![]() 21.06.2005 22:35:45 | |
---|---|
+++++ | |
![]() 21.06.2005 22:48:25 (muokattu 21.06.2005 22:49:23) | |
REHELLINEN vastaus kysymykseeni eli loppuisko kiertäminen siihen paikkaan jos täyspotti rapsahtaisi.. No joo. Päiväduuni jatkuu edelleen ja ajattelin siinä sivussa kerätä rahaa soittamalla. Toissa lauantaina nousi seinä vastaan. Perinteisessä rav. triossa kitaristina. Salissa enää neljä parhaat päivät nähneet neitiä/rouvaa/leskeä. Ja yks äijä, joka lupas tanssittaa kaikki akat. Sen takia saatiin soitella tunti ylimääräistä, kun muuten ois jo päästy ennen puolia öitä lähteen. Ilmoitin kundeille, että mun on ihan mahdoton motivoida itseni tähän duuniin, koska soittamisen ainakin tässä tapauksessa pitäis olla jonkinlaista vastapainoa sille, että painat viisi päivää töitä ja sen jälkeen keikat päälle. No kundit löysi lähes heti "motivoituneemman " karjun tilalle, joten nyt pääsen rauhassa 28.6 viettämään vaimon kera 30-vuotishääpäiväämme, joka muuten olisi mennyt niin että ensin päivä töissä. Sen jälkeen junalla Pohjanmaalle keikalle ja yöjunalla himaan, että ehtii aamuks töihin (matkat sentään olis ollu ilmaset) junaunilla. Olisin jopa ollut valmis sen tekemään, jos soiton taso olis mitenkään inspiroinut, mutta ei. Samat (paskat) rallit jo 20 vuotta eikä ainakaan mitenkään paremmin kuin aikasemmin. Kuraa tulee varmaan silmille, mutta tulkoon. Nyt freelancerina voin ottaa ne duunit, jotka haluan ja pitää vapaata silloin kun haluan. Nimim. EI KEIKKAA JUHANNUKSENA!!! | |
![]() 21.06.2005 23:50:31 | |
Nimim. EI KEIKKAA JUHANNUKSENA!!! Miten aiot viettää? Eipä ole ollut kymmeneen vuoteen vapaata juhannusta. Eikä vappua. Pari uutta vuotta kyllä. Jotenkin nuo juhlapyhät ovat menettäneet merkityksensä. Mikä tahansa muu vapaa ja kaunis kesäpäivä on yhtä arvokas kuin jussi. (Oho, menipä henkeväks mut niin se on.) Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! | |
![]() 22.06.2005 00:47:54 (muokattu 22.06.2005 00:48:43) | |
... Nyt freelancerina voin ottaa ne duunit, jotka haluan ja pitää vapaata silloin kun haluan. Nimim. EI KEIKKAA JUHANNUKSENA!!! Fred - my man. Sama täällä. (EDIT: paitti ei päiväduunia) Normaalisti vastaan juhannuskeikkatiedusteluihin, että valitettavasti olen jo varattu, mutta yhdellä hääparille löin piruuttani 150% liksaa lisää...:D Vähän aikaa jännitti, että jos se saatana kumminkin maksaa. Olivat päätyneet toiseen...;o) No, sillä hinnalla toki oliskin jo saanu saxtetin. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 22.06.2005 02:30:23 | |
Jotenkin nuo juhlapyhät ovat menettäneet merkityksensä. Mikä tahansa muu vapaa ja kaunis kesäpäivä on yhtä arvokas kuin jussi. (Oho, menipä henkeväks mut niin se on.) Joo,sama juttu...pikemminkin on ollut mukava kuittailla "taviksille"juhlapyhien jälkeen kun ne kankkusissaan kärvistelee... Vaan ihan jo tuon paskan liksapolitiikan takia oon mieluummin juhannuksen mökillä kuin jossain kuppilassa/lavalla 500km päässä...mun käsitykseni mukaan enää ei automaattisesti makseta niitä tuplaliksoja juhlapyhistä niinkuin ennen,riippuu tietty missä ja kenen kanssa vetää,mutta noin yleensä,korjatkaa toki jos olen väärässä? Mun liksa viime juhannuksena tais olla se korotettu lauantai tes...ja veto 22-03.30 ;-/ Tänä juhannuksena olen mökillä,kenties otan vähän viskiä ja olutta,savustan siikaa,mikäli ahti on suosiollinen,grillailen,saunon,eli vietän soittajan palkatonta vaihtoehtojuhannusta varsin mieluusti;-) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. | |
