![]() 03.12.2003 23:12:51 | |
---|---|
Joskus on hyviäkin keikkoja ja joskus (helvetin) huonoja. Tässä on tärkeä pointti! Olen täsmälleen samaa mieltä! Ja epäilenpä ettei monikaan saa niitä hyviäkään keikkoja, jos ei jossain vaiheessa tee niitä huonojaki. Jos nyt juuri tällä hetkellä ei tarvi jonku tehdäkkään, niin joskus on aivan varmasti tehny. Koskee sekä yksittäisiä soittajia, että bändejä. | |
![]() 03.12.2003 23:23:37 | |
Joskus on hyviäkin keikkoja ja joskus (helvetin) huonoja. Ainakin mä harrastelijana tykkään soittamisesta, en mä muuten harrastaisi. Ainakin te ammattilaiset olette joskus tykänneet soittamisesta ja varmaan vieläkin. Voihan keikka olla taloudellisesti päin p-tä ja sittenkin hyvä/kiva. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). | |
![]() 03.12.2003 23:45:59 | |
Ainakin mä harrastelijana tykkään soittamisesta, en mä muuten harrastaisi. Ainakin te ammattilaiset olette joskus tykänneet soittamisesta ja varmaan vieläkin. Voihan keikka olla taloudellisesti päin p-tä ja sittenkin hyvä/kiva. Juu, tokihan soittaminen on kivaa edelleenki. Siinä on vaan se homma, että kun sitä työkseen tekee, niin ei viitti mennä paskalla palkalla. Mieluummin jätän menemättä, kuin annan sen kuvan, että soittajia saa aina mihin hintaan tahansa: "Mitä te valitatte? Ettekö tykkääkkään soittamisesta?" :) Silloin tulee mieluummin otettua torvi ja mentyä kavereiden kans muuten vaan soitteleen. | |
![]() 03.12.2003 23:58:51 (muokattu 04.12.2003 00:10:35) | |
Juu, tokihan soittaminen on kivaa edelleenki. Siinä on vaan se homma, että kun sitä työkseen tekee, niin ei viitti mennä paskalla palkalla. Mieluummin jätän menemättä, kuin annan sen kuvan, että soittajia saa aina mihin hintaan tahansa: "Mitä te valitatte? Ettekö tykkääkkään soittamisesta?" :) Silloin tulee mieluummin otettua torvi ja mentyä kavereiden kans muuten vaan soitteleen. En mä sitä tarkoittanut, että keikkapalkkiosta ammattilaiset tinkisi (enpä juuri minäkään, ammattiylpeys!). Mä tarkoitan sitä, että ymmärtääkseni kun ammattilainen (tai harrastelija) lähtee hevon kuuseen keikalle, niin ei ainakaan automaattisesti normaalin keikkapalkkion päälle tule kilometrikorvauksia ja tuntipalkkaa matka-ajasta, joka joka muulle duunarille tulee automaattisesti. (Ainakin mun siviiliduunista) PS Mä sain inspiksen tähän kirjoitukseen KoskPaavon Suomi sight-seeingistä jossa hän sanoi että hyviä ja vähemmän hyviä keikkoja. Jos mä vielä täydentäisin, että saisin itseni ymmärretyksi: Teillä ammattilaisilla vaikuttaa olevan se näkemys, että roudaamiset, odottamiset kun kamat pitää olla paikalla 5 tuntia ennen soiton alkuja etc. on hupia ja joka h-tin muussa duunissa ne on työaikaa, josta kuuluu saada korvaus. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). | |
![]() 04.12.2003 00:08:05 (muokattu 04.12.2003 00:16:06) | |
