Aihe: Ei enää.. vaan minkälaisia t(u)urareita on vieraillut?
1 2 3 4 5
R.W. Piuha
07.10.2003 08:36:44
Niin... sehän taas on eri asia, jos ei osaa soittaa.....

Niin,sitä kait se on...se on mulle kyllä mysteeri,miten lapuista soittava,koulutettu rumpali ei osaa beatin komppia tai ei tajua miten sitä pitäisi soittaa...suoraa beattia?!

Voisko se olla asenne/ikäkysymys?Moni näistä tuntemistani äijistä on nykyään 55-60 vuotiaita,jonkinlaisen jazzmuusikonkin taustan omaavia...beatinvihaajia??
Speedy
07.10.2003 11:19:04

Ian Paigen soittoo...

Nii siis varmaan tarkotat Ian Paicea..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
isojussi
07.10.2003 11:53:53
Niin,sitä kait se on...se on mulle kyllä mysteeri,miten lapuista soittava,koulutettu rumpali ei osaa beatin komppia tai ei tajua miten sitä pitäisi soittaa...suoraa beattia?!

Ai saakeli, kun tuli heti mieleen yks tuttu rumpali, jolla on pirunmoinen tekniikka ja nuotinlukutaito, mutta soitto ei kuulosta miltään, vaikka se soittaa periaatteessa täysin oikein. Tyyppi ei ikinä opi yksinkertaisemmankaan biisin rakennetta ulkoa ja kaikki tempot pitää keikallakin tsekata metronomista. Uskomaton tapaus. Mä oon taas monesti törmänny rumpaleihin, joilla beatit kyllä kulkee, mutta swingi- ja jaskaosasto on oikein kökönkökönkökköä...

Voisko se olla asenne/ikäkysymys?Moni näistä tuntemistani äijistä on nykyään 55-60 vuotiaita,jonkinlaisen jazzmuusikonkin taustan omaavia...beatinvihaajia??

Mä luulen, että se on vaan tyylitajuttomuutta ja osaamattomuutta. Mitä helkkaria kukaan sillä voittaa, että joi joutuu vetää jotain musaa, jota ei diggaa, niin soittaa vittuunnuksissaan päin persettä.
Osta mut - ma olen kaupan!
isojussi
07.10.2003 11:54:39
Nii siis varmaan tarkotat Ian Paicea..=I

Jos se Purplen kannumestari tollai kirjotetaan, niin sit just sitä. Se on kova!
Osta mut - ma olen kaupan!
pekkajau
07.10.2003 16:09:12
Juu! Tää Purplen "Aijan Paise" on ehdottomasti...paras!
Speedy
07.10.2003 19:14:35

Mä oon taas monesti törmänny rumpaleihin, joilla beatit kyllä kulkee, mutta jaskaosasto on oikein kökönkökönkökköä...

Nykänen??=I
Fuzzy Boner
07.10.2003 20:04:48
Nykänen??=I

Äläs ny. Et oo tainnu kuulla miehen soittoa tarpeeks. Kyllä jazzimmat(fuusiommat) hommat toimii sillä hienosti! Ei ehkä Anssin 'suora komppi' ihan aiheuta orgasmia joillekki jukkiksille, mut muuten todella musikaallista soittoa.. Kuulkaas juniorit, kyllä Nykänen osaa soittaa muutaki ku sitä biittiä
niin niin
Speedy
07.10.2003 21:12:20

Äläs ny. Et oo tainnu kuulla miehen soittoa tarpeeks.

No niin no.. Just tossa vkl:na kuuntelin miehen puheita monta tuntia.. Itse sanoi että ei osaa soittaa jatsia eikä ymmärrä siitä mitään, ja ainut minkä kunnolla osaa, on biitti jutut.. Tosin kyllä fuusio ja muita hommia osaa vetää tosi hyvin, mutta fuusiolla sinäänsä ei jazzin kanssa oo mitään tekemistä sen enemmän ku biitillä.. Käsittääkseni nyt puhuttiin ihan "swing-jazzista".. Toki pienellä vitsillä sen heitin, mutta ei se nyt mikään jazz hirmu ole.. Toki soittaa varmasti enemmänki ku perus juttuja, mutta kehenkään jazzrumpaliin en kuitenkaan alkaisi vertaamaan..=I

Eikä tarkotus ollu Anssia millään tavalla mollata.. Päin vastoin arvostan herraa suuresti..=I
Fuzzy Boner
07.10.2003 21:18:17
No niin no.. Just tossa vkl:na kuuntelin miehen puheita monta tuntia..
Aivan, taisivat olla Savon sydämessä...

