Aihe: Poikain musikkinäytteet..
1 2 3 4 5 6 727 28 29 30 31
pekkajau
09.06.2005 11:21:32
Jos oikein hikiseltä tanssilavan pariskunnalta kysyttäisiin niin saattaisivat pitää Kojooteista enemmän kuin yhdestäkään näistä teidän laittamistanne ultimatesoittotaito-jazzahtavista paloista ja muista?? Eli kaikille on varmaankin kuuntelijansa!!

Niin! Tämähän se lopullinen totuus on!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
Sertzo S
09.06.2005 11:37:18 (muokattu 09.06.2005 11:37:34)
Synahommaa? Ainaki toi jmn.

Ja toi toinenhan on iha siis perus"oikeesti" vedetty.vähä kitaraa ja vähä koskettimii ja vähä ohjelmointia ja vähä laulua.:)

Note on kova! Kuulisitte yhen sen kunnon poppipalladin. Lähtis jalat alta!

Kyllä totesin itsekin nuo synajutut ja muutkin (mitkähän synat?) kuin myös nuo upeat dynamiikkavaihtelut etenkin tossa ekajutussa. Hyvin äänitetty ja miksattu /masteroitu mielestäni. Helppo todeta: Note on kova!
Vilpitön kunnioitukseni. :)
Sertzo S
09.06.2005 11:38:48
Niin! Tämähän se lopullinen totuus on!

On on, sehän tiedetään jo useista eri kokemuksista.
Notefix
09.06.2005 11:40:32 (muokattu 09.06.2005 11:43:18)

Saakelin tunettaja-noutti:) HOHO!! Stemmat suht skarpit. Jätkä on niin notefixer ettei mitään .:)

Ootsä kyl kova.

Hoho! Ei armoa multa,,,

Joo, siis Sertzolle, eka on tehty about 98 synajutska yhteen dokkariin...Muistaakseni ihan tavallisia samplekirjastoja, Rollen, Vituosin ja Siedlachekin orkkasamplekirjatot...ja muutama itse samplattu mukana :) sävelletty vanhanaikaisesti paprulla ja soitettu sisään ääni ääneltä...

Toka on demoversio eräästä proggiksesta. En oikein voi kertoa laulajia ja soittajia. Äänitykset ja miksaukset by me.

Vilpitön kunnioitukseni. :)

Vilpitön kiitos...sitä ei itte oikein koskaan osaa arvioida juttujaan...ja sillon ku arvioi, menee pieleen :)
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Fuzzy Boner
09.06.2005 11:45:07
Jos oikein hikiseltä tanssilavan pariskunnalta kysyttäisiin niin saattaisivat pitää Kojooteista enemmän kuin yhdestäkään näistä teidän laittamistanne ultimatesoittotaito-jazzahtavista paloista ja muista?? Eli kaikille on varmaankin kuuntelijansa!!

Noniinpä se just on. Makuasioita yms yms. Mut eihän nyt ees oo kyse mistään sellasesta.. Eihän tässä edes mitään genrevertailuja, tms harrastetakaan. Jengi vaan laittelee jotain paloja ja sillä hyvä.
Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta
Fuzzy Boner
09.06.2005 11:49:40
En voi sanoa tosta noten jälkimmäisen näytteen kitaristista ku : "have a good one"

hohohoho
Sertzo S
09.06.2005 11:52:20
Noniinpä se just on. Makuasioita yms yms. Mut eihän nyt ees oo kyse mistään sellasesta.. Eihän tässä edes mitään genrevertailuja, tms harrastetakaan. Jengi vaan laittelee jotain paloja ja sillä hyvä.

