Aihe: Tanssipalstan kehut
1 2 3 4 548 49 50 51 5291 92 93 94 95
Johannes kurkunkastaja
10.12.2008 13:12:48
Todella eri mieltä. Melkein kaikki Suomen konserttisalit kiertänyt muutamaan kertaan ja voin sanoa että useissa toimii ihan todella hyvin.

Savonlinnasalissa vallan erinomaisesti, vai mitä?
walttoni
10.12.2008 13:14:01 (muokattu 10.12.2008 13:14:27)
Savonlinnasalissa vallan erinomaisesti, vai mitä?

Kovasti kehuttu Iloinen joulukonsertti tulee sinne pyhänä, mene ihmeessä kahtomaan.
COVS2.
isojussi
10.12.2008 13:15:47
Ja olikohan sinulla jotain puolustusta sille, että yleistit nuoremman polven miksaajat paskoiksi?

HOHO - no totta kai.

... tai itte asiassa - en oo yhtään hyvääkään nähnyt. Paas muuten lukien uusimmasta Riffistä Saaris-Reiskan letkautus nykytyylistä.

Mikä sitten lasketaan "nuorempaan polveen"? hjuu....

Sulla varmaan noista on enemmänkin kokemusta, mutta itelle on jääny se kuva, että 99% äänipuolen ammattilaisista ei edes tunnista muita soittimia, kuin kitaran, basson, rummut ja kiipparit - saatika sitten omaa käsitystä, miltä niiden pitäis kuulostaa.

Rumpujen miksaamisesta ja mikittämisestä on toki sen seittemänsataa teoriaa hallussa.

Toki sen myönnän, että yleistys on aina vähän vaarallinen "taktiikka", mutta jossain vaiheessa hommat vaan alkaa tuntua siltä.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Johannes kurkunkastaja
10.12.2008 13:16:29
Kovasti kehuttu Iloinen joulukonsertti tulee sinne pyhänä, mene ihmeessä kahtomaan.

Menisin muuten ja Martsokin on toki hyvä ihminen, mutta samaan aikaan on myös
Taskisen Juhan Etelämanner-elokuvan ensiesitysilta maakunnassa, joten sinne olen jo lupautunut.
Tankero
10.12.2008 13:16:41

Voin myös suositella erittäin lämpöisesti.
Oli kyllä mukavaa istuskella ja nauttia hyvästä viihteestä.
Humppajyrä
walttoni
10.12.2008 13:17:47
Menisin muuten ja Martsokin on toki hyvä ihminen, mutta samaan aikaan on myös
Taskisen Juhan Etelämanner-elokuvan ensiesitysilta maakunnassa, joten sinne olen jo lupautunut.

Eihän sitä joka paikkaan julukkiksetkaan ehi. Taskisen Juhan olen kuullut olevan oikeinkin hyvä ihminen.
COVS2.
Tankero
10.12.2008 13:18:47
HOHO - no totta kai.

... tai itte asiassa - en oo yhtään hyvääkään nähnyt. Paas muuten lukien uusimmasta Riffistä Saaris-Reiskan letkautus nykytyylistä.

Sulla varmaan noista on enemmänkin kokemusta, mutta itelle on jääny se kuva, että 99% äänipuolen ammattilaisista ei edes tunnista muita soittimia, kuin kitaran, basson, rummut ja kiipparit - saatika sitten omaa käsitystä, miltä niiden pitäis kuulostaa.

Rumpujen miksaamisesta ja mikittämisestä on toki sen seittemänsataa teoriaa hallussa.

Toki sen myönnän, että yleistys on aina vähän vaarallinen "taktiikka", mutta jossain vaiheessa hommat vaan alkaa tuntua siltä.

Jälleen kerran täytyy kysyä, että kuinkahan laaja otanta on esim viime vuodelta?
Mulla on laajahko, enkä lähtis kyllä nuormiksaajia kovin moittimaan.
Humppajyrä
isojussi
10.12.2008 13:29:24
Jos salissa on hyvä akustikka ja sitten, kun sinne tuodaan PA, se lakkaa toimimasta, on vika pääsääntöisesti (huom: ei aina) helppo keksiä.

Tosin on sitten paikkoja, joissa ei toimi kuin korkeintaan huilu tai yksinlaulu pianosäestyksellä. Isommat bändit ei toimi ees akustisesti. Mut ne nyt ei mitään konserttisaleja varsinaisesti ookkan.

Esim. nyt meillä nämä paskat nuorenpolven miksaajat on tehny trumppien kovimmissa paikoissa niin, että trumpettimikit on kiinni ulospäin ja muu pa on viivästetty niiden tasalle. Mielestäni osoittaa luovaa ajattelua ongelmatilanteessa ja lopputuloskin on kuulemma onnistunut.

