Aihe: MINKÄ IKÄISENÄ soittaja ELÄKKEELLE?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jon lord
22.05.2007 13:20:05
Jaa...

Kyllä mua on usein(=vuosia) vituttanut etenkin tuossa Jämsä-Saarijärvi välillä kun oon rantasaunojen savuja katsellut suvilauantaisin...

Hullu kai sellanen on joka menee johonkin kusenpolttamaan latoon mieluummin soittaan humppaa kuin että vois viettää ne hetket vaikkapa mökillä perheen kaa?
Kyllä keikkailusta tuo "glamour" on kadonnut aikaa sitten, taidan vaan olla niitä ainoita ja harvoja jotka sen myös uskaltaa rehellisesti sanoa...eli soittaminen on mulle työtä josta saa rahaa!

Eläkkeelle jäisin vaikka heti, jos se ois mahdollista, ja niin varmasti suurin osa
mun ikäluokan esoista tekis...

Samat ajatukset ,mutta kun tuot sen esille niin heti ollaan sanomassa että katkeroitunut vanha muusikko, olisit tehnyt jotain muuta. Minä tein muutama vuosi sitten oikein täällä paikallislehdessä jutunkin tästä aiheesta. Heti oltiin sanomassa että katkeroitunut muusikko joka ei päässyt koskaan kuuluisuuteen tilittää tässä. No lehti oli karsinut muutaman oleellisen asian jutusta jossa sanoin että mitään en kuitenkaan vaihtaisi kokemuksina pois ja ne kokemukset ovat opettaneet ja kasvattaneet minua ihmisenä. Kyllä se on vaatinut hermoa kesäiltoina lähteä keikalle kun muut lähtevät mökille ja vastaavasti lumipyryyn sompailemaan kun muut saavat olla turvallisesti neljän seinän sisällä. No nykyään osaa suhtautua asioihin rauhallisemmin ja on oppinut tulemaan toimeen ihmisten kanssa.
Silloin oli pakko oppia tulemaan bändikavereiden kanssa toimeen ,kun yhdessä oltiin enemmän kuin perheen kanssa.
Täällä on paljon sellaisia kavereita jotka eivät ole kokeneet sitä 5-7 iltaa viikossa jatkuvalla syötöllä ympäri vuoden vuosia peräkkäin. Lomia ei ollut varaa pitää kuin ehkä pari viikkoa kesällä. Kun sitä oli jatkanut parikymmentäkin vuotta alkoi olla aika kypsä kuvioihin ja soittaminen alkoi maistua työltä. Kyllä silloin vaadittiin sitä niin paljon puhuttua "hyvää meininkiä" ja motivaatiota että yleensä jaksoi vetää ilta illan jälkeen. Tämä vuodatus vain siksi että ne jotka eivät ole sitä kokeneet eivät tiedä kuinka kovaa se oli silloin.
Ne taas jotka ovat sen läpi käyneet tietävät mistä puhun. Aikakausi on muuttunut niin paljon että sen kokeminen ei ole enää mahdollista ja vain tuon ajan läpikäyneenä voi tietää kuinka paljon se kulutti ja söi miestä.
Nyt pitää ymmärtää oikein, kaikki kunnia niille jotka edelleen jaksavat ajella ja soittaa jotkut jopa ns. varsinaisen ammatin ohella. En tässä nyt kehu vaan kerron kuinka itse koin asian. Enhän voi kertoa muuta kuin oman kokemukseni.
COVS jäsen N.o 3
Sertzo S
22.05.2007 14:11:27 (muokattu 22.05.2007 14:13:38)
Jon lordin lailla samat ovat kokemukset, enkä ole katkera ollenkaan.
Jotkut asiat olisivat silti voineet mennä toisinkin.
KoskPaavo
22.05.2007 14:34:47
Sertzon ,jonlordin ja muutaman muun konkarin kanssa kuitenkin kuulun siihén ryhmään joka tosiaan asui 2-4 viikkoa aina samassa hotellissa ja sitten kotiin viikonlopuksi ja taas pariksi viikoksi jonnekin. Kännyköitä ei ollut , kerran pari viikossa soitettiin vaimolle ja lapsille paikallisesta postitoimistosta kun hotellista ei raaskinut kun se oli kallista.Nythän nää keikat on varmaa 95% niitä että yksi ilta vedetään ja taas vaihdetaan.Mulla on muistona noilta vanholita ajoilta kirjastokortit 48: sta Suomen kaupungista.En ole myöskään katkera, paremminkin kiitollinen että tuon olen saanut kokea. Enkä tarvitse navigaattoreita Suomen kaupungeissa.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
EP
22.05.2007 15:05:55
Jaa...