Mä selvitaän nuo Teosto-jutut ensin ja laitan jonkun näytejuttuni sitten tänne myöhemmin. Mulla kun on nämä "kivikautiset" kamat, niin soundit eivät ole veljet aivan viimeisen päälle, mutta palvelee tarkoitustaan näytteenä varmasti, eikä ole sitten jazzia. :)
Lennu
09.06.2005 11:55:57

Mulla on tää aika vanha. Jos mä saan edes osallistua? Kyllä ne siellä kallessa eilen ainakin tanssi, vaikkakin Tiktakkia vedettiin.
Digital -> dig it all = kaikki diggaa. Analogue -> anal vogue = kukaan ei diggaa.
Notefix
09.06.2005 11:57:29

En voi sanoa tosta noten jälkimmäisen näytteen kitaristista ku : "have a good one"

Paha, paha! :D
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Jalmus
09.06.2005 15:12:53
No, tuossahan niitä joitain olisi.

http://www.mikseri.net/artists/jalmus.33671.php
"Luuletko sä FB, että mä en muka osaa tehdä jazz-soinnutuksia. Sehän on maailman helpointa, joka toiseen sointuu lisätään (b9) ja joka toiseen (+5) ja silloin tällöin molemmat!" -Baron
Simplex
09.06.2005 17:27:21

Juu, en pistä niitä keikkoja tänne jakoon. vai pistänkö Simplex?

Juu et...
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
isojussi
10.06.2005 01:21:12
....että myytte Jouluaatoksi 11 setin iltoja laivalle?....

Ei saatana. Tää oli paha...:D
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
vanhami
10.06.2005 08:48:15
Tässä on käyty keskustelua, laitetaanko demoja jakoon ja musiikkinäytteitä.

Piti aikaisemmin tuon huttubändin threadiin kirjoittaa, että hatunnosto kavereille, olivat kumminkin arvatenkin pistäneet keikkamateriaalia jakoon.

Tunnetusti on paljon helpompi saada aikaiseksi omassa kammiossaaan viilaamalla samperin hyvän kuuloista kamaa, kuin saada taltioitua live materiaalia pienikin pätkä siten, että se kuullostaa hyvältä.

Ollaan taltioitu kaikki keikat tänävuonna kovalevylle ja pikkaisen tutkaillut niitä aina kun on aikaa.

Aika perkeleen kurasta kamaa se paikka paikoin on. Osittain ihan nauhoitustekniikan harjoittelusta johtuvia näppihäiriöitä, mutta myöskin soitannollisia juttuja. Pienistä stipluista täysiin fiaskoihin.

Paikkapaikoin olen saanut jopa järkevän kuuloisiakin otoksia.

Yhteinen tekijä näille jutuille on kuitenkin se, että kun sä istut koneen äärellä ja kuuntelet hyvistä kaiuttimista korva kourassa sitä kamaa, kuulet jokaisen käteen menneen pikku jutun, mutta kun pistät sen soimaan taustalle ja alat vaikka kokkaan ruokaa siinä sivussa, se sama kama kuullostaakin ihan hyvältä. Tai kuuntelutat jollain muulla sitä site, että et kerro, mitä soitat.

Paska on paskaa ja kulta on kultaa, mutta aina se ei ole niin yksiselitteistä.

Keikkojen nauhoittelu ja jälkikäteen kuuntelu on ollut yksi parhaista jutuista, mitä on tullut viime aikoina tehtyä. On muuttanut ainakin meikäläisellä aika paljon juttuja.

Niin, en laita niitä tänne, koskapa mukana on myös 3 muuta kaveria...
baron
10.06.2005 08:54:00

Keikkojen nauhoittelu ja jälkikäteen kuuntelu on ollut yksi parhaista jutuista, mitä on tullut viime aikoina tehtyä. On muuttanut ainakin meikäläisellä aika paljon juttuja. ...

Sä oot suositellut sitä ennenkin ja mä oon juuri aloittanut sen ja olen samaa mieltä hyödyllisyydestä.
Ihan samoja havaintoja kuin sulla: paikka paikoin ihan siedettävää ja osa täysiä fiaskoja (joiden jälkeen saattaa tulla raikuvat aploodit!! eli kuitenkin jollekin kelvannut)

Vaikea sitä itse on soittotilanteessa havaita.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
omarklah
10.06.2005 09:02:44

Keikkojen nauhoittelu ja jälkikäteen kuuntelu on ollut yksi parhaista jutuista, mitä on tullut viime aikoina tehtyä. On muuttanut ainakin meikäläisellä aika paljon juttuja.

