![]() 19.05.2006 15:25:24 | |
---|---|
Voiko olla WW, että mekin tykätään samoista asioista? Ainakin siitä yhdestä, kai? Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi | |
![]() 19.05.2006 16:22:41 | |
Ainakin siitä yhdestä, kai? Tarkoittanet virkkaamista ? | |
![]() 19.05.2006 17:21:37 | |
Tarkoittanet virkkaamista ? Olis mielenkiintoista nähdä millaisen kaulahuivin ne sais yhdessä aikaan. Varmasti, vissiin. | |
![]() 19.05.2006 21:41:14 | |
kun vire oli sitä luokkaa, että huh-huh. Mulle ei ole oikein avautunut miten muka jonkin laulajan laulaminen tai laulamattomuus vireessä olisi jotenkin erityisen tärkeää? Oma mielipiteeni on, että kokonaisuus on merkityksellinen, mutta ei välttämättä se onko suoritus "virheetön". Ei mulla lainasssa oleva haitarikaan missään täydellisessä vireessä ole ;-) | |
![]() 19.05.2006 22:01:42 | |
Mulle ei ole oikein avautunut miten muka jonkin laulajan laulaminen tai laulamattomuus vireessä olisi jotenkin erityisen tärkeää? Oma mielipiteeni on, että kokonaisuus on merkityksellinen, mutta ei välttämättä se onko suoritus "virheetön". Ei mulla lainasssa oleva haitarikaan missään täydellisessä vireessä ole ;-) Eihän se olekaan mitenkään merkityksellinen asia, jos ei kuulija on ihan tavallinen tallaaja eli ei kuule vire-ongelmaa. Muusikon korvaan sitten tuollainen jo häiritseekin, kyllähän sitä nyt kuitenkin mielummin kuuntelee puhdasta laulua kuin epäpuhdasta. Ei kai nyt kukaan koskaan laula ihan täysin puhtaasti, mutta tietty olis mukava, jos tv:ssä esiintyvä (palkittu) artisti osuisi lauluesityksensä aikana edes joskus oikeaan ääneen. Vaikka toisaalta, mitäs väliä sillä on, kun palkintokin on jo plakkarissa! ;) Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) | |
![]() 19.05.2006 22:32:20 (muokattu 19.05.2006 22:49:18) | |
Mä en ole musiikin kuuntelijana välttämättä tavallinen tallaaja. Jos mä menen urkukonserttiin, niin en mee sinnekään kuuntelemaan missä vireessä urut on, vaan minkälainen on esitys taiteellisena kokonaisuutena ja ehkä voiko siitä jotain oppia. Olen ollut sattumalta kaverin bändin mukana juuri nimenomaisen keskustelunavauksessa puheena olevan artistin keikkaa katsomassa, eikä siellä mitään häiritsevää vireongelmaa ollut. kuuntelee puhdasta laulua kuin epäpuhdasta. Ei kai nyt kukaan koskaan laula ihan täysin puhtaasti, mutta tietty olis mukava, jos tv:ssä esiintyvä (palkittu) artisti osuisi lauluesityksensä aikana edes joskus oikeaan ääneen. Vaikka toisaalta, mitäs väliä sillä on, kun palkintokin on jo plakkarissa! ;) Jos kuuntelen laulua, niin en sen vakuuttavuutta arvioi ensisijaisesti sillä mittarilla miten tarkasti se osuu johonkin nuotille. Voidaanko ajatelle ylipäätään, että olisi jotain oikeita ja vääriä ääniä? Jani W. veti sen sijaan erittäin hyvin,ja erittäin kivaa musaa tekee hän,mieluusti tuota kuuntelee :-) Kun vetelisi vähän omaperäisempia biisejä, niin voisi kuunteleminen kiinnostaa enemmän. Kysyin vuosia sitten nykyisin jo edesmenneeltä sotaveteraaninaapurilta mistä musiikista hän pitää ja otti Tapio Rautavaaran puheeksi. Kieltämättä minäkin pidän Rautavaaran kaltaisesta persoonallisesta laulajasta. | |
![]() 19.05.2006 23:11:55 | |
Olen ollut sattumalta kaverin bändin mukana juuri nimenomaisen keskustelunavauksessa puheena olevan artistin keikkaa katsomassa, eikä siellä mitään häiritsevää vireongelmaa ollut. Jos kuuntelen laulua, niin en sen vakuuttavuutta arvioi ensisijaisesti sillä mittarilla miten tarkasti se osuu johonkin nuotille. Voidaanko ajatelle ylipäätään, että olisi jotain oikeita ja vääriä ääniä? Mä olen kuullut vain Annea livenä ja täytyy sanoa, että laulaa todella puhtaasti. Annelia vain telkkarissa pari kertaa ja ei mennyt ihan niin hyvin.. Mutta olen samaa mieltä sun kanssa siitä, että ei se äänen puhtaus ole todellakaan ainoa kriteeri mikä tekee hyvän artistin! Niin, seuraava kysymys voisikin olla, että mikä tekee hyvän artistin? Mun mielestä tärkeää on, että osaa esiintyä, mahdollisesti jopa vähän liikkua musiikin tahdissa, puhua yleisölle niin, ettei tarvitse myötähäpeillen odottaa seuraavaa spiikkiä... Täytyy myös osata valita itselleen sopivia kappaleita ohjelmistoon, toivottavasti sellaisia, joita on kiva laulaa ja kiva kuunnella/tanssia. Persoonana tulisi tietenkin olla sopivan itsevarma ja helposti lähestyttävä. Jotain muuta...? Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) | |
![]() 19.05.2006 23:23:26 | |
Niin, seuraava kysymys voisikin olla, että mikä tekee hyvän artistin? Riippuu varmaan tilanteesta, asiayhteyksistä ja yksilöiden mieltymyksistä. Varmaankin se, että on valmis antamaan jotain itsestään? Mä olen ollut keikalla mm. Kojon kanssa ja hän oli sillä keikalla aikamoisessa kännissä. Ei jäänyt mieleen ihan parhaana keikkana, mutta ikimuistoisena kokemuksena silti ;-) Kojon jotain vanhaa LP:riä kuunnellessa tuntui ihan jännältä, että sehän oli ihan hyvää kamaa. Kansa on minun ymmärtämäni mukaan pitänyt kovasti esim. Irwinistä, eikä hänenkään vahvuuksia välttämättä puhtain mahdollinen laulu ollut, vaan persoonallisuus. Taisi olla joskus telkassa kun näin Ulla Tapanisen laulamassa Kaikessa soi blues. Biisi sopi sairaan hyvin hänen persoonaansa. Muistanko todella oikein? | |
![]() 19.05.2006 23:32:01 | |
Riippuu varmaan tilanteesta, asiayhteyksistä ja yksilöiden mieltymyksistä. Varmaankin se, että on valmis antamaan jotain itsestään? Mä olen ollut keikalla mm. Kojon kanssa ja hän oli sillä keikalla aikamoisessa kännissä. Ei jäänyt mieleen ihan parhaana keikkana, mutta ikimuistoisena kokemuksena silti ;-) Kojon jotain vanhaa LP:riä kuunnellessa tuntui ihan jännältä, että sehän oli ihan hyvää kamaa. Kansa on minun ymmärtämäni mukaan pitänyt kovasti esim. Irwinistä, eikä hänenkään vahvuuksia välttämättä puhtain mahdollinen laulu ollut, vaan persoonallisuus. Taisi olla joskus telkassa kun näin Ulla Tapanisen laulamassa Kaikessa soi blues. Biisi sopi sairaan hyvin hänen persoonaansa. Muistanko todella oikein? Joo, kyllä persoonallisuus on plussaa, ainakin ennenmuinoin oli. Nyt tuntuu, että ei kauheesti tuollaisia persoonia enää ainakaan iskelmä-skenessä liiku. Mistä lie johtuu? Yleisön toiveesta, että lavalla on joku helppo tyyppi, johon ei tarvitse kiinnittää liikaa huomiota vai... Eikö persoonia enää vaan synny? Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) | |
![]() 19.05.2006 23:37:24 | |
Joo, kyllä persoonallisuus on plussaa, ainakin ennenmuinoin oli. Nyt tuntuu, että ei kauheesti tuollaisia persoonia enää ainakaan iskelmä-skenessä liiku. Mistä lie johtuu? Yleisön toiveesta, että lavalla on joku helppo tyyppi, johon ei tarvitse kiinnittää liikaa huomiota vai... Eikö persoonia enää vaan synny? Mä luulen, että osasyy on tämä yleinen elämän rytmi "heti mulle kaikki!", joka vaikuttaa myös taiteeseen ja sen tekemiseen. :o/ | |
![]() 19.05.2006 23:42:15 | |
Yleisön toiveesta, että lavalla on joku helppo tyyppi, johon ei tarvitse kiinnittää liikaa huomiota vai... Eikö persoonia enää vaan synny? Hyvä kysymys! Jännä ilmiö kun huomioidaan yhteiskunnassa vallalla ollut yksilölähtöistyminen. Ehkä viihde- ja musiikkielämä on jotenkin teollistunut, laitostunut, institutionalisoitunut, kaupallistunut ja sinne on tullut samanlaisia jäykkiä toimintamalleja kuin muuhunkin työelämään. Iskelmälaulaja on kuin harmiton Pirkka tuote, joka ei ole kovin persoonallinen, mutta maistuu suht mukiinmenevältä ja on hinnaltaan kilpailukykyinen? | |
![]() 19.05.2006 23:48:05 | |
Iskelmälaulaja on kuin harmiton Pirkka tuote, joka ei ole kovin persoonallinen, mutta maistuu suht mukiinmenevältä ja on hinnaltaan kilpailukykyinen? Mainiosti sanottu! Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) | |
![]() 19.05.2006 23:54:47 | |
Mainiosti sanottu! Mun mielestä ilmiö on taiteessa tai viihteessä vähän valitettava, vaikka ruokakaupan hyllyllä se Pirkka tuote voi olla ihan hyvä vaihtoehto... ;-) Toinen jännä ilmiö, joka tulee esiin täällä muusikoiden netissä, niin tuntuu olevan ajattelu, että kaikkien pitäisi olla jotenkin tosi PRO niin laitteeltaankin kuin taidoiltaan. Vaikka hyviäkin puolia tässä voi olla, niin tämäkin voi osaltaan latistaa taide- ja kulttuurielämää kokonaisuutena ja esiintyvät persoonat yrittää olla jotain muuta kuin on siksi koska muut on niin tosi PRO tai ainakin siihen pitäisi pyrkiä... | |
![]() 20.05.2006 00:10:41 | |
Toinen jännä ilmiö, joka tulee esiin täällä muusikoiden netissä, niin tuntuu olevan ajattelu, että kaikkien pitäisi olla jotenkin tosi PRO niin laitteeltaankin kuin taidoiltaan. Vaikka hyviäkin puolia tässä voi olla, niin tämäkin voi osaltaan latistaa taide- ja kulttuurielämää kokonaisuutena ja esiintyvät persoonat yrittää olla jotain muuta kuin on siksi koska muut on niin tosi PRO tai ainakin siihen pitäisi pyrkiä... HOHO! Näinhän se on tollakin on toi soitin, munkin on saatava sellanen ku jossain LUKI, että siinä on hyvät soundit ja se on PRO! 8) | |
![]() 20.05.2006 00:12:54 | |
HOHO! Näinhän se on tollakin on toi soitin, munkin on saatava sellanen ku jossain LUKI, että siinä on hyvät soundit ja se on PRO! 8) Ookko sekkeilläs??? MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit | |
![]() 20.05.2006 00:15:00 (muokattu 20.05.2006 00:15:13) | |
HOHO! Näinhän se on tollakin on toi soitin, munkin on saatava sellanen ku jossain LUKI, että siinä on hyvät soundit ja se on PRO! 8) Hyvät soittimet on hyviä, luki sitten missä tahansa mitä tahansa.Turha se on alkaa p..koilla skrablaamaan.Jos ei osaa hyvää soitinta valita, niin se on sitten oma moka. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. | |
![]() 20.05.2006 00:15:21 | |
Ookko sekkeilläs??? Kui nii? | |
![]() 20.05.2006 00:20:59 | |
Kui nii? No, en ole huomannut täällä tollasta brassailua. MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit | |
![]() 20.05.2006 00:21:42 | |
Hyvät soittimet on hyviä, luki sitten missä tahansa mitä tahansa.Turha se on alkaa p..koilla skrablaamaan.Jos ei osaa hyvää soitinta valita, niin se on sitten oma moka. Nii justiin! :) | |
![]() 20.05.2006 00:25:53 | |
Hyvät soittimet on hyviä, luki sitten missä tahansa mitä tahansa.Turha se on alkaa p..koilla skrablaamaan.Jos ei osaa hyvää soitinta valita, niin se on sitten oma moka. Näin on, meinaa vain silti mennä naurettavuuksiin kun aloittelijat rupeaa kuvittelemaan, että ekalla keikalla pitäisi olla jotkut sika hienot pa:t ja vermeet kun jollain idolillakin on... Itsellä ollut mahdollisuus soittaa ihan hyvillä soittimilla, vaikka ne ei aina omasta laiskuudestani johtuen aina hirveän hyvässä kunnossa ole. Persoonaani sopimattomalla soittimella en keikalle lähde. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)