Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 5 6 715 16 17 18 19
päivis
03.03.2004 00:43:24 (muokattu 04.03.2004 23:38:31)
EDIT: Poistettu totaalisen off topic löpinää
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
M.i.k.key
03.03.2004 00:47:18
Etteks te keikoilla saa tarpeeks jauhaa keskenänne!

Ei meillä niin paljon ole yhteisiä keikkoja. Eilen oli yksi ja tuossa elokuussa onkin heti seuraava. Tämä meidän CoB on enemmän semmoinen "terapia"-projekti. Teitä me kiusataan lavoilla tangoja pihtaamalla ihan muitten orkkien kanssa...

Nyt joudun itse poistumaan, uskon että tämä palsta tulee elämään vielä pitkään!
My name is Baron, M.i.k.key Baron
baron
03.03.2004 00:51:19 (muokattu 03.03.2004 00:56:44)

Saa.

Entä pitääkö?

Eiköhän nuo mun lapset jo lähde nukkumaan, niin päästään asialliseenkin keskusteluun?

Edit: "Oikeassa" argentiinalaisessa tangossa ei ole beguine-osia, se on ilmeisesti suomalainen keksintö?
Sopiva suomalaiselle tanssijalle?

(Olen ollut Argentiinassa opiskelemassa tangoa. Se harmitti, että hevosetkin siellä tanssivat paremmin kuin mä)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
baron
03.03.2004 00:52:27

No voi jumankekka Iines, ei tässä kovin kattavan bändiotoksen kanssa keskustella: baron, M.i.k.key ja Fuzzy Boner on kaikki samasta pumpusta! Etteks te keikoilla saa tarpeeks jauhaa keskenänne!

No piru kun ne soittaa koko ajan. Kuka siinä möykässä voi keskustella?
päivis
03.03.2004 00:59:33
Entä pitääkö?

Tanssijan mielestä? Kaikki, mikä tuo musiikkiin vaihtelua, on tanssijan mielestä positiivista. Tangon kaikista mahdollisuuksista mulla ei ole tarpeeksi tietoa, että osaisin sanoa, onko beguine se ainoa autuaaksi tekevä. Luullakseni ei. Eikös tangoon saada dynamiikan vaihteluja muillakin konsteilla? Voin olla väärässäkin.
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
baron
03.03.2004 01:02:23

Tanssijan mielestä? Kaikki, mikä tuo musiikkiin vaihtelua, on tanssijan mielestä positiivista. Tangon kaikista mahdollisuuksista mulla ei ole tarpeeksi tietoa, että osaisin sanoa, onko beguine se ainoa autuaaksi tekevä. Luullakseni ei. Eikös tangoon saada dynamiikan vaihteluja muillakin konsteilla? Voin olla väärässäkin.

Mä oon ymmärtänyt että kilpatangossa ei saa olla beguine-osia ja kyllä ne tanssijat yhtä ja toista näyttävät aikaansaavan.
Tietysti kappaleessa pitää olla vaihtelua, ettei se ole tasapaksua, mutta et kai (?) tarkoita tempon vaihtelua?
päivis
03.03.2004 01:07:12 (muokattu 04.03.2004 21:45:50)
"Oikeassa" argentiinalaisessa tangossa ei ole beguine-osia, se on ilmeisesti suomalainen keksintö?
Sopiva suomalaiselle tanssijalle?

Sopiva suomalaiselle tangolle?

Mukava on tanssia sellaisen viejän kanssa, joka oikeesti huomaa beguine-osat ja tanssii ne eri tavalla. Mutta, niinkuin tuossa huomasin, en minäkään niitä kai aina noteeraa, kun en ollut varma, onko niitä kaikissa (suomalaisissa) tangoissa. Ei tule kuunneltua musiikkia niin analysointimielessä, sitä vaan elää mukana ja sitten unohtaa.

baron
03.03.2004 01:08:43

Mä voin opettaa, niin pärjäät ees niille hevosille...

Ootko varma, että olet tarpeeksi hyvä opettaja?
päivis
03.03.2004 01:14:13
Mä oon ymmärtänyt että kilpatangossa ei saa olla beguine-osia ja kyllä ne tanssijat yhtä ja toista näyttävät aikaansaavan.

Joo, mutta kilpatanssissa tanssitaan koreografiaa. Vain harvat korkeallakaan tasolla tulkitsee musiikkia. Kun taas nyky lavatanssiopetuksessa musiikintulkinta on yks keskeisiä seikkoja. Ja erityisesti lavalajien kisoissa. Ja tietysti jenkkitansseissa (onhan tämä tuttu termi täällä? Vähän hölmö ja harhaanjohtava).

