Prophet 28.12.2011 20:25:25 | |
---|
|
hvinnamo 28.12.2011 20:36:30 | |
---|
Sellainen havainto jonka olen tehnyt ja se liittyy intsrumenttivalikoimaan Suomessa menestyneissä tanssiorkestereissa: Suurimmassa osassa ko. luokan edustajissa on soittimet wintage-osastoa. Esimerkkejä : Agents, Finlanders(nykyään varauksin), Fbi-beat, Yölintu, Varjokuva, A-aallot, ... Eli nämä bändit soittavat pääsääntöisesti soittimilla, joita on ollut jo 50-luvulla. Eli rummut, basso, kitara, haitari, piano, urut, puhaltimet, percussiot. Eli näissä bändeissä ei käytetä syntetisaattoreita kuin korkeintaan tuottamaan pianon ja urun ääniä. No, ehkä havaintoni on hieman ontuva, mutta aika paljon ns. vanhan tyylin bändejä on pinnalla tanssipuolella. Yölintu etenkin on hyvinkin perinteisin vehkein operoiva poppoo. |
jakeni 28.12.2011 20:45:15 (muokattu 29.12.2011 06:00:35) | |
---|
sabian: Eiköhän yölintu ole käyny sillä tasolla mihin tässä maassa voi päästä. Kertonee jotakin ammattilaisuudesta vai vitun hyvä tuuri ollu. Heiskari on kova basisti ollu aina ja helvetin mukava mies. Soittanu muutamassa tunnetussa orkesterissa ennen yöklintuakin. Hyvä suoritus kyläpelimannilta. Vai niin....itse en pidä kylläkään juuri minään...aivan diletantti tasoa! Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
EP 28.12.2011 20:52:53 | |
---|
hvinnamo: Sellainen havainto jonka olen tehnyt ja se liittyy intsrumenttivalikoimaan Suomessa menestyneissä tanssiorkestereissa: Suurimmassa osassa ko. luokan edustajissa on soittimet wintage-osastoa. Esimerkkejä : Agents, Finlanders(nykyään varauksin), Fbi-beat, Yölintu, Varjokuva, A-aallot, ... Eli nämä bändit soittavat pääsääntöisesti soittimilla, joita on ollut jo 50-luvulla. Eli rummut, basso, kitara, haitari, piano, urut, puhaltimet, percussiot. Eli näissä bändeissä ei käytetä syntetisaattoreita kuin korkeintaan tuottamaan pianon ja urun ääniä. No, ehkä havaintoni on hieman ontuva, mutta aika paljon ns. vanhan tyylin bändejä on pinnalla tanssipuolella. Yölintu etenkin on hyvinkin perinteisin vehkein operoiva poppoo. Näinhän se on. |
rintapek 28.12.2011 20:55:14 | |
---|
hvinnamo: Sellainen havainto jonka olen tehnyt ja se liittyy intsrumenttivalikoimaan ... Yölintu etenkin on hyvinkin perinteisin vehkein operoiva poppoo. Mä en usko, et tossa on instrumettivalikoimalla mitn tekemistä. Ihan vaan toteutustapa minust. Maailmas ko on läjäpäin esimerkkejä lauluista, joiden orkkis ei o kelvannu, mut joku covereista on noussu hitiksi. En ala listaamaan. One kind of music only - the good kind |
EP 28.12.2011 20:58:14 | |
---|
rintapek: Mä en usko, et tossa on instrumettivalikoimalla mitn tekemistä. Ihan vaan toteutustapa minust. Maailmas ko on läjäpäin esimerkkejä lauluista, joiden orkkis ei o kelvannu, mut joku covereista on noussu hitiksi. En ala listaamaan. Hä, mitäs toi liittyy..?? |
rintapek 28.12.2011 21:04:51 | |
---|
EP: Hä, mitäs toi liittyy..?? No meniskö Yölintu jotenkin pilalle siitä, jos Simolla olis ehdan viisrivisen sijaan Rollen digi? One kind of music only - the good kind |
EP 28.12.2011 21:20:22 | |
---|
rintapek: No meniskö Yölintu jotenkin pilalle siitä, jos Simolla olis ehdan viisrivisen sijaan Rollen digi? Ettei vaan oliskin toi syynä.. : )) |
Lennu 28.12.2011 21:23:14 | |
---|
rintapek: No meniskö Yölintu jotenkin pilalle siitä, jos Simolla olis ehdan viisrivisen sijaan Rollen digi? Voiko se mennä jotenkin pilalle? "Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen |
hvinnamo 28.12.2011 21:23:52 | |
---|
rintapek: No meniskö Yölintu jotenkin pilalle siitä, jos Simolla olis ehdan viisrivisen sijaan Rollen digi? Voisin väittää että menis...ei siin o läheskään sama ääni ja tunnelma.. :) Sama kun Esa Pulliainen soittais Ibanezilla, olisko sekään ihan sama? No, ei! |
DoctorAgdur 28.12.2011 21:31:51 | |
---|
hvinnamo: Voisin väittää että menis...ei siin o läheskään sama ääni ja tunnelma.. :) Sama kun Esa Pulliainen soittais Ibanezilla, olisko sekään ihan sama? No, ei! Nii ku sit Pulliainenki alkais vetää hevi tiluam!!11! "Suck my dick."