Itse sanoi että ei osaa soittaa jatsia eikä ymmärrä siitä mitään, ja ainut minkä kunnolla osaa, on biitti jutut.. Niin, no joo.. okei puhuttiin eri asioista:)

Tosin kyllä fuusio ja muita hommia osaa vetää tosi hyvin, mutta fuusiolla sinäänsä ei jazzin kanssa oo mitään tekemistä sen enemmän ku biitillä..
no siis...

mutta kehenkään jazzrumpaliin en kuitenkaan alkaisi vertaamaan..=I
Jeps, hiplailijat on erikseen

Eikä tarkotus ollu Anssia millään tavalla mollata.. Päin vastoin arvostan herraa suuresti..=I
Hyvähyvä. Sama täällä.
niin niin
R.W. Piuha
07.10.2003 21:32:58

Mä luulen, että se on vaan tyylitajuttomuutta ja osaamattomuutta. Mitä helkkaria kukaan sillä voittaa, että joi joutuu vetää jotain musaa, jota ei diggaa, niin soittaa vittuunnuksissaan päin persettä.

Mun mielestä tässä on kuitenkin joku yhteinen tekijä:noin äkkiä muistellen mä oon soittanut aikanaan ehkä kuuden tälläsen vanhan liiton rumpalin kanssa samassa bändissä,osa on ollut tuuraamassa,ja osa on sitten ollut bändeissä missä oon ite tuurannut!
Mä olin ite sillon vähä yli 20,ne äijät tuntu sillon melkein "vanhuksilta",ehkä ne oli väliltä 30-50,mutta toi beatin soitto oli hämmästyttävän samanlaista,eli sellanen yletön basarin takapotkun käyttö häiritsi kyllä saakelisti...

by the way...yks näistä hemmoista on arvostettu(?)rudimenttien taitaja/opettaja,tainnut kirjojakin aiheesta kirjoittaa,ei voi ymmärtää,taitaa muuten opettaa lyömäsoitinten soittoa ihan konservatoriossa,toivottavasti ei kuitenkaan setin soittoo:-))
Fuzzy Boner
07.10.2003 21:35:29

by the way...yks näistä hemmoista on arvostettu(?)rudimenttien taitaja/opettaja,tainnut kirjojakin aiheesta kirjoittaa,ei voi ymmärtää,taitaa muuten opettaa lyömäsoitinten soittoa ihan konservatoriossa,toivottavasti ei kuitenkaan setin soittoo:-))

Oisit vielä sotun laittanu ;)
niin niin
R.W. Piuha
07.10.2003 22:03:58 (muokattu 07.10.2003 22:04:51)
Oisit vielä sotun laittanu ;)

Täh?Mähän vaan kerroin minkälaisia rumpaleita on ollut tuuraamassa,tais jäädä pari nykyäänkin TV kakkosella soittavista pois,arvaas ketkä,siis rumpaleita?
Onko nää jotain salaisuuksia sun mielestäs,mä oon ihan varma että kaikki soittajat/rumpalit ainakin Tampereen seudulta tietävät nämä osin jo aktiiviuransa lopettaneet rumpalit;-)

Sori nyt vaan jos jotakin loukkasin,mutta kun kysytään minkälaisia tuuraajia on ollut,niin koetin vähän myös taustoja selvitellä,eli miksi näinkin moni OMALLA ALALLAAN varmasti osaava herra ei toimi(nut) tanssibändissä;-)
Fuzzy Boner
07.10.2003 22:07:26
Täh?

joo joo, kunhan tässä sohin piuha sua. nou panic, setä
niin niin
R.W. Piuha
07.10.2003 22:31:05

No tästä tuli mieleen yksi tuuraaja...jazzhaitaristi, ei nyt sanota mistäpäin,tua,mutta kuitenkin:-)

Meillä oli tää perushuttucombo eli basisti-laulusolisti/rummut/kitara/haitari...eihän sillä muutenkaan mitään suurta taidetta tehdä,mutta,mutta...

