Aihe: Ravintolamuusikon kissa.
1 2 3 4 5 6
KoskPaavo
30.03.2006 11:22:41
Jokaisen kissanomistaja -soittajan olis kuitenkin opastusmielessä kuunneltava Huuhaan "Pussittoman miehen laulu", on se kissa "niin vittumainen eläin", taiteilijan ilmaisua lainatakseni.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
omarklah
30.03.2006 11:28:42

Jokaisen kissanomistaja -soittajan olis kuitenkin opastusmielessä kuunneltava Huuhaan "Pussittoman miehen laulu", on se kissa "niin vittumainen eläin", taiteilijan ilmaisua lainatakseni.

Huuhaalta tulee osittain mieleen yksi tarina, missä äijät nakuttivat pajatsoa kellarissa lyttyyn lyödyillä kissankiveksillä...
Tää sit sanois tälleen...
asdfg
30.03.2006 11:48:59
Helppohan tuo on pyssyllä ampua. Kokeileppa vaikka varsijousella tai tavallisella jousipyssyllä. Ja annetaan hirvillekin pyssyt niin homma vähän tasoittuu. Olis se komia näky kun metsästäjät ja hirvet maastoutuisi kukin puolilleen ja alkaisi kunnon asemasota. Siinä olis sitä rehtiä metsästysmeininkiä. Tota kun miettii niin menee hermot.

Entäs jos siellä hirvien joukossa onkin Mikin ja Antin lisäksi Juha Hirvi...
KoskPaavo
30.03.2006 12:42:09
Huuhaalta tulee osittain mieleen yksi tarina, missä äijät nakuttivat pajatsoa kellarissa lyttyyn lyödyillä kissankiveksillä...
Eikös se ollut se missä eläkeläiset jossain kellarikuppilassa pitivät hauskaa noin ja Borneolainen passipoliisi meni hommaa ihmettelemään."Lippa vinossa"-teoksessa tuo kuitenkin on.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
omarklah
30.03.2006 12:43:21

Eikös se ollut se missä eläkeläiset jossain kellarikuppilassa pitivät hauskaa noin ja Borneolainen passipoliisi meni hommaa ihmettelemään."Lippa vinossa"-teoksessa tuo kuitenkin on.

Just se ja siinä kirjassa - en vaan muistanut nimeä...
Tää sit sanois tälleen...
Tankero
30.03.2006 12:48:41
Tota noin. Kurrenperkele kaivautuu välikaton täytteisiin ja siellä pitää orgioitaan, varmaan panee piipun vartta tai jotain morsianta.

Oravat on sieviä ja seurailen niitä taas huomenna kun menen toopermannien kans metille.

Pesulan reissulla niitä oli mukava katella, kun niitä oli joka paikkassa aina helevetisti. Ja murmeleita oli yhdellä metroasemalla.
Varmasti, vissiin.
Tankero
30.03.2006 12:51:37
Onpa mielenkiintoinen näkökulma,mutta ootko ajatellu montako hyvää muusikkoa on kuollut hirvikolareissa keikkamatkallaan? Jos joku muu luontokappale tappaisi ihmisiä yhtä paljon kuin hirvikolarit,niin se eliminoitaisiin välittömästi pois!

Aivan. Muutamasta sudesta pidetään kyllä meteliä, mutta hirvikantaa ei vähennetä riittävästi, kun suurten valkoisten metsästäjien pitää päästä safarille. Stojen miljoonien vahingot tulee joka vuosi. Plus vainajat ja loukkaantuneet.
Varmasti, vissiin.
Tankero
30.03.2006 12:53:56
Jep ja tuohan siitä just kertoo. Kun ei saada kaadettua kaikkia, mihin on luvat, nii eikös kanta ole silloin vähentyny?

Ei ole, vaan lupien jakoperusteet on väärät. Pitäis saada enemmän metsästäjiä.
Varmasti, vissiin.
uruttaja
30.03.2006 12:56:00

KOMP. ja myös metsästysajan laajentamista.
uruttaja
30.03.2006 12:56:48
Aivan. Muutamasta sudesta pidetään kyllä meteliä, mutta hirvikantaa ei vähennetä riittävästi, kun suurten valkoisten metsästäjien pitää päästä safarille. Stojen miljoonien vahingot tulee joka vuosi. Plus vainajat ja loukkaantuneet.

OHO, sinähän puhut niinkuin tavalliset ihmiset.
AnselmiMaa
30.03.2006 12:58:49

Voihan sen noinkin ajatella.
Usko pois. Mun kanssa on ihan mukavaa.
paice60
30.03.2006 14:53:50
Oletteko huomannut ettei sataan ole enää paljoa.
Ajattelenko....siis olenko?
häläppääjä
30.03.2006 17:01:18
Niin, metsästys on nykyjään monesti pelkkä riittitapahtuma.
Sitten ovat ne, jotka ampuu kaikkea mikä liikkuu. Vähän provosointia keskusteluun.

Näinki monasti. Vaikka väitetään ettei metästyksellä oo mitään merkitystä esim. kanalintujen vähyyteen, niin voin kyllä sanua että kyllä on. Jos minä jo pelkästään tunnen pyssymiehiä jotka kehuskellee ampuneensa niin ja niin monta teertä, niin täytyyhän näitä saantimiehiä olla muitakin kuin nämä minun tuntemat.
katteleppa ihte
Landola59
30.03.2006 17:39:13
Hirviporukoilla saattaa olla jotain 15 hirveä per nokka, eli on siinä jakamista muutamalle muullekin porukalle. Tuommonen 7 hengen porukka saattaa haalia 50 aikuista 25 vasaa ammuttavaksi. Eli aivan liikaa.

Tuo on itse asiassa aika hyvin. Jauholihaa kauppaamaan oville jos ei muuten saa lihaa kulutettua.

Hirvikolareihin ei syynä ole elukat, vaan autoilijat itse. Ei sitä pidä mennä päryyttämään miljoonaa syysiltana kun tietää että hirvet liikkuu. Ja sitte ku se sattuu kohalle niin se käy kipiää, ja sitte syytetään ku hirviaidat puuttuu ja ei varoteta missää. Järki käteen.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
AnselmiMaa
31.03.2006 09:54:45
Hirvikolareihin ei syynä ole elukat, vaan autoilijat itse. Ei sitä pidä mennä päryyttämään miljoonaa syysiltana kun tietää että hirvet liikkuu. Ja sitte ku se sattuu kohalle niin se käy kipiää, ja sitte syytetään ku hirviaidat puuttuu ja ei varoteta missää. Järki käteen.

Paskat, sattumaa se on!
Kaveri ajo 60km/h hirvikolarin ja auto lunastukseen. Revi siitä!
Usko pois. Mun kanssa on ihan mukavaa.
Sertzo S
31.03.2006 10:02:50
Paskat, sattumaa se on!
Kaveri ajo 60km/h hirvikolarin ja auto lunastukseen. Revi siitä!

Pari kertaa meinannut sattua auringon edestä häikäistessä ja hirvi tullut yllättäen eteen.
Viimeksi Parikkalan tienoilla v.1987 ja ei ollut ylinopeutta oli kesäyö. Sekunnin murto-osista oli kiinni se kolari.
EP
31.03.2006 12:25:57
Tuo on itse asiassa aika hyvin. Jauholihaa kauppaamaan oville jos ei muuten saa lihaa kulutettua.

Mää oon kyllä ihan samaa mieltä, sokkona siellä monet vetää "satalasissa". :(
paice60
04.04.2006 00:22:18
Aihe on varmaan jo mennyt ohi, mutta talu on lähellä. Olen muuten halunnut kysyä jo pitkään että mitä helvettiä se TALU tarkoittaa ja millä murteella?
EP
04.04.2006 00:26:43
Aihe on varmaan jo mennyt ohi, mutta talu on lähellä. Olen muuten halunnut kysyä jo pitkään että mitä helvettiä se TALU tarkoittaa ja millä murteella?

Sit ei tiiä kukkaan mä luulen.. se ompi vuan semmone talu..talu mikä talu. :)
paice60
04.04.2006 00:27:52
Sit ei tiiä kukkaan mä luulen.. se ompi vuan semmone talu..talu mikä talu. :)

No kuitenkin lähellä on. Onko Uruttaja hereillä vai otanko itte?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)