Hienoa kuulla, jos näin on. Todella hienoa. Toihan muuten meinaa sitä, että pääpa:n volakaan ei voi olla mitään "Dannytasoa".

Tässähän pitää nöyrtyä ja antaa periksi - varmaan on niin, että pomalle kohdalle on vaan sattunu ne "amistuuninkit" miksaamaan.
isojussi
10.12.2008 13:34:07
Jälleen kerran täytyy kysyä, että kuinkahan laaja otanta on esim viime vuodelta?
Mulla on laajahko, enkä lähtis kyllä nuormiksaajia kovin moittimaan.

Eihän niitä oo kahtakymmentäkään eritasoisten firmojen ruuvvaajia.

Mutta jo esim Akun tehdas tuo väitetyn A-ryhmän 30000:n vieraan festareille ja toiminta on kikkeliskokkelista vasitenkin FOH-miesten osalta, niin kai siitäkin voi jo ainakin kyseisen firman osalta tehdä johtopäätöksiä.
Fuzzy Boner
10.12.2008 13:42:08 (muokattu 10.12.2008 13:46:48)
HOHO - no totta kai.

Sä oot tehny paskojen kanssa näköjään sit pelkästään jos et oo yhtään hyvää nähny. Jep.. Mä teen n.25-40v miksaajen kanssa päivittäin ja ihan helvetin hyvin vetävät oikeestaan noi kaikki ainaki joiden kanssa mä teen, oli sitten mukana sinfoniabändi tai rokkibändi tai vaikka molemmat.

Pari floppia on osunut tässä viime aikoina ja molemmilla on ollutkin vanhan polven miksaaja. Hmm ja Hmm.
isojussi
10.12.2008 13:48:24
Sä oot tehny paskojen kanssa näköjään sit pelkästään jos et oo yhtään hyvää nähny. Jep.. Mä teen n.25-40v miksaajen kanssa päivittäin ja ihan helvetin hyvin vetävät oikeestaan noi kaikki ainaki joiden kanssa mä teen, oli sitten mukana sinfoniabändi tai rokkibändi tai vaikka molemmat.

Niin kun Martsolle totesin - helvetin hyvä, jos näin on.

Jos olisit noitten ruuvvattavaks joutunu, et ihmettelis mun mielipidettä.

Yks on ollu hyvä: Ojalan Timppa Pälkäneeltä. Mut sekin on jo 50v.
Johannes kurkunkastaja
10.12.2008 14:00:51
Eihän sitä joka paikkaan julukkiksetkaan ehi. Taskisen Juhan olen kuullut olevan oikeinkin hyvä ihminen.

Jussi on ystävistäni ylin, muita aliarvioimatta.
matchbox
10.12.2008 16:34:06
Tuo on hyvä päivä, tiistai.

Minäkin voisin kutsua itseni joka tiistai suolapalalle töidenjälkeen (Hjördiksen luvalla tietenkin), kun siitä kuitenkin jokapäivä ohiajan. Tietenkin tiskaan astiat poislähtiessäni. :D
pekkajau
12.12.2008 13:08:47
Taikakuu on helevetin hyvä. Oli hyvä meininki laivalla.
Ihan Spede!
isojussi
13.12.2008 00:15:53
Taikakuu on helevetin hyvä. Oli hyvä meininki laivalla.

Kiva kuulla. J on mukavantuntunen sälli ja niillon muuten helevetin komia bussi.
vesku.ka
13.12.2008 01:53:07
Pakko kehua tuota meidän rumpalia. Poika on 20v ja soittaa ihan saatanan hyvin tanssimusiikkia. Mäkki voi todistaa.
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko
Tankero
13.12.2008 02:29:01 (muokattu 13.12.2008 02:29:16)
Pakko kehua tuota meidän rumpalia. Poika on 20v ja soittaa ihan saatanan hyvin tanssimusiikkia. Mäkki voi todistaa.

Tuomas?
Humppajyrä
vesku.ka
13.12.2008 02:40:05
Tuomas?

Sepä se. (Ei ole liian lyhyt kirjoitus)
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko
Johannes kurkunkastaja
13.12.2008 07:15:53
Mun poikani Tuomas on kehumisen arvoinen taksikuski.
Kukko
16.12.2008 09:53:34

Kanava nelosen pojat täytyy kehua. Kilometrejä takana ja edessä mutta ei näy muutakuin positiivisesti. Mukavia tyyppejä ja hyvää tanssimusaa.
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)