Aihe: Tangomarkkinat 2012
1 2 3 4 5 6 7 8 9
KoskPaavo
13.07.2012 10:49:16
isojussi: Kyllä - valitettavan pettynyt olen meidän kylän likkaan.

Mä en tykänny sen kappaleestakaan yhtään, ei noin modernilla yleisöääniä saa.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
13.07.2012 10:57:09 (muokattu 13.07.2012 11:00:03)
KoskPaavo: Mä en tykänny sen kappaleestakaan yhtään, ei noin modernilla yleisöääniä saa.

Jep, todella huono biisi tuohon tilanteeseen.

E: Siis biisinähän se on aivan huippu, Mariskan laulamana kaikkein paras!
isojussi
13.07.2012 11:37:37
KoskPaavo: Mä en tykänny sen kappaleestakaan yhtään, ei noin modernilla yleisöääniä saa.

Joo - paska tsägä - Sari otti aika kovat paineet siitä biisistä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
13.07.2012 12:27:37
isojussi: Joo - paska tsägä - Sari otti aika kovat paineet siitä biisistä.

Toi biisvalinta karsintaan menee kyllä myös tämän vuoden töppäyksien piikkiin.
EP
13.07.2012 12:28:46
etk
14.07.2012 11:09:18
Pariin asiaan kiinnitin huomioni.

Biisivalinnoissa ihmettelin sitä, että valtaosa oli perinteisempiä tangoja, osa suorastaan legendoja, kuten esimerkiksi Sauli Lehtosen surullisesta ja varhaisesta lähdöstä muistuttava Mun aika mennä on. Sitten pari kilpailijaa sai näitä moderneja tangoja samaan lähetykseen osakseen. Ei kuulostanut kovin reilulta.

Lauluvirheitä riittää niin vireessä kuin nyt varsinkin rytmissä. Harvoin tangomarkkinoilla löytyy maailmanluokan laulua (itse asiassa mieleen nousevat väliajalta duetto Johanna Debreczeni & Jouni Keronen sekä duetto Johanna Debreczeni & Martin Alvarado). Sari Hellstenille annettu tango oli kyllä pohjanoteeraus, ei ollut mitään mahdollisuutta selvitä jatkoon. Samoin tuo Hulluna tangoon voitaisiin poistaa ohjelmistosta, eikä moni jäisi itkemään sen perään.

Täysikuun Nyman veti paremmin kuin odotin, mutta mielestäni se on yksi tangoista, jotka kärsivät jokaisesta tulkinnasta. Kuten aiemmin todettiin, jyvät kyllä erottuvat akanoista. Muutama monikertalainen on parantanut esitystään kyllä.

Eiköhän sitä finaalia seurailla ehtoolla kuitenkin. Orkesteri on täyttä rautaa, jotenkin sympaattinen on esim. haitaria soittava herrasmies, soittaa hyvin ja kunnon fiilistelyllä.
JussiG
14.07.2012 12:14:08
etk:
Eiköhän sitä finaalia seurailla ehtoolla kuitenkin. Orkesteri on täyttä rautaa, jotenkin sympaattinen on esim. haitaria soittava herrasmies, soittaa hyvin ja kunnon fiilistelyllä.

Taidat tarkoittaa Petri Ikkelää, joka soittaa bandoneonia pitäen sitä reisien päällä sylissään. Ihan mukavankuuloinen soitin, sopii hyvin argentiinalaistangoon.
mack the knife
14.07.2012 12:36:57
isojussi: Kyllä - valitettavan pettynyt olen meidän kylän likkaan.

Samat sanat. Karaoketasoinen ja ihmeellinen kollottava ääni.
COVS n:o 1.
EP
14.07.2012 18:13:04
Tänään sitten klo: 21.00!!
Meni kyllä vähän jännitys kun Liinoja tipahti, olis ollu jänskää seurata tuleeko hänestä vai Hanskista uusi tangokunkku! : )
etk
14.07.2012 20:42:42 (muokattu 14.07.2012 20:43:50)
JussiG: Taidat tarkoittaa Petri Ikkelää, joka soittaa bandoneonia pitäen sitä reisien päällä sylissään. Ihan mukavankuuloinen soitin, sopii hyvin argentiinalaistangoon.

Juuri tätä tarkoitin, tuon soittimen nimeä en olisi tiennyt. Kyllä Ikkelällä näkee myös hieman perinteisempää soitinta käsissänsä. Ei ole varmaan ainoa, mutta on komeaa katsoa, kun soittaja nauttii ihan kympillä siitä, mitä tekee.

