Aihe: isä-biisin otteet ja sanat
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
omarklah
01.02.2006 22:05:04

Ja sit me voidaan täällä kiistellä oliko siinä kolme vai neljä sointuu:)

Ja olisko siihen voinut vetää molliseiskan :o)
Tää sit sanois tälleen...
Martso
01.02.2006 22:07:13

Liian vaikeaa tänne. Mietitään menikö se C:stä vai F#:stä. :)
omarklah
01.02.2006 22:07:58

Liian vaikeaa tänne. Mietitään menikö se C:stä vai F#:stä. :)

Vai sittenkin Gb...
Tää sit sanois tälleen...
KoskPaavo
01.02.2006 22:18:16

OLIS voinu vetää, mutta EI ensimmäiseen asteen sointuun!
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
pekkajau
01.02.2006 22:19:49
"Brigitte Bardot"-kappale ainakin soitetaan Bb:stä!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
riff
01.02.2006 22:21:49
"Brigitte Bardot"-kappale ainakin soitetaan Bb:stä!

HOHO!
Selvä mies ei sisulle haise!
pekkajau
01.02.2006 22:23:51 (muokattu 01.02.2006 22:24:05)
HOHO!

Eikös niissä sanoissa muuten "huudella" ihan oikeesti sointuja huonosti hatusta soittaville basisteille..."Beebee..beebee...beebee...beebee"?
EP
01.02.2006 22:26:21
Kyllä nyt jaksat taas vääntää, vahvasti trolli-aineksia..

Eikö se nyt ole jo ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä että jos tämä pääkaupungiseudun kevyeeseen musiikkiin erikoistunut koulu (=entinen ogeli) on se _ensimmäinen_ mitä koko maassamme on ollut, niin kaipa sillä nyt on tietotaito korkeammalla kuin muissa nuoremmissa kouluissa? Nykyään on monissa muissakin kouluissa erittäin hyvää _kevyeen musiikin_ koulutusta tarjolla, mutta teepä galluppia mistä nämä ko. laitosten opet ovat oppinsa saaneet. Ja käsittääkseni sibiksen jazz-linjan alkuperäinen opintosuunnitelmakin on erään edelleen ogelissa opettavan käsialaa.

Ja älä sekoita klasarikouluja tähän, mä puhun pelkästään kevyen musan kouluista.

Ja ymmärrä nyt hyvä ihminen että se teoria analysoi käytäntöä. Eli jos sanotaan "teorian mukaan pitäis soittaa näin" se tarkoittaa että "yleensä käytännössä soitetaan tällä tavalla, tämä on yleisin ja tähän meidän korvat ovat tottuneet". Se EI tarkoita "että tämä on väärin, et saa soittaa näin". Ja se että sanotaan "tämä ei ole teoreettisesti oikein" tarkoittaa että "tämä käytännössä hyppää esiin "väärältä kuulostavana" meidän korviin, jopa teijo taviksen".

Sitä paitsi, ne on ihan eri aloja missä pyritään teorioilla todistamaan käytäntöä vastaan.

Musiikin teoria asiat on pitkälle samoja klasari kuin kevytmus.puolella, sun jatkuva vihjailu, että jossain kouluissa se olisi jotenkin huonompaa, ihmetyttää kyllä.

Sitäpaitsi noita "sointuanalyysejä" kyllä jaksat "vääntää"..
mr.muzak
01.02.2006 22:36:19
Musiikin teoria asiat on pitkälle samoja klasari kuin kevytmus.puolella, sun jatkuva vihjailu, että jossain kouluissa se olisi jotenkin huonompaa, ihmetyttää kyllä.

Miksi? Sinun mielestä kaikki koulut ovat aivan yhtä tasokkaita? Niinkö?

Sitäpaitsi noita "sointuanalyysejä" kyllä jaksat "vääntää"..

Kaikki niitä tekee soittaessaan, varmasti sinäkin.
EP
01.02.2006 22:46:48
Miksi? Sinun mielestä kaikki koulut ovat aivan yhtä tasokkaita? Niinkö?