Pitää paikkansa - nauhoituksista on helppo plokata ne kohdat joista parannettavaa löytyy - kuin myös plokata pois seteistä biisejä, jotka vaan ei yksinkertaisesti toimi...

Nauhoituksen vaivaan suhteutettuna hyöty on moninkertainen !
Tää sit sanois tälleen...
Fuzzy Boner
10.06.2005 09:14:23
Pitää paikkansa - nauhoituksista on helppo plokata ne kohdat joista parannettavaa löytyy - kuin myös plokata pois seteistä biisejä, jotka vaan ei yksinkertaisesti toimi...

Nauhoituksen vaivaan suhteutettuna hyöty on moninkertainen !

Totta turisette. Oman soiton kuuntelu on yksi tärkeimmistä asioista kehityksen kannalta. Ja tietysti myös muiden kuuntelu. Korva on muusikolle yllättävän hyvä apuri..

Mul olis kauheesti kans kaikkia livepätkiä mut ei niitä oikein kehtaa tänne laittaa:)
Sertzo S
10.06.2005 09:21:09 (muokattu 10.06.2005 09:22:55)
Tulostin Teoston sivuilta ohjeet omasta musiikinkäyttöstä tietoverkoissa ja mobiililaitteissa. Tulkitsen sitä niin, että voin laittaa Teostosta saatavalla maksuttomalla käyttäluvalla suojattua, mutta vain kustanantamatonta musaani sivulleni m-nettiin.Täytyy vielä tarkistaa, kuinka pitkä näyte saa olla, vaiko aivan koko biisi.

Laittaisin mieluiten näytteeksi säveltämäni, sovittamani ja konetaustoilla tekemäni biisin pohjan ilman laulua, mutta solistiosuus kuitenkin soitettuna. Kuten aiemmin olen todennut, niin laitteeni eivät vastaa soundeineen sitä mitä niiden pitäisi nykyisin mielestäni olla. Kuitenkin näyte antaa minun näkemykseni ja osaamiseni teidän arvioitavaksenne ja nimenomaan näytteenä tanssi / iskelmämusasta, tyylilajin valkkaan sitten itse.

Täytyy nyt tutkia, saanko näytteen mp3-muotoon suoraan tältä kovalevyltäni, sillä teknisessä osaamisessani on toki puutteita. Apua kyllä löytyy lähipiiristä. Malttakaa siis vielä odottaa.
uruttaja
10.06.2005 10:33:03
Joku kirjoitti taannoin että alle 20 sekunnin otos on sallittu ilman seuraamuksia. En ole tästä varma.
studiopro
10.06.2005 11:34:14
Minulla on myös samanlainen ongelma nimeltään copyright. Soittoani on julkaistuilla äänitteillä vaikka millä mitalla, mutta harvemmin nykyään tulee vaan leikittyä studiossa.

Ehkäpä voisin jotain jossain vaiheessa parsia kokoon.

Notefix: hienoja näytteitä. Taas kerran
humppahanuristi
10.06.2005 11:42:01

Minä olen hieman joskus harkinnut, kun tuota omaa tuotantoa on; tosin pääosin koneellista, mutta kaikki itse tehtyä. En vain kaikin ole osin vermeitteni soundeihin tyytyväinen itsekritiikistänikin johtuen. Lisäksi Teoston jäsenenä olen kaikki tuotokseni suojannut, joten ainakaan niitä en voi näytteisiini laittaa.

Ei se Teosto suojaus haittaa yhtään mitään, kun ne on sinun omia kappaleitasi.
Laitat vaan nettiin ja ilmoitat Teostelle, että nämä kappaleet ovat tässä osoitteessa. Koska ne ovat omiasi, kukaan ei tule perimään maksuja. Eri asia on sitten coverit yms.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)