Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 548 49 50 51 52122 123 124 125 126
Ukko
16.12.2008 11:46:37

Mä oon ymmärtänyt että ilman ei tuu hyvää jälkeä. Ainakin sen mitä mä mökilläni oon maalannut, oon soveltanut ylläolevaa ja hienoa on tullut.

tuota tuota....oletkos kattonut jälkeä selvinpäin. Ainakin mitä mä olen kattonut niitten "ammattilaisten" jälkeä niin läpi ei olis menoa.
COVS jäsen nro 6
baron
16.12.2008 12:21:55

tuota tuota....oletkos kattonut jälkeä selvinpäin. Ainakin mitä mä olen kattonut niitten "ammattilaisten" jälkeä niin läpi ei olis menoa.

Selvin päin kesämökillä?????
Ukko
16.12.2008 12:24:34

Selvin päin kesämökillä?????

No niin. Mitä mä sanoin.
COVS jäsen nro 6
EP
16.12.2008 12:29:30

Joo onhan se noin, mutta mä oon ollu nuorenamiehenä kirvesmies/maalarin apulaisena kesähommissa ja sillä ei tullu hommista mitään ennen puoltapäivää, kunnes pomo toi "käynnistävät".
Sitten alkoi kyllä syntyä priima jälkeä ja mies oli kun uudestisyntynyt. :)
kuunsirppi
16.12.2008 13:15:15
Mä oon lähteny noissa aina tekeen asioita tekstin ehdoilla. Tekstin tulee olla kaunista ja luontevaa. Vokaalien luonnollisen mittaisia. Se on kuitenkin se ensimmäinen "uloke", millä otetaan kontaktia yleisöön ja sen tulee siksi olla helposti kuunneltavissa.

Ei pidä nyt luulla, että mä lähtisin tapauksia tuntematta väittämään, että ootte saanu vääträ neuvoja. Päin vastoin. oman näkökantani näihin tulkintajuttuihin vaan halusin tuoda.

Joo siis mäkin taidan olla vähän "hankala" opetettava tuolle kanttorille, joka on tottunut soittamaan ja laulamaan biisit juuri nuottiarvojen mukaan, kun mä vähän "tulkitsen" kanssa aina sanojen mukaan.
Sellainen säestäjä, kun Mäkki esim. siellä Lammilla viime kesänä on huippu, joka kuuntelee kuinka laulaja vetää.
Toki täytyy laulajankin raameissa pysyä, mutta on hienoa, jos saa vähän tekstin mukaan mennä. Mulle teksti on erittäin tärkeä vallankin näissä kirkkolauluissa ja joululauluissa.
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
Riksteri
16.12.2008 13:24:08
Joo onhan se noin, mutta mä oon ollu nuorenamiehenä kirvesmies/maalarin apulaisena kesähommissa ja sillä ei tullu hommista mitään ennen puoltapäivää, kunnes pomo toi "käynnistävät".
Sitten alkoi kyllä syntyä priima jälkeä ja mies oli kun uudestisyntynyt. :)

Aikamoisessa viinihurmoksessa entisaikojen muusikkomaalaritkin luomuksensa usein synnyttivät, keikkuivat vaarallisilla tellingeilläkin kappeleiden sisäkattoja koristellen. Selvittyään sitten aivan liian usein korjasivat ja samalla tuhosivat ennen näkemättömän kauneuden, katuen kovasti kankkusissaan tekemisiään.
Lennu
16.12.2008 14:30:26

Juu viina on kyllä hyvää.
Minen tiedä mitään, minussa on matoja!
paice60
16.12.2008 15:17:17
Ai mekin oltiin tänään vanhainkodilla.

Päästivät sentään sieltä pois.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
manjaana
16.12.2008 17:31:57
Ekan kierroksen voitti basisti. Mä voitin yöllä. :)

Muille tiedoks pelin henki: Kenellä on taskussa eniten kolikoita, saa kaikkien muitten kolikot... Mäkki ei uskaltanu lähtee mukaan. :)

Niin ko sillä ei ole taskuissa koskaan kolikoita, taskupilistä vaan pelailee....
-Sama pää-
isojussi
17.12.2008 00:23:22
Joo siis mäkin taidan olla vähän "hankala" opetettava tuolle kanttorille, joka on tottunut soittamaan ja laulamaan biisit juuri nuottiarvojen mukaan, kun mä vähän "tulkitsen" kanssa aina sanojen mukaan.
Sellainen säestäjä, kun Mäkki esim. siellä Lammilla viime kesänä on huippu, joka kuuntelee kuinka laulaja vetää.
Toki täytyy laulajankin raameissa pysyä, mutta on hienoa, jos saa vähän tekstin mukaan mennä. Mulle teksti on erittäin tärkeä vallankin näissä kirkkolauluissa ja joululauluissa.

Yhden vanhemman kanttorin kanssa kinasin pari vuotta sitten juuri päinvastoin, kun se oli sitä mieltä, että säveltäjän kirjoittamia aika-arvoja saa mennä muuttelemaan.