Näin kisan alla ennakoin Suvi Karjulan ja Marko Lundbergin olevan hyvillä sijoituksilla ilman kunnon epäonnistumisia. Lisäksi veikkaan, että noin viisi kertaa mainitaan Lundbergin sedän olleen itse Taisto Tammi. Kaikki kunnia Tammen lyhyehkölle uralle suomalaisessa tanssimusiikissa, mutta ei sitä tarvitsisi toistaa aina, kun joku juontajista näkee Lundbergin.
pte57
14.07.2012 21:58:39

EP: Toi biisvalinta karsintaan menee kyllä myös tämän vuoden töppäyksien piikkiin.

Aivan. Ja meneillään olevassa finaalissa Syrjän Pimeyden tango ei oikein toiminut, ainakaan väliosansa puolesta.
etk
14.07.2012 22:02:31 (muokattu 14.07.2012 22:05:54)
Suvi Karjulan puolesta liputan edelleen, onhan lottopäivä ollut myös biiseissä. Valoa ikkunassa & Mä annan sut pois. Karjula laulaa sen verran hyvin aina, ettei tuhoa noilla biiseillä menestystänsä.

Legendaarisia tangoja oli kiva kuunnella, voisi sanoa, että Satumaahan Lundberg ei tuonut oikein mitään lisää, lauloi sen vain läpi. Ja tätä kirjoittaessa Lundberg aloitti Kesikiyön aikaan väärästä kohdasta. Karjula siis voittaa tämän, ellei Mikkolaa hellitä vähän liikaakin tässä kisassa loppuun asti.
Prophet
14.07.2012 22:21:57
Johan nyt on markkinat! Yleisö raivoaa.
pte57
14.07.2012 22:22:21

Sinne meni Suvi Karjula ja vehje otsassa niinkuin voi arvata. Ulkoinen habitus ratkaisee viime kädessä.
etk
14.07.2012 22:29:13
pte57: Sinne meni Suvi Karjula ja vehje otsassa niinkuin voi arvata. Ulkoinen habitus ratkaisee viime kädessä.

Hyvin sanattomaksi veti tämä ratkaisu, olin ihan varma, että Matikainen putoaa. Vaikka enää valita kuningasta ja kuningatarta, niin aina haetaan jatkoon mies ja nainen, eli siinä mielessä peli ei ole reilua alusta asti.

Mikkola laulaa kyllä hyvin, mutta Matikainen & Karjula olisivat olleet minun finaalivalinnoissani. Juontajat lyövät Tauskia ihan liikaa ja surutta.
Prophet
14.07.2012 22:33:37
Nähdäänkö lavalla myös Extreme Duudsonit tangoamassa?
pte57
14.07.2012 22:49:20

etk: Hyvin sanattomaksi veti tämä ratkaisu, olin ihan varma, että Matikainen putoaa. Vaikka enää valita kuningasta ja kuningatarta, niin aina haetaan jatkoon mies ja nainen, eli siinä mielessä peli ei ole reilua alusta asti.

Mikkola laulaa kyllä hyvin, mutta Matikainen & Karjula olisivat olleet minun finaalivalinnoissani. Juontajat lyövät Tauskia ihan liikaa ja surutta.

Eipä ole ei. Enpä ihmettele tällä palstalla kirjoittelevien muusikoiden kantoja jossa kilpailut ovat aika syvältä, ja pääasiassa poikittain.
isojussi
14.07.2012 23:04:28
Voi vittu, mitä paskaa. Ainoo joka osas vetää, pudotettiin vikalta kiekalta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
14.07.2012 23:22:16
isojussi: Voi vittu, mitä paskaa. Ainoo joka osas vetää, pudotettiin vikalta kiekalta.

Kukas se oli?
U1
14.07.2012 23:48:05 (muokattu 14.07.2012 23:50:00)
Äh... Ei voi olla totta, vaikka onkin, että "kailottaen" epäpuhtaasti laulava kaveri voittaa kisan... Aaarghhh.

Mitä ihmettä tuomarit tangosta ajattelevat? Kun loppunelikosta oli valittava, niin parit menivät niin täysin väärin päin kuin mennä voivat!

Kuulin jotain kansan äänestämisestä aiemmalla kierroksella ja olisi voinut mieluummin jakaa pokaalit sen mukaan kuin tämän onnettoman raadin äänestyksillä?

Voi taivahan talikynttilät... Mahtaa olla myyntimenestys kotikylällä, mutta ei tuollaisilla voittajakaksikon äänillä levyjä tulla juurikaan kauppaamaan (Matti ja Teppo on jo aiemmin keksitty!).

Oletan, että toinen kaksikko Karjula ja Lundberg tulevat olemaan pienelläkin mainosbudjetilla suhteessa paljon enemmän myytyjä artisteja?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)