Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 5 6 791 92 93 94 95
sepisti
10.10.2008 23:25:40
Kyllä oli surkeimpia laulusuorituksia, mitä olen kuullut missään tilanteessa. Känsälä kuulosti ulimaalisen upean fantastiselta noiden kolmen rinnalla. Kaiken huippu oli Pilvilän mikkitekniikka, missä äänenpaine heitteli laidasta laitaan 73,88 dB. Noin ei saa pilata perjantai-iltaani laulamalla noin surkeasti. Ja Chisu ja Nothing Compares to You. Missä bottne? Missä laulutreeni? Missä wire? Jipulla on sentään jonkinlaista luontaista saundia ja taipumusta alalle, mutta tuo vääntely, melismahelvetti ja mauttomuus tekevät vahvasta äänestä selkävoiton ja jäljelle jää falskia vinkunaa. Tartu mikkin -ohjelman tuottajat: voisiko surkeimmat jaksot jättää näyttämättä ja olla viemättä meidän laatuhakuisten kanavasurffailijoiden aikaa?

Komp komp.

Pilvilä vaikutti tosiaan siltä, et se on joltain bongannu komean mikin käyttötekniikan. Ei vaan ollu hoksannu, et mikki viedään kauemmas suusta sen takia, että hetkellisesti laulaa kovempaa:)
Chisun kohdalla miksaaja on varmasti saanut tehdä töitä, että mikki ei lähde kiertämään...

Risto Niinikosken rumpujen soittamista on kyllä mukava seurata. Mahtava soittaja IMO.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
jeppeq
10.10.2008 23:29:05
http://www.youtube.com/watch?v=rto3b780CNw

JUUSTONAX!

Perkules, muistan tämän muuten nähneeni aikoinaan telkusta. En tosin muistanut tätä saatika esittäjää enää. Kirkas ja hyvä junnuääni tuolloin, nythän mennään jo ihan täysin eri tasolla, näemmä/kuulemma.
Painava, mutta kevytmielinen.
Tankero
10.10.2008 23:56:05
Voisko saman tehä yhen ogelityypin kirjotuksille?

Toivottavasti
Humppajyrä
Tankero
11.10.2008 00:09:40 (muokattu 11.10.2008 00:10:06)
Komp komp.

Pilvilä vaikutti tosiaan siltä, et se on joltain bongannu komean mikin käyttötekniikan. Ei vaan ollu hoksannu, et mikki viedään kauemmas suusta sen takia, että hetkellisesti laulaa kovempaa:)
Chisun kohdalla miksaaja on varmasti saanut tehdä töitä, että mikki ei lähde kiertämään...

Risto Niinikosken rumpujen soittamista on kyllä mukava seurata. Mahtava soittaja IMO.

On
Humppajyrä
Timi
11.10.2008 10:49:31
Jippu on kaunis.Silti en voi sietää hänen lauluaan.Varmaan hienoa ja taitavaa!Minulle ei vaan putoo.
Kylmän viileesti!
Ukko
11.10.2008 12:02:50

Jippu on kaunis.Silti en voi sietää hänen lauluaan.Varmaan hienoa ja taitavaa!Minulle ei vaan putoo.

Hengetöntä ja ponnetonta.
COVS jäsen nro 6
Kyllikki
11.10.2008 12:37:19
Hengetöntä ja ponnetonta.

En omaa itse minkään sortin lauluääntä, ja siksi avaankin suutani lähinnä ruuan vastaanottamiseen ja monotonisen puheäänen tuottamiseen. Kuitenkin, omaan sen verran sävelkorvaa, että rohkenen suositella näillekin neitosille, siis Jipulle ja Kisulle, vain ja ainoastaan samanlaista käyttöä suillensa, kuin mihin itse suutani käytän.

Mielestäni "whitneyhouston-mariahcarey" -tyylisen fraseerauksen, melodian muuntelun tai muun äänellä kikkailun voisi unohtaa ainakin siksi aikaa, kunnes pystyy laulamaan edes yhden kokonaisen tahdin sisällä olevan/olevat äänen/äänet oikealla vireisyydellä. Nythän se ei tuntunut onnistuvan kummaltakaan neitoselta.

Varsinkin Jipun laulu on ikäänkuin "kuiskaus mollista".
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Timi
11.10.2008 13:41:30
Joku siitä kumminskin tykkää,ko radiossa soi.Liekö kaveripiireissä tuttu?Kukahan toinen tyttö oli?Tai ne pojat?
Kylmän viileesti!
walttoni
11.10.2008 13:49:10 (muokattu 11.10.2008 13:49:33)
Joku siitä kumminskin tykkää,ko radiossa soi.Liekö kaveripiireissä tuttu?Kukahan toinen tyttö oli?Tai ne pojat?