![]() 22.06.2005 10:28:23 | |
No, sillä hinnalla toki oliskin jo saanu sextetin. Markus Sextetin vai??? Asiaan: kun tässä on WW otettu "näppeihin", niin jatketaan kolmannen asteen kuulustelua. Jos mää voittaisin lotossa, niin humppa ja turve sais varmaan jäädä, mutta musiikki ei. Miksi ihmeessä lopettaa hyvän musan soittamista? Siis mä soittaisin vanhaa fuusiota, funkkia ja sellasta kamaa, mitä on hemmetin kiva soittaa ja siitä nauttii. Eikö WW olisi loisteliasta käydä heittämässä valmiiseen kattaukseen kunnon vehkeillä yksi setti 70-80 progen helmiä, hypätä keikan jälkeen taksiin ja ajaa mökille rentoutumaan. Antaa jätkien roudata housut kintussa persvako vilkkuen. Se ois sellaista terapiaa, ei rahasta, sen voisi tehdä kulukorvauksilla tai siten, että muut jätkät sais saman perusliksan yhdestä progesetistä kuin 5 setin humpista. Kyllä varmasti soittajia löytyis tohon WW-allstars kokoonpanoon. Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla! | |
![]() 22.06.2005 12:21:08 | |
Joo,sama juttu...pikemminkin on ollut mukava kuittailla "taviksille"juhlapyhien jälkeen kun ne kankkusissaan kärvistelee... Mulla kun noi lauantait on sitä aktiiviaikaa, niin joulut ja juhannukset möllöttelen mielelläni kotosalla perheen parissa ja säälin niitä, jotka sukkuloivat henkensä kaupalla meno-/paluuliikenteessä. ...mun käsitykseni mukaan enää ei automaattisesti makseta niitä tuplaliksoja juhlapyhistä niinkuin ennen,riippuu tietty missä ja kenen kanssa vetää,mutta noin yleensä,korjatkaa toki jos olen väärässä? Eipä tosta oo tarkkaa tieto, kun itse hinnoittelen itseni, mutta se 150% päälle tarkotti, että kerooin normivelotukseni 2,5:llä Tänä juhannuksena olen mökillä,kenties otan vähän viskiä ja olutta,savustan siikaa,mikäli ahti on suosiollinen,grillailen,saunon,eli vietän soittajan palkatonta vaihtoehtojuhannusta varsin mieluusti;-) Kovin on samanoloiset puuhat sulla. Paitti että mä en asu järven rannassa. No, maaseudun rauhassa kummiskin.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 22.06.2005 12:25:13 | |
Markus Sextetin vai???.... Sen ny melkein saa mun normiliksalla..... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 22.06.2005 12:28:34 | |
Tänä juhannuksena olen mökillä,kenties otan vähän viskiä ja olutta,savustan siikaa,mikäli ahti on suosiollinen,grillailen,saunon,eli vietän soittajan palkatonta vaihtoehtojuhannusta varsin mieluusti;-) -Ja kuljeskelet rauhattomasti edestakaisin ja mietit, että vetääkö ne sen Hopeisen kuun nyt varmasti oikein... :) | |
![]() 22.06.2005 12:30:11 | |
-Ja kuljeskelet rauhattomasti edestakaisin ja mietit, että vetääkö ne sen Hopeisen kuun nyt varmasti oikein... :) HHaaaaaahhhhzzz!!! Voihan vi**u teitä hemmot! | |
![]() 22.06.2005 15:23:00 | |
Miten aiot viettää? Anopin joenrantamökki on 30 km:n päässä himasta. Sinne lähdetään jo ehkä huomenna. Aattona normaalit kuviot ja juhannuspäivä alkaa saunanlämmityksellä ja päivä menee huuhdellessa kehoa sekä sisältä, että ulkoa. | |
![]() 22.06.2005 16:27:51 | |
