Aihe: Paljonko täällä on ammattilaisia?
1 2 3 4 5 6 7
BigPapa
26.03.2006 19:20:01

Herää kysymys miksi olet tuollaisen tyypin kanssa soittamassa? Kaikki siellä lavalla pitäisi olla samanarvoisia, no ainakaan triossa ei kauheesti ole mahdollisuuksia lintsata kun soitetaan livenä.

Jospa tuostakin sai keikkaliksan...motivoiskohan se?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Anonymous-jazz
26.03.2006 19:23:03

Herää kysymys miksi olet tuollaisen tyypin kanssa soittamassa? Kaikki siellä lavalla pitäisi olla samanarvoisia, no ainakaan triossa ei kauheesti ole mahdollisuuksia lintsata kun soitetaan livenä.

Sitähän ne muutamat opiskelukaveritkin on yrittänyt tivata. No mutta kyllä opiskelijalle ei pahaa tee opintotuen päälle tehdä tuurauskeikkoja harvakseltaan.
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :)
paice60
26.03.2006 19:27:24
Sitähän ne muutamat opiskelukaveritkin on yrittänyt tivata. No mutta kyllä opiskelijalle ei pahaa tee opintotuen päälle tehdä tuurauskeikkoja harvakseltaan.

Joo mutta kyllä jossain kohtaa kannattaa miettiä myös omaa mielenterveyttäänkin. Mulla ainakin palais pinna tollaseen tyyppiin aika äkkiä ja sitten joko hän tai minä lähtee. Tietysti riippuu viinan määrästä ja paljonko sitä keikkaa on, mutta silti jossain kohtaa luulis tulevan mailit täyteen.
Ajattelenko....siis olenko?
Ukko
26.03.2006 20:05:01

Toihan lähestyy playback esitystä,tapahtuu vaan stunt-soittajan avulla....eikös The Monkees harrastanut sitä 1960-luvulla....pitäisko tituleerata röyhkeäksi wannabesoittajaksi?

Eiks Beach Boys bändilläkin ollut stuntteja. Samoin Osmondseilla. Queenilla oli se yksi stuntti joka tosin pääsi lavallekin. Steve Vai stunttaili Frank Zappalle.
Anonymous-jazz
26.03.2006 20:42:52 (muokattu 26.03.2006 20:43:09)

Joo mutta kyllä jossain kohtaa kannattaa miettiä myös omaa mielenterveyttäänkin. Mulla ainakin palais pinna tollaseen tyyppiin aika äkkiä ja sitten joko hän tai minä lähtee. Tietysti riippuu viinan määrästä ja paljonko sitä keikkaa on, mutta silti jossain kohtaa luulis tulevan mailit täyteen.

Näin on ja kyllähän parilla muullakin saman koulun tyypillä (rumpalilla) paloi kerrasta pinna kun oli vetämässä tossa bändissä tuurausta.
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :)
Anonymous-jazz
26.03.2006 20:44:00

Eiks Beach Boys bändilläkin ollut stuntteja. Samoin Osmondseilla. Queenilla oli se yksi stuntti joka tosin pääsi lavallekin. Steve Vai stunttaili Frank Zappalle.

Ozzy Osborne ja koskettimet verhojen takana edelleen HOHO.
EP
26.03.2006 21:00:45 (muokattu 26.03.2006 21:27:53)
Miksikä tituuleeraisit kosketinsoittajan joka hiplaa koskettimia soittonsa aikana samalla kun toinen stunttimuusikko soittaa koskettimilla kaiken 2 metrin päässä.

Niin, kyllähän ammattimuusikot usein hoitavat musiikkipuolen jonkun tähden pändissä ja tällä voi silti olla jokin soitin "rekvisiittana" esim. Klabbi kitara kaulassa laulaessaan, eikä siinä mitään ihmeellistä ole, työtähän se on.

Jos minä olisin tuuraamassa bändissä ja saisin siitä palkan, niin mitä väliä.
Eikä asia minulle kuuluisikaan, olisin vaan palkattu soittamaan oman osuuteni ja sillä siisti.
Ukko
26.03.2006 21:32:49

Jos minä olisin tuuraamassa bändissä ja saisin siitä palkan, niin mitä väliä.
Eikä asia minulle kuuluisikaan, olisin vaan palkattu soittamaan oman osuuteni ja sillä siisti.

Kele. Mä oon täällä vaan töissä eikä asia kuulu mulle sen enempää. Toisaalta totta. Sen lauluja laulat jonka duunissa olet.
M-Juhana
26.03.2006 21:42:09

Just niin. Enemmän tulee keikoista. Ja oonhan mä kumminkin musiikiopettaja - ja vaan äitiyslomansijainen.

