Aihe: Vaikeat kappaleet - onko niitä?
1 2 3 4 5 6 7 8
isojussi
04.05.2004 11:27:47 (muokattu 04.05.2004 11:28:55)
...Ehkäpä musikaalinen vaikeus onkin sitten vain mun juttu. Jääköön siis omaan arvoonsa...

Yks mun mielestä todellisen muusikkouden perusta on just biisien pohtiminen muultakin, kuin vain oikeiden äänien kantilta. Toivottavasti musikaalinen vaikeus ja sen kanssa painiminen ei oo vain sun juttus. No, on se ainakin munkin.

Minusta Garam haluaa kuvata asennetta millä harjoitteluun pitäisi suhtautua. Sen luulisin meidän kaikkien allekirjoittavan.

Älä muuta sano. Valitettavasti tuntuu, että tanssimuusikkopiireissä on jengiä, jotka arvostavat omaa työtää niin vähän, että heidän ei mielestään tarvitse harjoitella. Kuinka monta kertaa tässäkin foorumissa on saanut kuulla lauseen. "Ei turakaiset sitä kumminkaan ymmärrä".

Mustavalkoisesti vain helppojen/mahdottomien kappaleiden olemassaolosta se ei niinkään kerro. Baroni itse puhui aste-eroista. Hylätäänkö se ajatus?

Ei minusta. Ainakaan siinä mielessä, että toisten biisien oppiminen otaa enämpi aikaa ja energiaa, kuin toisten. Ja kuten aiemmin sanoin tää riippuu paljon myös siitä, kuinka "näpissä" ok. genre on - ei pelkästään teknisestä vaikeusasteesta.

Tekninen vaikeusastekin on monipiippuinen juttu: Pelkkiä kokonuotteja sisältävä alle 60bpm jazzballadi voi olla helevetin paljon vaikeampi teknisestikin, kuin joku 16-osatilutus.

EDIT: 80!!!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
markkuv
04.05.2004 13:55:21

tanssimuusikkopiireissä on jengiä, jotka arvostavat omaa työtää niin vähän, että heidän ei mielestään tarvitse harjoitella

Onneksi nykyään vaikuttaa siltä, että tanssimuusikkoutta arvostetaan ja samoin myös hyvin soittavia bändejä - osittain varmaan sen takia, kun live -paikat on vähentyneet kovasti (karaoke?) ja myös sen takia, että media on alkanut enemmän tanssimuusikkoa arvostamaan (Ylläs/SMORK), eli on tällaisia mediaseksikkäitä bändejä kuten Taikakuu, Yölintu...eli tarkoitin sanoa sitä, että orkestereiden ammattitaito on parantunut ja viinan kanssa turaavat pellet, jotka ovat keikalla sen takia, että pääsevät kotoa pois - ovat vähentyneet.
isojussi
04.05.2004 17:32:38
...Taikakuu, Yölintu...orkestereiden ammattitaito on parantunut...

???
markkuv
04.05.2004 18:35:34 (muokattu 04.05.2004 18:36:48)

orkestereiden ammattitaito on parantunut ja viinan kanssa turaavat pellet, jotka ovat keikalla sen takia, että pääsevät kotoa pois - ovat vähentyneet.

siis näin tarkoitin - Yölintu ja Taikakuu kiinnostavat mediaa - ja YLEENSÄ orkestereiden ammattitaito on parantunut - siis keskimäärin

ja sinähän isojussi luet viestejä niin kuin piru raamattua ;-)
baron
04.05.2004 20:22:46

Edit: Minusta Garam haluaa kuvata asennetta millä harjoitteluun pitäisi suhtautua. Sen luulisin meidän kaikkien allekirjoittavan. Mustavalkoisesti vain helppojen/mahdottomien kappaleiden olemassaolosta se ei niinkään kerro. Baroni itse puhui aste-eroista. Hylätäänkö se ajatus?

Jos joku kappale lyhyellä harjoittelulla vaihtuu mahdottomasta helpoksi ja toinen kappale pitkällä tekee saman, joku asiaa ymmärtämätön voisi kuvitella, että niiden välillä on "aste-ero"

(Ihan oikeasti, ei mulla ole tarvetta sanoa viimeistä sanaa, sano sinä se!)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
baron
04.05.2004 22:02:51 (muokattu 05.05.2004 09:25:08)

Näin tehdään. Tuleeko kenellekään mieleen joku "vaikea" lattari mihin voisin tehdä bassolinjan. On vähän lattari puute ja synkooppi vaje...

Kun kerran tarjosit mahdollisuutta, Agua de beber on mun suosikkikappaleitani ja vaikka RWP:lle se on ylivoimaista, niin tarkoitus on ottaa se ohjelmistoon ja voisi helpottaa, jos siihen olisi bassostemmat.

