Aihe: Miksi soitat?
1 2 3 4 5 6 7
Fuzzy Boner
26.03.2004 11:15:40 (muokattu 26.03.2004 11:16:20)
No olin jotenkin ymmärtävinäni että ainakin osalle merkitsee jotain se, että kuunteleeko sitä soitantoa kukaan, ja jos kuuntelee niin ymmärtääkö siitä mitään.

Ei siitä ymmärtää tarvii. Poliisit on erikseen. Monesti siitä tulee vaan mieleen jotain assosiaatioita tai mitä vaan fiiliksiä. EI musaa tarvii ymmärtää ja varsinkaan analysoida, sehän on oman hengen tuotetta. Soittajienki pitäis monien se tajuta.

KPK?

Kauas p....
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
Kirstiina
26.03.2004 11:27:25
Ei siitä ymmärtää tarvii. Poliisit on erikseen. Monesti siitä tulee vaan mieleen jotain assosiaatioita tai mitä vaan fiiliksiä. EI musaa tarvii ymmärtää ja varsinkaan analysoida, sehän on oman hengen tuotetta. Soittajienki pitäis monien se tajuta.

Kauas p....

Joo, hyvä pointti. En oikeastaan tarkoittanutkaan mitään kovin tietoista analyysiä rytmiikasta tms.

Silloin kun itse vähän soittelin ja laulelin erittäin kehnossa amatööribändissä, tuotti suurta tyydytystä saada joku pieni rytminen koukku menemään hyvin niin että hetken se touhu svengasi. Silloin vaan kaikki energia meni siihen musisointiin niin ettei yleisöä ehtinyt havainnoida ollenkaan.

Nykyään tanssijana samanlaista iloa tuottaa se, kun tanssiessa hiffaa jonkun koukun musiikissa, ja pystyy vielä jotenkin huomioimaan sen tanssissakin. Jos itse soittaisin, kuvittelisin että olisi mukavaa huomata että joku yleisöstäkin tajusi sen jutun.

Kiitos selvennyksestä :)
Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way....
Notefix
26.03.2004 11:27:55 (muokattu 26.03.2004 11:28:22)

että soitan entistä vähemmän ja vähemmän bändikeikoilla - tilutan kotona sitten niin paljon kuin huvittaa. Frank Pappaa lainatakseni - vain olennainen on tärkeää.

Tosta päästäänkin toiseen jakoon...Solistit ja säestäjät. Kumpaan kuuluu. Itse olen ehdottomasti jälkimmäisten joukossa ja soitettua tulee vuosi vuodelta vähemmän ja yksinkertaisemmin. Itseasiassa joskus häiritsee näissä musakeskustelupalstoissa juuri se soittajien fanittaminen. Itse tulee kuunneltua aika paljon hyviä laulajia ja melodioita.

Tuohon tanssimusakysymykseen ei ole sanottavaa, kun ei ole kokemusta...
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Fuzzy Boner
26.03.2004 11:31:36
Tosta päästäänkin toiseen jakoon...Solistit ja säestäjät. Kumpaan kuuluu. Itse olen ehdottomasti jälkimmäisten joukossa ja soitettua tulee vuosi vuodelta vähemmän ja yksinkertaisemmin. Itseasiassa joskus häiritsee näissä musakeskustelupalstoissa juuri se soittajien fanittaminen. Itse tulee kuunneltua aika paljon hyviä laulajia ja melodioita.

Tuohon tanssimusakysymykseen ei ole sanottavaa, kun ei ole kokemusta...

Yhdyn edelliseen..

Asiasta 6:teen. Kirstiina, olet tervetullut kuuntelemaan 11.4 meidän treenejä. Vaikka niinkö konsultoimaan meitä:)
baron
26.03.2004 11:34:46

. Jos itse soittaisin, kuvittelisin että olisi mukavaa huomata että joku yleisöstäkin tajusi sen jutun.

No jos kerran elämässään näkisi jonkun "Dancing on the clave" niin vois onnellisena tästä hommasta joskus jäädä eläkkeelle.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Kirstiina
26.03.2004 11:38:24
Kirstiina, olet tervetullut kuuntelemaan 11.4 meidän treenejä. Vaikka niinkö konsultoimaan meitä:)

Oho, vai bändärille olis paikkoja avoinna? No mikä ettei, konsultointi on aina kivaa, saa olla perusteettomasti mieltä kaikista asioista. Valitettavasti olen vaan tuolloin turakais-leirillä (osaatteko edes kuvitella mitään yhtä kamalaa? Koko muusikoiden.net värähteli kollektiivisesta puistatuksesta) tangoa tanssimassa.

Kentiespä siis joskus toiste. Turassic Parkin puolelta saa varmaan myös innokkaita konsulentteja...
Kirstiina
26.03.2004 11:40:59
No jos kerran elämässään näkisi jonkun "Dancing on the clave" niin vois onnellisena tästä hommasta joskus jäädä eläkkeelle.

Hei, tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitäs musaa te soitatte ja missä? Ja suokaa nyt anteeksi maalaisuuteni, varmaankin jossain tässä hienossa palvelimessa kerrotaan kuka soittaa missä bändissä ja missä ne esiintyy mutta en mä ole niin pitkälle vielä tutkinut.
Fuzzy Boner
26.03.2004 11:43:08 (muokattu 26.03.2004 11:45:10)
Hei, tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitäs musaa te soitatte ja missä? Ja suokaa nyt anteeksi maalaisuuteni, varmaankin jossain tässä hienossa palvelimessa kerrotaan kuka soittaa missä bändissä ja missä ne esiintyy mutta en mä ole niin pitkälle vielä tutkinut.