Kaikki niitä tekee soittaessaan, varmasti sinäkin.

1. Väitän, että teoria opetuksessa ei kovin suuria tasoeroja voi olla ja teoriasta tässä oli kysymys.
Muusikoita valmistuu koko maasta eri puolilta maata,soittajia ja opettajia.
Sanotko niille, että ne on huonompia kuin eräät..

2. Jos sanot, että tuon tyyppiseen biisiin sopii I-asteelle m6 tai mmaj7 paremmin kuin m7, niin sanotaan nyt sitten niinkuin te sanotte: aika "puukorva" olet.
baron
01.02.2006 23:04:16

Nyt mä en EP ymmärrä sua.
Muzak nyt sattuu teoriansa osaamaan, mutta se on aina painottanut, että korvat on totta, teoria on vain apuväline.
TM-palsta on aina ollut liberaali, vaikka M-netissä on erikseen juoru- ja teoria- ja Tv ja mitkä tahansa palstat, niin täällä on voinut aina keskustella kaikesta menemättä henkilökohtaisuuksiin.

Miksei muka teoriastakin? Tai opetuksen tasosta? Tai pillusta, onko se parempi pitkittäin tai poikittain?
My name is Baron, Sir Baron.
mr.muzak
01.02.2006 23:11:20
1. Väitän, että teoria opetuksessa ei kovin suuria tasoeroja voi olla ja teoriasta tässä oli kysymys. Muusikoita valmistuu koko maasta eri puolilta maata,soittajia ja opettajia.
Sanotko niille, että ne on huonompia kuin eräät..

2. Jos sanot, että tuon tyyppiseen biisiin sopii I-asteelle m6 tai mmaj7 paremmin kuin m7, niin sanotaan nyt sitten niinkuin te sanotte: aika "puukorva" olet.

En ole käyttänyt kyseistä termiä, vaan muut palstalaiset. Puhuin myös yleisellä tasolla enkä tuosta ko. kappaleesta.

Ja lopetan tähän koska en jaksa kinaa kinaamisen vuoksi.
KoskPaavo
01.02.2006 23:17:17
En ole käyttänyt kyseistä termiä, vaan muut palstalaiset. Puhuin myös yleisellä tasolla enkä tuosta ko. kappaleesta.

Ja lopetan tähän koska en jaksa kinaa kinaamisen vuoksi.

Jatketaan vaan, mä haluun tietää mitä se Däny teki sille pojalle siinä biisissä?
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
pekkajau
01.02.2006 23:20:37
Jatketaan vaan, mä haluun tietää mitä se Däny teki sille pojalle siinä biisissä?

M.Jacksonilla on varmaan demona tästä kohdasta ihan oma versio?Joka ei lopu pelkkään "peittelyyn"?
EP
01.02.2006 23:35:07
Nyt mä en EP ymmärrä sua.
Muzak nyt sattuu teoriansa osaamaan, mutta se on aina painottanut, että korvat on totta, teoria on vain apuväline.
TM-palsta on aina ollut liberaali, vaikka M-netissä on erikseen juoru- ja teoria- ja Tv ja mitkä tahansa palstat, niin täällä on voinut aina keskustella kaikesta menemättä henkilökohtaisuuksiin.

Miksei muka teoriastakin? Tai opetuksen tasosta? Tai pillusta, onko se parempi pitkittäin tai poikittain?

Eikö muut voi osata teoriaa?
Kyllä ymmärrän,että opiskelijalla se on paremmin ulkomuistissa, mä itse tiedän kuitenkin mistä ne tiedot löytyy jos tarvitsen.

Mutta eikö tässä juuri olla keskusteltu, vai onko niin, että kun joku on puhunut sen jälkeen muut vaietkoon..