Kyllä mua on usein(=vuosia) vituttanut etenkin tuossa Jämsä-Saarijärvi välillä kun oon rantasaunojen savuja katsellut suvilauantaisin...

Hullu kai sellanen on joka menee johonkin kusenpolttamaan latoon mieluummin soittaan humppaa kuin että vois viettää ne hetket vaikkapa mökillä perheen kaa?
Kyllä keikkailusta tuo "glamour" on kadonnut aikaa sitten, taidan vaan olla niitä ainoita ja harvoja jotka sen myös uskaltaa rehellisesti sanoa...eli soittaminen on mulle työtä josta saa rahaa!

Eläkkeelle jäisin vaikka heti, jos se ois mahdollista, ja niin varmasti suurin osa
mun ikäluokan esoista tekis...

Ehdottaisin pitkää lomaa (tai jopa alan vaihtoa), sen jälkeen näkee asiat aivan toisin ja voisipa tehdä jonkin radikaalin muutoksen työrutiineihinkin..
KoskPaavo
22.05.2007 15:53:00
Ehdottaisin pitkää lomaa (tai jopa alan vaihtoa), sen jälkeen näkee asiat aivan toisin ja voisipa tehdä jonkin radikaalin muutoksen työrutiineihinkin..

Älä s-na, kohta se alkaa.....
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
jon lord
22.05.2007 15:53:43

Mutta,mutta,,,,,,,,lomaa ei ole varaa pitää ja se tärkein.
Nuorena miehenä oli kova palo keikkahommiin ja silloin sitä ei ajatellut eikä tiennyt tuon ammatin kovuudesta. Ei siis tullut mieleen kouluttaa itseänsä ensin johonkin "kunnialliseen" ammattiin jossa sitten voisi lähestyä eläkepäiviänsä. Minäkin havahduin vasta vanhempana miehenä ajattelemaan että ei tätä jaksa eläkkeeseen saakka. Siksi vein nuo opiskelut loppuun vaikka sekin vaati erittäin paljon voimia, etenkin tällä iällä. Nuorempana sitä olisi jaksanut paljon helpommin. Pitäähän ne lapsetkin tehdä nuorena silloin jaksaa paremmin yönsä valvoa.
Niin, kun ei ole tullut koulutettua itseänsä niin mitä sitten pitäisi ruveta tekemään kun se soittohommakaan ei oikein enää maistu, mutta nykyään kun ei tahdo mihinkään päästä töihin ilman "papereita".
Sitä keikka elämää jaksoi tehdä hyvinkin yli 10 vuotta pelkäämättä sitä että se muuttuu työksi. Sitten kun ikää ja perhettä alkoi kerääntyä niin se muuttuikin yhtäkkiä aika raskaaksi. mutta kun ei mitään muuta ole koskaan tehnyt niin onkin seinä vastassa. Pakko vain yrittää jaksaa ajella kesät talvet pitkiäkin matkoja. Ja kun ne matkat on nykyään pidentyneet entisajoista huomattavasti. Siinä 50 kympin kieppeissä näin raskas ammatti ei ole enää poikasten hommia. Fysiikka ja etenkin "kaali" saattaa joillakin jopa vähän seota. Olen valitettavasti nähnyt kun ihan järkevät kaverit pitkän keikkaputken viimeisillä metreillä ovat seonneet ja se ei ole kivaa katsottavaa kun iso mies sekoaa ja muuttuu ihan pikkulapseksi.
Rutiineja ei taas voi ihan kauheasti muuttaa, ehkä jotain pientä voi kyllä aina tehdä toisin. Määrätyt asiat sitäpaitsi monella ovat sellaisia jotka täytyy tehdä juuri oikeinpäin tai keikka mene " pieleen".
Kyllähän tauko tekee hyvää mutta kuinka moni etenkin perheellinen voi pitää taukoa ,jostain pitää elantokin saada.
COVS jäsen N.o 3
uruttaja
22.05.2007 16:45:17
Sertzon ,jonlordin ja muutaman muun konkarin kanssa kuitenkin kuulun siihén ryhmään joka tosiaan asui 2-4 viikkoa aina samassa hotellissa ja sitten kotiin viikonlopuksi ja taas pariksi viikoksi jonnekin. Kännyköitä ei ollut , kerran pari viikossa soitettiin vaimolle ja lapsille paikallisesta postitoimistosta kun hotellista ei raaskinut kun se oli kallista.Nythän nää keikat on varmaa 95% niitä että yksi ilta vedetään ja taas vaihdetaan.Mulla on muistona noilta vanholita ajoilta kirjastokortit 48: sta Suomen kaupungista.En ole myöskään katkera, paremminkin kiitollinen että tuon olen saanut kokea. Enkä tarvitse navigaattoreita Suomen kaupungeissa.