Musta sä olet hyvä äiti !
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
isojussi
26.03.2006 23:33:51
Musta sä olet hyvä äiti !

Kiitos isi!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
freeze
28.03.2006 11:53:30
Montakos vuotta freeze on tehnyt keikkaa?
Itse aloittanut v.-79. ja kiertänyt ravintoloissa nämä vuodet ja kyllä
ajatusmaailma on välillä lähellä vanhaa vetäjää.
Voin rehellisesti sanoa että soitan rahasta tätä turve musaa.
Tottakai soittamisesta vieläkin välillä pitää mutta jos voittaisi lotossa
niin kyllä keikat vähenisi ja paljon.

onhan niitä keikka kokemuksi jo 13 vuotta kertynyt :)
mun mielestä kun menee "humppa" keikalle niin se on suuri nautinto/elämys
ettei vahingossakaan nousisi nuppiin tuolla konservatoriossa...
ja jos on niin että "muusikko on ammatti muusikko kun tianaa siitä leipänsä" niin kumpi minä olen opiskelija vai ammattilainen koska ainoa rahan suoni tällä hetkellä on musiikki!
amma46
28.03.2006 12:50:20
Hyvä tehdä myös "humppa" keikkoja, niin näkee tämänkin puolen musiikissa.
En kyllä ammattina hirveästi suosittele.
Tuo viimeinen kysymys oli vaikea olisitko puoli ammattilainen tai
opiskelija/ammatilainen. Heh,heh.
Musiikkia korville
28.03.2006 12:55:05

ja jos on niin että "muusikko on ammatti muusikko kun tianaa siitä leipänsä" niin kumpi minä olen opiskelija vai ammattilainen koska ainoa rahan suoni tällä hetkellä on musiikki!

vastaus: opiskelija

Tekeehän sitä muidenkin alojen opiskelijat töitä rahoittaakseen opiskelun, mutta silti ne on opiskelijoita... Ammattitaito ja ammattimaisuus, ym on sitten ihan toinen aihe.
Olen hidas mutta tyhmä
Meisseli
28.03.2006 14:09:15

Nyt sitten alan olemaan kunnolla.
Noooooooo...... Seonseonseonseonseonseonseonseon www.strangefruit-band.com
R.Syke
28.03.2006 14:20:51
Nyt sitten alan olemaan kunnolla.

Mitä mieltä olet Baron? Korjaisimmeko?

Rupean olemaan.
Alan olla.

HOHAHHH! Ehdin ensin.
freeze
28.03.2006 15:33:53
vastaus: opiskelija

Tekeehän sitä muidenkin alojen opiskelijat töitä rahoittaakseen opiskelun, mutta silti ne on opiskelijoita... Ammattitaito ja ammattimaisuus, ym on sitten ihan toinen aihe.

mutta entä kun opiskelee musiikkia?
Musiikkia korville
28.03.2006 16:08:23

mutta entä kun opiskelee musiikkia?

Silti. Ite oon ammatiltani X ja opiskeluaikana tein alan töitä, kuitenkin olin opiskelija.

Ajatusleikki on tietysti kinkkisempi, jos on esmes keikkaillut työkseen ja lähtee sen jälkeen opiskelemaan (samalla kuitenkin keikkaillen)... Vai sitäkö jopa tarkoititkin? Sillon mun mielestä kuppi kallistuu ammattilaisen puolelle. (Vastaavasti ammattilaisilla helposti kuppi kallistuu, jopa tyhjenee)
Olen hidas mutta tyhmä
M.i.k.key
28.03.2006 16:12:17
Ihan turha miettiä onko ammattilainen vai opiskelija. "Tosiammattilaisen" tekee se että kokee aina olevansa opiskelija tässä hommassa ja ei unohda ikinä kiinnostusta siihen omaan soittimeen!
Loputon suo nimittäin tämä musan haltuunotto...
Möllisty!
baron
28.03.2006 17:14:29

Ihan turha miettiä onko ammattilainen vai opiskelija. "Tosiammattilaisen" tekee se että kokee aina olevansa opiskelija tässä hommassa ja ei unohda ikinä kiinnostusta siihen omaan soittimeen!
Loputon suo nimittäin tämä musan haltuunotto...

Tä! Ja mä oon kuvitellut että kun pari kirjaa vielä lukee, niin homma on handussa.
My name is Baron, Sir Baron.
Tankero
28.03.2006 17:18:23
Tä! Ja mä oon kuvitellut että kun pari kirjaa vielä lukee, niin homma on handussa.

Sinä ootkin pidemmällä kuin Mikkey.
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)