiksi,
mutta mitä sä niillä tekisit?
Heh.

 
Joillakin on tapana haukkua, oli se sitten jokin musiikkilaji tai -soitin, jopa henkilökohtaisesti, minkähän vuoksi?
 
Yön siivet
20.07.2013 15:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi kommenttisi kertoo jotain vain sinusta, minusta ei mitään. Hah.
 
House Band: Omituiset on ihmisen luulot.
Sellaisia muusikoita löytyy vaikka kuinka;niitä kutsutaan ammattimuusikoiksi,
mutta mitä sä niillä tekisit?
Heh.
 
Yön siivet
20.07.2013 15:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus: joillakin ammatillisuus on hukassa ja ammattitaito hakusessa. Epävarma ja osaamaton koettaa tehdä muistakin samanlaisia.
 
EP: Joillakin on tapana haukkua, oli se sitten jokin musiikkilaji tai -soitin, jopa henkilökohtaisesti, minkähän vuoksi?
 
EP
20.07.2013 15:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: EP:lle: En ma katsele telkkua paljon enkä ainakaan Mikkiin tarttumisia, tämän kesän tangot menivät ohi yhtään kuulematta (paitsi YouTubesta po:n ja eilen kuninkaan voiton julistuksen).
 
En minäkää katsele, kun en edes omista moista värkkiä, enkä taida hankkiakaa, mut musiikkiohjelmia jonkin verran ja livenä mahdollisuuksien mukaan.
 
Mutta "laaja-alaisesta" tulin iloiseksi. Tähän asti olen luullut, että esim. tanssimuusikko ei muuta veivaa kuin huttua.
 
Niin kun edes laaja-alainen musiikkimaku, laaja-alainen osaaminen onkin sitten eri juttu, mutta onhan se kai hyvä alku?
 
Tahtoisinpa löytää sellaiset soittajat, joiden kanssa voisi tehdä ihan mitä vain musaa, virsistä hardrockiin, heh.
 
Nm. rohkea ja rajaton.

 
Tie on pitkä ja ohdakkeinen, kyllä se kuule jokin kilpailu ja pärjääminen olisi ponnahduslauta kuitenkin, silloin otetaan edes hetken tosissaan.
 
EP
20.07.2013 15:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: Vastaus: joillakin ammatillisuus on hukassa ja ammattitaito hakusessa. Epävarma ja osaamaton koettaa tehdä muistakin samanlaisia.
 
Joo, niitä on ihan molemmissa, niin ammattilaisissa kun ammattitaidottomissa!
Niitä "mulkkuja" meinaan! : )) ..heheeee.. :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «