walttoni 01.10.2010 18:38:27 | |
---|
Micro-tilt: Missä vaiheessa tässä on joku pilkannut tanssimuusikoita? Ai mulla ainakaan ole siihen varaa. Koko mun musiikkihistoria on turvetta alusta loppuun. Ja se alkoi haitarilla viiden vanhana. Onko pilkkaa jos sanoo että jostain hommista ei taida saada ihan niin kovia liksoja kuin jotkut kenties luulee. Epäilemättä jostain Taikakuusta voi noi mainitut summat tullakin mut kyllä ne vähissä on ne sellaset kaverit. Älkää nyt perkele vääristelkö asiaa ihan toiseksi kuin mitä se oli! Komppia... COVS2. |
tope2 02.10.2010 00:34:39 | |
---|
Siis toi mun liksansuurentelu-juttu lähti siitä, että ensinnäkin 1) viittasin sellasiin bändeihin, millä menee tällä hetkellä lujaa, en siis minkään artistin taustabändiin ja toiseksi 2) JOS kerta myyntihinnat on tota 5000-70000 ekua ni pakkohan siitä on hyvä liksa jäädä käteen. Tottakai paljon tienaavalla on veroprosenttikin korkea, mutta ei se voi niin korkea olla että käteen jäis joku "kakonen". Ja kerta kun monella noista on oma firma taustalla, ni kyl se jotenki kierrättyy se raha oikeille tyypeille, eikä välttämättä ansiotulona.. |
rintapek 02.10.2010 01:10:06 | |
---|
tope2: Siis toi mun liksansuurentelu-juttu lähti siitä, että ensinnäkin 2) JOS kerta myyntihinnat on tota 5000-70000 ekua ni pakkohan siitä on hyvä liksa jäädä käteen. Mä ny en tähän ketjuun kuulu, enkä aikonu puuttua, mut... Joku HIM ny voi keikasta laskuttaa satatonnia. Mut vain Iltalehden tolloimmat lukijat tulkitsevat asian siten, et VilleValo tienaa varmasti kakstoista miljardia kuussa. Vitut. Yhden keikan muistan, mis käytiin vetämässä vuoristoneuvoksen tyttären häät. Keikka ny tuli meille sillä, et morsmaikku totesi ystävälleen, et sun bändi sit tulee soittamaan mun häihin. Ystävällä ny vaan ei ollu bändiä, mut tunsi mun stressiklubin edesmenneen rumpalin. Sit mun bändissä oli ykskaks ylimääräinen kitarista yhden keikan ajan. Ongelma vaan oli se, et mikään halpa harrastebändi ei tullu kyseeseen, joten ongelma ratkaistiin yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla. ReijoTaipaleen bändeineen olis sit saanu samaan rahaan. Yleensä ny mulla tilanne on kumminkin se, et jos tarttee miettiä, et lähteäkö humpauttamaan, vai jäädäkö pariksi tunniksi ylitöihin, ni loppusumma on ihan sama. Kummastakaan ei tienaa yhtikäs mitään, mut jos jää nihin ylitöihin, ni saa edes kellokorttisaldoa kuitattua hieman asiallisemmaksi. One kind of music only - the good kind |
EP 03.10.2010 07:38:02 | |
---|
Komppia ikä kaikki: - Minä olen WW:n kanssa monessa asiassa täysin samaa mieltä. Keikkaa on sen verran tehty KAIKENLAISISSA kokoonpanoissa ja artistien takana, että hurmos on haihtunut alkuvuosista dannyjen taustalla. Juu näin siinä voi käydä ..tiedetään, mutta musiikki on niin hieno juttu, että siitä löytyy kyllä aina uutta ja jos jollakin tanssimuusikolla sattuu olemaan esim. jokin jazzmuusikko tms. esikuvana niin hyödyntää voi jollei muuta niin ainakin sen hurmoksen mikä vuosikymmeniä tuollaisella jazzmuusikolla on hommassa edelleen. |
