baron 09.04.2010 07:50:18 | |
---|
EP: Uskot siis, että enemmistö on aina "oikeassa"? Ei mun mielestä. Jostain syystä mun mielipide ei ole ratkaiseva, pitäisikö olla? Jos ei mun niin kenen sitten? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
WanhaWetäjä 09.04.2010 08:38:17 | |
---|
KoskPaavo: Eiköhän Maunon äänistä 98% ole annettu huulena ja vitsinä, viihdettähän sekin on. Niinkuin nuoriso sanoo: "Pääasia että on hyvä meininki". Varmasti suuri(n) osa mm Maunon äänistä on protestiääniä, osa kilpailijoista saa äänensä lähipiiristään kuten työkavereilta, sukulaisilta ja tuttavilta. Koko äänestys ja äänimäärät antavat osviittaa myös missä määrin asia kiinnostaa ihmisiä verraten joidenkin tv-formaattien äänimääriin. Satunnaisella otannalla n 30 esitystä kuunneltuani on ihan pakko todeta mainoksen tyyliin "mistä noita lauluhölmöjä oikeen tulee?" vastaus lienee selvä eli karaokebaareista. Taso on tästä johtuen(?) aika "kirjava", osa "laulajista" on mukana takuulla ihan piruuttaan, osa ihan tosissaan ja vailla itsekritiikin häivää. Onhan joukossa myös muutamia todellisia konkareita jotka vuodesta toiseen haluavat kalifiksi kalifin paikalle, jaksavat edelleen uskoa voittoon vaikka takana on useita aikaisempia osallistumisia ja jopa finaalipaikkoja. Hyvääkin tuossa skabassa on, nimittäin se että yhdellä ammattibändillä on ns varma työpaikka ja mukavasti töitä vuodesta toiseen, yhden ko kuviossa aiemmin soittaneen tutun kaverin kuin myös nykyään mukana olevien parin palstalaisten puheista olen ymmärtänyt kuitenkin sen että kyseessä on henkisesti aika helvetin raskas pesti karsintakiertueineen, lauluhölmöineen ja "tapanikansoineen". |
Begemoth 09.04.2010 09:41:29 | |
---|
Tuo karaoke on kyllä tuonu paljon hyvää ja huonoa, mutta muusikkoutta se ei kyllä kehitä juurikaan. Jos laulaja opettelee laulunsa karaokepohjalta, tulee yleensä vetotilanteessa esiin melodiavirheitä, rakenne on kadoksissa ja yhteyttä komppaavaan bändiin ei synny, kun kone on hoitanut säestyshommat pitch-säätöineen. Ja tulee niitä virheitä muutenkin, mutta pointtini on se, että karaokelaulajasta on vielä piiitkä matka edes kohtuulliseeen maturiteettiin. Itse kaipaisin laulajilta enemmän justiinsa muusikkoutta ja ammattitaitoa yleensäkin. Toki pitää ymmärtää, että nuorella laulajalla ei oo vielä kilometrejä alla(toisin kuin hra Hakkilalla)) ja paljon on uutta ihmeellistä. Mutta sekin on persoonasta kiinni, onko nuori pässi vai kokenut sotaratsu.. tai toisinpäin. Onni täällä vaihtelee ja keikat myy Auraviihde. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Landola59 09.04.2010 09:47:28 | |
---|
Onni täällä vaihtelee ja keikat myy Sony music. Tässä talossa ei juoda viinaa muuten kuin kalaruokien kanssa. Kalaruuiksi laskettakoon kaikki ruoka joka maistuu yhtä hyvältä kuin kala. Näitä ovat mm. Punainen liha, broileri, viljatuotteet ja joissakin tapauksissa myös olut. Alkoholin käyttö kielletään |
walttoni 09.04.2010 11:14:50 | |
---|
Jäänyt vissiin huomiotta, että yleisö äänestää Raision karsintaan 50 ja tuomaristo näiden lisäksi 50 eli yhteensä 100 laulajaa. COVS2. |
AnselmiMaa 09.04.2010 19:24:42 | |
---|
walttoni: Jäänyt vissiin huomiotta, että yleisö äänestää Raision karsintaan 50 ja tuomaristo näiden lisäksi 50 eli yhteensä 100 laulajaa. Ja vielä ajantasalle, niin Turun karsintaan (olivat siellä myös viime vuonna). Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun! |
walttoni 09.04.2010 19:26:54 | |
