Aihe: TAnssimuusikko Vs. Rockmuusikko
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
uruttaja
09.02.2006 01:15:07
Musta on ainakin kiva tehdä molempia, ei rupee kumpikaan nyppii liikaa..

Komp.
M.i.k.key
09.02.2006 02:45:34
Mitä jos tähän keskusteluun otettais kolmas osapuoli, eli:
Freelancepopparit vs. Tanssimuusikot vs. Rockmuusikot
Möllisty!
mr.muzak
09.02.2006 03:11:20 (muokattu 09.02.2006 03:11:56)
Mitä jos tähän keskusteluun otettais kolmas osapuoli, eli:
Freelancepopparit vs. Tanssimuusikot vs. Rockmuusikot

Tai neljäs, jazzmuusikot. Vituttaako teitä kun jazzmuusikot saa soittaa enemmän ääniä keikan aikana kuin mitkään muut muusikot?:)

..äh..aika turhanpäiväinen topikki joka tapauksessa. Kaikissa noissa em. on puolensa, ja jos kyllästyttää niin voi vaihtaa aidan toiselle puolelle.
Eddy
09.02.2006 03:28:56
Tai neljäs, jazzmuusikot. Vituttaako teitä kun jazzmuusikot saa soittaa enemmän ääniä keikan aikana kuin mitkään muut muusikot?:)

Tai viides, kirkkomuusikot. Vituttaako teitä, kun kanttoreilla on yleensä kiipparit talon puolesta valmiina pydessä, eikä tarvitse väkisin vääntää tekohymyä tai muuten esiintyä. Muutama biisi, harvemmin tuubassa olevia turakaisia soittimen kimpussa, valittamassa kun lattia ei luista...
Koskettelen soittimia...
Musiikkia korville
09.02.2006 07:38:48

Heh...
Muut soittaa mitä osaa, mutta jazzmuusikot mitä haluaa.

..äh..aika turhanpäiväinen topikki joka tapauksessa. Kaikissa noissa em. on puolensa, ja jos kyllästyttää niin voi vaihtaa aidan toiselle puolelle.

Onko siellä ruoho vihreämpää?
Olen hidas mutta tyhmä
isojussi
09.02.2006 07:49:32
Tai neljäs, jazzmuusikot. Vituttaako teitä kun jazzmuusikot saa soittaa enemmän ääniä keikan aikana kuin mitkään muut muusikot?:)....

Niillä on huonommat urakat.

Just eikä melkein. ++++
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Eddy
09.02.2006 08:13:53

Ruoho on vihreämpää sillä puolen, missä aita on matalin...
Koskettelen soittimia...
Musiikkia korville
09.02.2006 08:22:00

Ruoho on vihreämpää sillä puolen, missä aita on matalin...

Olipa muuten hyvin sanottu.
Olen hidas mutta tyhmä
veeka
09.02.2006 09:57:15
Se on hauska huomata kun meet rokkikeikalle muutaman humppavedon jälkeen, varsinkin jos on ollut viiden tai kuuden setin iltoja, niin just ku alkaa soitto maistua keikka onkin ohi. Monesti on jääny fiilis että vois soittaa lisääkin.
Odottelu on persiistä rokkipuolella, varsinkin kun muutamissa paikoissa lauteille pääsee vasta puoliltöin.
Milllään pitsapalkalla ei oo ikinä keikkaa tehty, liksa on aina saatu joskus huonompi joskus jopa parempi kuin humppapuolella. Keikalle on kuitekin päästävä, se pelkkä treenikämpällä hinkkaminen alkaa jossainvaiheessa syödä miestä ja motivaatiota.
Molempi parempi, omat hyvät ja huonot puolensa löytyy.
jyrkkä ehkä
v_m_kangas
09.02.2006 10:06:24

Odottelu on persiistä rokkipuolella, varsinkin kun muutamissa paikoissa lauteille pääsee vasta puoliltöin.

Ismo Alanko säätiö kertoili eilen kakkosella, että heidän tulevalla kiertueella keikat alkaa 20:30 - 21:00. Aikaa näyttää tuleeko tästä uusi suuntaus.
Humppaa tai soita humppaa
Musiikkia korville
09.02.2006 10:13:11

Ismo Alanko säätiö kertoili eilen kakkosella, että heidän tulevalla kiertueella keikat alkaa 20:30 - 21:00. Aikaa näyttää tuleeko tästä uusi suuntaus.

Joo, katoin saman jutun... Ihan hyvä idea ja sitten kun sen tekee joku I:n kaltainen kaveri, ni voi olla että sitä jopa seurataan...
Olen hidas mutta tyhmä
funkylord
09.02.2006 10:40:47 (muokattu 09.02.2006 10:43:17)

Bilebändit.
hmm.
Meillä ainakin silleen, että porukka lähti helsingistä kamoineen 10.00 ottivat kuopiosta minut 17.00 ja mentiin tahkolle kuudeks. 19.00 kamat kasassa ja pikainen soundcheck. 20.00 syömään, ja juomaan. 23.00 alko keikka. kaks tunnin settiä, pois, ja juomaan. Ei se ehkä niillekkään ihan helpointa mahdollista ole, vaikka keikka lyhyt onkin. Mutta ei siinä. Son niin hauskaa, että se väsymys korvautuu meiningillä.
En ehkä haluais humppaa kiskoa hirveän montaa tuntia, varsinkin niillä epäselvillä lapuilla, mitä yleensä takahuoneessa, bussissa, tai pienessä sievässä väsää.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
mr.muzak
09.02.2006 11:24:59
Se on hauska huomata kun meet rokkikeikalle muutaman humppavedon jälkeen, varsinkin jos on ollut viiden tai kuuden setin iltoja, niin just ku alkaa soitto maistua keikka onkin ohi. Monesti on jääny fiilis että vois soittaa lisääkin.

Niin..kyllä mun pitää sanoa ainakin että oon yleensä aina keksinyt hyvää tekemistä noihin "väleihin", esim. saunaa, pari olutta, rentoutumista. Sen parin kolmen tunnin tauon ennen keikkaa kun käyttää vaikkapa noihin niin kylläpä on paljon parempi/keskittyneempi fiilis soittaa, varsinkin kun miettii että "tässä on nyt ne vajaa parikyt biisii, soitanpa keskittyneesti nämä kaikki niin hyvin kuin osaan". Humppa puolelle yleensä suoraan roudauksesta alkaa jo soitto sen suuren settimäärän vuoksi, ja muutenkaan ei yleensä jaksa soittaa samalla intensiteetillä kun pitää jaksaa ne 4-6 settiä. Laatu vs. määrä. Molemmat vaatii oman lähestymisensä. Toisessa pitää asennoitua jo heti ensimmäinen ääni soittamaan "kybällä" ja toisessa pitää aloittaa rauhallisemmin. Pikamatka vs. Maratooni.:)

Ja on niitä persereikä -paikkoja noin soittoaikojen puolesta ihan molemmissa ympäristöissä.
mr.muzak
09.02.2006 11:26:35

Sitä kannattaa käydä itse kokeilemassa.
Musiikkia korville
09.02.2006 11:29:34

Oon kokeillu.
Olen hidas mutta tyhmä
Martso
09.02.2006 11:30:28
Toisessa pitää asennoitua jo heti ensimmäinen ääni soittamaan "kybällä" ja toisessa pitää aloittaa rauhallisemmin. Pikamatka vs. Maratooni.:)

Tämä pitää minun instrumentilla ihan prikulleen paikkansa. Viiden ja puolen setin keikalla kevennetään aina kun vaan pystyy, että ollaan kunnossa vielä maalissaki. 1½ setin keikat saa ja pitää huoletta soittaa aivan niin ku haluaa soundissa säästelemättä. Trumpetin soitto on urheilusuoritus. :)
R.Syke
09.02.2006 11:37:30 (muokattu 09.02.2006 11:37:39)
Trumpetin soitto on urheilusuoritus. :)

Joo. Se muistuttaa miesten 50 km:n hiihtoa - väliaikalähdöllä.
EP
09.02.2006 11:48:00