Asiaan: kun tässä on WW otettu "näppeihin", niin jatketaan kolmannen asteen kuulustelua. Jos mää voittaisin lotossa, niin humppa ja turve sais varmaan jäädä, mutta musiikki ei. Tää on ihan mielenkiintonen ja hyvä pointti;humppa ja turve ei ole siis musiikkia...no sitä mieltä mäkin oon aina ollut;-)) Menee kategoriaan "Saatte ruokaa sitten kun ihmiset on syöneet"...tahatonta komiikkaa sisältävä tokaisu kokilta kun oli iso tilaus ja pyydettiin ruokaa;-) No ei vais...toki mä suhtautuisin asioihin ihan eri tavalla jos potti rapasahtaisi,pienempikin;-) Ja kun musiikki on kuitenki ollut joskus se tärkeinkin asia elämässä niin varmaan minäkin,kuten monet muutkin, satsaisin noihin kotistudiolaitteisiin/soittimiin jonnin verran ja alkaisin taas harrastaa musiikkia paitsi soittaen myös kuunnellen,vaan keikoillle ei olis mitään hinkua,ei edes niille progekeikoille,mulle riittäis se että sais himassa soitella ja tehdä musaa...eli mulle toi livesoitto ei ole mikään elämän ja kuoleman kysymys ;-) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. | |
![]() 22.06.2005 16:37:31 (muokattu 22.06.2005 16:39:16) | |
Ja kun musiikki on kuitenki ollut joskus se tärkeinkin asia elämässä niin varmaan minäkin,kuten monet muutkin, satsaisin noihin kotistudiolaitteisiin/soittimiin jonnin verran ja alkaisin taas harrastaa musiikkia paitsi soittaen myös kuunnellen,vaan keikoillle ei olis mitään hinkua,ei edes niille progekeikoille,mulle riittäis se että sais himassa soitella ja tehdä musaa...eli mulle toi livesoitto ei ole mikään elämän ja kuoleman kysymys ;-) Joo. Nyt tulee komppia tähän. Kun pääsin 15 vuoden velkavankeuden jälkeen irti asuntolainasta, niin aloin toteuttaa tuota menetettyä nuoruutta. Kitaroita oli yhtäkkiä 6 kpl, vaikka niitä ei ehdi soittaa kuin korkeintaan yhtä kerrallaan. Ja keikalla ei ollenkaan, kun pitää nua koskettimet hoitaa. Mutta mä en oo pystyny itseäni enkä perhettä musiikilla koskaan elättään. Enkä pystyis. Hatunnosto niille, jotka sen tekee. PA-kamat on hyllyssä, vaikka bändillä on paljon paremmat. Ja ainoa soitin, jota itse asiassa tarvitsen on stagepiano...mutta kuitenkin pitää olla tuota kosketinpuolta silti lisää...ja kitaroihin kaikki maholliset härpättimet... Eli WW, olisko tää siihen lottovoittoon verrattava juttu? bg edit: ja prkl Taman rumpusatsi vielä, joka nyt pitää koota ja ruveta reenaan tonne miittiin... | |
![]() 22.06.2005 17:26:34 | |
Joo ton mä WW ymmärrän, ei keikkailu sinänsä ole itsetarkoitus, jotkut tykkää, jotkut ei, mutta musaa voi tehdä monella muullakin tavalla. | |
![]() 22.06.2005 17:36:40 | |
Joo ton mä WW ymmärrän, ei keikkailu sinänsä ole itsetarkoitus, jotkut tykkää, jotkut ei, mutta musaa voi tehdä monella muullakin tavalla. -Niin. Jos musikkia ei olis, niin en mä ainakaan soittais säveltäkään :) | |
![]() 22.06.2005 23:45:47 | |
...eli mulle toi livesoitto ei ole mikään elämän ja kuoleman kysymys ;-) Mutta mikä on parasta soittamisessa? Musta hyvät bändikaverit. Mikään ei mun milelstä voita sellasta live-keikkaa, jossa vourovaikutus soittajien ja yleisön kesken on parhaimmillaan. Toki huttuvedoissa, joissa 99% ei ees loppupelissä kuuntele kunnolla, mitä bändi vetää, jää moinen interaktiivisuus vähänlaiseks. Vaikka on se helposti semmosta muuallakin..... 4.6. Paapassa, lavalla Juutilainen ja Hongisto, suurin osa yleisöstä ölisi kaljapäissään, kun kirstullinen helmiä ropisi sikalauman niskaan.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 22.06.2005 23:49:28 | |
