riff 06.05.2006 20:10:34 | |
---|
Itse aiheesta;vaihtakaa bändiin sellaset miehet että laulu taittuu!!!Ei voi käsittää esmes kvartettia jossa on YKSI laulaja,tanssimusasta kun puhutaan! Varmaan soitinmusaa voi esittää muutaman biisin illassa,mutta ei sillä nyt voi sitä puuttuvaa lauluvoimaa korvata?Ei turakainen ymmärrä,tulee oitis kommenttia"ettekö te laula ollenkaan??"Näin kävi kerran kun vedettin eka valssi soittamalla,HOHO! Tästä on aiemminkin väännetty,mutta tanssimuusikkokoulutuksessa ei(?)ilmeisesti liiemmin kiinnitetä huomiota laulamiseen bändissä,ja sitten ns "kovien"koulutettujen soittajien asenteetkin ovat usein"ei mun tartte laulaa"-osastoa,valitettavasti ;-/ Sitten ihmetellään kun ei ookkaan töitä....hyvin laulava ja soittava pelimannihenkinen tanssimuusikko lienee mutaman vuoden päästä katoavaa kansanperinettä,no niin on koko alakin,varmaan!? No nyt! Toivottavasti nyt ei moni suutu mutta on se vaan pakko sanoa että on ollut historiassa tilanteita, jossa voi kysyä, mitä tekee soittajalla, joka ei laula. Joskus vetänyt kvarteteissa jossa 2 jamppaa laulaa. sit yhtäkkiä toinen on kipeenä/kohmelossa ja ei voikaan vetää. Pitäis 3 settiä vetää bändillä ennen pystöä. Se on yhtäkkiä vaikee paikka kun lauluäärää pitäis kasvaa n. 50%. No onhan se omaakin vikaa kun ei ole varareservissä viittä settiä uralin pihlajaa mutta siinä vaiheessa se silti vituttaa kun 3 kaveria seisoo kädet puuskassa ja tuijottaa ja kysyy, mitä mennään. Nyt olen onnellisessa asemassa kun bändissä viidestä kaverista laulaa viisi. ei haittaa jos yhdellä menee ääni tms. Ugh, olen puhunut!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
jon lord 06.05.2006 21:15:44 | |
---|
Sanokaa minulle joku bändi missä rumpali laulaa? Continental bändissä aikanaan Ion Barbu eikä laulanut huonosti. Ne jotka ovat kuulleet voivat sanoa olenko oikeassa. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
vibraslim 06.05.2006 21:21:54 | |
---|
Continental bändissä aikanaan Ion Barbu eikä laulanut huonosti. Ne jotka ovat kuulleet voivat sanoa olenko oikeassa.Ootteko kuulleet Kuplan J-P Harjun laulavan; siinäpä oiva rockin tulkitsija... |
markkuv 06.05.2006 21:23:53 | |
---|
No hei, onhan niitä joilla oikeesti taittuu rummuttaminen ja laulaminen yhtä aikaa ja vieläpä hyvin! Ja mun mielestä esimerkkejä on paljon. Mainittakoon nyt vaikka Koski TL:stä Lupu ja myöskin Raisiosta Jantsu W. Ei mulla ainakaan ole mitään varaa sanoa siihen yhdistelmään muutá kuin että hyvä tuppaa tulemaan. ja Hietalan Aki |
Sertzo S 06.05.2006 21:30:56 | |
---|
Continental bändissä aikanaan Ion Barbu eikä laulanut huonosti. Ne jotka ovat kuulleet voivat sanoa olenko oikeassa. Olet! |
uruttaja 07.05.2006 00:02:48 | |
---|
ja Hietalan Aki Finlanders. Hurriganes. Vetonaula. Dreams...on niitä. |
uruttaja 07.05.2006 00:03:29 | |
---|
No hei, onhan niitä joilla oikeesti taittuu rummuttaminen ja laulaminen yhtä aikaa ja vieläpä hyvin! Ja mun mielestä esimerkkejä on paljon. Mainittakoon nyt vaikka Koski TL:stä Lupu ja myöskin Raisiosta Jantsu W. Ei mulla ainakaan ole mitään varaa sanoa siihen yhdistelmään muutá kuin että hyvä tuppaa tulemaan. Aapelilla taittuu sekä rummutus että laulu. |
riff 07.05.2006 01:53:52 | |
---|
Aapelilla taittuu sekä rummutus että laulu. Jep, niin taittuu. Unohtu itellä mainita. Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
baron 07.05.2006 02:32:54 | |
---|
Siis niin huonosti meidän bändin laulaja laulaa, että itse oon päättänyt opetella laulamaan, mutta jostain syystä urani tässä ei oikein etene. Tosin tänä iltana sain karaokessa parhaat aploodit, mutta syyt lienevät muussa kuin taiteellisessa kokonaisvaikutelmassa? My name is Baron, Sir Baron. |
Timi 07.05.2006 03:36:54 | |
---|
Kyllä sellainen tanssibändi missä rumpali laulaa on aneminen. Tulee mieleen tanssilavat vuosikymmenten takaa. Tai ainakin Rosella ja Amorella. Tai vähintään puolalainen trio. Ainakin Finlanders. Kyllä se niin on ettei rumpali pysty tekemään molempia hommia kunnolla. Voi olla että joku väittää että pystyy. Minä väitän ettei pysty. Selviää kentien jotenkuten vain. Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? Ainaski meidän pumppu! Kylmän viileesti! |
baron 07.05.2006 03:48:38 | |
---|
Ainaski meidän pumppu! Kyllä mun täytyy tässä kohdassa olla aika samaa mieltä Timin kanssa! My name is Baron, Sir Baron. |
Timi 07.05.2006 04:27:15 | |
---|
Kuitenski olen sitä mieltä ja varmaan moni muukin että vaikka jos haet taitavampia kundeja bändiin,katoaa alkuperäinen fiilis ja soittamisen ilo.Se on sitä minkä yleisö aistii kun nousette lauteille ja annatte palaa.Ajatelkaa vaikka tätä että teillä on ollut bändi kasassa vaikka jonku vuoden.Silloin varmaan hakee linjoja missä koittaa pärjätä ja taistella hiipuvista keikkamarkkinoista tarjoamalla jotain viimeisen päälle harkittua ja treenattua musiikkinautintoa. Mieti, mitä sitten kun bändi on ollut 20 vuotta kasassa ja tuntuu edellen toimivan.Se on myös ihmis suhteita(en tiedä onko yhdyssana)!Niin kuin meillä.Tyrkyllä on ollut pystöä ja yhtä sun toista.Täytyy lainata Antsua.Nouseva Tähti saapuu paikalle,kloku käy puoltayötä.Mihin voin laittaa tän mun mikin?Laita omiin kamoihis.Tää oli karrikoitu.Ollaan saatu joskus säestää hyviäkin,kuten Markolaa ja muutamia muitakin Taiteilijoita.Silloin on tautisen nastaa soittaa.Asiasta toiseeen.Aukaisin taas Karhun.Sitä paitsi tähän aikaan joku perhanan tintti laulaa ikkunan takana että,vitsi vitsi vitsi vitsi.Ihme lepakko..Jaaha tulee puol viis.Taidan lähettää tämän. Kylmän viileesti! |
Timi 07.05.2006 04:28:57 | |
---|
Kyllä mun täytyy tässä kohdassa olla aika samaa mieltä Timin kanssa! Baron perskules!Taidan olla paukun velkaa. Kylmän viileesti! |
DVD 07.05.2006 07:58:30 | |
---|
...Wanhana Genesis-fanina Phil menee kyllä omaperäisenä laulajana läpi,Dylan&laulu ei...mistä sä ton Dylanin tähän vedit??Sellasta stanan narinaa kukaan jaksa kuunnella,HOHO!Ja ... Taitaa tuossa sivistymättömyys paistaa läpi että häikäisee. Muistan hyvin erään radio-ohjelman aikojen alussa silloin kun sekä minä että Bob olimme nuoria. Oli järjestetty joku panelikeskustelun tapainen missä suomen musiikkitoimittajia ja kirjallisuuden kulttuuri-ihmisiä oli saatu saman pöydän ympärille miettimään onko tämä uusi folklaulaja nimeltä Bob Dylan runoilija. Kaikki olivat liikuttavan yksimielisiä siitä että Dylan ei ollut runoilija. Kuinka väärässä saattoivat silloin ollakaan. Kuinka väärässä oletkaan kun sanot ettei Dylan ole laulaja, ja vielä kaikkien näitten vuosien jälkeen. |
jeppeq 07.05.2006 14:21:55 | |
---|
Continental bändissä aikanaan Ion Barbu eikä laulanut huonosti. Ne jotka ovat kuulleet voivat sanoa olenko oikeassa. Ion puottteli upeesti ulkomaan biisit, taisvatten vähän naisetkin digata sen laulusta..? Vieläköhän mies keikkailee ? Valehtelisin jos väittäisin |
stagestar 07.05.2006 15:39:55 | |
---|
Kyllä sellainen tanssibändi missä rumpali laulaa on aneminen. Tulee mieleen tanssilavat vuosikymmenten takaa. Tai ainakin Rosella ja Amorella. Tai vähintään puolalainen trio. Ainakin Finlanders. Kyllä se niin on ettei rumpali pysty tekemään molempia hommia kunnolla. Voi olla että joku väittää että pystyy. Minä väitän ettei pysty. Selviää kentien jotenkuten vain. Sanokaa minulle joku huipputason bändi missä rumpali laulaa? Hah! käy kuuntelemassa kun Aki Hietalaa ja Koivua. Siinä häviää suurin osa pystöistä 6 - 0! rok rok !!! |
Musiikkia korville 07.05.2006 15:56:57 | |
---|
Hah! käy kuuntelemassa kun Aki Hietalaa ja Koivua. Siinä häviää suurin osa pystöistä 6 - 0! No mut Akihan sentään on entinen pystö... Olen hidas mutta tyhmä |
manjaana 07.05.2006 16:04:25 | |
---|
No mut Akihan sentään on entinen pystö... Juu ja tässähän haettiin huipputason tekijöitä.. MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit |
Musiikkia korville 07.05.2006 16:09:28 | |
---|
Juu ja tässähän haettiin huipputason tekijöitä.. Kyl kyl ja Aki on, mut lähinnä tuohon, että hakkaa pystöt... Olen hidas mutta tyhmä |
Musiikkia korville 07.05.2006 16:10:37 | |
---|
On vähän tylsää... Olen hidas mutta tyhmä |