-Ron Jeremy |
EP 28.12.2011 21:34:31 | |
---|
rintapek: No meniskö Yölintu jotenkin pilalle siitä, jos Simolla olis ehdan viisrivisen sijaan Rollen digi? hvinnamo: Voisin väittää että menis...ei siin o läheskään sama ääni ja tunnelma.. :) .. Joo ei oikeen sovi tohon kuvioon ..paiti jos Simolla olis huono selkä toi digihän on kevyempi soittaa. |
Prophet 28.12.2011 21:44:10 | |
---|
|
hvinnamo 28.12.2011 21:51:40 | |
---|
|
isojussi 28.12.2011 22:13:15 | |
---|
jakeni: Vai niin....itse en pidä kylläkään juuri minään...aivan tiledantti tasoa! Jake: "Diletantti"... Mutta jos kyse ei ollutkaan musiikillisesta tasosta? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 28.12.2011 22:16:55 | |
---|
hvinnamo: Sellainen havainto jonka olen tehnyt ja se liittyy intsrumenttivalikoimaan Suomessa menestyneissä tanssiorkestereissa: Suurimmassa osassa ko. luokan edustajissa on soittimet wintage-osastoa. Esimerkkejä : Agents, Finlanders(nykyään varauksin), Fbi-beat, Yölintu, Varjokuva, A-aallot, ... Eli nämä bändit soittavat pääsääntöisesti soittimilla, joita on ollut jo 50-luvulla. Eli rummut, basso, kitara, haitari, piano, urut, puhaltimet, percussiot. Eli näissä bändeissä ei käytetä syntetisaattoreita kuin korkeintaan tuottamaan pianon ja urun ääniä. No, ehkä havaintoni on hieman ontuva, mutta aika paljon ns. vanhan tyylin bändejä on pinnalla tanssipuolella. Yölintu etenkin on hyvinkin perinteisin vehkein operoiva poppoo. Samaan aikaa ko bändien musaa ei hirveän monipuoliseksi voi väittää. Poislukien toki Finkut. Mä löisin listaan sen sijaa Finkkujen kanssa Hullut ja Darra.. eikäkö Dulla... eikäkö Dallapén Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
hvinnamo 28.12.2011 22:22:24 | |
---|
isojussi: Samaan aikaa ko bändien musaa ei hirveän monipuoliseksi voi väittää. Poislukien toki Finkut. Mä löisin listaan sen sijaa Finkkujen kanssa Hullut ja Darra.. eikäkö Dulla... eikäkö Dallapén Aivan totta, aina ei kaikkia muista heti. |
EP 29.12.2011 05:51:43 (muokattu 29.12.2011 05:53:35) | |
---|
isojussi: Samaan aikaa ko bändien musaa ei hirveän monipuoliseksi voi väittää.. Nimipändeillä on vähän eri juttu, ne voi vetää esim. vaikka omia biisejään koko ehtoon, eikä läheskään kaikkia tanssilajeja ja kaikki on silti tyytyväisiä. Yleisö tietää etukäteen suurinpiirtein mitä tulee saamaan. E: Mielenkiintoista nähdä minkälainen bändi tuosta Yölinnusta tulee ja tuleeko siitä taustapändi vai mikä? |
jakeni 29.12.2011 06:02:14 (muokattu 29.12.2011 06:08:46) | |
---|
isojussi: Jake: "Diletantti"... Mutta jos kyse ei ollutkaan musiikillisesta tasosta? -niinhän mä sanoinkin.....jaa mulla ajatus/lukihäiriö....Ei pidä paikkaansa! Mä oon kato kova spekuloimaan segundaarisillä argumenteillä....häh? Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
HotWheels 29.12.2011 09:29:36 | |
---|
Eihän siinä tarvi muuta kuin rumpali ja basisti tahtoa Simolla völjyyn. Matti-velihän on jo valmiiksi kitaristi, joka voi jatkaa siitä mihin muut jättivät. |