En mä sitä tarkoittanut, että keikkapalkkiosta ammattilaiset tinkisi (enpä juuri minäkään, ammattiylpeys!). Mä tarkoitan sitä, että ymmärtääkseni kun ammattilainen (tai harrastelija) lähtee hevon kuuseen keikalle, niin ei ainakaan automaattisesti normaalin keikkapalkkion päälle tule kilometrikorvauksia ja tuntipalkkaa matka-ajasta, joka joka muulle duunarille tulee automaattisesti. (Ainakin mun siviiliduunista) Juu juu!! No ilimankos! Siellä saattaa siellä hevonkuusessaki olla hyvä tai huono keikka. Riippuu minkälainen tilaisuus siellä on, mikä liksa on jne. Kmkorvaukset saattaa saada, joskus ne taas sisältyy palkkaan tms. Tuntipalkkaa matka-ajasta - ei helvetissä! Ikinä en ole kuullu moisesta. Kyllä senki maksumies olettaa sisältyvän palkkaan. Mutta niin kuin sanottu, näytä on huonoja ja hyviä juttuja. Mulla on ollu nyt paria poikkeusta lukuun ottamatta kuukauden ajan keikat 200km säteellä Helsingistä (asun), helppoa hommaa. Jossain vaiheessa se sitte tasottuu siten, että keikat onki vähän kauempana. Keskiliksan voi sitte laskea koko vuoden matkajjoista, soittoajoista jne -> ei se isoksi tuu (e/h) :) Mut soitellaanhan! | |
![]() 04.12.2003 00:13:22 | |
. Mulla on ollu nyt paria poikkeusta kuukauden ajan keikat 200km säteellä Helsingistä (asun), helppoa hommaa. Jossain vaiheessa se sitte tasottuu siten, että keikat onki vähän kauempana. Keskiliksan voi sitte laskea koko vuoden matkajjoista, soittoajoista jne -> ei se isoksi tuu (e/h) :) Mut soitellaanhan! Mä oon pyrkinyt pitämään kehä III:sta rajana, mutta mulle tää ei ookaan duuni. (Joskus joutunut rajasta tinkimään) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). | |
![]() 04.12.2003 01:05:26 | |
Tässä on tärkeä pointti! Olen täsmälleen samaa mieltä! Ja epäilenpä ettei monikaan saa niitä hyviäkään keikkoja, jos ei jossain vaiheessa tee niitä huonojaki. Jos nyt juuri tällä hetkellä ei tarvi jonku tehdäkkään, niin joskus on aivan varmasti tehny. Koskee sekä yksittäisiä soittajia, että bändejä. Onhan se näinkin,mutta kyllä aika hirmu veto toi KoskPaavon viikonloppu,siinähän tavallaan tekee kolme päivää töitä ja saa kahen liksan,onhan se jo työtä tollanen autossa istuminen;-) No on niitä itekkin tehty: muistuu mieleen samaisen solistin bändissä 80-luvun lopulla tehty rundi joka alkoi lupaavasti Kankaanpää-Ruka,kyllä siinä heti kohta aamupalalta lähettiin paineleen kohti pohjoista,no olihan se loppu rundi sitten vähän järkevämmin organisoitu kun tultiin alaspäin,muistaakseni siinä oli jotain vajaa 20 keikka putkeen,yks vapaa välissä,talviaikaan!Ei tollasiin keikkamääriin enää pääse kun harvat ja valitut;-( PS Tuleeko ees päivärahoja palkan päälle tosta istumisesta,KoskP.?? | |
![]() 04.12.2003 07:36:13 | |
Niinkuin nyt varmaan ootte huomanneet että on ainakin kolme ryhmää tässä soittoduunissa jotka ovat totaalisesti eri lähtöruudussa: Ammattilaiset/ amatöörit/ kehä 3: sisällä asuvat. Uskokaa huviksenne että on aika iso porukka (ammatti)muusikoita jotka joka viikonloppu tekevät yli tuhannen kilometrin siivuja. Jopa minimipalkalla. Pääkaupunkiseutu on niin väkirikas alue muuhun Suomeen verrattuna etteihän sieltä juuri tarvikaan lähteä leipää hakemaan, toisaalta siellä eläminen on kylläkin kalliimpaa joten liksan kai täytyykin olla kovempi. | |
![]() 04.12.2003 07:54:24 (muokattu 04.12.2003 07:55:00) | |
Uskokaa huviksenne että on aika iso porukka (ammatti)muusikoita jotka joka viikonloppu tekevät yli tuhannen kilometrin siivuja. Yks parhaita kohdalle osuneita: perjantaina Pori-Joensuu Kimmel, lauantaina Joensuu-Helsinki Marina Palace ja siitä yöllä Poriin takaisin. Reilu 1000km. Kuuluu työnkuvaan, mutta ei se aina naurata. Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia ja Liiton™ kanta | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)