Aihe: Yölintu
1 2 3 4 57 8 9 10 11
hvinnamo
30.12.2011 08:23:33
EP: Oliskohan kuitenkin niin, että useimmat menee keikalle kuuntelemaan Agentsia ja Yölintua?
En menis vannomaan, koulujen musatunnit on ollu jo pitkään soittimiin perehdyttäviä alkaen ihan ala-asteelta ja vanhemmat saa sitten kyllä kuulla nuorilta.

En mä ainakaan Matti Silmun komppikitaraa menis kuuntelemaan enkä Agentsia , jos Esa P ei olis "luonut" sitä soundia. Tai enpähän mä ole Agents-keikalla muutenkaan käynyt sen jälkeen kun Jorma siitä lähti.
Ja esim. meiän muija, ihan musikaalinen ihminen sinänsä, ei osaa erottaa kuulemastaan musiikista yhtään instrumenttia...ja moni muu kun olen kysellyt asiasta. Mutta tänä päivänä voi tietysti olla toisin, täytyykin ottaa 30 ihmisen otanta ihan mielenkiinnosta ja julkaista tulos vaikkapa täällä. :)
Prophet
30.12.2011 09:41:38
markus16:Jännä nähdä tämä Lauri Tähkä vs. Elonkerjuu -asetelma. Jos ne nyt laulajan saavat riveihin.

Yhtye tekee paluun, kun sotakirves haudataan jonkun vuoden kuluttua Dingon tapaan.
Ukko
30.12.2011 11:22:16

hvinnamo: Ja esim. meiän muija, ihan musikaalinen ihminen sinänsä, ei osaa erottaa kuulemastaan musiikista yhtään instrumenttia...ja moni muu kun olen kysellyt asiasta. Mutta tänä päivänä voi tietysti olla toisin, täytyykin ottaa 30 ihmisen otanta ihan mielenkiinnosta ja julkaista tulos vaikkapa täällä. :)

Tautisen totta. Joku autoalan immeinen osaa erottaa ajokin äänestä ajokkia näkemättä merkin ja kaikki mahdolliset muut asiat. Mulle se äänimaailma on täyttä hepreaa. Joskus olen kysellyt työkavereilta osaavatko ne erottaa "hyvän ja huonon" soiton toisistaan. Ovat myöntäneet että tunnistavat vain biisin eikä muuta. Ja tässäkin on ollut kyse vasta soittamisesta eikä instrumenttien erottelu kyvystä.
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
30.12.2011 16:29:53
Itseasiassa oon monasti joutunut semmoisillekin keikoille joissa ei ole ollut bassoa lainkaan. Tanssit on menny kummasti läpi eikä kukaan ole maininnut ko. "kivijalan" puuttumista ollenkaan.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
30.12.2011 16:32:19 (muokattu 30.12.2011 17:09:35)
Siirsin toisaalle...
sabian
30.12.2011 17:40:04
jakeni: Kuka se oikein huutelee....mikäs siivousalue ja mikä mies olet ?

-olen Niska.Valkeekoskista,nääs. (mikä vitun sabian?)

Vitun hienoa ryhmää. Enhän mää ole eres huutanu viellä.
Siivousalue laaja ja karvaiset pallit löytyy eli mies siinä määrin.
Moon pete. ugandasta.. Moro.
Sabian on peltimerkki.
Kuten paiste ja zildjian.
Wuhan on paska.
rintapek
30.12.2011 19:44:27

Ukko: Tautisen totta. Joku autoalan immeinen osaa erottaa ajokin äänestä ajokkia näkemättä merkin ja kaikki mahdolliset muut asiat. Mulle se äänimaailma on täyttä hepreaa. Joskus olen kysellyt työkavereilta osaavatko ne erottaa "hyvän ja huonon" soiton toisistaan. Ovat myöntäneet että tunnistavat vain biisin eikä muuta. Ja tässäkin on ollut kyse vasta soittamisesta eikä instrumenttien erottelu kyvystä.

Toi on totta vain osittain. Jos vaikka et erotakaan (toimivia)eri moottoreita toisistaan, niin taatusti äänestä hoksaat milloin kone käy vain kolmella pytyllä. Kyl ihmiset on melko nopeita hoksaamaan, et toi satumaa ei me ihan kuin ReijoTaipaleella.

Tosta instrumenttien erottelukyvystä taas sevverran, et laulua ja soolosoittimiahan normiyleisö pääsääntöisesti kuulee ja niissä helpoiten huomaa oliko hyvää vai huonoa. Rytmiryhmän puolella on sillai helpompaa, et esim. basso taitaapi olla semmoinen instrumentti josta ns. normikuulija ei osaa sanoa mitn. Jos ny basista ei ihan perseelleen vedä. Mut jos basista ykskaks lakkaa soittamasta, ni se normikuulija ihmettelee, et mitä helvettiä tapahtui. Sama pätee rumpuihin. Tol normikuulijalla on loppujenlopuks hirveen vähän eväitä hoksata, et rummut kuulostais satakertaa paremmalta, jos meikäläisen sijaan jakkaralla istuis oikea runpali.