Pojat tunnen vähän paremmin. Anssi Känsälä on Philharmonicin solisti, hänelläkin on synkkä tanssimusiikkimenneisyys. Philharmonic on erittäin hyvä bändi ja Anssi suorastaan erinomainen laulaja.

Sami Pilvilä voitti reilun 10 vuotta sitten Kiitorata-laulukilpailun, pääsi Fortunan solistiksi, teki pikkuhitin "Otan kitaran ja soitan sulle" ja hautautui sen jälkeen pohjoiseen. Starlevel-bändissä vaikuttaa tällä hetkellä. Tekee myös trubaduurikeikkoja laivoilla. Jätti eilen hieman valjun kuvan itsestään, Samilla kyllä onnistuu lauluhommat.

Jipun suurin avu lienee hyvä sukutausta, oopperalaulaja Jorma Elorinne on hänen isänsä. Chisusta ei mitään faktatietoa.
manjaana
11.10.2008 14:02:13
Eilinen jakso ei juurikaan sykähdyttänyt, Pilvilä oli muuttunut täysin siitä mitä joskun olen törmännyt. Ainoa joka onnistui oli se vaalea herra, kuka lie olikaan. Naisena lähes myötähäpeää piti tuntea jaksoa katsoessa.
-Sama pää-
Tankoprinssi
11.10.2008 14:05:51

Eilinen jakso ei juurikaan sykähdyttänyt, Pilvilä oli muuttunut täysin siitä mitä joskun olen törmännyt. Ainoa joka onnistui oli se vaalea herra, kuka lie olikaan. Naisena lähes myötähäpeää piti tuntea jaksoa katsoessa.

Niin näyttä muuttuneen ja kadottaneen laulutaitonsa:

Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
isojussi
11.10.2008 15:12:07

JUUSTONAX!

Mitenkä sillä oli tämmönen liittyvä linkki:

http://uk.youtube.com/watch?v=wzJSt-x5UI4
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Marshall83
11.10.2008 16:32:48

Känsälä kyllä oli mukava kontrasti.

Ei ihme, Peltoniemen Hintikin sukua hänkin eli en oo ainoa jolla on sukulaisia.
-Asia kunnossa.
Lyyki
11.10.2008 16:52:13
Ei ihme, Peltoniemen Hintikin sukua hänkin eli en oo ainoa jolla on sukulaisia.

Toiset jaksaa jauhaa. Mitä sitte????? Eikä millään pahalla...
Marshall83
11.10.2008 17:33:36

Toiset jaksaa jauhaa. Mitä sitte????? Eikä millään pahalla...

Ootin jo kuka ehtii viittii pottuilla ekana..Kuhilaalle vastasin, ei mun mielestä jauhamista. No, eiköhän se nyt riitä.
-Asia kunnossa.
humppahanuristi
11.10.2008 17:57:56

Joo, ensimmäisen kerran eilen tuli ohjelmaa oikein katsottua ja huh huh...

Siis se Jippu, yleensä kai pitäisi osata laulaakin, jos kerran laulaja on mutta ei näköjään. Ulkonäkö kyllä on kohdallaan.
Sen toisen tyttelin laulut meni täysin ohi.

Ja miehistä nyt sentään ääntä lähti ja suht koht sinnepäin mutta ei todellakaan voi kehua.

JA ei voi kyllä kehua minuakaan, sen puoleen.
Humpasta rautalankaan...
EP
11.10.2008 18:22:04
Ootte te helevetin negatiivista porukkaa, hähähää.. :D
..pitää varmana katsoa Areenalta ja sitte haukkua vasta!
Ukko
11.10.2008 18:45:15

Se toinen tyttö oli vielä karmeempi. Eikä siinä viiksi jätkässäkään kehumista ollut. Kitaristi oli taas tosi pelimanni.
COVS jäsen nro 6
Tankero
11.10.2008 19:26:39
Ootin jo kuka ehtii viittii pottuilla ekana..Kuhilaalle vastasin, ei mun mielestä jauhamista. No, eiköhän se nyt riitä.

Mitä sinä mulle oot vastannut?
Humppajyrä
Marshall83
11.10.2008 20:08:50

Mitä sinä mulle oot vastannut?

Niin viittasin tossa vähän ylempänä sinne toiseen threadiin missä puhuit Porrasta, ei sen kummempaa.
-Asia kunnossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)