---|
AnselmiMaa: Ja vielä ajantasalle, niin Turun karsintaan (olivat siellä myös viime vuonna). Niin se maailma kehittyy. COVS2. |
Meisseli 10.04.2010 05:38:43 | |
---|
Onni täällä vaihtelee ja keikat myy.. ..dään ite. Ei kelvannut Saku, ei Matiaskaan mutta Heikkipä soitteli viuluaan.. |
EP 10.04.2010 11:05:30 (muokattu 10.04.2010 11:07:15) | |
---|
WanhaWetäjä: Varmasti suuri(n) osa mm Maunon äänistä on protestiääniä, osa kilpailijoista saa äänensä lähipiiristään kuten työkavereilta, sukulaisilta ja tuttavilta. Koko äänestys ja äänimäärät antavat osviittaa myös missä määrin asia kiinnostaa ihmisiä verraten joidenkin tv-formaattien äänimääriin.. Näinhän nämä Tangomarkkinat tulevat tunnetuksi sellaisillekin jotka yleensä eivät kisoja seuraa, kuten jo otsikoista voidaan huomata : ) Hyvääkin tuossa skabassa on, nimittäin se että yhdellä ammattibändillä on ns varma työpaikka ja mukavasti töitä vuodesta toiseen, yhden ko kuviossa aiemmin soittaneen tutun kaverin kuin myös nykyään mukana olevien parin palstalaisten puheista olen ymmärtänyt kuitenkin sen että kyseessä on henkisesti aika helvetin raskas pesti karsintakiertueineen, lauluhölmöineen ja "tapanikansoineen". Ainoa hyvä puoliko? Kyllähän se nyt vaikuttaa monella muullakin lailla ja on lisäksi mukava vuosittainen piristysruiske. Kyllä olis köyhää ellei niitä olisi ja mielestäni "tangokuninkuus" voitaisiin jakaa erikseen miehille ja naisille, takavuosien tapaan. (Kuningas ja kuningatar nimityksen tilalle voitaisiin kyllä harkita jotakin muuta sopivampaa..?) |
mirkkuliinosh 11.04.2010 23:47:05 | |
---|
Tästä on tullut Yber hauskaa viihdettä. Heh! ..nimittäin seurata äänestystä.. Tangomarkkinat saa nyt tarvitsemaansa huomiota. Ehkä oli hyväkin laittaa näin tämä äänestys, että netissä vapaasti saa äänestää haluamaansa henkilöä. Sitten tuomarit valitsee lisäksi 50 Turkuun... Näinhän se on, että maailma muuttuu Eskosein. Aikansa on kaikella, Tangomarkkinoilla, Idolseilla ym.. Tangosta en enää tiedä tässä kisassa, mutta Markkinat kyllä on pystyssä! hehhehhehheh.. Tuli mieleen että voi teitä ammattimuusikko parkoja, kun on kaikenlaisia pyrkimässä mikin varteen!! Laulajia tulee ja menee ja te vaan porskutatte! Wheeeee! |
rintapek 11.04.2010 23:55:05 (muokattu 11.04.2010 23:55:21) | |
---|
mirkkuliinosh: Tästä on tullut Yber hauskaa viihdettä. Heh! ..nimittäin seurata äänestystä.. Tuli mieleen että voi teitä ...muusikko parkoja, kun on kaikenlaisia pyrkimässä mikin varteen!! Wheeeee! Mä ny en ammattimuusikkoa ole nähnytkään ( tai siis olen mä nähnyt), mut on noit mikinvarteen pyrkijöitä poispotkittavaksi jokseenkin jokaisella harvalla keikalla. Varmasti ne osaa paremmin laulaa ko mä, mut ei ne koskaan syty ehdotukselle, mis mun stressiklubi roudaa omat rojunsa pois, ni et paremmat vetäjät sais tilat esiintyä. One kind of music only - the good kind |
walttoni 15.04.2010 12:01:36 | |
---|
Mauno on repäissyt pikkusen etumatkaa. 23.000 ääntä. Seuraavalla 5000. COVS2. |
baron 15.04.2010 13:29:27 (muokattu 15.04.2010 13:32:04) | |
---|
walttoni: Mauno on repäissyt pikkusen etumatkaa. 23.000 ääntä. Seuraavalla 5000. Siitähän tulee möykkä jos (kun!) tuomarit pudottavat kansan suosikin. Taas iltapäivälehdet repii lööppejä ja ohjelma saa julkisuutta. Eli menee just niin kuin tarkoitettu, yrittäkää tajuta. Ja loppujen lopuksi kansa päättää koko skaban: Vaikka tuomarit valitsisivat kenet tahansa voittajaksi, kansa päättää, muistaako kukaan sitä vuoden kuluttua. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