Mut kokonaisuuden kannalta se normikuulijakin hoksaa sen, jos homma on epävarmalla pohjalla. Ei vaan osaa sanoa, et mikä on pielessä.

Ihan niinko meikäläinen taidenäyttelyssä. Osaan seinältä valita ne taulut, mitkä omalle seinälleni tahtoisin ripustaa (joku taidekriitikko varmasti valitsisi toisin), mut en mä osaa niistä kattoa ja arvostaa yksittäisiä siveltimenvetoja. Mut ihan turha mulle on tonnilla koittaa myydä kopiokoneella tehtyä näköispainosta.
One kind of music only - the good kind
EP
30.12.2011 19:55:37 (muokattu 30.12.2011 20:06:11)
..siirretty
Ukko
30.12.2011 20:03:51

rintapek: Toi on totta vain osittain. Jos vaikka et erotakaan (toimivia)eri moottoreita toisistaan, niin taatusti äänestä hoksaat milloin kone käy vain kolmella pytyllä. Kyl ihmiset on melko nopeita hoksaamaan, et toi satumaa ei me ihan kuin ReijoTaipaleella.

Nyt väitän että näkemyksesi ei ole objektiivinen.

Mut kokonaisuuden kannalta se normikuulijakin hoksaa sen, jos homma on epävarmalla pohjalla. Ei vaan osaa sanoa, et mikä on pielessä.

Vitut sano Vatanen. Mä olen muutaman keikan tehnyt sellaisessa koalitiossa missä mä olen erottunut edukseni ja tää kertoo jo jotain siitä poppoosta. Siitä huolimatta on "bändille" tullut kehuja hyvästä soitosta.

Ihan niinko meikäläinen taidenäyttelyssä. Osaan seinältä valita ne taulut, mitkä omalle seinälleni tahtoisin ripustaa (joku taidekriitikko varmasti valitsisi toisin), mut en mä osaa niistä kattoa ja arvostaa yksittäisiä siveltimenvetoja. Mut ihan turha mulle on tonnilla koittaa myydä kopiokoneella tehtyä näköispainosta.

Mä valkkaisin ne taulut joissa on eniten paljasta naisen lihaa. Jossei ole niin paskaa taidetta.
COVS jäsen nro 6
rintapek
30.12.2011 20:12:34

Ukko: Nyt väitän että näkemyksesi ei ole objektiivinen.

Ei ole. Osin arvaan, että erotat sen kolmella pytyllä käyvän koneen. Toisaalta tiedän, et mua ei koskaan kukaan ole luullu ReijoTaipaleeksi.

Vitut sano Vatanen. Mä olen muutaman keikan tehnyt sellaisessa koalitiossa missä mä olen erottunut edukseni ja tää kertoo jo jotain siitä poppoosta. Siitä huolimatta on "bändille" tullut kehuja hyvästä soitosta.

On mun stressiklubinikin joskus saanu kehuja. Melko harvoin ollaan mitään raittiusseurakekkereitä vedetty. Se pari promillea saa pändin kuulostamaan hyvältä ja kaikki naiset näyttämään jumalaisen kauniilta.

Mä valkkaisin ne taulut joissa on eniten paljasta naisen lihaa. Jossei ole niin paskaa taidetta.

Et sä tohon taidetta tartte. Ainoastaan netin, printterin ja vaimon luvan. ;-)
One kind of music only - the good kind
Ukko
30.12.2011 20:25:54

rintapek: Ei ole. Osin arvaan, että erotat sen kolmella pytyllä käyvän koneen.

Tuosta ei ole kohdallani mitään takeita. Kaarani ei mielestäni käy ihan niinkuin pitäisi mutta siihen tajuni asiasta loppuukin

On mun stressiklubinikin joskus saanu kehuja. Melko harvoin ollaan mitään raittiusseurakekkereitä vedetty. Se pari promillea saa pändin kuulostamaan hyvältä ja kaikki naiset näyttämään jumalaisen kauniilta.

En voi kiistää.