(PS Meillä se on D-mollissa)
isojussi
05.05.2004 09:23:15
siis näin tarkoitin - Yölintu ja Taikakuu kiinnostavat mediaa - ja YLEENSÄ orkestereiden ammattitaito on parantunut - siis keskimäärin

ja sinähän isojussi luet viestejä niin kuin piru raamattua ;-)

Eikun ymmärsin oikeesti näköjään väärin - onneksi!

Toit kyllä hyvän asian esille:

Valitettavan usein tanssipuolella mediaseksikäs orkesteri ei ole soitannollisesti kovin kehuttava.

Onneksi poikkeuksiakin löytyy.

Artistien kohdalla tilanne on vieläkin järkyttävämpi.
isojussi
05.05.2004 09:30:36
Kun kerran tarjosit mahdollisuutta, Agua de beber on mun suosikkikappaleita ja vaikka RWP:lle se on ylivoimainen, niin tarkoitus on ottaa se ohjelmistoon ja voisi helpottaa, jos siihen olisi bassostemmat.

Ei kai toi sinänsä oo kovin paha biisi, eikä varsinkaan kompin osalta poikkea normaalista bosiskamasta juurikaan.

Hoida basistille Jobimin tai jomman kumman Gilberton äänite, niin lamppu syttyy hyvin äkkiä.

Ja se lopullinen vaikeus kait kumminkin on bassorumpu-basso-time-akselilla. Se syke kun workkii, niin loput bosiksesta on simmpeliä.

Suosittelisin "bassolinjagraduksi" jotain ei-missään-vaiheessa-ykköselle-montunobassoo.

Toki Aqua de Beber on mulle rakkain Jobimin biisi ja Jobim on mun suosikkisäveltäjä, notta se on jo paljon se. Upee biisi Baron, jos tarviit laput ne toki löytyy.
baron
05.05.2004 09:42:26

Toki Aqua de Beber on mulle rakkain Jobimin biisi ja Jobim on mun suosikkisäveltäjä, notta se on jo paljon se. Upee biisi Baron, jos tarviit laput ne toki löytyy.

Kiitos, mutta mulla on useammatkin nuotit siihen. Viimeeksi ostamassani Jazz-real-bookissa on sen verran kivat soinnut siihen, että palasin taas vanhaan ihastukseeni ja soitin sen viime treeneissä kertaalleen läpi ja bändi päätti ottaa sen ohjelmistoon.
U.Honey
05.05.2004 10:03:33
Viimeeksi ostamassani Jazz-real-bookissa on sen verran kivat soinnut siihen, että palasin taas vanhaan ihastukseeni ja soitin sen viime treeneissä kertaalleen läpi ja bändi päätti ottaa sen ohjelmistoon.

Heitit siis lattarijazz-harmoniat kehiin. Heitän minäkin kunhan pääsen Kuubassa käymään!
My name is Baron, U.Honey Baron.
R.W. Piuha
05.05.2004 14:19:34 (muokattu 05.05.2004 14:20:17)
Kun kerran tarjosit mahdollisuutta, Agua de beber on mun suosikkikappaleitani ja vaikka RWP:lle se on ylivoimaista, niin tarkoitus on ottaa se ohjelmistoon ja voisi helpottaa, jos siihen olisi bassostemmat.

Sori,Baron,nyt riittää!Mä olen kullut kautta rantain sun bändiäs ja myös musanäytteesi,joten tohon jatkuvaan v-tuiluun voin vastata vain näin:varmasti pystyn kyseisen biisin soittaan pienellä(tai isolla) treenillä,joko kiippareilla,kitaralla tai bassolla,ENKÄ tarvi nuottia,voin sen kuunnella ja vaikka itse kirjoitttaa laput!Ja tarvittaessa vaikka laulaa kolmiäänisesti ;-D

MUTTA:"Sieluni Kaunis Maria"on paha biisi...teille!Niinkun moni muukin biisi!Varmasti tiedät mitä mä tarkotan!!!

Laitetaan nyt vielä tähän näin:mulla on korvat sulla ei,miksi olet siitä niin katkera?Kiitos ja anteeks!
baron
05.05.2004 14:21:32

Laitetaan nyt vielä tähän näin:mulla on korvat sulla ei.miksi olet siitä niin katkera?Kiitos ja anteeks!

Sorry, tulin väärinymmärretyksi. En tarkoittanut, että sulle on ylivoimaista soittaa piisi vaan sulle on ylivoimaista kestää ajatus, että mä soittaisin sen ja näytän olleeni oikeassa.
isojussi
05.05.2004 18:04:27
Jäämme odottamaan Piuhan taidonnäytettä.

Voi sen julkaista ennen täysi-ikäiseksi tulemistaankin...;o)

Tuntemattomana on helppo vittuilla toisille, että "se on teille liian vaikea".