Lukeudun tuohon konkariryhmään. Sunnuntai ja joskus maanantai vapaata.

Jakeni on avauksessaan erittäin lähellä totuutta, että monikaan itsensä pelkästään keikkamuusikkona elättävä (genrellä ei väliä) pystyy muusikon hommia paiskomaan 55-65 ikävuosien välillä. Kyllä ne matemaattisia poikkeusyksilöitä on. Lääketieteellisiä ihmeitä, ehkä juuri niitä homeopatisia..HOHO.
jeppeq
22.05.2007 18:18:10 (muokattu 22.05.2007 18:22:49)
Minulla on sellainen tunne, että eräs aktiivinen jäsen/nicci tässä foorumissa on joko täysi pömelö tai sitten provoaa satasella. Ei tarvinne eritellä kuka.

Tervemenoa laivalle, josta pohjatappi puuttuu :=/
Tämä tunne 3 Carlsbergin jälkeen..

Kunnioitettavat tarinat johnilta ja urulta viimeks, ei epäilystä koetuista fiiliksistä. Hatunnostoa ja kumarrusta.
"Lavatansseissa hanurit ilakoi..."
Coelhinho21
22.05.2007 18:48:46

Minulla on sellainen tunne, että eräs aktiivinen jäsen/nicci tässä foorumissa on joko täysi pömelö tai sitten provoaa satasella. Ei tarvinne eritellä kuka.

Voisi kys hlö jättää typeryytensä kirjoittamatta useammankin mielestä.

Tervemenoa laivalle, josta pohjatappi puuttuu :=/
Tämä tunne 3 Carlsbergin jälkeen..

:-)

Kunnioitettavat tarinat johnilta ja urulta viimeks, ei epäilystä koetuista fiiliksistä. Hatunnostoa ja kumarrusta.

Kompataan tuelta
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
EP
22.05.2007 18:51:53 (muokattu 22.05.2007 18:58:10)
..Kyllähän tauko tekee hyvää mutta kuinka moni etenkin perheellinen voi pitää taukoa ,jostain pitää elantokin saada.

No, esimerkiksi noi isyyslomat kannattaa pitää..

Vastaukseni oli lähinnä tuohon WW :n kirjoitukseen, jos noin hirveesti vituttaa niin eihän se ole enää muidenkaan kannalta hyvä asia ja itselläkin on varmaan hirveä olo ja stressi..

..Ilmeisesti pitäisi aina "kompata" ja olla samaa mieltä?
Lähden tästä vähän hakemaan suolarahoja jonkun mielestä hanttihommilla mut mä tykkään.. En halua valittaa.. joskus se kyrsii.. mutta en valita, hienoilma ulkona ja itsellä hyvä mieli. :)

Ex-keikkamuusikko ja yrittäjä
manjaana
22.05.2007 22:12:49

Ei taida tämän päivän uudet ja nuoret humppaturat enää viikkoesoja vetää, jos eivät laivalle pääse ja sielläkin se on rajallista. Muistan kun lanko vielä veteli noita viikon pätkiä, ei ollut vapaa-aika ongelmia, eturessun kävi painaltamas aina siskolta täyteen ja takas baanalle..
-Tuju akka-
paice60
22.05.2007 22:50:57
Ei taida tämän päivän uudet ja nuoret humppaturat enää viikkoesoja vetää, jos eivät laivalle pääse ja sielläkin se on rajallista. Muistan kun lanko vielä veteli noita viikon pätkiä, ei ollut vapaa-aika ongelmia, eturessun kävi painaltamas aina siskolta täyteen ja takas baanalle..

Noita viikkopaikkoja on enää laivoilla ja lapissa. Onneksi vielä niihin kelpaa, muuten olisi aika risaista.
Vittu näitä hommia.
KoskPaavo
22.05.2007 23:14:09

Kauniisti ilmaistu, taidan alkaa kyynelehtimään.
manjaana
22.05.2007 23:21:30

Arvasin notta liikutut..
-Tuju akka-
EP
22.05.2007 23:28:31 (muokattu 22.05.2007 23:29:57)
..eturessun kävi painaltamas aina siskolta täyteen ja takas baanalle..

Pitäähän sitä olla vaimolle hellä.. 8))
Riksteri
22.05.2007 23:50:05

Tuosta eturessusta tuli mieleen Pajatson aaria ja verismi. Naiset pystyvät halutessaan tekemään huumoria, johon miehet eivät pysty. Wikipedian mukaan:

Ponille kyytiä (Smack the Pony) on kolmen englantilaisen naiskoomikon, Fiona Allenin, Doon Mackichanin ja Sally Phillipsin vetämä televisiosketsisarja. Sitä alettiin esittää Englannissa vuodesta 1999 ja se kesti viitisen vuotta.