Olen koittanut välttää menemistä henk.kohtaisuuksiin..Se ei oo kivaa.
Tota pillua tarvii vielä miettiä.. :)
Musiikkia korville
02.02.2006 07:54:39

Eikö se nyt ole jo ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä että jos tämä pääkaupungiseudun kevyeeseen musiikkiin erikoistunut koulu (=entinen ogeli) on se _ensimmäinen_ mitä koko maassamme on ollut, niin kaipa sillä nyt on tietotaito korkeammalla kuin muissa nuoremmissa kouluissa? Nykyään on monissa muissakin kouluissa erittäin hyvää _kevyeen musiikin_ koulutusta tarjolla, mutta teepä galluppia mistä nämä ko. laitosten opet ovat oppinsa saaneet. Ja käsittääkseni sibiksen jazz-linjan alkuperäinen opintosuunnitelmakin on erään edelleen ogelissa opettavan käsialaa.

Ja älä sekoita klasarikouluja tähän, mä puhun pelkästään kevyen musan kouluista.

Oon kanssa sitä mieltä, että koulujen opetuksen tasoissa on eroja. Se on vieläpä joka alalla, ei pelkästään musiikkiin liittyvissä. Lisäks toisia kouluja arvostetaan enemmän kuin toisia. Miksi? Ehkäpä juuri em syystä.

Ja ymmärrä nyt hyvä ihminen että se teoria analysoi käytäntöä. Eli jos sanotaan "teorian mukaan pitäis soittaa näin" se tarkoittaa että "yleensä käytännössä soitetaan tällä tavalla, tämä on yleisin ja tähän meidän korvat ovat tottuneet". Se EI tarkoita "että tämä on väärin, et saa soittaa näin". Ja se että sanotaan "tämä ei ole teoreettisesti oikein" tarkoittaa että "tämä käytännössä hyppää esiin "väärältä kuulostavana" meidän korviin, jopa teijo taviksen".

Sitä paitsi, ne on ihan eri aloja missä pyritään teorioilla todistamaan käytäntöä vastaan.

Nythän mä vasta hokasin, että näinhän se on... (en oo kyllä asiaa paljon pohtinutkaan)

Hyvä Muzak!
Olen hidas mutta tyhmä
Musiikkia korville
02.02.2006 07:55:18

HOHO!

Ei saa kyllä pilkata. Musta tuo on hieno laulu...
Olen hidas mutta tyhmä
Musiikkia korville
02.02.2006 08:01:12

intro x 2 ) cm | cm | fm | fm6/d | G7 | G7 | cm |

A) :| cm | cm | fm7| fm6 | Gsus4 | G7 | cm | cm | :

B ) | Ab | Bb | G7/H | cm | Ab | Bb | Eb | G7 |

| Ab | Bb | G7/H | cm | Abmaj7 |fm fm6/d | Gsus4 | G7 |

Nää on kyllä sitten ihan hilseestä nää soinnut,mutta kai toi noillakin menee:-)

Eilen kokeilin noilla soinnuilla. Mun korva ei oikeen sopeutunu, mut mä oonki puukorva.

- Gsus4 sopii hyvin ja tosiaan G7 aina muuten (ei pelkkä duuri)
- Fm6 pikkasen tökki
- Abmaj7 käy tohon, mut ei se mun mielestä tuonu siihen mitään lisää

Mut never mind, turakainenhan mä vaan oon.
Olen hidas mutta tyhmä
baron
02.02.2006 08:22:28

1. En oo kokeillut
2. En tunne koko piisiä. Puukko lähetti mulle laput, mutta joku ongelma että sain vain soinnut auki
3. Siitä huolimatta haluan puuttua asiaan josta en mitään ymmärrä!

Jos se ekan asteen sointu olisi Cm7 niin eiks se tarkoita, että käytetään luonnollisen mollin asteikkoa? Silloin johdonmukaisuuden vuoksi myös viidennen asteen soinnun pitäisi olla mollisointu eli Gm7.

Nää musakin ehdottamat Cm6 tai Cmmaj7 viittaisi harmoniseen molliin.

Ennenkuin kuin kukaan ehtii sanoa, missään ei lue, etteikö asteikkoa saisi vaihdella kesken piisin.
My name is Baron, Sir Baron.
Sertzo S
02.02.2006 08:39:50
Syötänpä ottakaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)