Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 542 43 44 45 4681 82 83 84 85
poppamies
02.04.2007 07:40:05 (muokattu 02.04.2007 07:41:38)

Mikäs siinä Pitkämön laulussa herroja nyt niin kovasti sitten tökki?

Päällimäisenä vire niinku. Laulussa vire on useinmiten se A ja O. No sen verran täytyy antaa siimaa noin yleisesti ottaen laulajien vireestä että esim. joku Pentti Hietasen laulu toimii vaikka vire ei olekaan kohdallaan. Se vain kuulostaa hänellä hyvältä vaikka on monesti ylävireistä se laulaminen. Tämä "tanssii tähtien kanssa" laulajan vireongelmat eivät kuulostaneet yhtä "coolilta" kuin jonkun Hietasen, Cohen'in tai Dylanin lievä epävire. Tiedä häntä mistä moinen psykofyysinen ilmiö johtuu. Minua kuitenkin häiritsi tuo laulu.
G strings are for strippers!
Sertzo S
02.04.2007 07:46:58
Minusta joidenkin oopperalaulajien je etenkin tenorien vire kuulostaa ylävireiseltä.
Esimerkkinä mainitsen tämän entisen tangokuninkaan Mika Pohjosen. Lienenkö sitten oikeassa, mutta tulipahan todettua.
isojussi
02.04.2007 08:04:19
...Jostain syystä ne on siellä, ja me täällä vittuillaan että ei taitu.HOHO.

Mä en ainakaan missään vaiheessa sanonut, ettei taittuis.

...Eiköhän tuossa haettukin "sambamaisuutta" ja sen takia tempo oli pudotettu muutamalla silimällä originaalista. Paskasta ei synny muuta ku paskaa?

Tempo olikin ok, mutta muuten musa kuulusti Kuubalaiselta Brasilialaisen sijaan - eikä mun tarkoitus oo tässä alkaa mitenkään viisastella vaikka clvesta, vaan ihan biisien yleishengestä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
02.04.2007 08:06:34
...että esim. joku Pentti Hietasen laulu toimii....

Sanoi Musti, kun muniansa nuoli.
Sertzo S
02.04.2007 08:11:42
Sanoi Musti, kun muniansa nuoli.

Pentti mielestäni omimmilla alueillaan siellä ooperassa ja mikäs siinä.
uruttaja
02.04.2007 11:22:48
Pentti mielestäni omimmilla alueillaan siellä ooperassa ja mikäs siinä.

Pentillä taittuu näistä genre-aidan ylikakkijoista parhaiten. Lisäksi se tajuaa hyvn komppiryhmän päälle. On nimittäin sama ku mulla,HOHO.
KoskPaavo
02.04.2007 11:38:42
Pentillä taittuu näistä genre-aidan ylikakkijoista parhaiten. Lisäksi se tajuaa hyvn komppiryhmän päälle. On nimittäin sama ku mulla,HOHO.

Ainakin paremmin kuin Matti Salmisen Juice-jutut. Hirveetä, samoin kuin ne Malmstenin biisit. Sonnin mylvinnältä kuulostaa, sanon minä, huippulaalaja.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
piiska2
02.04.2007 11:38:54
Pitkämön bändillä on varmaan tarkoituskin laajentaa, kyseenalaistaa ja ehkä myös päivittää tanssilajikäsitystä. Itse pidän tuosta raikkaasta ja katu-uskottavasta meiningistä. Ymmärrän toki "perinnetietoisia" muusikoita ja kilpatanssijoita. Vireongelmiin en ota kantaa.
Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa.....
M.i.k.key
02.04.2007 12:20:19
No huh huh, aika viihdyttävää luettavaa nää pari viimeistä sivua...
möllisty
EP
02.04.2007 12:26:12

Mun mielestä taas hänelle ehkä sopii parhaiten genrenä tuo rock,
Ääni ei riitä muuhun!

Sorry, tähän oli pakko jotain..
uruttaja
02.04.2007 12:57:39
No huh huh, aika viihdyttävää luettavaa nää pari viimeistä sivua...

Tiukkaa asiaa ja viiltävää analysointia. Mitä muuta olisit odottanut?
piiska2
02.04.2007 13:46:15
Tiukkaa asiaa ja viiltävää analysointia. Mitä muuta olisit odottanut?
Täällähän on tunnetusti ollut viiltävää analyysiä. Nää palstat on varsinainen "Viihteen Kymijoki" ;) Pakkohan se oli Samia vähän puolustaa.......
Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa.....
isojussi
02.04.2007 15:14:24 (muokattu 02.04.2007 15:15:26)
...Pakkohan se oli Samia vähän puolustaa.......

No Sami on kova, eikä silläkään ollut varmaan tossa tapauksessa mitään tehtävissä siihen, että oli soitettava sitä, mitä sanottiiin ja niinkuin sanottiin.

Ja se on juuri siinä mielssä sääli, että nyt olia lauteilla ollu porukka, joka olis voinut näyttää, miltä sen samban kuuluu kuulostaa.

No - hyvä bändi soitaa, mitä tilataan, muut mitä sattuvat osaamaan.
Riksteri
02.04.2007 15:22:53
A man's got to do, what a man's got to do. Respektiä itsensä hyvän asian puolesta likoon laittaneille viihteentekijöille :)
piiska2
02.04.2007 18:22:06
No Sami on kova, eikä silläkään ollut varmaan tossa tapauksessa mitään tehtävissä siihen, että oli soitettava sitä, mitä sanottiiin ja niinkuin sanottiin.
Onkos se niin, että nää tanssijat päättävät kappaleet, eikä kapu?
isojussi
02.04.2007 18:25:10 (muokattu 02.04.2007 18:25:52)

Näin olen kuullut.
Prophet
02.04.2007 18:33:15
Ainakin paremmin kuin Matti Salmisen Juice-jutut. Hirveetä, samoin kuin ne Malmstenin biisit. Sonnin mylvinnältä kuulostaa, sanon minä, huippulaalaja.

Mikä oli Juicen mielipide Matti Salmisen tulkinnoista? Ilmeisesti lupaa kysyttiin?
KoskPaavo
02.04.2007 20:06:08
Mikä oli Juicen mielipide Matti Salmisen tulkinnoista? Ilmeisesti lupaa kysyttiin?

Mua ei heilauta Juicen mielipiteet noista, minun mielestä ne on kauheita.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
baron
02.04.2007 20:18:57

Eiköhän se ole Englannista ostettu formaatti joka määrää piisit.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
uruttaja
02.04.2007 20:36:57
Eiköhän se ole Englannista ostettu formaatti joka määrää piisit.

Juurikin näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)