Aihe: Yölintu
1 2 3 4 57 8 9 10 11
isojussi
20.08.2011 01:31:50
pekkajau: Tämä on käänteistä psykologiaa...

Kyllä tota on tähän mennessä Härmässä kutsuttu puhtaaksi paskaksi.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
20.08.2011 08:44:41
pekkajau: Tämä on käänteistä psykologiaa jolla selvitetään kuka on ensimmäisenä lyömässä turpaan kun esitetään mahdolisia ristiriitoja aiheuttava ajatus. Mutta kognitiivisesta ajattelusta lienee turha puhua täällä näköjään enempää! No sen verran voin kertoa että se jota kiusataan saa oikealla ja ymmärtävällä kasvatuksella lopulta sen parhaimman itsetunnon ja varmasti on parempi "järjestyksenvalvoja" kuin kukaan muu! Kiusattu tekee paljon tarkempia ja syvällisempiä huomioita kanssaihmisistään! On pakko jos meinaa pärjätä. Nimenomaan haluan painottaa että jos lapsi kertoo että häntä kiusataan niin heti silloin on asiaan reagoitava eikä syllistettävä kiusaajia. On uskottava omaa lasta joka luottaa vanhempiinsa. Ne on sen esikuvat! Niillä kiusaajilla se paha olo oikeasti on kun otetaan asiat puheeksi ja niihin puututaan!

Niinpä, eli kotikasvatuksella on suuri osuus tässäkin, onhan tästä ollu puhetta aiemminkin ja muistan et ollaan oltu aika samoilla linjoilla asiasta.

Peräti kummallisena pidän joidenkin lyhyttä muistia palstalla kun tuntuu etteivät muista aiemmista kirjoitteluista yhtään mitään?
Deccho
20.08.2011 09:32:24
Hyvää huomenta. No C-mollista tuota perinteisesti soitetaan. Se duuriosa joskus sotkeentuu Kultaiseen nuoruuteen. (Mikä menee yllättävän äkkiä ohi.)
EP
20.08.2011 09:35:41
Deccho: Hyvää huomenta. No C-mollista tuota perinteisesti soitetaan. Se duuriosa joskus sotkeentuu Kultaiseen nuoruuteen. (Mikä menee yllättävän äkkiä ohi.)

Samoin huomenta! : )
Joo, siinä B -osan alussa on kiva alkaa laulamaan suureen ääneen "Ei kuuuultainen nuoooooruuuuuuuuus.." ..joskus on saanu hanuristin aivan pois tolaltaan :D
Zed
20.08.2011 11:57:16

Joo, ja Pökö-Pekan oltiin päissään lauteilla tanssiravintola Honolulussa 1970-luvun puolivälissä. Kyllä taittu, kun rumpalillakin oli hyvä taimi! Niin, se Yölintukö notta mita...?

On tämä kyllä jännä palsta. Voi heleskutin 16.
WanhaWetäjä
20.08.2011 13:30:35

Bandit hajoaa, miehet vaihtuu, mikään ole ikuista.
Voisiko Yökkärien tapauksessa olla kyse siitä että kaikki on koettu ja nähty mitä tähän alaan tulee, osa jätkistä on tehnyt keikkaa teini-ikäisestä alkaen hurjalla tahdilla ja menestys on ollut valtaisaa.
Nyt siitä maksetaan veroa, samaa veroa mitä aika moni muukin on joutunut maksamaan.
Kellään ei ole enää kivaa, ei edes viinan voimalla eli homma alkaa olla finaalissa?
Tai jos nyt ei ihan finaalissa niin peli pitäisi viheltää poikki ennenkuin on liian myöhäistä.

Se ei auta yhtään mitään eikä ketään että eri medioissa ja jopa manageritasolla ongelmaa vähätellään kuin myös SS itse kertoo käyttävänsä alkoholia kohtuullisesti. Ei kai se voi olla kohtuullista jos bandin keulahahmo mokailee tämän tästä?