Musta hyvät bändikaverit. aika ymmärrettävä repliikki. sullahan on OMB. ;) petriä ammuttiin tuala mettässä. | |
![]() 23.06.2005 00:01:56 | |
aika ymmärrettävä repliikki. sullahan on OMB. ;) Nii Soitanhan mä sit kahessa big bandissa, yhdessä bilebändissä, ja keikkailen muutenkin muilla kuin yhe miehen kokoonpanoilla. Mutta kyllä OMB:nkin voi tehä niin, että ottaa kunnon kontaktin yleisöön. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 23.06.2005 01:47:53 | |
Mutta kyllä OMB:nkin voi tehä niin, että ottaa kunnon kontaktin yleisöön. Älä nyt suutu,tää on ihan vitsi... OMB:ssä voi toisaan ottaa kunnon kontaktin ihmisiin,antaa koneen raksuttaa,voi mennä vaikka tanssiin,tai pöytiin "samaistumaan"jengin kaa;-) Tästä on ihan oiva tarinakin;yks vanha soittokaveri soitti duossa jotain Kaijakan päivävetoo,turakainen kaatu lauteille ja puolanpojaan kioski siinä rytäkässä nurin,MUTTA iloisesti kuului "tiiti ritti tit tii ri ritti"eli "Kultainen nuoruus"jatkoi vääjäämätöntä kulkuaan,toi olis pitänyt nähdä ;-)) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. | |
![]() 23.06.2005 10:28:48 (muokattu 23.06.2005 10:29:27) | |
Älä nyt suutu,tää on ihan vitsi... Äläs ny - parhaat ideat on just aluperin niitä hulluinpia. OMB:ssä voi toisaan ottaa kunnon kontaktin ihmisiin,antaa koneen raksuttaa,voi mennä vaikka tanssiin,tai pöytiin "samaistumaan"jengin kaa;-) Mä kun joka tapauksessa käytän rehellisesti ja avomesti taustoja - ja on pakkokin kun pasuunaakin meinaan jatkossakin soittaa - niin oon oikeesti tätä miettiny: Langattomat kehiin ja yleisön joukkoon pyöriin. Aattele: Pantamikki päässä laulamassa ja tansittaa samalla vaikka päivänsankaritarta ja morsianta..... Jonkunasteisesta show:sta me kaikki eletään - toiset vähäsemmästä, toiset rajummasta. Kupletti-stand-up-keikoilla onkin mukava kierrellä yleisön joukossa, mikäli mahdollista. Kun sanoin, että käytän rehellisesti ja avoimesti taustoja, viittasin siihen, että oon nähny tapauksia, jossa kaveri, joka on ollu ihan hyvä laulajakin, on vetäny sooloja myöten kaiken sekkareilta ja ollu niin piilossa omb-läjänsä takana, että ottatukka vaan vähän huottitelineen takaa näkyy. Siinä tapauksessa sattais olla levyt paremmat. Sama juttu on vähä mun mielestä vasurilla komppikoneen sointujen ohjaamisen kanssa. oon sitä aikani tehny ja vaikka tässä kohdin moni sanoo, että "soitan kaiken itse", niin on se vielä kaukana oikeesta livesoitosta. Mikävittusemunpointtioli..... ......niin: juu se että niin hullua/tyhmää ideaa/vitsiä ei ookkan, ettei sitä kannata näissä kuvioissa funtsia toteuttavansa - voi hyvinkin toimia. Tästä on ihan oiva tarinakin;yks vanha soittokaveri soitti duossa jotain Kaijakan päivävetoo,turakainen kaatu lauteille ja puolanpojaan kioski siinä rytäkässä nurin,MUTTA iloisesti kuului "tiiti ritti tit tii ri ritti"eli "Kultainen nuoruus"jatkoi vääjäämätöntä kulkuaan,toi olis pitänyt nähdä ;-)) Mulla on kiipparin tellinki ja sekkariräkin runko niin tukevaa tekoo, ettei niitä pysty asiakkaat pähemmin kaatelee. Toisaalta: Jos se humalikko oli kaatanu vaikka sut kiipareines, olisko tanssit jatkunu keskeytyksettä? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)