walttoni 15.04.2010 13:39:06 | |
---|
baron: Siitähän tulee möykkä jos (kun!) tuomarit pudottavat kansan suosikin. Taas iltapäivälehdet repii lööppejä ja ohjelma saa julkisuutta. Eli menee just niin kuin tarkoitettu, yrittäkää tajuta. Ja loppujen lopuksi kansa päättää koko skaban: Vaikka tuomarit valitsisivat kenet tahansa voittajaksi, kansa päättää, muistaako kukaan sitä vuoden kuluttua. Näinhän se karavaani kulkee. COVS2. |
rintapek 15.04.2010 14:07:23 | |
---|
baron: Siitähän tulee möykkä jos (kun!) tuomarit pudottavat kansan suosikin. Taas iltapäivälehdet repii lööppejä ja ohjelma saa julkisuutta. Eli menee just niin kuin tarkoitettu, yrittäkää tajuta. Ei se ihan tarkoituksenmukaista ole. Kertakäyttöittensähäpäisyhuumorilla on aikansa ja paikkansa, mut ei kyl silloin, kun se tapahtuu tekijän tahtomatta tai tietämättä. Hommas alkaa olla semmoinen maku, et toi on nolaus"viihdettä" huonoimmillaan. Kun siin voi käydä niin ikävästi, et Maunolla lopuksi jää hommasta paskan maku suuhun ja paha mieli. Ja se ei ole Maunon vika. Hän on osallistunut kisaan ja se on jees ja rohkea veto. Ja sit iskee tää helvetin muodissa oleva ittensäpaljastelu-nolaus-bigbrotherbuumi joka vetää esityksen yleisöäänestyksen keulille ns. hauskana. Mä veikkaan, et tossa Maunolta ei ole kysytty haluaako hän ryhtyä viikon valtakunnanpelleksi. Jos hän on vain tahtonut osallistua tangokisaan. Maunolla ei ole tos hommassa mitään hävettävää. Mut näyttää löytyvän roppakaupalla niitä, joiden mielest on ihan jees naureskella vanhan miehen kustannuksella ymmärtämättä edes hävetä. Toivottavasti jatkossa, jos jotain yleisöäänestyksiä tontyyppisissä kisoissa järjestävät, ni järkkärit ymmärtäisivät laittaa niille kotidemoille jonkinmoisen esikarsinnan. Ja loppujen lopuksi kansa päättää koko skaban: Vaikka tuomarit valitsisivat kenet tahansa voittajaksi, kansa päättää, muistaako kukaan sitä vuoden kuluttua. Toi on ihan totta, mut se on eri asia. One kind of music only - the good kind |
isojussi 15.04.2010 16:04:09 | |
---|
rintapek: Maunolla ei ole tos hommassa mitään hävettävää. Mut näyttää löytyvän roppakaupalla niitä, joiden mielest on ihan jees naureskella vanhan miehen kustannuksella ymmärtämättä edes hävetä... Hienosti sanottu.Painanpa sulle plussaa. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
baron 15.04.2010 16:07:00 (muokattu 15.04.2010 16:08:44) | |
---|
isojussi: Hienosti sanottu.Painanpa sulle plussaa. Voi herran jestas: Ei kukaan pakota sinne osallistumaan ja jos osallistuu saa varautua yleisön kritiikkiin tai kehuun. Ei sen kummempaa. Jos mä olisin Mauno mä olisin ylpeä, oman kulman kuuluisuus. Mua oikeesti vituttaa teidän tätimäinen suojeluasenne aikuista ihmistä kohtaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 15.04.2010 16:10:46 | |
---|
Äääähhh - nyt me puhutaan Barska ihan eri asiasta... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
KoskPaavo 15.04.2010 17:42:42 | |
---|
Eiköhän Mauno saa esityksensä vedettyä vaikka heti poiskin jos kokee itseään nolatun. Näin uskon. "Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen."
Lain.Walttoni |
jjussila 15.04.2010 17:59:49 | |
---|
KoskPaavo: Eiköhän Mauno saa esityksensä vedettyä vaikka heti poiskin jos kokee itseään nolatun. Näin uskon. Onkohan Mauno kartalla koko asiasta? Ei ole ihan tota internetsukupolvea, eppäilee hän... ..ei helev...olisko noin?..... |