Et sä tohon taidetta tartte. Ainoastaan netin, printterin ja vaimon luvan. ;-)

Olisko joku tupakki/lehtikauppa halvempi. Ja vaimolta EI kysytä.
COVS jäsen nro 6
Prophet
18.02.2020 17:27:52
Veksi
18.02.2020 20:36:11
Eilisen Teeren Poika & Yölintu
Henri Henri Olavi
20.12.2022 12:51:18
Laatujulkaisu X:n hyvä Simo Silmu -haastattelu.

https://www.veikkaus.fi/fi/x/simo-s … S7dqrYO8o3uSJWkT5a6uHgQC4bBF3E-z1as
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Kefiiri
22.12.2022 20:55:49 (muokattu 22.12.2022 20:56:29)
Oli hyvä tosiaan. Alkoholidilemmaa ei piiloteltu eikä toisaalta romantisoitukaan. Mutta jännä ajatus se, että alkoholisoituminen oikeastaan väistämättä kuuluu laulajan toimenkuvaan. Se taisi olla toimittajan omaa järkeilyä.
En ole musiikin asiantuntija.
Anonymous-jazz
23.12.2022 08:44:39 (muokattu 23.12.2022 08:52:19)

https://www.youtube.com/watch?v=fh2jlZ1m4V0

No vähän tästä alkoholihommasta kertoo jopa tämä muutaman vuoden takainen pätkä, missä Suomalaisen Azazel hevibändin soittajat kaatuilevat kännissä lavalle. Yleisössä joku känninen huutaa heti siiten "ei saatana" ja yhtään ei kuulu huumoria tuossa äänensävyssä. Vaan siitä kuuluu pettymystä ja vihaa.

Kertoo juuri sen, että miten kännissä olevat fanit ovat tosissaan pettyneitä, jos artisti tai bändi ei pysty enää hoitamaan keikkaansa kännissä.

Mutta itse ollaan yleisössä kännissä viihtymässä. Mutta bändi tai artisti ei saisi ottaa väkijuomia, jos ei enää soitto tai esiintyminen onnistu.

Melkoista kaksinaismoralismia.

Veikkaisin kuitenkin, että noi lukuisat viihdetaiteilijat alkoholisoituvat, koska ovat herkkiä ja eivätkä muuten kestäisi katsoa keikoillaan selvinpäin, kun amatöörit ryyppää. Kyllähän siinä ammatissa, kuten Tapio Rautavaara aikanaan totesi, kuinka tässä ammatissa saa ryypätä joka päivä pään täyteen ja vielä ilmaiseksi.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
labrador
12.03.2023 15:50:13
KoskPaavo: Itseasiassa oon monasti joutunut semmoisillekin keikoille joissa ei ole ollut bassoa lainkaan. Tanssit on menny kummasti läpi eikä kukaan ole maininnut ko. "kivijalan" puuttumista ollenkaan.

Kyllä saat vetää tanssikeikalla aika pahasti metsään, että edes puolet porukasta huomaa mitään. Ainoa säätökin, minkä vaikutukset tunnetaan on volume.
Jäärä
13.03.2023 11:21:12
Anonymous-jazz:

Mutta itse ollaan yleisössä kännissä viihtymässä. Mutta bändi tai artisti ei saisi ottaa väkijuomia, jos ei enää soitto tai esiintyminen onnistu.

Ei siinä mitään kaksinaismoralismia ole, jos vaatii maksetun työnteon onnistumista.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Anonymous-jazz
14.03.2023 06:31:33

Jäärä: Ei siinä mitään kaksinaismoralismia ole, jos vaatii maksetun työnteon onnistumista.

Mut just yleensä tästä syystä ne menestyneimmät pystöt, jotka kunnioittavat yleisöään esiintyvät selvänä ja vetävät vasta keikan jälkeen ne kännit.

Eli tonni käteen ja känni toteen.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Tankero
15.03.2023 00:17:20
Anonymous-jazz: https://www.youtube.com/watch?v=fh2jlZ1m4V0

No vähän tästä alkoholihommasta kertoo jopa tämä muutaman vuoden takainen pätkä, missä Suomalaisen Azazel hevibändin soittajat kaatuilevat kännissä lavalle. Yleisössä joku känninen huutaa heti siiten "ei saatana" ja yhtään ei kuulu huumoria tuossa äänensävyssä. Vaan siitä kuuluu pettymystä ja vihaa.

Kertoo juuri sen, että miten kännissä olevat fanit ovat tosissaan pettyneitä, jos artisti tai bändi ei pysty enää hoitamaan keikkaansa kännissä.

Veikkaisin kuitenkin, että noi lukuisat viihdetaiteilijat alkoholisoituvat, koska ovat herkkiä ja eivätkä muuten kestäisi katsoa keikoillaan selvinpäin, kun amatöörit ryyppää. Kyllähän siinä ammatissa, kuten Tapio Rautavaara aikanaan totesi, kuinka tässä ammatissa saa ryypätä joka päivä pään täyteen ja vielä ilmaiseksi.

Kaksinaismoralismiapa hyvinkin. Missä kohtaa? Toiset on töissä ja toiset viihtymässä. Siinä on lievä ero. Jos huomaat.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)