Melkoseksi taiteeksi sen teki tämä tuuraaja...mistä muuten johtuu joidenkin haitaristien ärsyttävä tapa virnistellä koko ajan soiton aikana,VARSINKIN kun ne "löytää"jonkun "hienon" soinnun...apuva!!!!Palkeet ja hymy senkun leviävät,ja sitä oikeen käännytään muihin päin ikäänkuin kysyen että huomasko varmasti kaikki tämän sensaatiomaisen löydöksen:-))

No se keikka oli kyllä yhtä tuskaa,minäkin sillon lauloin(ainakin yritin)muutaman biisin,sellasten hajasointujen päälle mitä tää mestari veteli hymyssä suin,oli ensinnäkin mahdoton soittaa kitaralla,ainakaan sointuja,mikään ei sopinut,ja laulaminen vasta vaikeeta oli,muistan elävästi yhden biisin,Markku Aron senaikasen hitin "Daniela",sellasta tulkintaa kyseisestä kappaleesta ei varmasti ole ikinä esitetty;-)

Se oli taas sellanen opettavainen tuokio nuorelle soittajanalulle tässä ihmeellisessä osastossa jota myös tanssimusiikiksi kutsutaan...ja eikun kohti uusia seikkailuja!
baron
07.10.2003 23:31:42

Melkoseksi taiteeksi sen teki tämä tuuraaja...mistä muuten johtuu joidenkin haitaristien ärsyttävä tapa virnistellä koko ajan soiton aikana,VARSINKIN kun ne "löytää"jonkun "hienon" soinnun...apuva!!!!Palkeet ja hymy senkun leviävät,ja sitä oikeen käännytään muihin päin ikäänkuin kysyen että huomasko varmasti kaikki tämän sensaatiomaisen löydöksen:-))

No se keikka oli kyllä yhtä tuskaa,minäkin sillon lauloin(ainakin yritin)muutaman biisin,sellasten hajasointujen päälle mitä tää mestari veteli hymyssä suin,oli ensinnäkin mahdoton soittaa kitaralla,ainakaan sointuja,mikään ei sopinut,ja laulaminen vasta vaikeeta oli,muistan elävästi yhden biisin,Markku Aron senaikasen hitin "Daniela",sellasta tulkintaa kyseisestä kappaleesta ei varmasti ole ikinä esitetty;-)

Tää on "aloittelevalle tanssimuusikolle/soittajalle" uutta. Mä oon ymmärtänyt, että jazz-jameissa yritetään soittaa toisia suohon, mutta että tanssikeikalla....
R.W. Piuha
08.10.2003 00:08:23 (muokattu 08.10.2003 00:09:17)
Tää on "aloittelevalle tanssimuusikolle/soittajalle" uutta. Mä oon ymmärtänyt, että jazz-jameissa yritetään soittaa toisia suohon, mutta että tanssikeikalla....

Ehkä siinä oli vähän semmosta näyttämistä tyyliin "kyllä täältä pesee".
Ainakaan mua se ei kyllä säväyttänyt ainakaan positiivisessa mielessä...epäluuloni haitaristeja kohtaan sai vain uutta pontta;outoja otuksia ovat:-)

Se oli sillon 81,epäluulot ovat jo hieman hälvenneet,mutta ei mua kyllä sais Ikaalisiin lähteen harmonikkaviikoille:-)
baron
08.10.2003 00:12:38 (muokattu 08.10.2003 00:13:03)

Ehkä siinä oli vähän semmosta näyttämistä tyyliin "kyllä täältä pesee".
Ainakaan mua se ei kyllä säväyttänyt ainakaan positiivisessa mielessä...epäluuloni haitaristeja kohtaan sai vain uutta pontta;outoja otuksia ovat:-)

Se oli sillon 81,epäluulot ovat jo hieman hälvenneet,mutta ei mua kyllä sais Ikaalisiin lähteen harmonikkaviikoille:-)

Mä en kyllä hirveästi soitinta syyttäisi.
pekkajau
05.11.2003 15:20:43
Yks vanha radion sinfoniaorkesterin pasunisti kertoi:

Tanskassa etsittiin radion sinfoniaorkesteriin käyrätorvensoittajaa ja kaikissa pohjoismaisissa lehdissä oli ilmoitus. Yks suomalainen hemmo lainas musiikkiliikkeestä käyrätorven ja matkusti koesoittoon Köpikseen. Tää kaveri ei ollut ennen nähnykkään koko torvea saati soittanut semmosella. No se meni sinne koesoittopaikkaan ja nosti torven huulilleen mutta ei sieltä saatana tullut muuta kun epämääräistä turinaa. Nämä koesoiton vastaanottajat alkoivat noitua että ethän sinä jävle finne pärkkele osaa soittaa koko torvea ja rupesivat kyselemään jotta minkä helevetin takia yleensä tulit tänne koesoittoon Suomesta asti? Kaveri oli tuumannut: "No kun siinä lehti-ilmoituksessa luki että matkat maksetaan ja minä kun en ennen ole ollut koskaan Tanskassa... niin ajattelin nyt tulla sitten täällä käymään!"
Fuzzy Boner
05.11.2003 15:26:17
Yks vanha radion sinfoniaorkesterin pasunisti kertoi:

Heh... Tais olla kyseinen pasunisti itte.
Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)