Joulukuussa olin soittamassa Pispalassa eräässä punk-painotteisessa pubissa,
täytyy sanoa, että oli kyllä kivaa, sai soittaakin helvetin paljon kovempaa ku yleensä eli: "nappulat kaakkoon"- meningillä niikuin sanotaan,heh..
Oli oikein miksaaja paikalla, joka on kyllä, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, harvinaisempaa mekäläisen keikoilla.
Huono puoli oli kyllä se odottelu, että pääsi soittaan sen yhden setin, olutta olisi ollut kyllä tarjolla.. Saunaa ei.
Toinen huono puoli oli, että mitään korvausta hommasta ei kyllä saatu..Paitti, että lähdin paikasta yhtä kokemusta rikkaampana ja avarakatseisempana kuin ennen.
Hauskaa oli sekin, että sinne vois päästä kuulemma uudelleenkin, saas nährä ny..
:)
jon lord
09.02.2006 20:48:00
Tai viides, kirkkomuusikot. Vituttaako teitä, kun kanttoreilla on yleensä kiipparit talon puolesta valmiina pydessä, eikä tarvitse väkisin vääntää tekohymyä tai muuten esiintyä. Muutama biisi, harvemmin tuubassa olevia turakaisia soittimen kimpussa, valittamassa kun lattia ei luista...

Monissa tapauksissa ne valmiit "kiipparit" on ihan hirveässä kunnossa ja vireessä olevia "nokka huiluja" ...kun ei ole rahaa seurakunnalla. Kappeleissa saattaa olla jokin soitin jota voi verrata vanhaan harmooniin. Esiintyminen pitää olla korrektia ja mummuille täytyy hymyillä ja tervehtiä joka kerta ja puhua Smalltalkia. Tekohymyä on väännettävä useinkin tai ainakin on oltava "pirteä" tai työstänsä innostuva. Epävireistä kuoroa pitää kuunnella vähintäin kerran viikossa ja jos ehdotat jotain uutta niin vastaus on että lauletaan se kun sitä on laulettu jo 30 vuotta ja se me osataan. Rippikoululaisten kanssa saat tapella ja yrittää opettaa niille virsi historiaa jos joku kuuntelee. Seurakuntalaiset ja etenkin neuvoston jäsenet ovat usein sata kertaa pahempia kuin kännissä oleva turakais yleisö. Ne vahtaa ja kyttää jokaista liikettäsi ja jos tulee jotain sanomista niin he osaavat valittaa siitä vuosikausia. Muutama biisi tarkoittaa sitä että käytännössä sinun tulee osata virsikirja ulkoa soittaa ne uruilla triossa ja transponoida tarvittaessa ja samalla laulaa. Siunaus tilaisuuksissa sinulla tulee olla ohjelmistoa tarpeeksi ettei tarvitse aina soittaa sitä he...tin Adagiota. Kuorolle pitää olla ohjelmaa hyvinkin paljon ja erilaisissa musiikki tilaisuuksissa sinulla tulee olla laajakin ohjelmisto. Hyvä olisi pitää vielä silloin tällöin urku konsertteja joten siihenkin pitää olla ohjelmaa. Tässä oheisena ohjelma minun viikostani 11.
Ma 13.03 talvisodan päättymisen muistojumalanpalvelus.
Ti. 14.03 Seurat ja vanhainkodin hartaus
Ke. 15.03 Päivän avaus ja rippikoulun musiikki tunnit
To. 16.03 Kultaisen iän kerho ja hartaus sairaalassa
Pe. 17.03 Hartaus terveyskeskus
La. 18.03 Siunaus ja muistotilaisuus
Su. 19.03 Messu kirkossa

Että tässä sitä muutaman biisin soittamista. Ei millään pahalla mutta en pidä siitä että kanttorin työtä vähätellään ja luullaan että se on vain muutaman virren soitto pyhäisin.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Landola59
09.02.2006 20:49:59
Mitä vain sitä soittaa, riippuu mielialasta ja -paikasta.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)