Olin vähän vajaa vuosi sitten todistamassa Yöesojen keikkaa, jätkät olivat omien sanojensa mukaan vetäneet viinaa aamukuuteen edellisenä iltana/yönä, ja sen kyllä kuuli varsinkin solistin laulusuorituksesta. Näitähän sattuu, ei siinä mitään ja voihan olla että ääni oli muuten vaan piipussa.
Liekö sitten millään tavalla asiaan liittyvää, järjestäjä totesi ko keikasta että jengia oli yllättävän vähän, 600, edellisenä vuonna reilusti tuplat.
baron
20.08.2011 16:36:06

WanhaWetäjä: Bandit hajoaa, miehet vaihtuu, mikään ole ikuista.
Voisiko Yökkärien tapauksessa olla kyse siitä että kaikki on koettu ja nähty mitä tähän alaan tulee, osa jätkistä on tehnyt keikkaa teini-ikäisestä alkaen hurjalla tahdilla ja menestys on ollut valtaisaa.
Nyt siitä maksetaan veroa, samaa veroa mitä aika moni muukin on joutunut maksamaan.
Kellään ei ole enää kivaa, ei edes viinan voimalla eli homma alkaa olla finaalissa?
Tai jos nyt ei ihan finaalissa niin peli pitäisi viheltää poikki ennenkuin on liian myöhäistä.

Mä oon vetänyt ja vedän viinaa kuin sieni - vapaa-aikana. Mä tunnen lääkäreitä, lentäjiä, autonkuljettajia, pappeja jotka vetää kuin sieni - vapaa-aikana.
Sen verran mä tunnen muusikon duunia että "aktiivi-viikkotunnit" jää vähäisemmäksi kuin monessa muussa duunissa eli vapaa-aikaa enemmän.
Mikä helvetin tarve niillä (tai monella niistä) on olla kännissä duunissa?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jon lord
20.08.2011 16:56:38
Painoin WW:lle plussan. Hän kiteytti tuon asian hyvin. Ongelman vähätteleminen on pahinta mitä kukaan voi tehdä.
COVS jäsen N.o 3
markus16
20.08.2011 16:58:46
baron: Mä oon vetänyt ja vedän viinaa kuin sieni - vapaa-aikana. Mä tunnen lääkäreitä, lentäjiä, autonkuljettajia, pappeja jotka vetää kuin sieni - vapaa-aikana.
Sen verran mä tunnen muusikon duunia että "aktiivi-viikkotunnit" jää vähäisemmäksi kuin monessa muussa duunissa eli vapaa-aikaa enemmän.

Totuuden sanoja.
Ennemmin mä silti hyväksyn hieman sammaltavan laulusolistin kuin lentäjän, siis duunissa. Johtuisko se suurempi juoppojen osuus juurikin tästä kun se vaan on niin paljon laajemmin hyväksyttyä. Sehän suorastaan kuuluu asiaan joidenkin mielestä.
Jos hommat loppuis heti ensimmäiseen kertaan kun tulee kännissä töihin niin moni kyllä skarppais paljon paremmin.
Ja kai taiteilijat kautta aikain on olleet mieltyneitä tajunnan muunteluun kemiallisesti, tuskin on yhtään taiteellista mestariteosta syntynyt ilman päihdettä tahi mielenterveyshäiriötä.
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
EP
20.08.2011 17:52:21
WanhaWetäjä: ..Voisiko Yökkärien tapauksessa olla kyse siitä että kaikki on koettu ja nähty mitä tähän alaan tulee, osa jätkistä on tehnyt keikkaa teini-ikäisestä alkaen hurjalla tahdilla ja menestys on ollut valtaisaa.
Nyt siitä maksetaan veroa, samaa veroa mitä aika moni muukin on joutunut maksamaan..

Joo..o, varmaan ihan näin!
Muistaakseni sillon kun S.S teki sen soololevyn täällä kirjoitinkin, että aika aikaisessa vaiheessa uraa tapahtui se.
Kun säästää haaveita ja unelmia myöhemmällekin iälle (tässä tapauksessa uraa),
niin ehkä sitä jaksaa paremmin ja fiilistä riittää ..omia mietelmiä nämä : )
Ukko
20.08.2011 19:20:19

jon lord: Painoin WW:lle plussan. Hän kiteytti tuon asian hyvin. Ongelman vähätteleminen on pahinta mitä kukaan voi tehdä.