Toinen kanttori oli ihmeissään kun sanoin eräästä toivelaulukirjanuotista, että "tossa pitäs olla 2-5-1:nen". "Mikä se on?" No eipä löytynyt hänelle ymmärrettävää selitystä, joten kerroi kyseisen kohdan soinnutuksen olevan tönkkö ja tyyliin (negro) sopimaton. "Mutta se on Ilkka Kuusiston sovittama!!!" "So?"
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Meisseli
29.12.2008 15:08:51

Eilen täällä Rukahovissa varmaan 6 ihmistä oli maksimi lattialla. Vedettiin soittohumppana jänöjussin mäenlaskua ja täti Moonikaa etc..voihan kakkapylly!
Änd Unnunnuu....
mack the knife
29.12.2008 15:44:05
Eilen täällä Rukahovissa varmaan 6 ihmistä oli maksimi lattialla. Vedettiin soittohumppana jänöjussin mäenlaskua ja täti Moonikaa etc..voihan kakkapylly!

Tuo on kyllä perseestä, että silti pitää täydet pätkät soittaa. Ei siinä kyllä tuon kummempaa keksi, se on ihan turhaa puhetta, että silloinhan voi treenata kun ei ole porukkaa.
COVS n:o 1.
kuunsirppi
29.12.2008 15:53:05

Ikaalisten pesulassa oli kans kolmetoista paria lattialla, kun me kolmannen setin jälkeen lähdettiin kotiin, tai siis mökille.

Tosi nihkeesti oli väkee. Semites -bändi soitti
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
baron
29.12.2008 17:43:54 (muokattu 29.12.2008 17:49:52)

Tuo on kyllä perseestä, että silti pitää täydet pätkät soittaa. Ei siinä kyllä tuon kummempaa keksi, se on ihan turhaa puhetta, että silloinhan voi treenata kun ei ole porukkaa.

Ai, meillä oli jollain keikalla kaksi innokkaasti tanssivaa paria ja ne sai vuorotellen toivoa tanssilajin ja meillä kaikilla oli kivaa!

Mulla ei ole "tähtisyndroomaa"

Edit: Jollain kesäkeikalla kun me tultiin tauolta, koko jengi oli siirtynyt aurinkoiselle terassille. Muut pojat sanoi, että ei aleta soittaa ennen kuin ne tulee lavalle.
Mä sivistin: Ne ei tuu koskaan sisälle, jollei ne kuule musaa, meidän tehtävä on hyvällä musalla houkutella ne sisälle ja ainaskin osa tuli.
EP
29.12.2008 18:01:09
Ai, meillä oli jollain keikalla kaksi innokkaasti tanssivaa paria ja ne sai vuorotellen toivoa tanssilajin ja meillä kaikilla oli kivaa!

Mulla ei ole "tähtisyndroomaa"..

Eli tähän tyyliin:

"Hei, soittakaa humppaa!"
"Kuulinko oikein, siellä perällä joku toivoi jassia? ..tulee!" :)
mack the knife
29.12.2008 18:22:19

Mulla ei ole "tähtisyndroomaa"

Edit: Jollain kesäkeikalla kun me tultiin tauolta, koko jengi oli siirtynyt aurinkoiselle terassille. Muut pojat sanoi, että ei aleta soittaa ennen kuin ne tulee lavalle.
Mä sivistin: Ne ei tuu koskaan sisälle, jollei ne kuule musaa, meidän tehtävä on hyvällä musalla houkutella ne sisälle ja ainaskin osa tuli.

Älä nyt viitti taas tuon tähtihomman kanssa. Näyttää vaan turhaan joltain "annapa isä opettaa" -hommalta.
COVS n:o 1.
rintapek
29.12.2008 18:57:29

Edit: Jollain kesäkeikalla ... Ne ei tuu koskaan sisälle.

Yhdellä hääkeikalla hellepäivänä siä tyäväentalon sisuksissa oli niin stanan kuuma, et ei siellä ihmiset voinu olla. bändi ny kumminki joutui olemaan siinä, mihin oli kamansa pystyttäny. Häävalssien jälkeen porukka painu pihalle. Pantiin senverran voluumia, että soitto kuului sinne ulos. Siä kuulemma tanssahdeltiin pihamaalla.
One kind of music only - the good kind
EP
29.12.2008 19:19:22
Yhdellä hääkeikalla hellepäivänä siä tyäväentalon sisuksissa oli niin stanan kuuma, et ei siellä ihmiset voinu olla..

Onhan näitä mm. Haulitehdas missä on ikkunat naulattu stana kiinni!
baron
29.12.2008 19:28:21

Älä nyt viitti taas tuon tähtihomman kanssa. Näyttää vaan turhaan joltain "annapa isä opettaa" -hommalta.

Oothan sä soittajana mulle "isähahmo"!

Ja tää on totta, oon ihaillen kuunnellut ja katsellut sun soittoasi!
JK
29.12.2008 19:40:54
Juup...

Joulupäivänä läntisessä Suomessa hotelliravintelissa.

Tupa aivan täynnä (noin 750 lippua myyty illan aikana), ja lasimurskaa lattialla tolkuttomasti.

Henkilökunnalle kyllä pojot, tilanne ei päässyt missään vaiheessa karkaamaan käsistä, tuolla on ilmeisesti tapana noita laseja rikkoa ja kyllähän niitä kaiteilta ja pöydistäkin putoili ruuhkassa.

Mut soitto kulki, porukka bailas ja saatiin hoitaa oma hommamme ihan rauhassa.
Tanssilattialla oli kyllä välillä sellanen yhtenäinen massa joka liikkui suuntaan A tai B
Saadaanko ruoka??
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)