Tietysti kappaleessa pitää olla vaihtelua, ettei se ole tasapaksua, mutta et kai (?) tarkoita tempon vaihtelua?

Mä olen täällä koko ajan ihan hoo moilasena, että tosissasko sä kyselet, vai piruuttas...

Mutta juu ei, ei tempovaihteluja, yleensä. Siihenkin sitten taas poikkeuksia, esim. toiseen lajiin vaihtaminen ja samalla tempon tuplaaminen tai puolittaminen, tms. Ei kyllä tule mitään esimerkkiä mieleen, mutta vois toimia ja olla hauska.
päivis
03.03.2004 01:14:31 (muokattu 04.03.2004 21:46:15)
baron
03.03.2004 01:16:16

Mutta juu ei, ei tempovaihteluja, yleensä. Siihenkin sitten taas poikkeuksia, esim. toiseen lajiin vaihtaminen ja samalla tempon tuplaaminen tai puolittaminen, tms. Ei kyllä tule mitään esimerkkiä mieleen, mutta vois toimia ja olla hauska.

Mä kyllä tarkoitin niin yksinkertaista kuin vallitsevan tempon hidastusta tai kiihdytystä.
baron
03.03.2004 01:16:51

E.

Pitäiskö sun opetella?
brunorygseck
03.03.2004 01:18:01
Hankkikaa huone...
Parempi housut paskassa kuin paskat housuissa
päivis
03.03.2004 01:19:58
Mä kyllä tarkoitin niin yksinkertaista kuin vallitsevan tempon hidastusta tai kiihdytystä.

Voishan se toimiakin, jos se on suunniteltua, eikä vain lipsahtelua...
baron
03.03.2004 01:20:03 (muokattu 03.03.2004 01:23:35)

Hankkikaa huone...

Työn alla.

(Vai aletaanko kuiskia?)
päivis
03.03.2004 02:30:27
Tanssi.netissä on myös gallup tangoja vastaan, jonka jo jotkut ovat allekirjoittaneet :)

Pieni tarkennus: ei lista tangoja vastaan, vaan vastalista "Lisää tangoja"-listalle. Listan allekirjoittavat ne, jotka ovat tyytyväisiä lavojen tämänhetkiseen tangotarjontaan. Kukaan ei muistaakseni halunnut nykystä _vähempää_ tangoja.
Kukko
03.03.2004 09:18:54

No nyt se baronin porukka ja uudet fanit on menny nukkumaan, jaksoihan ne jauhaa eilen puoli kolomeen...-Jeee uutta säpinää palstalla.Niin - tuohon asiaan; Niitä tangoja on ainakin lavalla ollessamme pyritty sotkemaan ainakin pari/setti.Mutta musta tuntuu että esim.beguine tai ainakin rumba on hyvä tangon korvike???Metsis sano(smork) että älkää vetäkö aina sitä beguine osaa vaan nimenomaan dynamiikkaa tulee painottamalla junttakomppia synkoopilla..Setti koostuu tyyliin valssit,foxit (pakolliset) beatit(rautalankaa anteex)beguine,twist,slowfox. tms miltä kuulostais???
p.s barolla kipee omakuva, plussaa siitä
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Pula-Aho
03.03.2004 09:26:26
No nyt se baronin porukka ja uudet fanit on menny nukkumaan, jaksoihan ne jauhaa eilen puoli kolomeen...-

Baron yrittää luoda virtuaalikontaktia turakaisneitosiin.

Mutta musta tuntuu että esim.beguine tai ainakin rumba on hyvä tangon korvike???Metsis sano(smork) että älkää vetäkö aina sitä beguine osaa vaan nimenomaan dynamiikkaa tulee painottamalla junttakomppia synkoopilla..

Tuo bequine on niin sisäistetty osaksi tangoa (kiitos Unto Monosen), että jos soittaa puhtaan bequine biisin, niin moni tanssija luuleekin sitä tangoksi.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Fuzzy Boner
03.03.2004 09:50:54
No voi jumankekka Iines, ei tässä kovin kattavan bändiotoksen kanssa keskustella: baron, M.i.k.key ja Fuzzy Boner on kaikki samasta pumpusta! Etteks te keikoilla saa tarpeeks jauhaa keskenänne!

Heh... Voi tytöt tytöt..

Ei me keritä keskenämme jauhaa ku teille pitääpitää seuraa:)
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron
Kukko
03.03.2004 10:38:42

Tuo bequine on niin sisäistetty osaksi tangoa (kiitos Unto Monosen), että jos soittaa puhtaan bequine biisin, niin moni tanssija luuleekin sitä tangoksi.

Rauli B:n beat sovituksissakin on usein b-osa beg;na, mutta tuntuu(ja näyttää) tanssijalle olevan aika hankala muutos-osio??
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)