Lennu 03.10.2010 12:22:48 | |
---|
EP: Juu näin siinä voi käydä ..tiedetään, mutta musiikki on niin hieno juttu, että siitä löytyy kyllä aina uutta ja jos jollakin tanssimuusikolla sattuu olemaan esim. jokin jazzmuusikko tms. esikuvana niin hyödyntää voi jollei muuta niin ainakin sen hurmoksen mikä vuosikymmeniä tuollaisella jazzmuusikolla on hommassa edelleen. No ei siitä kyllä mitään uutta löydy. Mutta voi sitä itseään viihdyttää esim värikkäillä vaatteilla, tai itsepetoksella. "Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L |
KoskPaavo 03.10.2010 19:34:49 | |
---|
Lennu: No ei siitä kyllä mitään uutta löydy. Mutta voi sitä itseään viihdyttää esim värikkäillä vaatteilla, tai itsepetoksella. Eihän sen "uuden löytäminen" läheskään aina yleismaailmallisesti uutta tarvi olla. Joku voi treenata Rahmaninovia kymmenen vuotta, "löytäen" siitä koko ajan "uutta". ilman "itsepetosta". Jonkun kusenpolttamuus on toiselle uutta ja päinvastoin, näin on ja aina tulee olemaan. "Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso |
EP 03.10.2010 19:55:37 | |
---|
KoskPaavo: Eihän sen "uuden löytäminen" läheskään aina yleismaailmallisesti uutta tarvi olla. Joku voi treenata Rahmaninovia kymmenen vuotta, "löytäen" siitä koko ajan "uutta". ilman "itsepetosta". Jonkun kusenpolttamuus on toiselle uutta ja päinvastoin, näin on ja aina tulee olemaan. Mun mielestä on kyse ajattelutavasta, käsittelee sen vanhan biisin uudellatavalla. |
Lennu 03.10.2010 23:45:00 | |
---|
EP: Mun mielestä on kyse ajattelutavasta, käsittelee sen vanhan biisin uudellatavalla. Hoho, just. No onnea sille tielle :--D "Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L |
baron 03.10.2010 23:59:45 | |
---|
KoskPaavo: Eihän sen "uuden löytäminen" läheskään aina yleismaailmallisesti uutta tarvi olla. Joku voi treenata Rahmaninovia kymmenen vuotta, "löytäen" siitä koko ajan "uutta". ilman "itsepetosta". Jonkun kusenpolttamuus on toiselle uutta ja päinvastoin, näin on ja aina tulee olemaan. Joku Bachin simppeli C-duuri preludi (BWV 846) voidaan tulkita vaikka kuinka monella tavalla (kuunnelkaa vaikka Youtubesta). Typerää sanoa että klasarit ei oo muusikkoja kun ne soittaa vain nuoteista. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 04.10.2010 07:40:00 | |
---|
baron: Joku Bachin simppeli C-duuri preludi (BWV 846) voidaan tulkita vaikka kuinka monella tavalla.. Jep, esimerkiksi joo.. Typerää sanoa että klasarit ei oo muusikkoja kun ne soittaa vain nuoteista. Täh, en mä ainakaan tuollaista väitettä ole koskaan kuullut ja "vain nuoteista" on pahasti liioiteltu. Improvisoinnin puutteesta on joku joskus maininnut, muttei sekään pidä paikkaansa, "nuottikoneita" löytyy joka musiikin saralta. |
puusormi 04.10.2010 12:56:38 | |
---|
baron: Typerää sanoa että klasarit ei oo muusikkoja kun ne soittaa vain nuoteista. Ketronissakin on vaikka minkälaisia soundeja. Voi laittaa rairai, tuitui tai tiitii. Ja aina löytyy uutta näkökulmaa Kuurankukkiin. Saapiko lähettää terveisiä? |