Sarjalle on tyypillistä satiirinen, jopa karski huumori, joka viittaa usein seksuaalisuuteen, mutta myös muihin arkielämän ilmiöihin kuten työpaikkakiusaamiseen. On väitetty, ettei miehillä olisi mitään mahdollisuutta käsitellä arkoja aiheita sarjan esittämällä tavalla. YLE TV1 on esittänyt kahdesti kaikki sarjan osat. Sarjasta on julkaistu myös The Best Of -DVD.
EP
23.05.2007 01:17:01 (muokattu 23.05.2007 01:26:46)
Sen verran vielä voisi lisätä tuohon työvitutukseen, että mä oon ainakin jo nuoresta asti tottunut et mun vapaat on eri aikaan kuin "kunnon ihmisillä", niin ei se sillai harmita..

Tietenkin perheen kanssa voi olla huonompi sovittaa vapaita samaanaikaan. :/

Jos on keikalla (harvemmin kyllä nykyään, mutta sitäkin sattuu..), niin voihan sitä aatella, että hulluja ihmisiä tulevat tänne vapaaehtoisesti kuuntelemaan huonoa musiikkia ja ryyppäämään rahansa. Vastaavasti kun on itse vapaalla, jolloin jokapaikassa on tilaa ja eikä ole jonoja jne.. niin voi naureskella, että siellä hyö hikoilevat! 8))
WanhaWetäjä
23.05.2007 02:04:10 (muokattu 23.05.2007 02:04:57)

Sen verran vielä voisi lisätä tuohon työvitutukseen, että mä oon ainakin jo nuoresta asti tottunut et mun vapaat on eri aikaan kuin "kunnon ihmisillä", niin ei se sillai harmita..

Tietenkin perheen kanssa voi olla huonompi sovittaa vapaita samaanaikaan. :/

Jos on keikalla (harvemmin kyllä nykyään, mutta sitäkin sattuu..), niin voihan sitä aatella, että hulluja ihmisiä tulevat tänne vapaaehtoisesti kuuntelemaan huonoa musiikkia ja ryyppäämään rahansa. Vastaavasti kun on itse vapaalla, jolloin jokapaikassa on tilaa ja eikä ole jonoja jne.. niin voi naureskella, että siellä hyö hikoilevat! 8))

Mun vaimo on kolmivuorotöissä oleva hoitsu, joten "normaaleja" ei hänenkään työaikansa ole!
Mulle on ihan sama onko la vai su vai ke, se että sanoin noiden saunasavujen katselemisen Suomen suvessa aiheuttavan witutusta lienee aika normaali reaktio?

Siis jos ihminen vois valita olisko mieluummin saunanlämmityksessä olutta nauttien, kuin hikisessä keikkabussissa 500km kenties piereskelevien ja röökiä vetävien osin jo hyvässä "keikkakunnossa"olevien kollegoiden kaa...kumman vaihtoehdon juuri SINÄ valitsisit?

Ja päälle aiwan saatanan iso HOHO!!!

Kapakkaan, turakaisten sekaan, mua ei saa lähteen enää millään konstilla, mä otan mieluummkin himassa/mökillä sillon kun otan ja nautin hiljaisuudesta ihan kympillä,PRKL!!!
Ostan Casion kun täytän 50v...
paice60
23.05.2007 02:08:29
Mun vaimo on kolmivuorotöissä oleva hoitsu, joten "normaaleja" ei hänenkään työaikansa ole!
Mulle on ihan sama onko la vai su vai ke, se että sanoin noiden saunasavujen katselemisen Suomen suvessa aiheuttavan witutusta lienee aika normaali reaktio?

Siis jos ihminen vois valita olisko mieluummin saunanlämmityksessä olutta nauttien, kuin hikisessä keikkabussissa 500km kenties piereskelevien ja röökiä vetävien osin jo hyvässä "keikkakunnossa"olevien kollegoiden kaa...kumman vaihtoehdon juuri SINÄ valitsisit?

Ja päälle aiwan saatanan iso HOHO!!!

Kapakkaan, turakaisten sekaan, mua ei saa lähteen enää millään konstilla, mä otan mieluummkin himassa/mökillä sillon kun otan ja nautin hiljaisuudesta ihan kympillä,PRKL!!!

Kunhan vaan varot niitä kankkusia, ne on pahoja kuulemma.
Vittu näitä hommia.
Sertzo S
23.05.2007 08:23:48
Kunhan vaan varot niitä kankkusia, ne on pahoja kuulemma.

Tuosta huomautuksesta WW saanee kuulla vielä Paicelta pitkään. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)