Beautiful Maria of My Soul on ihan yhtälailla soitettavissa oleva biisi, kuin jätkän humppakin, kun tuntee ko. genren. Tän sanon kokemuksesta.
baron
05.05.2004 22:34:45

Sori,Baron,nyt riittää!Mä olen kullut kautta rantain sun bändiäs ja myös musanäytteesi,joten tohon jatkuvaan v-tuiluun voin vastata vain näin:varmasti pystyn kyseisen biisin soittaan pienellä(tai isolla) treenillä,joko kiippareilla,kitaralla tai bassolla,ENKÄ tarvi nuottia,voin sen kuunnella ja vaikka itse kirjoitttaa laput!Ja tarvittaessa vaikka laulaa kolmiäänisesti ;-D

MUTTA:"Sieluni Kaunis Maria"on paha biisi...teille!Niinkun moni muukin biisi!Varmasti tiedät mitä mä tarkotan!!!

Laitetaan nyt vielä tähän näin:mulla on korvat sulla ei,miksi olet siitä niin katkera?Kiitos ja anteeks!

Nyt riitti mullekin. Sä haukut julkisesti mut ja mun bändin ja mun äänitteet, jotka olen luottamuksellisesti antanut tamperelaiselle kolleegallesi, joka oman väitteensä mukaan ei tunne sua.

Itse kerjäsit.

Ootko havainnut mikä ero meillä on?
Sä oot omasta mielestäsi saatanan lahjakas musikaalinen hyvän korvan omaava, jolla ei oo keikan keikkaa ja vain katkeria muistoja soittouraltasi.

Mä oon sun mielestäsi jätkä, joka ei osaa soittaa pätkääkään ja tiedätsä mitä mulla on: Niin paljon keikkoja kuin ikinä haluan ja vain kivoja/hyviä keikkoja, joista mun bändin jätkät tykkää, maksaja/tilaaja tykkää ja yleisö tykkää.

Toistaiseksi yhdelläkään keikalla ei ole ollut RWP:tä, mutta miksi helvetisssä mä sulle soittaisin, sä et käy keikoilla ja oot niin persaukinen, että sulla ei ikinä oo varaa palkata mun bändiä.

Sä varmaan hyökkäsit mua vastaan sen takia, että kuvittelit, että mä oon puolustuskyvytön, kun olen reilusti myöntänyt, että olen amatööri/harrastelija, mutta mullakin on ammattiylpeys.

Ennenkuin haukut ketään, pistä oma versiosi Kauniista Mariasta tai Agua de beberistä meidän kaikkien kuultavaksi ja mä pistän kans, jollet sitä tee oot pelkkä paskanjauhaja.

Ei suuret sanat suuta halkaise.
baron
05.05.2004 22:53:59

Jotkut puhuu ja jotkut soittaa.
JK
05.05.2004 23:00:23
Jotkut puhuu ja jotkut soittaa.

Osuvasti sanottu. Ja toi sun pitempi kirjoitukses oli ihan oikeutettu. "Sitä saa mitä pyytää"
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Fuzzy Boner
05.05.2004 23:07:06
Joo, turha täällä tapella. Toisaalta hauskaa katsoa kun jengi kiivaantuu... Itse joskus kans ottanut hernettä, mutta nykyään saatte yrittää että menee yli. Baron, älä maindaa, jengi vaan haastaa.
*melodian konjakkia* Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Fuzzy Boner
05.05.2004 23:29:45
Sä haukut julkisesti mut ja mun bändin ja mun äänitteet, jotka olen luottamuksellisesti antanut tamperelaiselle kolleegallesi, joka oman väitteensä mukaan ei tunne sua..

Tää rupes muaki kiinostamaan. Onko siis WW ja RWP sama tyyppi? Hmm. Mä myönnän että minä ja M.i.k.key ollaan "Fuzzy ja Mikkey Dokaa". Myöntääkö kukaan muu kaksoisnikkisyyttään?? Noniin kissat pöysälle ja HETI!!!!!!!!!
*melodian konjakkia* Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
05.05.2004 23:34:44

Tää rupes muaki kiinostamaan. Onko siis WW ja RWP sama tyyppi? Hmm. Mä myönnän että minä ja M.i.k.key ollaan "Fuzzy ja Mikkey Dokaa". Myöntääkö kukaan muu kaksoisnikkisyyttään?? Noniin kissat pöysälle ja HETI!!!!!!!!!

WW:lle olen antanut äänitteitäni, RWP:lle en.

Vai onko ne herättäneet niin suurta kiinnostusta, että niitä tamperelaisissa muusikkopiireissä yleisesti soitellaan ja ihastellaan??
Fuzzy Boner
05.05.2004 23:36:34

tamperelaisissa muusikkopiireissä

You Are Killing Me.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)