Joo. Kyllä se taitaa aikalailla mennä tuon kaavan mukaan.
COVS jäsen nro 6
Ukko
20.08.2011 19:23:02

markus16: tuskin on yhtään taiteellista mestariteosta syntynyt ilman päihdettä tahi mielenterveyshäiriötä.

Ton voi kyllä torpata heti alkuunsa. Ensinnäkin määritelmä "taiteellinen mestariteos". Maailmassa on miljardeittain ihmisiä ja jokaisella on oma näkemyksensä.
COVS jäsen nro 6
jjsound
20.08.2011 21:27:28
baron: Mä oon vetänyt ja vedän viinaa kuin sieni - vapaa-aikana. Mä tunnen lääkäreitä, lentäjiä, autonkuljettajia, pappeja jotka vetää kuin sieni - vapaa-aikana.

En mäkään sitä ymmärrä. Keikan = työn voi hoitaa kyllä selvinkin päin. Sen jälkeen sitten.... rai rai rai !!!
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
markus16
20.08.2011 22:21:50
Ukko: Ton voi kyllä torpata heti alkuunsa. Ensinnäkin määritelmä "taiteellinen mestariteos". Maailmassa on miljardeittain ihmisiä ja jokaisella on oma näkemyksensä.

Nyt määritellään sitten mun makuni mukaan ja väite pitää lähestulkoon 100% paikkansa.
Joku toinen sitten tykkää siitä äidistä. Tai vaikka tammasta.
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
pekkajau
20.08.2011 22:36:11 (muokattu 20.08.2011 23:50:48)
isojussi: Kyllä tota on tähän mennessä Härmässä kutsuttu puhtaaksi paskaksi.

Niin! Härmässähän on kautta aikain kaikki "asiat" selvitetty kauhavalaisella!Liekkö Iso-Antti vaikka sukua?
EP
20.08.2011 22:42:52 (muokattu 20.08.2011 22:43:44)
markus16: ..Ja kai taiteilijat kautta aikain on olleet mieltyneitä tajunnan muunteluun kemiallisesti, tuskin on yhtään taiteellista mestariteosta syntynyt ilman päihdettä tahi mielenterveyshäiriötä.

Kyllä tuossa on varmaan ainakin osa totuus!

E: riippuen siitäkin mikä katsotaan päihteeksi ja mikä mielenterveyshäiriöksi?
pekkajau
20.08.2011 22:51:38
No toisaalta... esim. Juha Vainio teki parhaimmat sanoituksensa jätettyään alkoholin ja kun niihin sanoituksiin perehtyy ja syventyy niin ne ovat mielestäni taidetta mitä suuremmissa määrin. Varmaan vaikuttimena oli kuitenkin se kausi jolloin kastike maistui ja hän hienosti perusteli itselleen tämän "entisestä elämästä" luopumisen näillä nerokkailla ja monesti niin herkillä teksteillä ihan omalle itselleen. Eivät olleet mitään liukuhihnariimi-ralleja! Kuunnelkaa!
EP
20.08.2011 23:24:11 (muokattu 20.08.2011 23:59:51)
Siirsin Aromaan..
pekkajau
20.08.2011 23:43:32
EP: Vainiohan oli lahjakkuus ja kirjoitushommat muistaakseni alkoi jo hyvinkin nuorena, ennen alkoholia.
Mun mielestä teki hyviä sanoituksia koko uransa ajan jo 60 -luvullakin, myös sitä herkempää puolta,
tuntus että enemmänkin vaikutti se että myöhemmin hän alkoi näitä laulamaan itse enemmän.

Parhaat laulut teki itselleen ja lauloi ne erään ystävän neuvosta!
pekkajau
21.08.2011 00:16:05 (muokattu 21.08.2011 00:16:20)
EP: Siirsin Aromaan..

Siellä siis jatketaan! Hyvä siirto!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)