Täytyisi olla hyvin hieno palvelin :) Tai siis hmm. Ei meistä saa mitään irti ellei tule paikalle
Notefix
26.03.2004 11:47:28

Tai siis hmm. Ei meistä saa mitään irti ellei tule paikalle

Näin on!!! :)
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Fuzzy Boner
26.03.2004 11:49:16
Näin on!!! :)

Ja seuraavassa miitissä on ainaki kaks motifia.
baron
26.03.2004 12:14:05

Perustanssimusaa, jossa lattareissa claverytmi ihan soittamisen takia, mutta en ole kenenkään tanssijan vielä huomannut hyödyntävän sitä.

En tietenkään ole varma, ettei joku olisi voinut tehdä, en vain ole sattunut huomaamaan.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
KB
26.03.2004 12:52:06

Fuzzy ilmaisi asian mua roisimmin - mä en nyt ihan yhtymään alkais kuitenkaan;)

Mutta samaa mieltä mä kyllä olen. Mulle merkkaa biisi kokonaisuutena - se sävellys ja sovitus nykyisin enenevässä määrin - ei niinkään jonkun virtuoosimainen soittotaito. Noh, tietty joskus leuka loksahtaa soitonkin edessä... mutta harvemmin.
Tasan ei käy jalkapohjat™
M.i.k.key
26.03.2004 15:04:14 (muokattu 26.03.2004 15:05:28)
Hieno aihe kerrassaan! Aika hedelmällistä keskustelua monessakin mielessä. Tule kuule Kirstiina joskus meitä katsomaan niin ilostut. Se on semmoista rytmin ja tanssin juhlaa.

Joo, kyllähän se soittaminen lähtee sitä että se on vaan kerrassaan aika nastaa hommaa, parasta!

EDIT: Ja eikös niitä motiffeja ole 4 kappaletta?
My name is Baron, M.i.k.key Baron
baron
26.03.2004 15:31:03

Hieno aihe kerrassaan! Aika hedelmällistä keskustelua monessakin mielessä. Tule kuule Kirstiina joskus meitä katsomaan niin ilostut. Se on semmoista rytmin ja tanssin juhlaa.

Siis katsomaan vai kuuntelemaan?

COB visuaalinen elämys???
Jonte
26.03.2004 15:54:44
Mulle otsikon vastaus on maailman yksinkertaisin:

Mulla on esiintymistarve, haluan esiintyä yleisölle ja mitään muuta tapaa en ole (vielä?) keksinyt?

Oonks' mä ainoa, jolla on tämä syy, miksi te muut soitatte/haluatte soittaa?

Tuo mainittu varmaan, ja sitten se että tuottaa kovasti mielihyvää kun soitto natsaa toisten kanssa.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Pula-Aho
26.03.2004 16:02:09
Kun soitatte tanssimusiikkia lavalla tms. niin vaikuttaako soittonautintoon
a) onko paikalla sopivasti väkeä
b) tanssiiko ne
c) osaako ne tanssia
d) osaako ne tanssia siten että biisin dynamiikan muutokset näkyvät tanssissakin

a) Totta kai. Tyhjälle salille on tylsä soitta vaikka palkka juoksisikin
b) Ehdottomasti. Tanssiorkesterin on tarkoitus tanssittaa. Jos porukka ei sitä tee, alkaa kohtapa miettimään, jotta onkohan sitä väärässä paikassa
c) Olisihan se mukavaa, mutta liikoja ei voi vaatia. Loppujen lopuksi aika harva osaa tanssia.
d) 99% tanssiväestä ei edes ymmärrä, mistä tässä on kyse.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Kirstiina
26.03.2004 16:31:55
Tule kuule Kirstiina joskus meitä katsomaan niin ilostut. Se on semmoista rytmin ja tanssin juhlaa.

Niin, missäs teitä muualla näkee ja kuulee kuin treenikämpällä? Siis soittamassa, ei kiitos mitään "Hakaniemen Seston jonossa voi bongata..."
baron
26.03.2004 16:51:23

a) Totta kai. Tyhjälle salille on tylsä soitta vaikka palkka juoksisikin.

Tässäkin meitä on erilaisia. Mulla on joskus kinaa bändin muiden jätkien kanssa, kannattaako parille parille soittaa, mutta mun mielestä muutama innostunut fani on parempi kuin iso välinpitämättömien joukko.

Tietysti suuri fanien joukko on vielä parempi!
baron
26.03.2004 16:52:26

Niin, missäs teitä muualla näkee ja kuulee kuin treenikämpällä? Siis soittamassa, ei kiitos mitään "Hakaniemen Seston jonossa voi bongata..."

Siis haluat COB:n keikkakalenterin? Fuzzy hoitaa meillä ne asiat.
M.i.k.key
26.03.2004 17:08:15
Siis haluat COB:n keikkakalenterin? Fuzzy hoitaa meillä ne asiat.

Näinhän se on kunhan minä vain tässä ensin...
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)